Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool-fans - De verste?

NYTT TEMA
ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 10086
25.10.19 20:23

Det er mye ræl her inne, men har nok mye med hvor store de forskjellige grupperingene er. City-fansen er jo for eksempel svært få her inne, men fy faen for en gjeng med særinger, bortsett fra noen flotte unntak. Gir stor underholdning med få folk der de har 3-4 stykker som ikke er i vater.

Synd at disse skal ødelegge for de som er sympatiske fra den gjengen. Hos Tottenham er alle i vater.

fazz
fazzInnlegg: 24731
25.10.19 20:24
Granca96: Kom med deres syn på saken! Enig eller uenig?

>>> En Manchesters "why won't anybody love us" City supporter som klager over andre lags fans de siste år tyder vel på ekstrem mangel på selvinnsikt. 

La tråden dø.

HLund
HLundInnlegg: 15435
25.10.19 20:25
Granca96: Den heldige seieren i forrige kamp med en høyst tvilsom straffe på overtid var helt glemt

Kan vanskelig ta innlegget ditt seriøst når du kommer med slikt oppgulp. Det var en fullt fortjent seier og en soleklar straffe. Var svært lite heldig med den seieren. (og det har vært 1-2 kamper i serien der man har hatt marginene delvis med seg (Chelsea og Soton for eksempel, men den kampen var definitivt ikke et eksempel på det.)

HLund
HLundInnlegg: 15435
25.10.19 20:27
ohlalaSpurs: Det er mye ræl her inne, men har nok mye med hvor store de forskjellige grupperingene er

Og her er du jo inne på det vesentlige. Jo større antall, desto større er sjansen for at man vil finne tullebukker.

idiomatisk
idiomatiskInnlegg: 1268
25.10.19 21:15

Forsettelse følger......

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 15005
25.10.19 21:17

United-fansen er fortsatt den verste, med god margin.

johwi68
johwi68Innlegg: 20161
25.10.19 23:10

Enig!!!!

Knaxern
KnaxernInnlegg: 44522
25.10.19 23:12

Kanskje vi må følge eksempelet til Man City og ansette noen influencere som kan gjøre noe med dette.

JFT_96
JFT_96Innlegg: 24060
26.10.19 07:25

Dette var et flott bidrag. Hvor var du, trådstarter, før 2019? :-(

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27698
26.10.19 08:43

nå er det igjen

Aasheimen
AasheimenInnlegg: 2246
26.10.19 09:26

Det er så nydelig å bli hatet, men å ta VGD som målestokk er allefall ikke i vater. Hva trådstarter erfarer i det virkelige liv fra poolfansen er vanskelig å ta stilling til. 

Dette virker bare som et ynkelig forsøk på å fyre under en konstruert rivalisering. 

Amnon
AmnonInnlegg: 17750
26.10.19 09:30

Keep it coming! Popcorn er på bordet i påvente av Frannys bidrag.

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 14486
26.10.19 10:38

Enig, en gjeng med mordere og rasister...

Eldon
EldonInnlegg: 10139
26.10.19 10:54
Granca96: De tåler rett og slett den minste lille motgang lenger.

Innlegget ditt er for det meste sprøyt, men her er du inne på noe.

Greia er at 30 år uten pokalen har gjort oss utrolig nervøse for at ting skal gå i dass atter en gang. Dermed har en del (inkl. meg selv) en tendens til å krisemaksimere ved litt motgang.

Jeg skjønner at det kan se underlig ut utenfra, men det er en forsvarsmekanisme.

LarsLie
LarsLieInnlegg: 12649
26.10.19 12:20

I det virkelige liv kjenner jeg mange oppegående veldig engasjerte Liverpoolfans og litt for mange slappe Unitedfans. Med Solskjær også har jo United blitt allemannseie som Grandiosa og Bjørn Dæhlie.

På Vgd derimot virker det litt omvendt. Her trives jeg best i diskusjon med United fansen da for mange av Liverpools fans er rabiate og muligens rene troll. Unitedfansen virker mer erfarne og med bedre greie på fotball og folkeskikk/debattmøte. For mange braler som ødelegger for de bra Liverpoolgutta.

Cityfans er ensomme ulver i mange tiår og bærer preg av det. Jeg ser kamper alene med alle tvangstanker rundt resultat og trekker ikke mot felkesarrangement med andre Cityfans. Redd vi taper da. 

Konklusjon: På VGD er det for mange Liverpool-troll eller rabiate tv2/VG lesere som holder med Liverpool og som tramper som elefanter over enhver form for etikette. Dette ødelegger for de bra folka. Desverre.

(Innlegget ble redigert 26.10.19 12:22)

Enzino
EnzinoInnlegg: 37702
26.10.19 12:45
Eldon: Greia er at 30 år uten pokalen har gjort oss utrolig nervøse for at ting skal gå i dass atter en gang. Dermed har en del (inkl. meg selv) en tendens til å krisemaksimere ved litt motgang.
Jeg skjønner at det kan se underlig ut utenfra, men det er en forsvarsmekanisme.

Jeg tror dette treffer spikeren ganske greit på hodet. 

Men tror du dette blir bedre neste sesong, når dere endelig har fått en PL-pokal i skapet?

For alle andre lags fans, var det nok greit at dere "bare" vant CL forrige sesong. Så fant man ut hvordan man skal håndtere sosial media når PL-pokalen havner på Anfield i mai 2020. 

Eldon
26.10.19 12:48
Enzino: Men tror du dette blir bedre neste sesong, når dere endelig har fått en PL-pokal i skapet?

La oss håpe så skjer. Og ja, jeg tror det blir mindre utslag av nerver etter en pokal.

Old_Trafford
Old_TraffordInnlegg: 3553
26.10.19 14:19

Det er en ting å være en dårlig taper, men en dårlig vinner er faktisk verre.

Etter 20+ år med suksess med United så har jeg vært bortskjemt resultatmessig, men jeg har vel aldri bodd i motstanders kamptråder eller klubbtråder utelukkende for å peke nese. Heller ikke utelukkende prøvd å irritere andre mennesker med annet enn litt humor.

Jeg tror grensen bør gå ved humor og ikke ved skadefryd, men dessverre så er skadefryden det folk flest tyr til på forumet.

Det å stigmatisere en supporter gruppe blir dog helt feil, da det er troll i alle leire, som irriterer oss alle, selv egne fans dessverre. 

VGDNuke2 er din venn. 

(Innlegget ble redigert 26.10.19 14:26)

ONV95
ONV95Innlegg: 4644
26.10.19 15:08

Svaret er selvsagt et unisont JA.

Denne tråden vil aldri dø.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 21343
26.10.19 15:19
LarsLie: I det virkelige liv kjenner jeg mange oppegående veldig engasjerte Liverpoolfans og litt for mange slappe Unitedfans.

Kjenner egentlig ganske mange oppegående og slappe supportere fra flere leire i det virkelige liv.
Det skal dog sies at flere av mine venner som er Liverpoolsupportere kommer med mer eller mindre latterlige kommentarer på offentlige medier. Dette gjelder også folk som jeg anser som meget oppegående og fornuftige i det daglige liv.

Skal ikke spekulere i hvorfor det er slik.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 21343
26.10.19 15:25
Enzino: Så fant man ut hvordan man skal håndtere sosial media når PL-pokalen havner på Anfield i mai 2020.

Hvis Liverpool vinner PL så er det bare en ting å gjøre for oss andre.

Ta ferie, logge ut fra FB, Twitter og alle andre sosiale medier, ha så lite menneskelig kontakt som overhodet mulig..

Kan bli en vond periode.....

(Innlegget ble redigert 26.10.19 15:25)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 21269
26.10.19 15:27

En jobbkollega av meg har pyntet kontoret sitt med all verdens slags vimpler, flagg og symboler for LFC. Akkurat det har jeg aldri opplevd at noen andre har gjort, til og med ikke i forhold til sitt lokale norske lag. Merkelig oppførsel, men nå skal man passe seg for å generalisere her. 

(Innlegget ble redigert 26.10.19 15:28)

TheOpiate
26.10.19 15:32
KingAnderson: Ta ferie, logge ut fra FB, Twitter og alle andre sosiale medier, ha så lite menneskelig kontakt som overhodet mulig.. Kan bli en vond periode.....

Den gjelder i aller høyeste grad for din egen gruppering også. Jeg måtte faktisk ta pause fra FB når Ole hadde sin lille run rett før han fikk fast ansettelse i våres. Da florerte det av Glory, glory-kommentarer og Solskjærtabeller over en lav sko.

Blir problematisk så fort det blir mange nok av en gruppering...

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 15818
26.10.19 15:36
TheOpiate: Den gjelder i aller høyeste grad for din egen gruppering også. Jeg måtte faktisk ta pause fra FB når Ole hadde sin lille run rett før han fikk fast ansettelse i våres. Da florerte det av Glory, glory-kommentarer og Solskjærtabeller over en lav sko.

Men det er jo ikke først og fremst det som er problemet med Liverpoolfansen. Hylling av eget lag. De fleste som ser hvilken jobb til 20 i stil Klopp gjør on a daily basic og holder seg til det  er jo stort sett glimrende skribenter

kytec
kytecInnlegg: 45108
26.10.19 15:39

Det gjør vondt å aldri ha vunnet Premier League og vite at Leeds har vunnet serien for kortere tid siden enn en selv. 

At en rotte i form av et menneske har bitt Liverpool fra serieseieren og alltid være litt mindre enn City.

Man blir litt slem av det. 

TheOpiate
26.10.19 16:12
FrannyLee: Men det er jo ikke først og fremst det som er problemet med Liverpoolfansen. Hylling av eget lag. De fleste som ser hvilken jobb til 20 i stil Klopp gjør on a daily basic og holder seg til det  er jo stort sett glimrende skribenter

Kommer fra fyren som har frekventert og irritert gjennom å henge i andre lags klubbtråder i flere år...

Aldri sett en debattant her inne fått så mye pepper og blitt bedt så mange ganger om å forlate diverse klubbtråder som deg, og alikevel så fortsetter du

Eldon
26.10.19 16:21

Ah, åpningsinnlegget er fjernet men tråden står igjen atter en gang.

VGD på sitt beste.

rocket147
rocket147Innlegg: 28215
26.10.19 16:31
Old_Trafford: Det er en ting å være en dårlig taper, men en dårlig vinner er faktisk verre.
Etter 20+ år med suksess med United så har jeg vært bortskjemt resultatmessig, men jeg har vel aldri bodd i motstanders kamptråder eller klubbtråder utelukkende for å peke nese. Heller ikke utelukkende prøvd å irritere andre mennesker med annet enn litt humor.

Du er i så fall eit sjeldent tilfelle blant dine medsupportarar. Ikkje nødvendigvis på vgd, men generelt i livet. Dei fleste har rett nok landa etter dei siste års sportslege utbytte.

LarsLie
LarsLieInnlegg: 12649
26.10.19 16:31

United og Liverpool lider jo litt under å ha hatt norske spillere med suksess i klubben. Dette trekker fort til seg langrenn/håndball/kubjelle-publikum og dermed endel tullebilder ekstra. Tør ikke tenke på om vi skaffer oss guttungen til Alfie og han skårer for City. Avisene går amok og halve nasjonen "følger" hans karriere i City.

Hadde vært hyggelig med flere Ciyfolk ,men ikke bare pga norsk spiller. 

Vi hadde Alfie,men lå da litt i jo jo land og mediene var mer opptatt av United. Forståelig nok.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 15818
26.10.19 16:45
TheOpiate: Kommer fra fyren som har frekventert og irritert gjennom å henge i andre lags klubbtråder i flere år... Aldri sett en debattant her inne fått så mye pepper og blitt bedt så mange ganger om å forlate diverse klubbtråder som deg, og alikevel så fortsetter du

Å ha egne meninger og nekte å snakke folk etter munnen men ha integritet og være rakrygget har bestandig kostet for den som faktisk besitter sånne egenskaper. Både som privatperson i privatlivet, det såkalte everyday life, men også i profesjonelle sammenhenger sånn som jobbrelaterte og andre sammenhenger.

Men uansett viktig å vite med seg selv at en faktisk er hel ved der andre kommer til kort og må ty til herskerteknikker som du med ditt innlegg her. Desverre sammen med for mange andre på dette forumet. Trist at det skal være slik men lite å gjøre med formoder jeg da vel den menneskelige naturen har det i seg å knele for lederne og jakte i flokk.

Verdenshistorien har vel masser av grelle eksempel på dette.

(Innlegget ble redigert 26.10.19 16:54)

Klikk for å gå tilbake til toppen