Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Prediction for plassering PL SESONG 19\20

NYTT TEMA
FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 14901
31.07.19 09:44

En ny sesong står for døren og jeg vil påstå verre å spå\tippe enn noen gang i topp 4. Opp mot det dobbelte av dette antall lag sees å ha en reell mulighet for å bryte seg inn i CL turneringen. Jeg tipper denne rekkefølga på topp 6.

1. Klopp. Bunnsmøringa ved kjølen\sentrallinja vil gies enda ett par strøk denne sesongen og da blir han både vanskeligere å bryte ned i kontra og vanskeligere å stå imot.

2. Arsenal vil bli det laget som tar størst steg i år ser jeg for meg. Det de egentlig mangler for å kjempe helt inn er struktur ved balltap og jeg er sikker på at det er dette det jobbes hardest med å finstrukturere.

3. OGS. Er det største spørsmålstegnet , rimeligvis men har ett mye bedre materielle enn folk tror. Får han de til å dra i samme enden av tauet og er tøff nok og  sjalter ut de som ike vil gjøre det så tror jeg de kan bli farlig

4. Pep . For stor kons mot CL denne sesongen tror jeg om med mye større spissing i toppen av PL denne sesongen med flere lag ligger snubletrådene mye tettere og er mye bedre kamuflert .

-Per

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 19951
31.07.19 09:46

Veldig sannsynlig at City blir nr 4 ja. Klart beste stallen i serien. Og Tottenham utenfor topp 4? Prøv igjen.

(Innlegget ble redigert 31.07.19 09:48)

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 8810
31.07.19 09:49

Franners har aldre bomme, så eg Stole på denner

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17642
31.07.19 09:55
FrannyLee: 2. Arsenal

Ikke på første......Skuffet.

lsklars
lsklarsInnlegg: 79318
31.07.19 10:50
FrannyLee: -Per

Flott liste Per! 

McLovin
McLovinInnlegg: 12833
31.07.19 10:58

Hvis alle drar i samme enden av tauet går man raskt på snørra. 

wig1
wig1Innlegg: 3312
31.07.19 11:37

Skål

JFT_96
JFT_96Innlegg: 23712
31.07.19 15:16

1. Pep og hans araberpenger

2. Ole-symbiosen + Dybala

3. Poch

4. Klopp

5. Arsenal

6. Frank

7. Brendan

8. Merseysides richest

9. Hammerne

10. Ulvene

LeCoq
LeCoqInnlegg: 6927
31.07.19 15:18

1. City

2. Liverpool

3. Tottenham 

4. Arsenal

5. Chelsea

6. United 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 19951
31.07.19 15:21
LeCoq: 1. City
2. Liverpool
3. Tottenham

Støtter den. Men er naiv nok til å tro at OGS greier en 4. plass og til og med kan puste litt dårlig ånde i nakken på Tottenham.

RamsherE
RamsherEInnlegg: 17957
31.07.19 15:22

1. City
2. Pool

3. Spurs
4. Arsenal
5. Chelsea
6. United

markus11051
markus11051Innlegg: 662
31.07.19 15:25

1. City

2. Tottenham 

3. Liverpool

4. Arsenal 

5. United

6. Chelsea

(Innlegget ble redigert 31.07.19 15:25)

FrannyLee
31.07.19 15:27

Overasket over at alle tipper Ole utafor topp 4.  Det gjør han enkelt og greit ikke.

Son
SonInnlegg: 5221
31.07.19 15:27
LeCoq: 1. City
2. Liverpool
3. Tottenham 
4. Arsenal
5. Chelsea
6. United

dis

Villans20
Villans20Innlegg: 5481
31.07.19 15:28

1. City

2. Pool

3. Spurs

4.Chelsea

5.Arsenal

6.Leicester

7. Man Utd

8. Wolves

9.Everton

10. Watford

(Innlegget ble redigert 31.07.19 15:29)

hesja
hesjaInnlegg: 7174
31.07.19 15:31

Everton klarer topp 6 i år,Chelsea og Manchester united kommer til å slite i år.City,Tottenham og Arsenal tar de 3 første plassene. 

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27202
31.07.19 17:05

Det er vel ingen større grunn til å verken håpe eller tro at noen i år heller skal greie å tukte elitegruppa, så dissonansen i topp 6-feltet vil neppe bli merkbar:

1 City

2 Tottenham

3 Liverpool

4 Arsenal

Det skal nok dessuten mye til for å stanse det maskineriet som har distansert resten av feltet de siste par sesongene, og jeg tror også, som flere andre, at Liverpool skal få et svare strev med å følge opp fjorårssesongen, primært, tror jeg, fordi man vil avgi for mange poeng innledningsvis fram til nøkkelspillere får spilt seg i slag. De tre fremste bør imidlertid ha en viss grad av kontroll på sine respektive posisjoner, og da får Man Utd, Arsenal og Chelsea igjen gjøre opp seg imellom om den siste billetten (siden alt tross alt fokuseres mot å nå Champions League). Ser ikke Arsenal ganske spennende ut, da, i alle fall framover, og spennende nok til å legge bak seg både byrivalen i blått og den andre Manchester-klubben?

Nedrykk: Norwich, Sheffield Utd og Newcastle. Rekkefølge uviss. Overraskelsen: Aston Villa (øvre halvdel). Bournemouth redder seg unna nedrykk igjen takket være grei poengfangst mot de lavere rangerte lagene. 

Topp 3 på spillersiden: de Bruyne, Son og van Dijk.

(Innlegget ble redigert 31.07.19 17:05)

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27202
05.08.19 17:13

Jeg glemte å føye til det sikkert flere vil referere til som årets skuffelse: Wolves. Jeg ser flere spå dem en sesong der de vil være en utfordrer til å splitte topp 6, men hvor klassisk er det ikke for en klubb som ikke har spilt e-cup på haugevis av år å få slagside i sin sportslige fokus? De var nødt til å åpne sesongen tidlig, noe som ikke trenger å gi noe spesielt konkurransefortrinn når seriespillet starter opp, og når «alle» i tillegg venter at de skal ta et steg videre fra fjoråret, så stinker det gjerne tilbakesteg. Det begrunner jeg primært med at de deltar i Europa, en scene de har null erfaring med som klubb i moderne tid. Nei, skjeggebassmanager: Dette ender i en hederlig, men sikkert skuffende, trettendeplass.

-Jolla
-JollaInnlegg: 17314
05.08.19 22:40

1. Manchester City - Får kamp av Liverpool, men vinner greit. Har den beste stallen og Pep. Har toppscoreren, den spilleren med flest assist, golden glove og årets spiller.

2. Liverpool - Havner 5-8 poeng bak Manchester City, men rundt 15 poeng foran 3. plass. Har den nest beste stallen (kanskje topp tre i verden?) og en fantastisk trener.

3. Tottenham - Er Best-of-the-Rest. En deilig seier mot Arsenal i sesonginnspurten gjør at de har kontroll på 3. plassen, men det blir langt opp til topp 2.

4. Manchester United - Ole Gunnar bekjemper alle dommedagsprofeter. Etter å ha blitt slaktet av pressen etter tre strake tap mot Everton, Manchester City og Spurs i begynnelsen av mars som medfører at alle sier at CL-plass er umulig så begynner en rekke på 8 kamper med 7-1-0 som fasit. Det krones med en seier i siste serierunde som sikrer CL-plass.

5. Arsenal - Unai Émery har tak på 3. plassen, men tre utslagsgivende tap mot Wolves, Spurs og Liverpool i sesonginnspurten fører dem nedover tabellen.

6. Chelsea - Chelsea havner på 6. plass, men kjemper bedre enn mange tror (havner på 4. plass på xPTS) og Lampard får fortsette i klubben. Tar en 3. plass i enten 20/21 eller 21/22 (fortsatt med Lamps ved roret.)

7. Wolves - Nuno Hellige Ånd, Jorge Mendes og deres Wolves har en middels/dårlig høst, men på vårparten, etter å ha blitt slått ut av alle cuper så slår de kraftig tilbake og klatrer helt opp på en 7. plass.

8. Leicester - Brendan Rodgers leverer sterkt. Og selv om de aldri har én periode som er like god som Everton sin høst eller Wolves sin vår så er stabiliteten nok til at de havner på en solid 8. plass.

9. Everton - Everton begynner fenomenalt, og når man entrer desember så snakker folk så smått om en Big-7 heller enn en Big-6. Men fra 17. til 33. serierunde så går det trått for seg og til slutt så ender både Wolves og Leicester over Everton. Mulig at Silva mister jobben til slutt.

10. West Ham - Den kjedeligste plasseringen min synes jeg. Ikke på nivå med lagene som havner som 7, 8 og 9. Passer heller med i gruppen av lag som jeg vurderer som lag 11, 12, 13 og 14. Men jeg setter West Ham litt utenfor kategori. Sébastian Haller er et kanonkjøp.

11. Southampton - Gidder ikke å skrive så mye, men Southampton er i en bolk sammen med Watford, Crystal Palace og Bournemouth.

12. Bournemouth - Samme bolk som Watford, Crystal Palace og Southampton.

13. Watford - Samme bolk som Bournemouth, Crystal Palace og Southampton.

14. Crystal Palace - Samme bolk som Bournemouth, Watford og Southampton.

15. Newcastle - Newcastle havnet her ettersom at jeg ikke ser på dem som like gode som de fire-fem foregående, og i utgangspunktet ikke like dårlige som de fem lagene jeg plasserer bak dem. Må si at jeg er usikre på plasseringen av Newcastle, Norwich og Aston Villa, hvor alle kan havne på 15. eller 20. slik jeg ser det.

16. Norwich - Kjører en liten frekkis. Men dette er en bolk med Norwich, Aston Villa, Burnley, Brighton og Sheffield United, hvor alle fem kan rykke ned og alle utenom Sheffield United kan havne på 16. plass.

17. Aston Villa - Jupp, jeg tipper altså at 2(!) opprykkslag holder seg.

18. Burnley - Pope klarer det ikke på egenhånd. Eller mulig at Pope klarer det på egenhånd og at de berger plassen. Jeg aner egentlig ikke folkens. Laget lever og dør med Nick Pope skal sies, for resten av laget er grått som faen. Han får litt hjelp fra Tarkowski og spissparet, men ellers er det skralt.

19. Brighton - FÅ MØKKA NED!

20. Sheffield United - Ja, nei, joda. Klarer det ikke.

MarcoMauritz
MarcoMauritzInnlegg: 2310
05.08.19 22:49

1. Pool

2. City

3. Spurs

4. United 

5. Chelsea( Vinner CL)

6. Arsenal (Eneste av de 6 store utenfor CL)

7. Everton

8. West Ham

9. Leicester

10. Wolves

11. Watford

12. CP

13. Bournemouth

14. Southampton

15. Burnley

16. Villa

17. Newcastle (Bruce sparkes før jul)

18. Sheff Utd

19. Brighton

20. Norwich

suckeronthevine
suckeronthevineInnlegg: 2521
06.08.19 15:34

Prediction?

Detspørs
DetspørsInnlegg: 409
09.08.19 00:33

1. Tottenham

2. City

3. United

4. Liverpool

5. Arsenal

6. Everton

Endelig blir det Tottenhams tur for første gang i mitt lange liv. Liverpool tok ut max i fjor og blir sesongens skuffelse, til glede for mange.

Shenon
ShenonInnlegg: 4868
09.08.19 02:06

1. City

2. Liverpool

3. Arsenal

4. Tottenham

5. Manu

6. Chelsea

7-20. De andre

Son
SonInnlegg: 5221
09.08.19 02:11

1. Manchester City
2. Liverpool
3. Tottenham
4. Arsenal
5. Chelsea
6. Manchester United
7. Wolves
8. Everton
9. Leicester
10. West Ham
11. Bournemouth
12. Watford
13. Crystal Palace
14. Newcastle
15. Southampton
16. Aston Vlla
17. Burnley
18. Brighton
19. Norwich
20. Sheffield United

Sikkert noe sånt

(Innlegget ble redigert 09.08.19 02:14)

Kælighet
KælighetInnlegg: 11448
09.08.19 05:21

1. Tottenham (ønsketenkning)
2. City
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Chelsea
6. United

Knertn
KnertnInnlegg: 598
09.08.19 06:17

1.  City

2. Arsenal

3. Liverpool

4. Tottenham

5. United

6. Chelsea

Raggen_
Raggen_Innlegg: 6058
09.08.19 07:23

I had a dream osv

Spurs 

City

Pool

United

Arsenal

Everton

Chelsea

(Innlegget ble redigert 09.08.19 07:24)

rannov
rannovInnlegg: 1491
09.08.19 07:26

Liverpool

Manchester City

Tottenham 

Manchester United

Arsenal 

Chelsea

Everton

-Jolla
-JollaInnlegg: 17314
09.08.19 14:04

Deadline Day har skjedd, og Arsenal var vinnerne. Mitt revurderte tabelltips

1. Manchester City - Får kamp av Liverpool, men vinner greit. Har den beste stallen og Pep. Har toppscoreren, den spilleren med flest assist, golden glove og årets spiller.

2. Liverpool - Havner 5-8 poeng bak Manchester City, men rundt 15 poeng foran 3. plass. Har den nest beste stallen (kanskje topp tre i verden?) og en fantastisk trener.

3. Tottenham - Er Best-of-the-Rest. En deilig seier mot Arsenal i sesonginnspurten gjør at de har kontroll på 3. plassen, men det blir langt opp til topp 2.

4. Arsenal - Unai Émery har kontroll på 3. plassen, men taper et par kamper mot slutten av sesongen som gjør at Tottenham går forbi.

5. Manchester United - Ole Gunnar bekjemper NESTEN alle dommedagsprofeter. Blir slaktet av pressen etter tre strake tap mot Everton, Manchester City og Spurs i begynnelsen av mars, men beholder jobben og går 7-1-0 i sesonginnspurten og kommer seg opp på en hederlig 5. plass

6. Chelsea - Chelsea havner på 6. plass, men kjemper bedre enn mange tror (havner på 4. plass på xPTS) og Lampard får fortsette i klubben. Tar en 3. plass i enten 20/21 eller 21/22 (fortsatt med Lamps ved roret.)

7. Wolves - Nuno Hellige Ånd, Jorge Mendes og deres Wolves har en middels/dårlig høst, men på vårparten, etter å ha blitt slått ut av alle cuper så slår de kraftig tilbake og klatrer helt opp på en 7. plass.

8. Leicester - Brendan Rodgers leverer sterkt. Og selv om de aldri har én periode som er like god som Everton sin høst eller Wolves sin vår så er stabiliteten nok til at de havner på en solid 8. plass.

9. Everton - Everton begynner fenomenalt, og når man entrer desember så snakker folk så smått om en Big-7 heller enn en Big-6. Men fra 17. til 33. serierunde så går det trått for seg og til slutt så ender både Wolves og Leicester over Everton. Mulig at Silva mister jobben til slutt.

10. West Ham - Den kjedeligste plasseringen min synes jeg. Ikke på nivå med lagene som havner som 7, 8 og 9. Passer heller med i gruppen av lag som jeg vurderer som lag 11, 12, 13 og 14. Men jeg setter West Ham litt utenfor kategori. Sébastian Haller er et kanonkjøp.

11. Southampton - Gidder ikke å skrive så mye, men Southampton er i en bolk sammen med Crystal Palace og Bournemouth.

12. Bournemouth - Samme bolk som Crystal Palace og Southampton.

13. Crystal Palace - Samme bolk som Bournemouth og Southampton.

14. Watford - Watford klarer ikke å havne i samme bolk som Bournemouth, Southampton og Crystal Palace, men er aldri truet av nedrykksstriden. Havner i ingenmannsland (sammen med Newcastle?)

15. Newcastle - Newcastle havnet her ettersom at jeg ikke ser på dem som like gode som de tre-fire foregående, og i utgangspunktet ikke like dårlige som de fem lagene jeg plasserer bak dem. Må si at jeg er usikre på plasseringen av Newcastle, Norwich og Aston Villa, hvor alle kan havne på 15. eller 20. slik jeg ser det.

16. Norwich - Kjører en liten frekkis. Men dette er en bolk med Norwich, Aston Villa, Burnley, Brighton og Sheffield United, hvor alle fem kan rykke ned og alle utenom Sheffield United kan havne på 16. plass.

17. Aston Villa - Jupp, jeg tipper altså at 2(!) opprykkslag holder seg.

18. Burnley - Pope klarer det ikke på egenhånd. Eller mulig at Pope klarer det på egenhånd og at de berger plassen. Jeg aner egentlig ikke folkens. Laget lever og dør med Nick Pope skal sies, for resten av laget er grått som faen. Han får litt hjelp fra Tarkowski og spissparet, men ellers er det skralt.

19. Brighton - FÅ MØKKA NED!

20. Sheffield United - Ja, nei, joda. Klarer det ikke.

(Innlegget ble redigert 09.08.19 14:05)

FrannyLee
26.08.19 08:28
Folkflesk: Og Tottenham utenfor topp 4? Prøv igjen.

Som jeg tippet og som  det var helt logisk å mene så er det  Potch i trøbbel med å gjenskape sist år symbiose og flyt.  Lever litt på å stjele ett steinheldig poeng fra Pep.

Ser igrunn for meg fortsatt  at Frank og Ole får strammet opp sitt bruk først å sniker seg foran.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg