Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Carragher ber om unnskyldning til Evra

NYTT TEMA
Jack_Daniels

Jack_Daniels
22.10.19 10:30

Under gårsdagens Monday Night Football kunne vi se en åpenbart preget Jamie Carragher be Patrice Evra om unnskyldning i forbindelse med rasismesaken fra ca åtte år siden. 

Liverpool-legenden vedgår at klubben gjorde en massiv feil ved og åpenbart gå ut å støtte lagkameraten Luis Suarez med denne provoserende skjorte-kampanjen sin. 

Jeg gleder meg til å ta en dypdykk i Suarez vs Evra-trådene her senere i dag, så om det er noen som ønsker å be om unnskyldning for å ha kalt Evra en løgner eller åpenbart støttet rasisten Suarez kan dere gjerne bruke denne tråden.

https://www.skysports.com/football/news/29327/11841683/jamie-carragher-liverpool-made-huge-mistake-with-luis-suarez-t-shirts-after-patrice-evra-racism-row

idiomatisk

idiomatisk
22.10.19 10:38

Flott gjort av Carragher. 

Hedersmann. 

GreySerpent

GreySerpent
22.10.19 11:16
idiomatisk: Flott gjort av Carragher. 
Hedersmann.

Hahaha

8 år etter! Hedersmannen sin det. 

Sier litt om klubben da, som ikke har kommet med noe...

idiomatisk

idiomatisk
22.10.19 11:23
GreySerpent: Hahaha
8 år etter! Hedersmannen sin det. 
Sier litt om klubben da, som ikke har kommet med noe...

Hehe. Bedre sent enn aldri. Det å innrømme feil kommer ikke lett for noen, og ta det direkte med Evra på TV-skjermen fortjener selvfølgelig honør. 

Det T-skjorte opplegget de drev med var flaue greier uavhengig om Suarez mente det rasistisk eller ikke. 

PaisleyGates

PaisleyGates
22.10.19 15:46
Jack_Daniels: Gleder meg til å finne flere gullkorn utover kvelden fra verdens mest sjarmerende supportergruppering. Rasister hele gjengen. Møkkaklubb.

Misfornøyd med responsen? Hva er hensikten egentlig?

-k9b_

-k9b_
22.10.19 15:51
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 15:41)

Justice 96

Justice 96
22.10.19 15:55
Jack_Daniels: beskrivende

Ser ikke helt hva som var feil der? 

At Evra er på Balotelli, Tevez og Barton-nivå, hva var feil med det utsagnet? Han fremstår jo sånn til tider, som dem. Totalt blåst. 

Jeg har garantert skrevet noe annet du kan bruke, for dette ble for dumt. 

(Innlegget ble redigert 22.10.19 16:08)

Slikkepott

Slikkepott
22.10.19 15:55
-k9b_: Men denne debatten kan kokes ned til

Nei

-k9b_

-k9b_
22.10.19 15:57
Slikkepott: Nei

Er du uenig? 

Justice 96

Justice 96
22.10.19 16:03
PaisleyGates: hensikten

JD er blitt et troll etter at United sluttet å vinne. Hensikten er trolling. 

(Innlegget ble redigert 22.10.19 16:05)

Knaxern

Knaxern
22.10.19 16:04

Sellout.

Slikkepott

Slikkepott
22.10.19 16:16
-k9b_: Er du uenig?

Suarez rasehetser Evra på en fotballbane, etterfulgt av at Liverpool FC, via ledelsen, håndtere saken på en så absurd dårlig måte, inklusivt stuntet med draktene, at de må instrueres av eierne for å unngå et enda større mareritt enn nødvendig. 

Dette skal altså, ifølge deg i det minste, kokes ned til at det handler om offerrolle.

Jack_Daniels

Jack_Daniels
22.10.19 16:16
Knaxern: Sellout.

Ah, skal bli deilig å se Suarez høvle over Evra. Håper han ikke håndhilser denne gangen heller.

Enda godt å se at Knaxern ikke anerkjenner et offer av rasisme. Du begynte jo så fint å kalle franskmannen for "rotta" i etterkant av rasismedommen mot Suarez. Tilfeldig? 

Iøynefallende å se at dere ikke klarer å krype til korset, men det er for meget å be om av denne sympatiske supportergrupperingen. KKK.

Edit: Meeeen... det bunner jo kanskje ut i dette: Always the victims...?

(Innlegget ble redigert 22.10.19 16:17)

Amnon

Amnon
22.10.19 16:29

Always the victim. Og jeg som trodde du slo et slag for kampen mot rasisme i denne flotte tråden, så viser det seg at det bare var god gammel tribalisme.

(Innlegget ble redigert 22.10.19 16:31)

hillier

hillier
22.10.19 16:30

Flott gjort av Carragher og han sier det jo som det er - når en gruppementalitet slår gjennom er det ekstremt vanskelig å si nei, selv om det går i mot eget verdisett og holdninger. 

McLovin

McLovin
22.10.19 16:32

T-skjorte stuntet var pinlig og banalt. 

JFT_96

JFT_96
22.10.19 16:35

Flott gjort av hedersmannen Carragher.

FrannyLee

FrannyLee
22.10.19 16:36

En trenger jo bare ha ett øye på dette forumet tid om annet gjenom de siste 5, 10 åra for å se og høre  at Liverpoolfansen veldig mange av de tålte veldig dårlig å tape gammelt hegemoni til SAF og Wenger spessielt.

Det overaskende (eller kanskje ikke?)  er at de ser ut til å tåle nåværende og mulig fremtidig suksess enda dårligere faktisk.

(Innlegget ble redigert 22.10.19 16:42)

Ruddock

Ruddock
22.10.19 16:40

Har sett innslaget med Evra nå og han imponerer og har helt klart steget i verdi i mine øyne. Og han har selvsagt helt rett at det burde utdanning til for å løse rasismen. Han ville selv aldri ha noe utestengelse av Suarez men heller ha han dømt til lære mer om rasisme.

Når det kommer til personene Suarez og Evra før dette intervjuet så er det soleklart at begge har et frynsete rykte. Suarez er en spiller som Liverpool fansen ville ha hata om han hadde spilt for United og samme om Evra om det var motsatt. Det er bare sånn når det kommer til lag og fotball og alle vet det men nekter for at det er sånn.

Selve stuntet til Liverpool med trøyene var selvfølgelig skikkelig flaut og jeg skjønner godt at Carragher sier unnskyld når det gjelder dette. Men vi skal ikke undervurdere gruppepresset selv om det kan være ei unnskyldning fra Carragher for å få han til å se bedre ut. Men en ting er i alle fall sikkert og det er at trollene på hver sin side vill være i skikkelig vigør i noen dager nå. Og dette er en sak som vil bli dratt fram gang på gang på gang.

(Innlegget ble redigert 22.10.19 16:41)

JFT_96

JFT_96
22.10.19 16:41

Tema: Carragher sier unnskyld til Evra. 

frannylee: Hold my beer

Art-Vandelay

Art-Vandelay
22.10.19 16:43

Dere er noen fjoller alle mann! Sutrete kjerringer! 

LeCoq

LeCoq
22.10.19 16:46
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 15:41)

missChance

missChance
22.10.19 16:48
hillier: Flott gjort av Carragher og han sier det jo som det er - når en gruppementalitet slår gjennom er det ekstremt vanskelig å si nei, selv om det går i mot eget verdisett og holdninger.

Han imponerte der. Han ikke bare sa det til Evra, men innrømte for hele verden at de gjorde en feil, og at han var for 'veik' til å stå opp mot det.

Jack_Daniels

Jack_Daniels
22.10.19 17:06
missChance: Han imponerte der. Han ikke bare sa det til Evra, men innrømte for hele verden at de gjorde en feil, og at han var for 'veik' til å stå opp mot det.

Det eneste som skurrer med forklaringen til Carra er jo at han nevner at han ikke visste noe om dette tskjorte-stuntet før det var for sent.

En skulle vel tro at tre av de største klubblegendene i moderne tid (Gerrard, Carra og Dalglish) visste hva som foregikk i egen garderobe til enhver tid. En skulle også tro at manageren, kapteinen og vise-kapteinen hadde veto-rett mot slike stunts.

missChance

missChance
22.10.19 17:08

Noen kan jo bare ha tatt en avgjørelse, og så ble det liksom underforstått at det var greit. 

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
22.10.19 17:23

Merkelig. Jeg kan ikke tenke meg noe som er mer klassisk Liverpool enn det t-skjorte stuntet. Det oppsummerer i grunnen Liverpool og Liverpoolfansen på en fin måte i mine øyne. Noen satt sikkert med en tåre i øyekroken av hvor flott denne gesten overfor en lagkompis var.

I noen sammenhenger fremstår de mer som en sekt enn en supportergruppering. Særlig i Skandinavia. Og i særskilte situasjoner er de virkelig en parodi på seg selv. Disse øyeblikkene har jeg lært meg å sette pris på.

idiomatisk

idiomatisk
22.10.19 17:46

Frustrasjonen og sinne over eget lags prestasjoner er til å ta og føle på i denne tråden. 7 år gammel sak, så mye hissige United-supportere. Snålt. 

Relax take it easy det kommer bedre tider. 

FrannyLee

FrannyLee
22.10.19 18:21
JFT_96: Tema: Carragher sier unnskyld til Evra. frannylee: Hold my beer

At enkelte Liverpoolsupportere totalt mangler skamvett i sin behandling av medmennesker ser en jo på debatteknikken som bare kan uskyldes der det finnes ei diagnose.

Eller må ha fått en jævla dårlig oppdragelse hjemmenifra og det er vel igrunn ikke unnskyldning og da hadde dere mest sannsynlig sett det selv.

Men det største problemet sett fra ett medmenneskelig synspunkt er nå likevel at flere av dere dummer dere noe så inn i helvete ut selv når dere faktisk tror dere dummer ut andre.

Og å se medmennesker dumme seg ut er det verste jeg vet , derfor ser eg aldri på såkalte realityprogram Farmen og syngedamer\jenter som ikke kan å synge og alt i den gata. Ikke ett jævla sekund da jeg hadde mistet matlysta i dagesvis.

(Innlegget ble redigert 22.10.19 18:25)

milanB

milanB
22.10.19 18:22

Tror jeg kalte Evra for ei rotte tidligere, står for den fortsatt selv om Carragher har skiftet syn!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg