Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Januarvinduet ‘20 - Man Utd

NYTT TEMA
mjordan23
mjordan23Innlegg: 18495
17.09.19 13:28
KongOlav2: Blir det noe dårligere enn i dag? Da dere bruker f.eks Lingard eller Mata i den rollen? McTominay og Pogba bak Maddison. Om Pogba forsvinner, trenger dere en til.

Neida, antageligvis ikke. Vi får mer kvalitet med ball offensivt, noe som man desperat har behov i laget. I dag bruker man spillere tilnærmet fast som under SAF`s tid knapt ville vært gode nok for benken. Dog, jeg tror ikke Pogba kommer til å spille dypt hele sesongen, det blir litt for risikabelt og inneffektivt å bruke han i den rollen.  Han passer mye bedre som 8`er i en 4-3-3 formasjon. 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 13:29)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 39504
17.09.19 13:34
mjordan23: Neida, antageligvis ikke. Vi får mer kvalitet med ball offensivt, noe som man desperat har behov i laget. I dag bruker man spillere tilnærmet fast som under SAF`s tid knapt ville vært gode nok for benken. Dog, jeg tror ikke Pogba kommer til å spille dypt hele sesongen, det blir litt for risikabelt og inneffektivt å bruke han i den rollen. Han passer mye bedre som 8`er i en 4-3-3 formasjon.

Det mest nærliggende ville vel være å kjøpe en god ballsentral som også er bedre defensivt enn Pogba, og mer naturlig å bruke som en av de to i en dyp toer på midten. Det første navnet jeg tenker på av en slik type er Neves.

Akkurat nå ser det jo ut som typer som McTominay, Lingard og James figuerer i en antatt førsteoppstilling for dere. De er jo greie spillere alle sammen og det er kanskje greit nok å ha en slik type i førsteelleveren, men tre stykker som neppe er bedre enn stallspillerkvalitet blir to for mye.

(Innlegget ble redigert 17.09.19 13:36)

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18495
17.09.19 13:40
KongOlav2: Det mest nærliggende ville vel være å kjøpe en god ballsentral som også er bedre defensivt enn Pogba, og mer nærliggende å bruke som en av de to i en dyp toer på midten. Det første navnet jeg tenker på av en slik type er Neves. Akkurat nå ser det jo ut som typer som McTominay, Lingard og James figuerer i en antatt førsteoppstilling for dere. De er jo greie spillere alle sammen og det er kanskje greit nok å ha en slik type i førsteelleveren, men tre stykker som neppe er bedre enn stallspillerkvalitet blir to for mye.

Absolutt en slike type man trenger, vil tro det var det derfor man var ute etter å hente Longstaff. Neves er jo også en mann som burde være på lista. 

De tre du nevner + Pereira og Mata ville i en normalsituasjon vært maks rotasjonsspillere. Stallen er veldig ubalansert da vi har klart mest kvalitet bakover på banen, midtbanen og angrep holder rett og slett ikke mål for en klubb av vår størrelse. Blir en knallhard sesong for OGS, resultatpresset vil jo alltids være der. 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 13:41)

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 6830
17.09.19 13:57
mjordan23: vil tro det var det derfor man var ute etter å hente Longstaff.

Vi får se om denne fyren noen gang kommer tilbake fra disse. Först den kneskaden, så denne rett etterpå.

Lukter litt Bailly, Jones...men iallefall noe klubben må ha oppsyn med. Ikke bare tenke på hva som er i hodet, men også i beina på spillerne.

(Innlegget ble redigert 17.09.19 13:58)

Dux1
Dux1Innlegg: 32799
17.09.19 13:57
mjordan23: Rent umiddelbart er det jo Sancho som vi trenger aller mest, høyrekanten er en evig pine

Nja... jeg ville vært enig for noen måneder siden. Men nå? Synes vi sliter langt mer sentralt offensivt enn noe annet sted framme. Null kreativitet på siste banehalvdel. På høyrekanten kan vi variere med både James, Dalot, Chong, Martial... Ikke optimalt, men ift hva vi har å velge på av 10-ere, er det rene godteributikken. 

Jeg ser et håp i Gomes, men av en eller annen grunn får ikke han spilletid. 

Hvis jeg fikk velge mellom Maddison og Sancho i januarvinduet, tror jeg at jeg hadde valgt førstnevnte. Tror både Rashford og Martial hadde tatt nye steg med en solid playmaker bak seg. 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 14:01)

KongOlav2
17.09.19 14:02
mjordan23: Absolutt en slike type man trenger, vil tro det var det derfor man var ute etter å hente Longstaff. Neves er jo også en mann som burde være på lista. De tre du nevner + Pereira og Mata ville i en normalsituasjon vært maks rotasjonsspillere. Stallen er veldig ubalansert da vi har klart mest kvalitet bakover på banen, midtbanen og angrep holder rett og slett ikke mål for en klubb av vår størrelse. Blir en knallhard sesong for OGS, resultatpresset vil jo alltids være der.

Longstaff ville jo virket mest som i samme stilen som de andre nevnte. Nok en spiller av stallspillerkvalitet.

Det overrasket meg at dere ikke kjøpte minst en til av relativt høy kvalitet i sommer fra midtbanen og fremover. Argumentet fra enkelte at man ikke kan gjøre alt på ett transfervindu, men nå kan det jo heller bli behov for å kjøpe flere spillere neste sommer enn det som ble hentet denne sommeren.

Spesielt om Pogba skulle bli solgt. Da snakker vi raskt om to sentrale midtbanespillere, en høyrekant, helst en litt annen spisstype enn Martial/Rashford og kanskje også minst én spiller til i forsvaret.

TrueTopRed
17.09.19 14:07
KongOlav2: Det overrasket meg at dere ikke kjøpte minst en til av relativt høy kvalitet i sommer fra midtbanen og fremover. Argumentet fra enkelte at man ikke kan gjøre alt på ett transfervindu

Så enig. Jeg mener iallefall at man burde ha en minimumlösning der man får stablet en noenlunde funksjonelt lag på banen foran en sesong, men da kommer denne om at alt ikke kan löses i et vindu fra visse.

Antar at de som sier dette representerer den DoF som ikke ser problemstillingen, når det finnes en annen variant der en DoF med forståelse gjör det.

Iallefall en spiller for dette leddet hadde värt viktig. Spesielt i lys av at man lot Herrera gå som folk flest så på som en viktig spilere for det man hadde sesongen tidligere.

(Innlegget ble redigert 17.09.19 14:16)

Dux1
17.09.19 14:10
KongOlav2: Argumentet fra enkelte at man ikke kan gjøre alt på ett transfervindu,

Kanskje fordi de rette spillerne ikke var tilgjengelige (ref; Longstaff, Sancho), eller krevde for mye (ref; Dybala)..? 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 14:11)

TrueTopRed
17.09.19 14:12
Dux1: Kanskje fordi de rette spillerne ikke var tilgjengelige (ref; Longstaff, Sancho)..?

Hvis det faktisk er et argument som du bruker der, hva om disse aldri blir tilgjenglig eller de går andre steder? 

Er det ikke da en litt sånn amatörmessig holdning å ha 2 spillere på blokka, der det er de eller ikke noe som gjelder?

United er jo ikke en klubb som heller i fremtiden vil ha en tropp med en 11er som spiller hele tiden, så jeg håper for alt i verden at man har flere på blokken.

(Innlegget ble redigert 17.09.19 14:20)

KongOlav2
17.09.19 14:23
Dux1: Kanskje fordi de rette spillerne ikke var tilgjengelige (ref; Longstaff, Sancho)..?

Sancho kan jeg kjøpe. Men var Longstaff den eneste spilleren som kunne forsterket dere i sommer? Kontra James, Lingard, McTominay, samt et spissalternativ til Martial/Rashford?

Dux1
17.09.19 14:39
TrueTopRed: Hvis det faktisk er et argument som du bruker der, hva om disse aldri blir tilgjenglig eller de går andre steder?  Er det ikke da en litt sånn amatörmessig holdning å ha 2 spillere på blokka, der det er de eller ikke noe som gjelder? United er jo ikke en klubb som i fremtiden har en tropp med en 11er som spiller hele tiden, så jeg håper for alt i verden at man har flere på blokken.

Longstaff og Sancho aldri tilgjengelige? Er du morsom! Såfremt Newcastle ender opp som et nytt City, så vil samtlige spillere i den klubben være tilgjengelige - til rett pris. Dortmund er tradisjonelt sett en selgende klubb. 

At spillerne kan ende andre steder er alltid en fare. Det betyr ikke at man går etter det nest beste, så lenge 1. alternativene fortsatt er en mulighet.  

Og hvem sier de er disse eller ingen som gjelder?? Skal vi spre skinkene og la oss rævkjøre av en Dybala eller Eriksen, når vi vet at de egentlig ikke er så lysten på å ikle seg United-drakta? 

Fokuset på de rette spillertypene og de rette holdningene er blitt ekstra stort under OGS. Han har sagt at han ikke er interessert i leiesoldater. Og godt er det! Vi ser allerede på de tre kjøpene OGS har gjort at han "skjønner United". Trioen må sies å ha løftet laget betraktelig i kvalitet.  

Kanskje du heller burde ha litt mer tillit til manageren og det han forsøker å få til, enn å sutre over de som ikke kom? Nå får vi se hva som bor i de spillerne som er igjen. 

I januar er det et nytt transfervindu. Da har også OGS et langt bedre grunnlag for å bedømme hvem som har en framtid i United og ikke. Da kan det hende noen flere forlater oss og en og annen kommer inn. Etter mitt syn en veldig ryddig og sunn prosess!

(Innlegget ble redigert 17.09.19 14:39)

Dux1
17.09.19 14:46
KongOlav2: Sancho kan jeg kjøpe. Men var Longstaff den eneste spilleren som kunne forsterket dere i sommer? Kontra James, Lingard, McTominay, samt et spissalternativ til Martial/Rashford?

Se mitt svar til TRR.

KongOlav2
17.09.19 14:48
Dux1: Se mitt svar til TRR.

Ja, og hva så? Om dere ikke henter noen i januar, og det er vanskelig pga tilgjengeligheten til spillere da, så risikerer dere behov for temmelig mange kjøp neste sommer. Er det gitt/sannsynlig at det vil være tilgjengelige kanskje så mye som 5 stk av ønsket kvalitet i det sommervinduet?

Dux1
17.09.19 15:02
KongOlav2: Ja, og hva så?

Hva var det med prosessen jeg beskrev som du ikke skjønte? 

Men det er klart, hvis du tror transfermarkedet er som i FM, så skjønner jeg at du stusser over valgene til OGS. I virkeligheten er det så mange faktorer som spiller inn at jeg kan se dette blir vanskelig for deg å fatte. 

Jeg var ikke helt fornøyd selv med transfersommeren, det skal sies. Men det handler om å ha forståelse for hva OGS vil og ønsker med klubben og laget. 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 15:02)

KongOlav2
17.09.19 15:04
Dux1: Hva var det med prosessen jeg beskrev som du ikke skjønte? Men det er klart, hvis du tror transfermarkedet er som i FM, så skjønner jeg at du stusser over valgene til OGS. I virkeligheten er det så mange faktorer som spiller inn at jeg kan se dette blir vanskelig for deg å fatte. Jeg var ikke helt fornøyd selv med transfersommeren, det skal sies. Men det handler om å ha forståelse for hva OGS vil og ønsker med klubben og laget.

Ja, jeg tror transfermarkedet er som i FM ja. Det er saken.

Eller kanskje så kjøper jeg ikke et sekund at det ikke fantes flere spillere som kunne styrket dere i sommer. At Longstaff liksom skal være den eneste sentrale midtbanespilleren av interesse kjøper jeg ikke et eneste sekund. Man skal være totalt sveiseblind anglofil for å tro noe slikt.

Dux1
17.09.19 15:10
KongOlav2: At Longstaff liksom skal være den eneste sentrale midtbanespilleren av interesse kjøper jeg ikke et eneste sekund. Man skal være totalt sveiseblind anglofil for å tro noe slikt.

Hvem har påstått det? Du bygger debatten din på ren synsing. United ble koblet mot flere midtbanespillere i sommer. 

Nå har vi Matic, Fred, Pereira, McTominay og Pogba + alternativer i Lingard og unge Garner. Hvor mange mener du United bør ha på midtbanen? 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 15:13)

KongOlav2
17.09.19 15:20
Dux1: Hvem har påstått det? Du bygger debatten din på ren synsing. United ble koblet mot flere midtbanespillere i sommer. Nå har vi Matic, Fred, Pereira, McTominay og Pogba + alternativer i Lingard og unge Garner. Hvor mange mener du United bør ha på midtbanen?

Det var jo du som trakk frem Longstaff som eksempel på en "rett spiller" som ikke var tilgjengelig. I tillegg spiller dere jo Lingard/Mata som den offensive på midten. Jeg kjøper i veldig liten grad at dere ikke kunne forsterket dere med en spiller her i sommer.

Det eneste som kan forklare er at dere ikke hadde råd til en stor signering til, type £50-60m eller mer, og må kutte mer i lønn/selge flere før dere kan hente noen.

TrueTopRed
17.09.19 15:28
Dux1: Nå har vi Matic, Fred, Pereira, McTominay og Pogba + alternativer i Lingard og unge Garner. Hvor mange mener du United bør ha på midtbanen?

Var du like hissig når spillere som Herrera og Fellaini var der fra för og det ikke var godt nok? 

Du har plutslig fått en forståelse for det manageren/klubben driver med som er helt eksepsjonell. 

Synes du har et veldig enkelt syn på dette , men samtidig sluker alt som blir sagt utdad. Men men, du har troa når jeg har et mer realistiskt nöktern syn på det. Begge måter å tenke på er lov, husk det.

Å få opp noe fra akademiet er noe man gjör en sjelden gang, at vi skulle ha skutt gullfuglen igjen 25 år senere, finnes jo ikke. 

Må bare akseptere at ikke alle vil la seg lure til å tro alt. 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 15:32)

TrueTopRed
17.09.19 15:30

Ole Gunnar sa at penger fantes etter siste kjöp, og da tolker jeg det iallefall som at man ikke hadde andre på blokka eller så viktighet av andre enn de utalte förstevalgene. 

Da tar man sjanser og må også bedömmes etter det uansett utgang. 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 15:30)

Dux1
17.09.19 15:34
KongOlav2: Longstaff som eksempel

Nettopp. Et eksempel. Ikke heng deg opp i denne ene spilleren, er du snill. Jeg har aldri påstått han han var det eneste alternativet, i motsetning til deg...

Dux1
17.09.19 15:37
KongOlav2: I tillegg spiller dere jo Lingard/Mata som den offensive på midten. Jeg kjøper i veldig liten grad at dere ikke kunne forsterket dere med en spiller her i sommer.

Fikk du ikke med deg rykteflommen rundt Dybala/Eriksen? Som jeg sa i hovedinnlegget (du vet det jeg ba deg LESE), så er det flere faktorer som kan spille inn om man får tak i en spiller eller ikke. I Dybalas tilfelle skal det ha vært helt sinnssyke lønnskrav og markedsrettigheter. Skulle vi bare spre skinkene og be om å bli rævpult? 

Dux1
17.09.19 15:39
KongOlav2: Det eneste som kan forklare er at dere ikke hadde råd til en stor signering til, type £50-60m eller mer, og må kutte mer i lønn/selge flere før dere kan hente noen.

Du kom deg ut av FM-bobla til slutt? Sant eller ikke, dette var i det minste en snusfornuftig forklaring fra din side. Gratulerer!

KongOlav2
17.09.19 16:07
Dux1: Du kom deg ut av FM-bobla til slutt? Sant eller ikke, dette var i det minste en snusfornuftig forklaring fra din side. Gratulerer!

Du er såpass enkel at du må bruke tre innlegg for å svare på ett innlegg fra meg? Som sagt; det er var du som kalte Longstaff "rett spiller" og at dere er villige til å vente på slike. Da anser jeg det som implisitt at du mener han var den eneste sentrale midtbanespilleren dere virkelig var interesert i å kjøpe denne sommeren.

Og jeg har ikke sagt en dritt om at dere burde hentet Dybala til den lønna han ville ha. Enda en latterlig stråmann. Tvertimot skrev jeg f.eks 31.juli at "Og hvordan skal man da spille? Dersom Dybala skal inn sentralt? Meget god spiller, for all del, og en spillertype jeg liker mye bedre enn Lukaku, men fortsatt ikke sikker på at han er den type spiller United trenger".

Jeg skjønner at man er villige til å vente på enkelte spillere i visse tilfeller, og at rette spillere ikke alltid er tilgjengelig. Sancho er en slik en. Men strengt tatt kunne dere glatt forsterket fire posisjoner fra midtbanen og fremover i sommer. Jeg kjøper ikke et eneste sekund at ingen gode spillere var tilgjengelig i noen av disse posisjonene.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 19181
17.09.19 16:08
KongOlav2: Ja, jeg tror transfermarkedet er som i FM ja. Det er saken. Eller kanskje så kjøper jeg ikke et sekund at det ikke fantes flere spillere som kunne styrket dere i sommer. At Longstaff liksom skal være den eneste sentrale midtbanespilleren av interesse kjøper jeg ikke et eneste sekund. Man skal være totalt sveiseblind anglofil for å tro noe slikt.

Det er helt sikkert en rekke spillere som kunne styrket oss i sommer, men det er ikke sikker at man hadde tilstrekkelig comfort knyttet til dem eller at man følte seg sikre på at disse hadde riktig profil. Da er det fornuftig at man ikke investerer et betydelig beløp i dem.

Det kan selvsagt også tenkes at noen av spillerne ikke var interessert eller at andre klubber fremsto som mer attraktive. Hirst skriver f.eks. at vi ønsket Maddison, men at Leicester ikke var interessert i å selge to profiler en og samme sommer.

Jeg er veldig glad for at klubben har gått bort i fra en "kjøpe for å kjøpe" strategi. Den har til nå vært både kortsiktig og dyr. Den mer langsiktige tilnærmingen til Liverpool virker bedre. Den minner også mer om Fergusons tilnærming. Det er tross alt veldig mange spillere hver eneste sommer som kan virke fristende der og da, men som viser seg som mindre gode løsninger på sikt. Pepe feks, som var veldig poppis i sommer, har sett ut som en langt svakere utgave av Zaha til nå. Kan selvsagt endre seg, men pt veldig glad for at man ikke blåste £75m der.

Jeg ser du også nevner Neves. Han har vært helt fryktelig de siste gangene jeg har sett han. Har du sett mye av han eller har du kastet deg på hypen pga et par Hollywood-pasninger per kamp og noen fine volleyskudd? Ikke vondt ment. Har vært der selv. Trodde det var en Xabi. Ligger nok nærmere Darron Gibson i kvalitet enn mannen med balsam håret. 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 16:13)

TheBelfastBoy
17.09.19 16:10
KongOlav2: Om Solskjært fortsetter med 4231, kunne nok også Maddison vært aktuell uavhengig av Pogba. Og da primært i rollen sentralt i treeren offensivt på midten.

Enig. Det er i en slik rolle jeg tror han vil være best. Klarer ikke helt se at Rodgers får det beste ut av han slik han benyttes i dag. I Liverpool tror jeg f.eks. han ville vært nærmere å være et alternativ til Firmino enn en av indreløperne. Selv om han selvsagt ikke gjør samme jobb feilvendt. Litt ala Tadic i Ajax.

-Joachim-
-Joachim-Innlegg: 10324
17.09.19 16:19

Som regel ikke all verden å plukke av i januarvinduet, så jeg regner egentlig ikke med at United signerer noen. Jeg skulle likevel ønske en defensiv midtbanespiller inn. 

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 5211
17.09.19 16:35
TheBelfastBoy: Det er helt sikkert en rekke spillere som kunne styrket oss i sommer, men det er ikke sikker at man hadde tilstrekkelig comfort knyttet til dem eller at man følte seg sikre på at disse hadde riktig profil. Da er det fornuftig at man ikke investerer et betydelig beløp i dem.

Jeg er absolutt enig i dette, og veldig glad man tenker seg om før man kaster penger etter en spiller som har overbevist en sesong, eller ikke en gang dette.
Markedet er ikke enkelt, og for meg kan det kanskje virke som at avstanden fra f eks Tysk liga til PL er ett større steg enn på en stund.

Men så er det den interessen for Longstaff, som jo ikke tikker noen bokser på noen områder annet en nasjonalitet, og på en måte går imot det meste av tankegangen ovenfor. Var det 9 førstelagskamper mannen har for Newcastle? Jeg har sett han noen kamper, og jeg ser ikke helt geria.
Den engelske greia er jeg skeptisk til. Jeg er usikker på om en Declan Rice f eks tilfører nok til hva det vil koste.

Jeg synes det er rart at man ikke var med på spillere som Ndombele, eller at man ikke ser verdien i en Doucoure for eksempel.
At man ikke hentet ett alternativ på topp er ok, om tankegangen var at MG skulle brukes ved skader/rokering der fremme, men da må jo det skje også.

Må si jeg er fryktelig spent på strategien fra januar og til sommeren, her bør mål klargjøres og signeres tidligst mulig. Gjerne FØR vinduet åpner, slik Bayern og andre gjør.

KongOlav2
17.09.19 17:31
TheBelfastBoy: Det er helt sikkert en rekke spillere som kunne styrket oss i sommer, men det er ikke sikker at man hadde tilstrekkelig comfort knyttet til dem eller at man følte seg sikre på at disse hadde riktig profil. Da er det fornuftig at man ikke investerer et betydelig beløp i dem. Det kan selvsagt også tenkes at noen av spillerne ikke var interessert eller at andre klubber fremsto som mer attraktive. Hirst skriver f.eks. at vi ønsket Maddison, men at Leicester ikke var interessert i å selge to profiler en og samme sommer. Jeg er veldig glad for at klubben har gått bort i fra en "kjøpe for å kjøpe" strategi. Den har til nå vært både kortsiktig og dyr. Den mer langsiktige tilnærmingen til Liverpool virker bedre. Den minner også mer om Fergusons tilnærming. Det er tross alt veldig mange spillere hver eneste sommer som kan virke fristende der og da, men som viser seg som mindre gode løsninger på sikt. Pepe feks, som var veldig poppis i sommer, har sett ut som en langt svakere utgave av Zaha til nå. Kan selvsagt endre seg, men pt veldig glad for at man ikke blåste £75m der.

Jeg er enig, men er det gitt at man får tak i så mange flere spillere neste sommer som det kan være behov for? For det kan forsvinne mange og bli behov for mange forsterkninger. Liverpools tålmodighet og langsiktighet er iallfall delvis et resultat av at man rett og slett ikke har hatt råd til å ta de ønskede grepene på et tidlig nok tidspunkt, og at de virkelig attraktive spillerne ikke ble interesserte i Liverpool før Klopp hadde vært i klubben i 2-3 år. United er nok både mer attraktive nå enn Liverpool anno 2016, samt at dere har mye mer penger.

United har allerede kvittet seg med 7 førstelagsspillere siden januar (2 riktignok på utlån, men det er vel rimelig lite sannsynlig at de vil spille for United igjen), har ytterligere 3 utgående kontrakter til neste sommer, samt en Rojo som høyst sannsynlivis er til salgs. Da er man oppe i 11 stk, og det er før Pogbas situasjon er avklart. I tillegg er det grunn til å stille spørsmål om typer som Jones, Fred og Mata vil ha særlig tillit utover denne sesongen.

Noen av plassene kan helt sikkert erstattes av unggutter, men i en kjernetropp på 17-18 utespillere, kan det være behov for så mange som 9-10 nye spillere i løpet av to sommervinduer (og ett januarvindu). Da er det veldig mange nye spillere om man er både er svært nøye på seleksjonen, samt tenker veldig langsiktig, type at spilleren helst skal være i klubben om 5 år om ikke noe går galt. Kunne/burde det vært hensiktsmessig å hente minst et par spillere som kanskje i utgangspunktet ikke er ideelle, og kanskje ikke blir i klubben i mer enn 2-3 år, men likevel er bedre enn dagens alternativer?

TheBelfastBoy
17.09.19 18:05

Nei (på det siste spørsmålet). Helt opplagt ikke! Da kan man heller beholde de man allerede har som ikke er ideelle. Å erstatte noen halvgode spillere med flere halvgode spillere høres passe idiotisk ut. Veldig Liverpool anno 95-15.

På det første spørsmålet ditt er svaret like opplagt ja. Særlig dersom det er riktig at Maddison og Sancho er blant førstevalgene. Disse var ikke tilgjengelig i sommer, og det fremstår langt mer sannsynlig at de blir det neste sommer.

Av spillere på utgående kontrakt er det kun Young vi ikke har opsjon på forlengelse med. I mine øyne er det et prekært behov for fire-fem spillere inn. Fem-seks dersom Pogba selges. Disse bør man være trygge på. Får man på plass dette de neste tre-fire vinduene er jeg optimist. Da vil spillere som i dag får mye spilletid, men ikke er gode nok, få mindre spilletid. Det innebærer høyst sannsynlig tre-fire inn hvert av de neste to sommervinduene. Det bør være overkommelig, og heller ikke særlig dramatisk.

Utfordringen til Man Utd kommer ikke til å være å få på plass nok spillere, men spillere av høy nok kvalitet. Målet bør være å ha dette på plass til ‘21-‘22. Da nærmer Klopp seg slutten på tiden i Liverpool også tipper jeg. Fin timing sånn sett! ;)

(Innlegget ble redigert 17.09.19 18:10)

KongOlav2
17.09.19 18:08
TheBelfastBoy: Nei. Da kan man heller beholde de man allerede har som ikke er ideelle. Å erstatte noen halvgode spillere med flere halvgode spillere høres passe idiotisk ut. Veldig Liverpool anno 95-15. Av spillere på utgående kontrakt er det kun Young vi ikke har opsjon på forlengelse med. I mine øyne er det et prekært behov for fire-fem spillere inn. Fem-seks dersom Pogba selges. Disse bør man være trygge på. Får man på plass dette de neste tre-fire vinduene er jeg optimist. Da vil spillere som i dag får mye spilletid, men ikke er gode nok, få mindre spilletid. Det innebærer høyst sannsynlig tre-fire inn hvert av de neste to sommervinduene. Det bør være overkommelig, og heller ikke særlig dramatisk. Utfordringen til Man Utd kommer ikke til å være å få på plass nok spillere, men spillere av høy nok kvalitet.

Det blir vel heller å erstatte noen halvgode spillere med gode spillere, men ikke veldig gode/briljante spillere.

Og jeg har vanskelig å se for meg at dere forlenger med ekstremt skadeforfulgte Bailly, eller at en halvfornøyd og stadig tregere Matic skal forlenge.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg