Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal - Tottenham, søndag 1 Sept kl 17.30

NYTT TEMA
ONV95
ONV95Innlegg: 4424
27.08.19 13:06

Da er det klar for sesongens første NLD og et av sesongens høydepunkter for de involverte.

Arsenal har hatt rimelig bra grep på Tottenham på Emirates, og sesongstarten tyder vel på at Arsenal har kommet litt bedre ut av startgropa enn våre rivaler. Jeg anser likevel denne kampen som helt åpen men med Arsenal som små favoritter.

Mitt forslag til startoppstilling for hjemmelaget

Leno

AMN   - Luiz -    Sokratis -   Kolasniac 

Ceballos - Guendouzi - Torreira

Pepe - Lacazette - Aubameyang

Hvis Monreal likevel ikke går til Sociedad så starter nok han.  Torreira fra start er kanskje mer et ønske enn realisme. Her starter nok Williock eller (gud forby) Xhaka. Eller kanskje Emery tar en finte og finner plass til Özil her.

Pochettino har vel litt å tenke på etter fadesen mot Newcastle, så det blir vel noen endringer her. Det ser ikke ut som Eriksen får ønsket sitt oppfylt med salg til Real Madrid, så da tipper jeg han er inne i varmen igjen på søndag.

Mitt råtips er en tett kamp men Arsenal vinner 2-1. 

idiomatisk
idiomatiskInnlegg: 837
27.08.19 13:11

Blir spennende å se hvilke av de resterende lagene bak the "Big two" som fikser 3. plassen. Blir nok et av disse lagene. 

2-2 her. 

JFT_96
JFT_96Innlegg: 23712
27.08.19 13:36

2-1 til Arsenal her. Özil, Auba og Kane med målene.

LeCoq
LeCoqInnlegg: 6927
27.08.19 13:37

Pochettino: We have an unsettled group for different reasons and different personal circumstances.

Forhåpentligvis et bra tidspunkt å møte spurvene på. 3-1. Auba, Laca og Pépé scorer.

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 14448
27.08.19 13:49
JFT_96: 2-1 til Arsenal her. Özil, Auba og Kane med målene.

Tviler på at Özil får spille. Hvis han gjør det kan jeg ikke se for meg at Auba, Laca og Pepe får starte også. Jeg håper på de fronttrioen med en treer på midten bestående av Torreira, Guendouzi og Ceballos. Jeg tror dessverre at Xhaka starter på bekostning for en av dem. Jeg tror ikke dette er et kampbilde som passer Xhaka.

Skulle gjerne hatt Monreal til denne kampen siden Kolasinac er mildt sagt defensivt suspekt i en 4-er bak der.

DennisB
DennisBInnlegg: 12759
27.08.19 14:25
ONV95: Mitt råtips er en tett kamp men Arsenal vinner 2-1.

Men heisann, hvem er du, og hvor har du gjort av ONV?

Raggen_
Raggen_Innlegg: 6058
27.08.19 15:45

Dere er heldig med timingen.. Omveltninger og ustabilitet i Spurs leiren gjør at denne matchen kan bli riktig så vond. 

Frykter det verste faktisk.. Men hvis Jan og Eriksen er i laget ser jeg ikke så mørkt på det. Coys.

ulfarne
ulfarneInnlegg: 29482
27.08.19 17:20
LeCoq: spurvene

Du bør kanskje lese deg litt opp på fuglearter.

Raggen_
27.08.19 18:24

Ironisk at LeCoq ikke vil omtale den stolte hane. 

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 57691
27.08.19 19:24

The Cok

Kiedis
KiedisInnlegg: 9578
27.08.19 21:42

Blir spennende å se hvordan Spurs angriper kampen taktisk. Skal man legge seg defensivt for å demme opp for Arsenal-angrepet, eller skal man gunne på, vel vitende om at Arsenal slipper til drøssevis av avslutninger?

Mistenker at man velger å legge seg på magen og ta i mot, slik man har gjort de to siste sesongene.

Tipper dette laget; Lloris; Sissoko, Alderweireld, Sanchez, Rose; Ndombele, Winks; Eriksen, Alli, Son; Kane

Villans20
Villans20Innlegg: 5481
27.08.19 21:43

Her blir det Pepe show.

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 8810
27.08.19 21:44

Her tror jeg Arsenal kan overraske. 5-2.

Raggen_
28.08.19 07:51

Kiedis: "Gunne" på mot the gunners? Det skulle tatt seg ut. Nei her er det bare å få parkert buss, tog og fly og sette anker. Slik blir det fotball av. 

hillier
hillierInnlegg: 3872
28.08.19 08:27

Jeg gjør som LFC-gjengen: Her har ikke et vaklende Arsenal noe å komme med mot tidenes midtbane fra N17 og en Kane - Son kombo med ketchupeffekt incoming. 1-5.

La tomlene flagre og latteren runge. 

MarcoMauritz
MarcoMauritzInnlegg: 2310
28.08.19 18:49

Holding er ikke med i u21 troppen i helga. Det betyr kanskje at han er tilbake i A-lagstroppen. 

Predicted lineup gir både Laca,Auba og Pepe fra start, men ingen Ceballos. 

(Innlegget ble redigert 28.08.19 18:54)

Kiedis
28.08.19 21:41

Ndombele fremdeles ikke tilbake i trening, så da blir det nok Sissoko-Winks på midten. Regner med Winks skal få mye tyn for å bli overspilt når Sissoko blir stresset og begynner å slikke krittet som defensiv midtbanespiller. Klarer vi en 5-4-seier?

idiomatisk
28.08.19 22:17

Ble CL triumf i fjor! Skal aldri undervurdere jinxing 

LeCoq
29.08.19 09:38
ulfarne: Du bør kanskje lese deg litt opp på fuglearter.

Beklager.

Spent på lagoppstillingen til måkene. Hvem starter på høyrebacken? 

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 14901
29.08.19 09:48

Her tror jeg faktisk the ghost of Wengers gamle uovertruffne symbiose manifisterer seg i såpasss lange og uimotståelige flak , hans ånd trår til med en hjelpende hånd i denne bør ikke tape for lillsøsterkampen  og en kjærkommen hjemmeseier blir servert som ett hyggelig lite forspill til en lang å slitsom langhelg til minst helga etter.

-Per

Walchez
WalchezInnlegg: 3101
29.08.19 12:44
LeCoq: Spent på lagoppstillingen til måkene. Hvem starter på høyrebacken?

Blir vel Walker-Peters som i de første 3 kampene og Danny Rose på venstrebacken. Pepe bør klare å drible Rose ganske så greit. 

LeCoq
29.08.19 15:05

Gikk ikke han av med skade mot Newcastle?

idiomatisk
29.08.19 15:33

Arsenal er på 3. plass i PL de siste 15 kampene. Så det er tydelig at Emery har noe på gang. 

LINK

Mest oppsiktsvekkende er kanskje at Palace er inne på topp 4? 

Walchez
WalchezInnlegg: 3101
29.08.19 16:00
LeCoq: Gikk ikke han av med skade mot Newcastle?

Stemmer det faktisk, og ser at han er meget usikker på å rekke kampen på søndag. Da blir det vel enten Aurier, Sissoko kanskje eller at de legger om til 3 bak. 

DennisB
30.08.19 09:43

Topspur!

Dette eitrandes kjente laget langt utenfor Londons grenser (men ikke helt til Asia), storlaget fra Londons slumstrøk, møter aristokratene fra fiffen i byen. De lærde mot de ulærde altså.

Dette må bli årets kamp! Come on you Gunnar, slå disse Topspursene! 

Apropos fuglearter, de har jo en kalkun som emblem. Er dere helt kørka eller? Vi skyter ikke spurv med kanon. Kalkuner derimot..

Kiedis
30.08.19 10:16

Alan_Partridge_great_banter.mpeg

Lezah
LezahInnlegg: 62999
30.08.19 11:13
LeCoq: Pochettino: We have an unsettled group for different reasons and different personal circumstances.

Kan noen Spurs-folk eller andre forklare hva det siktes til her?

Kiedis
30.08.19 12:10
Lezah: Kan noen Spurs-folk eller andre forklare hva det siktes til her?

Tror han sikter blant annet til at overgangssvinduet fremdeles er åpent, og at ihvertfall Eriksen og Aurier gjerne ønsker seg bort, samtidig som Wanyama er på vei vekk.

Rose er jo også et spørsmålstegn, men fanden må vite hva slags utenlandsk lag som kan være interessert i ham.

Vertonghen har også vært satt ut av laget, angivelig grunnet svak preseason og at han ikke hadde fysikken i orden.

Ellers vet jeg ikke hva det skulle være, kan jo hende at det er annet drama som pågår. Skulle virkelig ønske Poch gikk tilbake til å bare svare med intesigende svada på pressekonferanser. Nå for tiden kan han knapt gå forbi en mikrofon uten at han skal syte over ett eller annet, og han gjør virkelig ikke noe for å roe ned situasjonen.

Tidligere kunne det med velvilje tolkes som at han ville sette press på Levy med tanke på overganger, men nå som han har fått fire av sine desiderte førstevalg på en sommer, så må han kunne se til helvete å snart holde kjeft om ting han selvfølgelig skjønner at skaper støy.

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 3921
30.08.19 12:26
Kiedis: samtidig som Wanyama er på vei vekk.

Solgt til Cercle Brugge for 10 mill pund sterling i går

DennisB
30.08.19 13:44
idiomatisk: Arsenal er på 3. plass i PL de siste 15 kampene. Så det er tydelig at Emery har noe på gang.

Hehe, har dere blitt som vi en gang i tida var under Wenger? Ikke at dere trenger det. Men vi klora fram statistikk på tvers av sesonger og trøstet oss med dem. Vi vant serien et år dersom sesongen hadde gått kun inneværende år, altså to halvsesonger etc.

Det som dras fram her inneholder den store sprekken Arsenal, og merkelig nok alle de andre fra topp 3-6, hadde mot slutten av sesongen i fjor. Klart forskjellen blir enorm på 15 kamper da.

Men jo, artig statistikk.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg