Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal overgangstråd januar

NYTT TEMA
Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 14662
19.08.19 11:46

Vinduet for sommeren er ikke stengt for de kontinentale klubbene, men som alle vet så kan ikke Arsenal eller resten av balløya hente spillere lenger. Det er derfor på tide å lage en ny tråd for rykter om overganger til Arsenal, slik at vi kan gråte i starten av februar over tapte muligheter.

Det nyeste ryktet er at Arsenal er ute etter Rennes 16 år gamle midtbanespiller Eduardo Camavinga, som hadde assisten på det avgjørende målet til Rennes i deres 2-1 seier over PSG. Det andre laget som nevnes i samme artikkel som en fremtidig arbeidsgiver er nevnte PSG. Jeg kan ytterst lite om Camavinga utenom at han debuterte en mnd etter at han fylte 16 år, og spilte 6 Ligue 1-kamper forrige sesong. Mot PSG hadde han 41 pasningsforsøk med 40 vellykkede pasninger. Ikke en dårlig stat når laget på den andre siden er PSG.

Så regner jeg med alle ellers krysser fingrene for en dominant kontrollert midtstopper, men som vi alle også vet ikke kommer. COYG!

(Innlegget ble redigert 19.08.19 11:49)

busnissclass
busnissclassInnlegg: 4918
19.08.19 13:03

Tror ikke vi henter inn noen i Januar, men tipper vi kommer til å kvitte oss med noen. 

Wellewinhio
19.08.19 13:36
busnissclass: Tror ikke vi henter inn noen i Januar, men tipper vi kommer til å kvitte oss med noen.

Jeg tror noe av det beste vi kan gjøre er å få en permanent avtale på plass for Ceballos.

Håpet er at vi klarer å kvitte oss med det meste av daukjøttet i dette vinduet, men de fleste ryktene om våre spillere ser ut til å ha dødd ut. Elneny og Mustafi tror jeg vi selger uansett, men en av Monreal og Kolasinac kan kanskje forsvinne i januar når Tierney er fit igjen, og har kanskje fått noen kamper under beltet.

RamsherE
RamsherEInnlegg: 18015
19.08.19 14:30
Wellewinhio: men en av Monreal og Kolasinac kan kanskje forsvinne i januar når

Da bør det bli førstnevnte ene og alene på grunn av alder, selv om han er kjekk å ha som midtstopper og venstreback.

Wellewinhio
19.08.19 14:35
RamsherE: Da bør det bli førstnevnte ene og alene på grunn av alder, selv om han er kjekk å ha som midtstopper og venstreback.

Det går vel litt an på hva klubben har lyst til å gjøre på overgangsmarkedet. Hvis de trenger en relativt stor innsprøytning med penger for å kunne hente inn en midtstopper eller en annen spiller de mener vil kunne løfte nivået på laget vårt betraktelig, så vil jo et salg av Kolasinac gi veldig mening. Kolasinac er en av relativt få spillere som man burde kunne få godt betalt for, men som egentlig ikke er en starter i en toppet 11-er.

Monreal kan fungere som en backup i hvert fall ut sesongen, og så kanskje man har en aller annen spiller i kikkerten man mener kan være en god backup/utfordrer til Tierney.

(Innlegget ble redigert 19.08.19 14:36)

busnissclass
busnissclassInnlegg: 4918
19.08.19 14:37
Wellewinhio: Jeg tror noe av det beste vi kan gjøre er å få en permanent avtale på plass for Ceballos.

Er det ikke litt for tidlig da? Om han spiller like bra som han gjorde mot Burnley frem til Januar, så ja da burde de gjøre alt for å signere han permanent. Men som jeg skrev på klubbtråden så blir dette vanskelig. Jeg tror han bruker Arsenal for å spille seg inn i Real Madrid.

Husk at Modric begynner å bli gammel også, så om Ceballos blir en suksess hos oss så regner jeg med at han stikker.

Wellewinhio
19.08.19 14:48
busnissclass: Er det ikke litt for tidlig da? Om han spiller like bra som han gjorde mot Burnley frem til Januar, så ja da burde de gjøre alt for å signere han permanent. Men som jeg skrev på klubbtråden så blir dette vanskelig. Jeg tror han bruker Arsenal for å spille seg inn i Real Madrid.
Husk at Modric begynner å bli gammel også, så om Ceballos blir en suksess hos oss så regner jeg med at han stikker.

Det kan hende at det er litt tidlig, og at Burnley-kampen var en one-off, selvom jeg ikke tror det. Årsaken til at jeg tror vi kan ha en sjanse er at Zidane ikke er en veldig stor fan av Ceballos, og hvis RM syns de får et tilbud som er relativt fair value, så får de inn penger som de kan bruke på en spiller som Zidane er en større fan av. Jeg vil gjerne gjøre en avtale med RM før neste sommer, hvor jeg tror at Ceballos fort kan ende opp hos en av våre rivaler istedenfor.

En annen side av saken er at Ceballos selv kanskje ikke har lyst til å dra til oss permanent. Akkurat for øyeblikket tror jeg planen hans er å imponere tilstrekkelig til å komme inn fast på midtbanen til RM, men hvis han liker seg nok i laget, vi spiller godt nok til at han har tro på prosjektet, så er det lov å håpe at en overgang til oss i januar er noe han ønsker permanent.

MarcoMauritz
MarcoMauritzInnlegg: 3764
19.08.19 15:51
Wellewinhio: men en av Monreal og Kolasinac kan kanskje forsvinne i januar når Tierney er fit igjen

Tviler på at Tierney blir fit for en god periode uansett. 

Det blir som å satse på Welbeck som en spiller. Man vet at man må ha en ekstra på hans plass pga den enorme skaderisikoen. 

-Jolla
-JollaInnlegg: 17704
19.08.19 16:27
Wellewinhio: Jeg tror noe av det beste vi kan gjøre er å få en permanent avtale på plass for Ceballos.

Dere er frie til å utløse utkjøpsklausulen hans. Den er noe dyr skal sies.

Wellewinhio
19.08.19 19:01
-Jolla: Dere er frie til å utløse utkjøpsklausulen hans. Den er noe dyr skal sies.

Hvis ikke klubben kan fyre av €500m for en spiller som dette så vil jeg si Arsenal viser en ekstrem mangel på ambisjoner...

(Innlegget ble redigert 19.08.19 19:01)

Wellewinhio
22.08.19 09:23

En twitter-konto jeg har null tiltro til som heter TransferChecker skrev dette nylig:

Arsenal are back in for Dayot Upamecano in January. 100%.

Jorge86
Jorge86Innlegg: 18932
22.08.19 09:56

Jeg har ikke skjønt hvorfor Ceballos ikke ville ha med en klausul med avtalt fremtidig overgangssum mellom Arsenal og Real Madrid. Han kunne jo uansett bare avslått et kontraktstilbud selv om Real godtar bud for han. Hva fikk han ut av å ikke ha med den klausulen?

Du kunne slengt med årstallet i trådens overskrift, Welle. Når jeg en gang i framtida får lyst til å ta en trip down memory lane og for eksempel se hva som ble sagt i overgangsvinduet januar 2020 er det klønete at årstallet ikke er med i navnet på tråden. Bare et lite tips til en eventuell neste gang.

Wellewinhio
22.08.19 10:26
Jorge86: Du kunne slengt med årstallet i trådens overskrift, Welle. Når jeg en gang i framtida får lyst til å ta en trip down memory lane og for eksempel se hva som ble sagt i overgangsvinduet januar 2020 er det klønete at årstallet ikke er med i navnet på tråden. Bare et lite tips til en eventuell neste gang.

Ja, det var en forglemmelse. Skal sende en melding til mod og spørre om de kan legge til årstallet i tittelen. Er det noen som vet hvilken bruker som modererer nå til dags. Ser den jeg har kommunisert med tidligere ikke har vært aktiv siden 2013...

(Innlegget ble redigert 22.08.19 10:27)

ModernMan
ModernManInnlegg: 11830
22.08.19 11:26

AFCamden lager lagoppstillinger med Upamecano...

Bzbill
BzbillInnlegg: 721
23.08.19 16:16

Sett fra Real Madrids ståsted: hvorfor skal de selge Ceballos i januar?    

Interessen og verdien til spilleren vil nok være mye høyere til sommeren

Gooner4life1906
Gooner4life1906Innlegg: 3111
23.08.19 20:17

De selger han ikke i januar nei

(Innlegget ble redigert 23.08.19 20:18)

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17921
20.09.19 11:11

Dårlig kilde, men melder vi hadde en speider på plass og er interessert i Håland og Dominik Szoboszlai

Wellewinhio
08.10.19 13:38
BigTonyAdams: Dårlig kilde, men melder vi hadde en speider på plass og er interessert i Håland og Dominik Szoboszlai

Vært mye røyk rundt Szoboszlai i lang tid nå så det er ikke spesielt overraskende. Tviler på at vi er veldig interesserte i Haaland utover at han man selvfølgelig gjerne skulle hatt han. Han er kanskje Europas største spisstalent for øyeblikket hvis man ekskluderer Mbappe, men vi har 2 veldig spennende spisser som er hhv. 21 og 18, i tillegg til to spisser som er kanskje våre beste spillere også. Haaland kommer til å være så dyr at vi kan bare glemme forsterkninger i forsvar hvis vi vil ha han.

Szoboszlai (nesten så jeg ikke håper han kommer utelukkende pga. staving) har jeg lest mye positivt om det siste halve året, og sett litt av. Han er en signering som gir mening mtp alder, potensial og størrelse. Hvis ryktene om at Emery vil ha svære folk sentralt i banen så er det mulig han tenker at Szoboszlai kan bli den ideelle spilleren i den posisjonen. Han ser riktignok ikke ut til å være en defensiv midtbanespiller, men det ser ikke ut til å stoppe Emery med Xhaka heller. Jeg tror heller ikke at Emery kommer til å være her lenge nok til å nyte fruktene av Dominik.

Wellewinhio
08.10.19 13:38
BigTonyAdams: Dårlig kilde, men melder vi hadde en speider på plass og er interessert i Håland og Dominik Szoboszlai

Vært mye røyk rundt Szoboszlai i lang tid nå så det er ikke spesielt overraskende. Tviler på at vi er veldig interesserte i Haaland utover at han man selvfølgelig gjerne skulle hatt han. Han er kanskje Europas største spisstalent for øyeblikket hvis man ekskluderer Mbappe, men vi har 2 veldig spennende spisser som er hhv. 21 og 18, i tillegg til to spisser som er kanskje våre beste spillere også. Haaland kommer til å være så dyr at vi kan bare glemme forsterkninger i forsvar hvis vi vil ha han.

Szoboszlai (nesten så jeg ikke håper han kommer utelukkende pga. staving) har jeg lest mye positivt om det siste halve året, og sett litt av. Han er en signering som gir mening mtp alder, potensial og størrelse. Hvis ryktene om at Emery vil ha svære folk sentralt i banen så er det mulig han tenker at Szoboszlai kan bli den ideelle spilleren i den posisjonen. Han ser riktignok ikke ut til å være en defensiv midtbanespiller, men det ser ikke ut til å stoppe Emery med Xhaka heller. Jeg tror heller ikke at Emery kommer til å være her lenge nok til å nyte fruktene av Dominik.

Wellewinhio
11.10.19 13:19

Fotospor: Mesut Özil has put his house in London sor sale in an indication that he is on his way out of Arsenal.

Wellewinhio
12.10.19 14:19

Reports state Arsenal are leading Man City & Chelsea in the race to sign Villarreal Defender, Pau Torres. It’s been said that Arsenal have already expressed strong interest & they’re considering making a move for the defender next Summer. [90min_Football]

RamsherE
12.10.19 14:30
Wellewinhio: Reports state Arsenal are leading Man City & Chelsea in the race to sign Villarreal Defender, Pau Torres. It’s been said that Arsenal have already expressed strong interest & they’re considering making a move for the defender next Summer. [90min_Football]

Oooh, en venstrebeint stopper. Gief.

ulfarne
ulfarneInnlegg: 30125
12.10.19 14:48
RamsherE: Oooh, en venstrebeint stopper. Gief.

Jeg er en venstrebeint midtstopper, men det er ingen som har spurt meg om å stille opp :(

RamsherE
12.10.19 15:32
ulfarne: Jeg er en venstrebeint midtstopper, men det er ingen som har spurt meg om å stille opp :(

Det er fordi vi er redd for at det vil ta tiden bort fra de gode bidragene på VGD

Wellewinhio
12.10.19 15:42
ulfarne: Jeg er en venstrebeint midtstopper, men det er ingen som har spurt meg om å stille opp :(

Hvor høy er du? Kan nevne deg i min daglige DM til Emery på twitter hvis du er over 1.90.

ulfarne
13.10.19 01:18
Wellewinhio: Hvor høy er du? Kan nevne deg i min daglige DM til Emery på twitter hvis du er over 1.90.

Bare 1.83 :(

ulfarne
13.10.19 01:20
RamsherE: Det er fordi vi er redd for at det vil ta tiden bort fra de gode bidragene på VGD♥

Jeg hadde kanskje hatt godt av en pause fra VGD ;)

Wellewinhio
13.10.19 16:12

Milan and Inter are both interested in signing Mesut Özil in January.[Calciomercatonews]

Tror kanskje Serie A som liga hadde passet han bedre nå. Jeg syns han har mistet mye av intensiteten og direkteheten som gjorde han så god før, og da er kanskje en liga med litt lavere tempo bedre for han.

(Innlegget ble redigert 13.10.19 16:12)

MarcoMauritz
MarcoMauritzInnlegg: 3764
13.10.19 17:08
Wellewinhio: Inter

Ozil og Sanchez kan jo få en ny vår sammen der. 

DB_TH_YS
DB_TH_YSInnlegg: 147
13.10.19 23:58

Hadde vært deilig å kanskje bli kvitt de som er mer Özil fans enn Arsenal fans, hvertfall, om det skulle skje. 

Klikk for å gå tilbake til toppen