Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spurs sommervindu 2019

NYTT TEMA
Koskinen
KoskinenInnlegg: 3440
02.07.19 17:22

Krise at foreldrene ikke kan engelsk.

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2308
02.07.19 17:27
Koskinen: Krise at foreldrene ikke kan engelsk.

Kan egentlig anse han som et dårlig kjøp allerede, dette var bortkasta penger.

(Innlegget ble redigert 02.07.19 17:28)

sinnor
sinnorInnlegg: 11677
02.07.19 18:07

Ndombele bekreftes straks. 

Cobi
CobiInnlegg: 58188
02.07.19 18:09

Ndombele bekreftet for €60+10 mill! Ganske så bra pris i dagens marked det. Meeeeeget spent på hva han kan bidra med, i utgangspunktet er dette ganske nært drømmesigneringen :)

(Innlegget ble redigert 02.07.19 18:11)

Cyril
CyrilInnlegg: 6426
02.07.19 18:13

Bekreftet av klubben :-)

Cobi
02.07.19 18:18

Kontraktslengde på sex år er jo fin-fint!

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 5876
02.07.19 18:27

Yaya! Gralla alle sammen. Så utrolig spennende.

pcktstrm
pcktstrmInnlegg: 416
02.07.19 19:35

Meget sterk signering. Nå er det bare å få han inn i spillesystemet så raskt som mulig. 

Koskinen
KoskinenInnlegg: 3440
02.07.19 19:36

Drømmesignering. Nå er det bare å beholde Toby og Eriksen, samt få inn Sessengnon. Så er vi klare. Høyrebacken er ikke helt krise, Trippier hadde en dårlig sesong, men var jo strålende i VM og i starten av sesongen. Vi vet han kan, får han selvtilliten tilbake kan han igjen bli bra. Vi har KWP, Aurier og Foyth som kan spille der. Tror kanskje Foyth er det beste alternativet pr dags dato. Med Sessengnon inn, har vi et alternativ til ekstra både på VB og på flanken. Blir Kane skadet, er Son finfin erstatter med Sessegnon på kanten.

(Innlegget ble redigert 02.07.19 19:38)

Leoparden1
02.07.19 20:10

Om Ndombele:

«Imagine Moussa Sissoko but with full control over his own feet.» 

Måtte flire litt, ja...

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10665
02.07.19 20:12

Jeg husker ikke sist jeg var så entusiastisk for et kjøp. Og det er uten å ha sett han så veldig mange ganger. Men alt jeg har lest, og det lille jeg har sett, tyder på at dette er en veldig veldig god signering. Ganske lik Dembele, men enda mer direkte i stilen. 

Så, hva mer trenger vi? Som alltid er det mye usikkerhet. Noe må inn uansett hva som går ut. Noe må inn hvis noen går ut. Så det er vanskelig å spå. Men jeg prøver.

På keeperplasser skjer det neppe noe, selv om Lloris har vært varierende de siste sesongene. Gazza er en grei 2. keeper. Whiteman eller en annen unggutt er godt nok som 3. valg.

Noe må skje på høyrebacken. Vi kan ikke ha 3 høyrebacker, der Trippier har hatt en svak sesong, Aurier har vært skuffende og mye skadet, og KWP trenger mer spilletid. Mitt tips er at vi henter inn en ny høyreback, selger Trippier eller Aurier og låner ut KWP. 

I midten av forsvaret gjør vi mest sannsynlig ingenting med mindre Alderweireld selges. Selv uten han er kvantiteten god nok hvis man regner med Dier og Carter-Vickers (lett å glemme at han kommer tilbake fra et suksess utlån målt i spilletid). Så var det det med kvaliteten man eventuelt mister. 

Holder Rose og Davies på venstreback? Kommer Sessegnon tror jeg en av disse må ut, og den spilleren tror jeg er Rose. Vertonghen gjør seg heller ikke bort som venstreback. 

Sentralt på midten måtte vi forsterke, noe vi heldigvis gjorde. Jeg tror det kanskje kan komme inn enda en spiller her, siden jeg tror både Eriksen og Wanyama kan blir solgt i sommer. 

I de offensive rollene, innkludert spissplassen, er det igjen vanskelig å spå. Hvis både Llorente og Janssen blir solgt, og man tenker seg Son og Moura som spiss-backup, trenger man mer bredde. Eriksen må eventuelt erstattes, som jeg skrev tidligere. Også denne sommeren kommer Onomah tilbake fra utlån. Kan han være som en ny signering? Og hva skjer med Lamela? Jeg tror hans fremtid i klubben er litt usikker. Mitt tips er at det kommer inn en ny offensiv spiller.

For å oppsummere litt: 

Det jeg tror vi vurderer å få inn: En ny midtbanespiller/offensiv spiller (avhengig av hvem som eventuelt går ut), ny midtstopper (kun hvis Alderweireld blir solgt), ny venstreback og ny høyreback. 

Spillere jeg tror vi aktivt ønsker å selge/låne ut: Wanyama, Nkoudou og Janssen. 

Spillere jeg tror vi vurderer å selge/låne ut: Eriksen, Llorente, Lamela, Rose, Onomah, Aurier/Trippier, KWP og Carter-Wickers. Alderweireld har vi liten kontroll på. 

I tillegg har vi noen unggutter som sikkert vil fylle opp troppen i enkelte kamper. 

Jeg tror med andre ord at det kan skje et 2-3 kjøp til i sommer. 

startelver
startelverInnlegg: 52119
02.07.19 20:14

70 mill er mye penger. Men tror det er et godt kjøp.
Presset og forventningene kommer etterhvert til å bli skyhøye.

Men Poch takler nok det. 

pcktstrm
pcktstrmInnlegg: 416
02.07.19 23:26

Det er blitt sånn i PL i dag at skal man kjempe om tittelen må man bruke penger. Glad for denne signeringen...etter hva jeg har sett på youtube virker det som han er en blanding av Sissoko og Dembele på turbo. Ellers enig med andre her, jeg håper vi får beholde Eriksen og Toby..og så trenger vi en god backup for Kane på topp. Tror det kommer et par signeringer til i sommer..jeg er optimistisk :)

radiogaga
radiogagaInnlegg: 442
04.07.19 16:32

Spurs har nok allerede gjort sitt viktigste kjøp på lang, lang tid i Ndombele. Samtidig viser det muskler på overgangsmarkedet, og er et lite stikk i siden til alle som trodde stadionbyggingen villelegge lokk på overganger som dette i overskuelig fremtid. 

Tydelig at Poch er keen på Lo Celso, og Lo Celso virker også veldig keen på Spurs. Ser vel ut til at det kun er overgangssummen med Betis som må falle på plass for at den overgangen blir noe av. Noe som kan bli lettere sagt enn gjort. Ceballos ryktes også til klubben, gjerne i form av en handel hvor Eriksen gåt motsatt vei. Lån med opsjon på kjøp er det det skrives om i spanske medier i hvert fall. Så er det dette med en klype salt osv.

Kælighet
KælighetInnlegg: 11433
04.07.19 18:12
radiogaga: Tydelig at Poch er keen på Lo Celso, og Lo Celso virker også veldig keen på Spurs. Ser vel ut til at det kun er overgangssummen med Betis som må falle på plass for at den overgangen blir noe av. Noe som kan bli lettere sagt enn gjort. Ceballos ryktes også til klubben, gjerne i form av en handel hvor Eriksen gåt motsatt vei. Lån med opsjon på kjøp er det det skrives om i spanske medier i hvert fall. Så er det dette med en klype salt osv.

Antar at det er Lo Celso som er tiltenkt som erstatteren til Eriksen, men at den overgangen er satt på vent inntil Eriksen avklarer fremtiden sin. Det er ingen tvil om at han vil til Real Madrid, men det virker som at Real Madrid sitt førstevalg heter Pogba og at det fremdeles er muligheter for at noe skjer på den fronten i og med at Pogba har oppført seg lite eksemplarisk og United er på markedet for Bruno Fernandes.

Komplekst puslespill.

Pogba6
Pogba6Innlegg: 6626
07.07.19 10:55

Mauricio Pochettino has put the following players up for sale at Tottenham:

Danny Rose

Kieran Trippier

Serge Aurier

Victor Wanyama

Vincent Janssen

Cameron Carter-Vickers

Josh Onomah

(Source: Mail)Å

Kælighet
KælighetInnlegg: 11433
08.07.19 18:02
Kælighet: Real Madrid sitt førstevalg heter Pogba

Ganske sikker på at Pogba lykkes med å tvinge i gjennom en overgang nå. Blir veldig spennende å se hva Eriksen gjør nå. Juventus virker også interesserte i Pogba. Kanskje ikke så utenkelig at de kommer inn i bildet her også.

trøndergutten
16.07.19 11:07

Vi må få igang litt aktivitet i denne tråden igjen. Jeg ser at Petter Veland på Twitter viser til Marca, og skriver: 

Klubben som viser (mest) interesse for Gareth Bale for øyeblikket er Tottenham. Problemet er fortsatt penger. Overgangssum på €50-60M og halvparten av lønnen er grensen for London-klubben, og waliseren er ikke interessert i å si fra seg tre års lønn. 

Altså langt unna en deal, men vi er tydeligvis interessert. Hva synes dere? 

Jeg synes også det er merkverdig stille på ut-fronten. 

king-26
king-26Innlegg: 1374
16.07.19 13:15

Må vel fort noen ut før Bale og Lo Celso evt hentes (les Eriksen). Dødkjøttet er det ikke rart vi sliter med å bli kvitt, for Levy vil garantert prøve å presse salgsprisen til selv de største floppene opp mot kjøpsprisen. 

Leoparden1
16.07.19 15:32

Bale, altså. Jeg har ingen tro på det overhodet. Dyr, gammel, skadeutsatt og alt for høy lønn. Ikke har han vel så alt for mange sesonger igjen i de beina sine heller.

Nei, jeg lever heller på minnene om Bale...

sinnor
sinnorInnlegg: 11677
16.07.19 15:36

Det snakkes mye om medical hos Atletico Madrid i dag for Trippier, blant svært gode kilder. En noe spesiell overgang. 

lavskrika
lavskrikaInnlegg: 306
16.07.19 15:48

sinnor: Ikke gi meg for store forhåpninger da...

(Innlegget ble redigert 16.07.19 15:54)

Kiedis
KiedisInnlegg: 9549
16.07.19 16:12

Veldig karrieremodus på FIFA-aktig overgang. 

Leoparden1
16.07.19 16:37

Noe spesiell denne Trippier overgangen om den stemmer. Atletico er vel kjent for å kjøpe billig og selge dyrt. Ser ikke det store videresalgspotensialet i Tripps. Inntrykket de har av ham må vel henge igjen fra VM, sikker frisparkskytter og alt dette. En meget god overgang for både Tottenham og Tripps om dette stemmer. 

Det skal være mulig å få inn en høyrebekk som passer oss bedre enn Tripps. Eventuelt så har vi den personen i stallen allerede...

Han er vel «homegrown» også, denne Trippier. Vet ikke helt hvordan vi ligger an der, men på grensen er vi vel snart?

(Innlegget ble redigert 16.07.19 16:47)

Pogba6
Pogba6Innlegg: 6626
16.07.19 18:30

Eriksen er og linket til Atletico nå.

Atlético Madrid have made Tottenham playmaker Christian Eriksen a prime transfer target as he enters the final 12 months of his contract. (Source: Evening Standard)

Cobi
16.07.19 19:42

Når Trippier nå stikker, håper jeg man går for en relativt kortvarig Dani Alves-løsning, gitt at det lar seg gjøre innenfor lønnsrammene. Mye tyder på at Pochettino tenker Foyth som høyreback, men han er fersk, det samme er KWP. Å ha Alves som mentor i f.eks to år må være helt perfekt, og fyren er jo fortsatt en helt fantstisk høyreback. Kvantesprang opp fra Trippier, og det andre man har i troppen. Vet det er unaturlig, gitt den generelle strategien til Pochettino/Levy, men han er gratis og vil evt komme på en relativt kort kontrakt. Helt fantastisk senest i Copa America. Tidenes mestvinnende fotballspiller kan sikkert lære resten av troppen ett og annet om vinnermentalitet også. Spilte stort sett alt for PSG i fjor også, så fysikken burde tåle en rulleringsrolle to sesonger.

trøndergutten
16.07.19 19:59

Alves inn hadde vært nydelig. Trippier ut er også helt greit. Er det nevnt hvor mye vi kan få for han? 40-50 mill?

Cobi
16.07.19 20:01

£20m og £25m er summene som nevnes for Trippier.

trøndergutten
16.07.19 20:07

40-50 var kanskje litt i overkant ja. 

Cobi
16.07.19 20:11

Mer overraskende at Rose ikke blir med til Asia, fordi man vil selge han. Trodde Rose skulle få seg en sesong til, særlig mtp at det ikke er flust med engelskmenn i troppen og en ikke er linket til en eneste venstreback foruten Sessegnon. Synes dette vitner om litt gambling, særlig om Alderweireld også forsvinner...

Klikk for å gå tilbake til toppen