Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tipp topp seks - 19/20-sesongen

NYTT TEMA
Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 11118
01.08.19 05:45

Under en uke til seriestart, så føler det er tid for å spå litt foran den kommende sesongen. Her skal man tippe topp seks i Premier League for 2019/2020-sesongen, og jeg vil også at skriver med begrunnelser for hvorfor du mener akkurat det.

Ikke så lenge igjen av overgangsmarkedet så folk er kanskje ikke helt sikre på hvordan for eksempel lag som Tottenham og United vil se ut, men det er lov å gjøre om frem til serien starter hvis du føler for det. Lykke til.

Ale-Jet sitt eksperttips:

1. Liverpool - tror de bygger videre på fjoråeret
2. Man City - tipper en ny bra sesong. Men er sulten fortsatt der?
3. Tottenham - solid forsvar, kjøpt en suveren midbanespiller
4. Man United - kommer litt an på om Maguire og Dybala hentes
5. Arsenal - herlig investering i Pepe, men forsvaret er grusomt
6. Chelsea - kommer til å savne Hazard noe voldsomt

(Innlegget ble redigert 01.08.19 05:54)

Ale-Jet
01.08.19 06:28

Rakk ikke redigere (trøtt), men prøver igjen:

1. Liverpool - tror de bygger videre på fjoråret. Har et veldig samspilt lag med god moral
2. Man City - tipper en ny bra sesong. Men er sulten fortsatt helt der? Vil savne Kompany
3. Tottenham - solid forsvar, kjøpt en suveren midtbanespiller, og de har Harry Kane
4. Man United - kommer litt an på om Maguire og Dybala hentes. Laget virker godt trent
5. Arsenal - herlig investering i Pepe, men forsvaret er dårlig. En ny stopper må inn
6. Chelsea - kommer til å savne Hazard voldsomt. Spent på hvordan førstesesongen til Frank Lampard blir. Har noen spennende unge spillere

(Innlegget ble redigert 01.08.19 06:38)

Kent
KentInnlegg: 123053
01.08.19 09:09

1. Liverpool

2. City

3. Tottenham

4. Arsenal

5. Chelsea

6. United

(Innlegget ble redigert 01.08.19 09:10)

BlueMoon67
BlueMoon67Innlegg: 6997
01.08.19 10:02

1. Machester City

2. Chelsea

3. Liverpool

4. Tottenham

5. Manchester United

6. Arsenal

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 19550
01.08.19 10:06

1. Man City

2. Pudlene

3. Spurs

4. Man United

(Innlegget ble redigert 01.08.19 10:07)

RamsherE
RamsherEInnlegg: 17940
01.08.19 10:15

1. City. Overlegen stall og manager.

2. Liverpool. Tar enkelt andreplassen selv om de ikke har oppgradert nevneverdig.

3. Spurs. Bra balansert lag uten noen store svakheter. Ndombele er en bra signering.

4. Arsenal. Bra offensiv, rævva defensiv. Tar fjerdeplassen fordi United blir ledet av Solskjær og Chelsea er i en kinkig situasjon.

5. Chelsea. Sesongens dark horse. Hvis Pulisic slår til og en del av spillerne blomstrer av å få mer ansvar etter Hazard gikk kan de like gjerne ta tredjeplassen.

6. United. Har bare ikke særlig tro på Solskjær eller prosjektet hans. De Gea virker ikke like ekstrem som tidligere heller, så tror United havner utenfor top 4 igjen.

Villans20
Villans20Innlegg: 5264
01.08.19 11:06

1. City Beste treneren og den beste stallen

2. Pool nest beste treneren. De er avhengige av at Salah, Mane og Firminho holder seg skadefrie for i det hele tatt holde følge med City maskineriet.

3. Spurs veldig stabilt lag under en veldig god trener.

4. Arsenal Har fortsatt enorme forsvarsproblemer, men tror Emery kommer til å sette et enda større preg på laget i sin andre sesong.

5. Chelsea Uerfaren trener, men de har fortsatt mye kvalitet i stallen.

6. Man Utd Har den dårligste treneren etter min mening. De vil få et løft etter trenerbytte ved juletider, men det vil være for sent og de vil berge seg til en 6 plass.

(Innlegget ble redigert 01.08.19 11:07)

Guarnere2
Guarnere2Innlegg: 4867
01.08.19 11:14

1. City. Desidert best stall. Aguero og Guardiola gir alt, og begge gir seg i City etter denne sesongen. City utestenges fra Europa gjennom 20/21 sesongen grunnet brudd på FFP.

2. Spurs. Gjort fine signeringer i sommer. Får en fandenivoldsk motreaksjon på CL tapet og følger City store deler av sesongen. Son og Eriksen leverer til 10 på børsen. Kane unngår skader og blir toppscorer. 

3. Liverpool. Er aldri med i kampen om tittelen i år. Men cruiser allikevel komfortabelt inn mtp CL plass. 

4. Arsenal. Offensivt er det tilbake til glansdagene når det stemmer, defensivt ser man ut som et lag i nedrykkstriden. Dog, Pepe, Laca, Auba fikser 4 plassen. 

5. Chelsea. Lampards prosjekt blir enten eller i første sesong. På sitt beste kan de slå hvem som helst, men de taper også mot bunnlagene. Mangler det lille ekstra. 

6. United. Solskjær borte etter første halvdel av sesongen. Ferguson gjør et sensasjonelt comeback som interim manager ut sesongen, men de klarer aldri å hente inn noe på topp 5. 

(Innlegget ble redigert 01.08.19 11:14)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 19550
01.08.19 11:17

Skremmende hvor mange 6. plasser det ble på OGS her!

Ale-Jet
01.08.19 11:20

Tråden blir dratt opp igjen i mai. Til info.

lsklars
lsklarsInnlegg: 78181
01.08.19 11:22

Det som er sikkert er at Liverpool vinner. 

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 5148
01.08.19 11:27

1) Liverpool - Den gruppa som kjennes mest som et lag med en fantastisk moral som løfter de frem når det trengs som mest.

2) City - En sollid innkjøpt gruppe, men moral kjøpes ikke for penger. Holder uansett greit til å holde unna for 2e.

3) Tottenham - Relativt klar 3er i ligaen vil jeg si. Når ikke opp til de 2 andre og er mer sårbare for skader på nøkkelfolk, men nok til å holde unna for de bak for denne gang.

4) Chelsea - Har troen på at Lampard kan få til noe med det man har. Barkley blir spennende. 

5 Everton - Virker å bruke pengene fornuftig og har også evnen med å kvitte seg med daukjøtt, og på den måten få en konkuransedyktig tropp.

6) Arsenal - mye i brist på annet.....

-

Dette er basert på at Ed og United får til det jeg tror resten av vinduet.

I beste fall noen 3-4 rangs spillere i forhold til behov men som selger drakter, men ikke riktig det vi behøver for å få et fungerende lag.

Er også skeptisk til at OGS har det som behøvs, så når ikke han engang får det som trenges av spillere til de forskjellige possisjonene tror jeg det blir for tøft.

(Innlegget ble redigert 01.08.19 11:34)

caliblue
caliblueInnlegg: 13559
01.08.19 11:43

Spennende sesong dette. I mine øyne 50/50 om "topp 6" blir topp 6 eller ikke.

Usikkerhet rundt flere at de tradisjonelle toppklubbene, samtidig som det jobbes godt og satses knallhardt blant klubbene i sjiktet bak de.

Leicester gjorde det f.eks. bedre enn både Arsenal, United og Tottenham etter at de ansatte Brendan Rodgers i februar. Everton avsluttet sesongen enda sterkere og hadde 3-2-1 (11 poeng) mot topp 6 etter nyttår. I tillegg viste Wolves at de kan bite skikkelig fra seg.

Villans20
01.08.19 11:48

Wolves har ikke en sjanse på topp 6. Ikke med den spillestilen.

Alt de gjør er å parkere bussen og kontre, funker bra mot gode lag, funker dårlig mot dårlige lag.

(Innlegget ble redigert 01.08.19 11:48)

William_S3
William_S3Innlegg: 5416
01.08.19 13:28

1. City - suverent best i år igjen, ligaens soleklare beste stall og manager, selv om de vil savne Kompany som den store ledertypen

2. Liverpool - tja jeg tror Liverpool er i toppen for å forbli der, men vil nok ha en noe svakere poengsum denne sesongen enn i forrige. 

3. Tottenham - helt sykt hvor stabile de er og har en god manager og forsterket stalllen siden i fjor. CL finale var nok ingen tilfeldighet for de hvite fra London 

4. Chelsea - tror Lampard er sulten på å ta klubben videre, savnet etter Hazard blir nok for stort for å kjempe om medaljer. 

5. Arsenal - de kniver lenge med Chelsea om CL plass, men tror ikke de har formen inne til å kunne havne på noe mer enn nr 5. 

6. Leicester - her tror jeg man kan få en liten overraskelse i Brendan Rodgers. Viste forrige sesong at de slettes ikke var noen kasteball. 

7. Manchester United - tja vel det er en del spørsmål rundt OGS og United om dagen som er ganske ubesvarte selv om de har hatt en prikkfri pre season kampmessig. Men pre-season kamper er en veldig dårlig indikator å måle noe som helst på - bare spør Van Gaal. 

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 13841
01.08.19 18:27

Føler meg ganske sikker på topp 4.

Man City
Tottenham
Liverpool
Arsenal

Chelsea

Bak dem kommer Chelsea på 5 plass. Veldig usikker på den 6.plassen. Wolves og Everton blir fort sterkere enn Man United i år.

Villans20
01.08.19 18:30
WaltonBreckRd: Wolves og Everton blir fort sterkere enn Man United i år.

Trenerbytte i November kan fort redde sesongen til United.

Koskinen
KoskinenInnlegg: 3440
01.08.19 19:03

1. City

2. Liverpool

3. Tottenham

4. ManU

5. Chelsea

6. Arsenal

Bongis
BongisInnlegg: 9375
01.08.19 19:12

1. City - manager, stabil spillergruppe, og en hunger som fortsatt er tilstede

2. Liverpool - egentlig akkurat det samme som City

3. United - Solskjær har bevist at han kan. Skader og fysisk form ødela siste del av sesongen. Ikke udyktighet. 

4. Tottenham -  God manager, men er veldig avhengig av at skader ikke ødelegger for dem. Hvor mange kamper klarer Harry Kane?

5. Arsenal - De har goalgettere, men hva mer? Spennende signering i Pepe.

6. Chelsea -  Fersk manager som blir bra på sikt. Hazard salget blir skjebnesvangert, 

(Innlegget ble redigert 01.08.19 19:15)

JFT_96
JFT_96Innlegg: 23635
01.08.19 19:35

Endrer litt på hva jeg tenkte tidligere, da det viser seg at Arsenal ikke var blakke allikevel, men faktisk vasser i cash.

1. City. Leder de ikke til jul, blir det kjøpt inn spillere for en milliard eller to også ordner det seg og Pep genierklæres igjen.

2. United. Ole. Og kjøper bra i sommer.

3. Spurs. Nær United. Ndombele blir bra.

4. Arsenal

5. Pool. Selvtilliten knekkes allerede til helgen av Peps mannskap. Går langt (semi) i ligacupen. 

6. Frank. Bra lag. Litt ungt, og mister Eden. Kan kanskje matche Pool.

7. Brendan 

8. Hammers. 

9. Everton. Ca der de hører hjemme. Hvis Kean slår skikkelig til havner de kanskje over Hammers.

10. Wolves. Europa. Tøff 2.sesong.

Dette blir nok topp 10. 11.plassen tør jeg ikke gjette på, men hvis det stod om liv og død ville jeg kanskje gjetta på Southampton.

(Innlegget ble redigert 01.08.19 19:37)

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17592
01.08.19 19:49

Slenger hodet på blokka og tipper.

1: City- Best i alt nesten, tipper en total overlegen PL-seier denne sesongen.

2: Liverpool- Liten nedtur fra forrige sesong, men har en meget god 11ver. Klar andreplass basert på at de fortsatt har det nest beste laget, men tviler kanskje litt på at de har samme flyten denne sesongen mtp. skader først og fremst.

3: Arsenal- Ja, tipper med hjertet litt her. Men med en frontrio helt i ypperste verdensklasse, Ceballos inn, unge spillere på vei opp i midten, sammen da med det jeg håper og trur blir to nye i forsvare, så har Arsenal endelig et potent lag til å være med der oppe.

4: Tottenham- Kan meget fort havne på andreplass også, har et veldig sterkt lag, samspilt, var veldig uheldige med skader forrige sesong og spilte over halve sesongen uten hjemmebane.
Men litt grinete stemning innad, manageren tydelig frustrert over mangel på innflytelse, hint om dårlig stemning fra Trippier, selv om dette trenger å bety noe og siste er at Eriksen ønsker seg vekk...Er det noe i dette kan det fort rase litt, men laget er uansett såpass sterkt at de vil nok herje mye denne sesongen også.

5: Manchester United- Pdd. ikke god nok stall til topp 4, men mye virker å være på vei inn.
OGS har ikke bevist enda, så litt usikkert om han i hele tatt sitter hele sesongen.
Men får de inn de rette før seriestart, kan de veldig fort være oppe å lukte på topp 4 igjen.

6: Chelsea- Mistet sin viktigste og beste spiller, usikkert kort i Lampard.
Mange unge og fremadstormende som må bli raskt voksne.
Laget med flest usikre momenter rundt seg. 

West Ham er de jeg trur er nærmest topp 6 akkurat nå.

(Innlegget ble redigert 01.08.19 19:50)

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27137
01.08.19 20:02

Rimelig sikker på topp 3, så blir det vanskelig. 

1. Man City

2. Liverpool

3. Spurs

4. Chelsea

5. Man Utd

6. Arsenal

Kansje Leicester eller Everton sniker seg inn på topp 6, men de klarer neppe topp 4. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10662
01.08.19 20:06

Det er vanskelig å tippe før overgangsvinduet stenger. Spesielt for Arsenal og United kan 1-2 kjøp gjøre mye. Men jeg får gjøre et forsøk: 

1. City. Det eneste laget jeg er sikker på kommer topp 4. Har tettet igjen det eneste lille hullet de hadde i stallen med Rodri inn. For meg er det eneste spørsmålet hvor viktig Kompany var for dette laget, ikke minst utenfor banen. Men jeg tror det er så mange ledertyper her at det går bra. 

2. Tottenham. Har jeg supporterbriller på? Kanskje. Men vi har bedret oss hver eneste sesong, og fått inn den midtbanespilleren vi trengte. Noen spørsmålstegn med bredden i laget og om Eriksen forsvinner, men jeg tror det kommer et par spillere til inn.  

3. Liverpool. Var svingode i fjor, men jeg tror ikke de blir like gode i år. Jeg synes det er rart at det ikke er hentet inn 1-2 spillere i sommer. Er avhengig av at trioen på topp holder seg skadefrie, og det bør bekymre Liverpool at både Mane, Firmino og Salah spilte mesterskap i sommer. Jeg tror Liverpool får kjenne litt på det Tottenham kjente på i fjor. Jeg tror det er viktig for spillerne å få en god ferie med en påfølgende god sesongoppkjøring. 

4. United. Ja, jeg er faktisk litt optimistisk på deres vegne. Spesielt hvis de får inn Maguire og beholder Pogba. Høyrebacken som var en stor svakhet har blitt forsterket. Skjer byttehandelen mellom Lukaku og Dybala mener jeg at de er ytterligere forsterket. Det har nok også vært bra for Solskjær å få en hel sommer med laget. 

5. Chelsea. Det blir spennende å se hvordan Lampard klarer seg som manager i PL. Har ikke akkurat fått en god start med overgangsnekten, men troppen er fortsatt sterk. Og muligens kan det være en blessing in disguise at de ikke får kjøpe spillere. Denne sesongen kan være muligheten for en del unggutter fra akademiet og spillere som har blitt lånt ut flere sesonger. Det er sikkert ikke så dumt for Chelsea på sikt. Men jeg tror ikke det er godt nok denne sesongen.

6. Havner på 6. plass på mitt tips utelukkende pga. forsvaret. Får de inn 1-2 forsterkninger der kan dette bli en god sesong. Fremover ser det på papiret urovekkende bra ut. 

lmMala
lmMalaInnlegg: 1686
01.08.19 20:38

1. City

2. Liverpool

3. Tottenham

4. United

5. Arsenal

6. Everton

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2308
01.08.19 22:28

Føler meg sikker på at dette blir topp 4:

1. Man City. Den klart beste stallen. Skulle de være litt bak Liverpool som eventuelt leder til jul, handler de for noen milliarder og drar inn nok en PL-tittel.

2. Liverpool. Sinnsykt bra 11'er og en vanvittig god manager. Kan dog ikke gjøre nok mot milliardene som Pep kan få bruke.

3. Tottenham. Leverer en bedre sesong (poengmessig) enn i fjor. Kommer det inn 1-2 nye så har man bredden til å kunne takle skader.

4. Arsenal. Trioen med Pepe, Auba og Lacazette blir spennende å følge. Tror dog de kommer til å slite for mye defensivt uavhengig om det kommer noen nye inn i forsvar eller ikke.

Tippe plassene bak disse er litt vanskeligere. Tror Chelsea tar 5. plassen. Everton og Leicester foran United. Usikker på hvem av Everton og Leicester som tar 6. plassen.

(Innlegget ble redigert 01.08.19 22:30)

SirOwen
SirOwenInnlegg: 50124
01.08.19 22:58
trøndergutten: 1. City. Det eneste laget jeg er sikker på kommer topp 4. Har tettet igjen det eneste lille hullet de hadde i stallen med Rodri inn. For meg er det eneste spørsmålet hvor viktig Kompany var for dette laget, ikke minst utenfor banen. Men jeg tror det er så mange ledertyper her at det går bra. 
2. Tottenham. Har jeg supporterbriller på? Kanskje. Men vi har bedret oss hver eneste sesong, og fått inn den midtbanespilleren vi trengte. Noen spørsmålstegn med bredden i laget og om Eriksen forsvinner, men jeg tror det kommer et par spillere til inn.  
3. Liverpool. Var svingode i fjor, men jeg tror ikke de blir like gode i år. Jeg synes det er rart at det ikke er hentet inn 1-2 spillere i sommer. Er avhengig av at trioen på topp holder seg skadefrie, og det bør bekymre Liverpool at både Mane, Firmino og Salah spilte mesterskap i sommer. Jeg tror Liverpool får kjenne litt på det Tottenham kjente på i fjor. Jeg tror det er viktig for spillerne å få en god ferie med en påfølgende god sesongoppkjøring. 
4. United. Ja, jeg er faktisk litt optimistisk på deres vegne. Spesielt hvis de får inn Maguire og beholder Pogba. Høyrebacken som var en stor svakhet har blitt forsterket. Skjer byttehandelen mellom Lukaku og Dybala mener jeg at de er ytterligere forsterket. Det har nok også vært bra for Solskjær å få en hel sommer med laget. 
5. Chelsea. Det blir spennende å se hvordan Lampard klarer seg som manager i PL. Har ikke akkurat fått en god start med overgangsnekten, men troppen er fortsatt sterk. Og muligens kan det være en blessing in disguise at de ikke får kjøpe spillere. Denne sesongen kan være muligheten for en del unggutter fra akademiet og spillere som har blitt lånt ut flere sesonger. Det er sikkert ikke så dumt for Chelsea på sikt. Men jeg tror ikke det er godt nok denne sesongen.
6. Havner på 6. plass på mitt tips utelukkende pga. forsvaret. Får de inn 1-2 forsterkninger der kan dette bli en god sesong. Fremover ser det på papiret urovekkende bra ut.

Tror dette er tilnærmet fasit, selv om rekkefølgen på 4. til 6. plass er bingo. Tror kanskje Arsenal havner foran United, og kanskje foran Liverpool også.

Crabsen
CrabsenInnlegg: 13486
01.08.19 23:00

1. City

2. Chelsea 

3. Liverpool 

4. United 

5. Arsenal 

6. Spurs 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 10662
01.08.19 23:01

6. plassen min skal selvfølgelig være Arsenal. Ser det forsvant. 

frogstuff
frogstuffInnlegg: 1716
01.08.19 23:07

1. Liverpool. Klopp tar innersvingen på PEP denne sesongen.

2. Man City. Er ikke lenger like sultne, faller litt sammen slik Rosenborg har gjort.

3. Arsenal er på rett vei, men trenger et par sesonger før man kan utfordre overnevnte lag.

4. Chelsea. Beviser at man kan levere en god sesong uten å kjøpe nye spillere. Lampard skaper entusiasme.

5. Tottenham. Pochettino begynner å bli lei. Tottenham leverer en middels sesong, og faller utenfor top 4.

6. United. Er i en blindgate. Klarer ikke å gjenskape suksessoppskriften til Sir Alex. Sunny Boy ryker ved juletider.

ONV95
ONV95Innlegg: 4392
01.08.19 23:14

1. Liverpool. Tidenes lag med tidenes manager går ubeseiret gjennom serien. Jeg tror jammen de vinner alle 38 kampene. Jeg bøyer meg i støvet. Invincibles får en ny betydning etter denne sesongen.

2. Man City. Blir en strålende sesong med kun 2 tap, men denne gangen holder det ikke,

3. Tottenham. Ny bragdsesong som blir utgitt på dobbel DVD. Hyll hyll.

4. Man. United. Ole reiser kjerringa og fører United tilbake til CL

5. Chelsea. Ikke sjans på CL, men havner i limbo mellom topp 4 og røkla.

6. Wolves. Best av de dårlige.

(Innlegget ble redigert 01.08.19 23:14)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg