Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool - Manchester United 19 januar kl 1730

NYTT TEMA
Godset_United_Sharks
Godset_United_SharksInnlegg: 2267
20.01.20 11:50

Snakker om komplekser.

Godset_United_Sharks
Godset_United_SharksInnlegg: 2267
20.01.20 11:56

7 redigeringen måtte til for å få med all personhetsen.

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 11515
20.01.20 12:03
mikemodano: Full kontroll, altså?

Det er ingenting som tilsier at han ikke skal klare å holde ballen hvis han ikke blir ulovlig hindret av at VVD hopper inn i kroppen på han, ergo ser jeg ikke helt hva du reagerer på. Gudene må vite hvor enkelte har fått det fra at det ikke kan være angrep på keeper og frispark så lenge spiller ser på ball. 

Det er helt greit at intensjonen til VVD er å få hodet på ballen, ingen problem. Men i all den tid han ikke får hodet på ballen og han går rett i kroppen på keeper som er i ferd med å plukke ballen så skal utfallet bli det samme som det har vært de siste 20+ årene, frispark.

Kent
KentInnlegg: 125121
20.01.20 12:05
mikemodano: Så hvorfor velger han ikke å bokse?

Det vet ikke jeg, men han er vel trygg på at han tar den med mindre noen går i kroppen på han.

Selv om VAR dreit seg ut mot Everton så er han vel like klar over det som resten av oss at keepere stort sett er fredet i egen boks.

(Innlegget ble redigert 20.01.20 12:05)

Denat
DenatInnlegg: 3070
20.01.20 12:05
Slikkepott: ulovlig

Hva er det egentlig van Dijk gjør, som ikke er lov? Han går etter ball, har ikke unødig stor fart eller kraft inn i duellen og han bruker ikke armene på noe som helst ulovlig vis.

Er det ikke lov å gå i duell med keeper?

Dette er først og fremst en stor feilvurdering av De Gea. 

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 27593
20.01.20 12:10
Slikkepott: ergo ser jeg ikke helt hva du reagerer på

Reagerer og reagerer. Jeg stiller et spørsmål. Jeg sier jeg kan forstå avblåsingen, selv om jeg synes den er billig. Det skal ikke være slik at utespillere ikke kan gå opp i duell med målvakter uten å automatisk bli avblåst. Det er ikke fryktelig mye galt van Dijk gjør, men åpenbart nok til å risikere å bli dømt imot. At de Gea ønsker å gamble slik, forstår jeg ikke helt. Det er et pussig valg å ikke bokse. 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 28101
20.01.20 12:35
Knaxern: Men man må score flere mål enn det man gjør når man skaper så mye og har så mye ball.

Hvorfor det? 

Når Liverpool slapp inn 1. mål i hver kamp på høsten så var det endeløs sutring om hvor dårlig forsvaret var. Selv om man alltid scorte nok til å vinne. 

Nå holder man nullen i hver kamp og så sutres det om at man ikke scorer mer. Liverpool har vunnet gullet. Bare nyt det. Om Real Madrid hadde spilt i PL ville de også vært 30+ poeng bak Liverpool. Det finnes overhodet ingenting av realistisk forbedringspotensiale.

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 11515
20.01.20 13:39
mikemodano: Reagerer og reagerer. Jeg stiller et spørsmål. Jeg sier jeg kan forstå avblåsingen, selv om jeg synes den er billig. Det skal ikke være slik at utespillere ikke kan gå opp i duell med målvakter uten å automatisk bli avblåst. Det er ikke fryktelig mye galt van Dijk gjør, men åpenbart nok til å risikere å bli dømt imot. At de Gea ønsker å gamble slik, forstår jeg ikke helt. Det er et pussig valg å ikke bokse.

Nå er det jo, åpenbart nok, på ingen som helst måte slik at man ikke kan gå opp i duell uten å automatisk bli avblåst, ellers liker jeg at det formuleres som "åpenbart nok til å risikere å bli dømt imot", som om man ikke risikerer å bli dømt imot hver eneste gang man går inn i en duell.

Situasjonen er ikke nevneverdig komplisert, De Gea er i ferd med å plukke en ball han har full kontroll på når han blir truffet, og dermed forhindret fra å ta ballen, av VVD som hopper inn i De Gea uten å være i nærheten av å faktisk få hodet på ballen, jeg ser ikke helt hvorfor man da oppfatter frisparket som billig, som om det skulle være et sjokk at det å hoppe inn i keeper uten å være i nærheten av å vinne ballen plutselig resulterer i frispark.

Det er helt korrekt av VVD å prøve å vinne ballen, og det er jo ingen tvil om at det er det han prøver på, men det er ingenting som tilsier at intensjonen skal bestemme utfallet når man ikke oppnår det man prøvde på. 

ErnestMangnall
ErnestMangnallInnlegg: 5773
20.01.20 13:43
Slikkepott: Det er helt korrekt av VVD å prøve å vinne ballen, og det er jo ingen tvil om at det er det han prøver på, men det er ingenting som tilsier at intensjonen skal bestemme utfallet når man ikke oppnår det man prøvde på.

Bedre kan det vel ikke oppsummeres. DDG er først på ballen, før VVD hopper inn i han.

Danil
DanilInnlegg: 386
20.01.20 13:50

Mener man noe annet har man tykke Liverpool briller

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 16520
20.01.20 13:53
ErnestMangnall: Bedre kan det vel ikke oppsummeres. DDG er først på ballen, før VVD hopper inn i han.

Jeg er helt uenig i den fremstillingen må jeg bare med respekt å melde innrømme.

Hva gjør egentlig stopperen feil her som ikke blir gjort 10 ganger hver kamp ute på banen som det ikke blir en gang vurdert å blåse på?

Jeg har sett opp igjen situasjonen mange ganger og når keeperen går ut og tar en duell som her så skal han vel ikke ha noen særbehandling.

Hadde han stått på strek og ballen var på vei i armene hans der som han holdt over hode for å fange og stopperen hadde agert på samme måte som her så kunne en vurdert frispark ja.

Men igjen, mulig jeg ikke skjønner reglene.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 45732
20.01.20 13:59
-k9b_: Hvorfor det?

Fordi det er bedre å avgjøre kampene fremfor å gi motstanderen den lille muligheten og håpet om å få en uavgjort.

Klopp sier han likte 85-90% av det han så, og jeg tipper at sjansesløsing og det at vi enkelte perioder ikke skapte nok i forhold til ballinnehavet var de siste 10-15% som manglet. Han nevner selv de siste 10 av førsteomgang hvor man kunne gjort det bedre med tanke på hvor mye ball man hadde.

Vi er verdens beste lag, og det eneste forbedringspotensialet pdd er å omsette sjanser og skape mer clear-cut chances i forhold til hvor mye vi dominerer kampene.

(Innlegget ble redigert 20.01.20 13:59)

mikemodano
20.01.20 14:07
Slikkepott: truffet

Det er en duell, og ja, han blir truffet, slik motspillere gjerne blir i dueller. Han får etter hvert medhold, fordi målvakter er beskyttet i langt større grad enn utespillere. Dersom det hadde blitt gitt frispark etter et slikt "treff" i en situasjon mellom to utespillere, så ville man ha ristet på hodet. Hadde de Gea valgt å bokse den ballen, så ville han aldri ha risikert å havne i et mulig tvilstilfelle, der Liverpool som en konsekvens altså satte ballen i mål. Det er forståelig av de Gea å reagere som han gjør, siden han vet at han ville ha møtt kraftig kritikk dersom scoringen hadde blitt stående. 

JFT_96
JFT_96Innlegg: 24516
20.01.20 14:39

Det er vel i utgangspunkt ikke frispark, men keepere er jo fredet og følger man den presedensen kan man skjønne De Geas reaksjon. Det er jo egentlig en fryktelig svak prestasjon av keeper. Men man har sett denne fredningen av keepere i mange år, så det er ikke første gang man stusser over dette.

John||Locke
John||LockeInnlegg: 11073
20.01.20 15:21
mikemodano: Så beskyttet som målvaktene er blitt, så var annulleringen av Firminos scoring aldri noen overraskelse.

Det å hoppe rett inn i en spiller, uten å  være i nærheten av ballen, er ikke lov uansett hvor på banen offeret spiller. 

Hvis man sklitakler, og så VIDT toucher motstaneren FØR man tar ballen, er alle enig om at ikke er lov. Men her skal det altså være lov å brase inn i en motspiller, og aldri kunne nå ballen. Hallo, regelforståelse. Dette er pinlig!

-Pat

(Innlegget ble redigert 20.01.20 15:24)

Knaxern
20.01.20 15:29

– Jeg er ikke frustrert, men jeg hadde foretrukket at vi scoret litt oftere, for det er godt for nervene. Hvis du ser på prestasjonen, var vi den fortjente vinneren, og det er alt vi ønsker å være, sier tyskeren.

-k9b_
20.01.20 15:46
John||Locke: Hallo, regelforståelse. Dette er pinlig!

Tenk å skrive dette, etter at man har sammenliknet å gå opp i en hodeduell med å sklitakle... 

Har det tørna for deg? 

(Innlegget ble redigert 20.01.20 15:50)

Knaxern
20.01.20 15:48
John||Locke: Hvis man sklitakler, og så VIDT toucher motstaneren FØR man tar ballen, er alle enig om at ikke er lov.

Hvorfor var da flere av dere uenige i at Origi skulle hatt frispark på Old Trafford?

-k9b_
20.01.20 15:49
Knaxern: Vi er verdens beste lag, og det eneste forbedringspotensialet pdd er å omsette sjanser og skape mer clear-cut chances i forhold til hvor mye vi dominerer kampene.

Neida. Vi kan ha ballen 100% av tiden. Det ville vært enda bedre. 

Det er bedre å avgjøre kampene ja, men du skriver jo som om noe må endres for at det skal bli bra. 

Liverpool kan fortsette som de gjør nå og så vinner de alle trofeene og tar ny poengrekord. Da blir det litt merkelig å skrive at noe må endres.

(Innlegget ble redigert 20.01.20 15:50)

John||Locke
20.01.20 15:52
-k9b_: Tenk å skrive dette, etter at man har sammenliknet å gå opp i en hodeduell med å sklitakle...

Fordi det er et grunnleggende prinsipp om at man må være på ballen for å kunne tillate seg stor, lovlig fysisk kontakt med motspiller. 

-Pat

Knaxern
-k9b_: Det er bedre å avgjøre kampene ja, men du skriver jo som om noe må endres for at det skal bli bra.

Nei, gjør jo ikke det. Det eneste jeg har sagt er at man må bli bedre til å skape sjanser når man dominerer kampene slik man gjør og score oftere på de sjansene man skaper.

John||Locke
Knaxern: Hvorfor var da flere av dere uenige i at Origi skulle hatt frispark på Old Trafford?

Kult spørsmål, kompis, har du flere? 

-Pat

John||Locke
20.01.20 15:53
-k9b_: Liverpool kan fortsette som de gjør nå og så vinner de alle trofeene og tar ny poengrekord. Da blir det litt merkelig å skrive at noe må endres.

Én ting som er sikkert: Du finner ikke vinnerskaller som ikke alltid ser forbedringspotensial. 

-Pat

Knaxern
20.01.20 15:53
John||Locke: Kult spørsmål, kompis, har du flere?

Ja.

Hvis flere av dere mener at DDG skal ha frispark(han skal ha det), hvorfor var dere da fryktelig uenige i at Origi skulle hatt frispark(han skulle hatt det).

mikemodano
20.01.20 15:56
John||Locke: brase inn i

Har du sett situasjonen? 

John||Locke
20.01.20 15:57
-k9b_: tørna

"(Innlegget ble redigert 20.01.20 15:50)"

Jeg setter pris på editen! :-)

-Pat

(Innlegget ble redigert 20.01.20 15:57)

John||Locke
20.01.20 15:58
mikemodano: Har du sett situasjonen?

Ja, uten ultra slow motion. Når 95 kilo muskler hopper inn i deg, så kjennes det.

-Pat

John||Locke
20.01.20 15:59
Knaxern: Hvis flere av dere mener at DDG skal ha frispark(han skal ha det), hvorfor var dere da fryktelig uenige i at Origi skulle hatt frispark(han skulle hatt det).

Hæ?

-Pat

John||Locke
20.01.20 16:04
Knaxern: Hvis flere av dere mener at DDG skal ha frispark(han skal ha det), hvorfor var dere da fryktelig uenige i at Origi skulle hatt frispark(han skulle hatt det).

Hvis flere av OSS mener at de Gea skal ha frispark (noe du mener han skal ha), hvorfor var "vi" (?!) uenig i at Origi skulle hatt frispark?

Ser du på måten du skriver på? Hva faen er det du egentlig spør om? Hvorfor skal jeg svare for noen andre enn meg selv?

-Pat

Klikk for å gå tilbake til toppen