Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Minneord for Marius, alias Spike11

NYTT TEMA
Stinkfist

Stinkfist
27.10.19 16:39

Mulig dette er off-topic, men jeg føler likevel det bør nevnes: Marius Melgård, kjent på VGD som Spike11, er død, bare 46 år gammel. Han fikk et illebefinnende på jobb på torsdag, og livet sto ikke til å redde.

Marius var opprinnelig fra Råholt i Eidsvoll kommune, og var supporter av Vålerenga og Manchester United. Han pleide å være aktiv på forumene både for norsk og engelsk fotball, i tillegg til politikk og ishockey. Han var en svært kunnskapsrik (til tider kverulerende) fyr med meninger om det meste. I likhet med meg selv, har han ikke vært aktiv på VGD på mange år, men for de av debattkorpset som husker ham synes jeg likevel det er på sin plass med et minneord.

Selv ble jeg kjent med Marius da vi tok PPU (praktisk-pedagogisk utdanning) i Trondheim i 2001-02. Jeg skal ikke påstå at vi var nære venner, men vi fant tonen gjennom felles interesse for musikk og fotball - og selv om han holdt med MU, og jeg Liverpool, klarte vi stort sett å diskutere fotball på en saklig måte. Vi var på flere fester sammen, og hadde også en tendens til å møtes tilfeldig på Macbeth - inkludert oppgjøret på Old Trafford i januar 2002 da Danny Murphy avgjorde for Liverpool fem minutter før slutt.

Senere flyttet vi begge fra Trondheim for å ta fatt på lærergjerningen i forskjellige deler av landet. Marius flyttet til Oslo hvor han jobbet ved flere skoler, de siste årene på Frydenberg ungdomsskole på Grünerløkka/Hasle. Jeg møtte ham aldri fysisk etter studenttilværelsen i Trondheim, men vi ble etterhvert venner på Facebook, og holdt en viss kontakt med hverandre der. Faktisk en av de få personene fra studietida jeg fortsatt har/hadde kontakt med.

Hvil i fred, gamle ørn!

MarcoMauritz

MarcoMauritz
27.10.19 16:42

RIP!

Kan ikke huske han, ikke så rart, siden

Sist logget inn:26.08.2015

Men husker en debattant med det bilde, kanskje det er fler. 

Trist uansett. 

(Innlegget ble redigert 27.10.19 16:50)

Old_Trafford

Old_Trafford
27.10.19 16:47

Alltid trist og høre at folk har falt fra for tidlig i livet.

Får meg selvfølgelig til å tenke på hvor uviktig fotball egentlig er.

Jeg håper det går bra med familie, venner og bekjente i den vanskelige tiden fremover og dere har selvfølgelig mine kondolanser.

(Innlegget ble redigert 27.10.19 16:47)

missChance

missChance
27.10.19 17:00

Hvil i fred.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg