Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sommervinduet 2020 - Man Utd

NYTT TEMA
KongOlav2

KongOlav2
19.08.20 12:34
Dux1: Spennende type, men har vel spilt langt mindre høyrekant enn Brooks? Jeg ville sett på Thuram mer som et alternativ på spissplassen.

Innbilte meg av en eller annen grunn at Thuram var venstrebeint. Er ikke sikker på hvorfor......

KongOlav2

KongOlav2
19.08.20 12:45
KjetilHelle: Han er en OK spiller.. Hadde eg vert en Villa eller Palace supporter hadde eg vert gira. Men vi er United og eg vil vi skal utfordre Chelsea og Leicester neste sesong. Og ta Liverpool og City året etter.. Pluss han er mye skadet. Sett en del av han ja. Men ikkje i år siden han har vert mye skadet. Eg er ikkje in for eg ser visse mønstre. Britiske nogså talenter men dei største utlendinger går til andre. Kor blir d av en signering ala Beek, Tonali? Bare eksempler

Selv om dere har mye penger, kan dere ikke bruke beløp som for Maguire, Fernandes, Sancho, etc., Noen signeringer bør/må være billigere, og Brooks kan fort være en slik. Vil ganske sikkert bli billigere i og med at B'mouth har rykket ned. Fin spillertype som sikkert kan utvikles videre også.

Dessuten er det få veldig åpenbart gode vingspissalternativer på markedet for tiden. Bortsett fra Sancho og Havertz er det ikke mange produktive vingspisser i første halvdel av 20-åra i de andre store ligaene i Europa som BL, La Liga, Ligue 1, etc. Brooks kan like gjerne være et like godt kjøp som mange av de som kan hentes herfra. Akkurat nå ser det ut som det finnes flere gode sentrale/offensive midtbanespillere enn vingspisser på markedet.

TrueTopRed

TrueTopRed
19.08.20 12:47
KongOlav2: Innbilte meg av en eller annen grunn at Thuram var venstrebeint. Er ikke sikker på hvorfor......

Har 2 teorier til hvorfor:

1) Du har ikke sett han nok, men kanskje et par klipp der han så veldig spennende ut og tilfeldigvis fikk til noe med vestra

2) Han har i realiteten 2 fötter ;)

(Innlegget ble redigert 19.08.20 12:48)

KongOlav2

KongOlav2
19.08.20 12:50
TrueTopRed: Har 2 teorier til hvorfor:
1) Du har ikke sett han nok, men kanskje et par klipp der han så veldig spennende ut og tilfeldigvis fikk til noe med vestra
2) Han har i realiteten 2 fötter ;)

Jeg har sett en del BL, dog mest Dortmundkamper og sekundært Leverkusen. Da er det vel bare at han også er habil med venstrebeinet, og jeg derfor har innbilt meg det fordi jeg har sett ham gjøre noe bra med venstre.....

(Innlegget ble redigert 19.08.20 12:50)

CryniX

CryniX
19.08.20 14:56
TrueTopRed: Hvor mange trofeer vant de? Altså ikke gidd å gjör dette til en sak "jeg bare må vinne" og hente alskens random stats for å bygge opp under det. Ibland går det å väre uenig og gi seg med det, dette er åpenbart en sånn sak. Jeg vil ha det i laget når du klarer deg uten....helt greit det. Se på Liverpool, de ytterbackene har utrolig gode innlegg og man får en dimensjon ekstra i laget av det. Om en spiller har de kvalitetene i seg og stoler på seg selv, så bruker man det....noe f.eks Trent gjör til gangs. Istedet er det mange som i gode innleggspossisjoner stopper opp og slår ball bakover igjen. Yperlig våpen etter overlaps og i overtallssituasjoner. Pressisjonen/tilslaget er det jeg river meg i håret (som jeg ikke har) over når det gjelder AWB.

Jeg tolket det som en begynnende debatt, faktisk en av de bedre diskusjonene på en stund her inne. Backene er et område med forbedringspotensiale, og det er verdt å ta en titt på hvilke kvaliteter de har og hvilke de kan forbedre.

Selv synes jeg ikke AWB er så ille når det gjelder kvaliteten på innleggene. Problemet mitt med han er alle innleggene han ikke slår, noe du selv tar opp. At han vender opp og spiller bakover i stedet for å ta sjansen på å rykke seg forbi en mann og legge inn. Han har så forbanna lange bein at et raskt klyv eller to fort kan parkere enn uforberedt motspiller. Når han først legger inn synes jeg han treffer ganske greit, hvertfall ikke dårlig nok til at jeg gidder å legge fokus på innleggskvaliteten. At han ikke treffer hver gang er nå en ting, men det er det heller ingen som gjør. Å sammenligne litt med Trent synes jeg er litt urettferdig av to grunner.

1) Liverpool organiserer laget sitt totalt annerledes enn United, og da hvor sjansene skal komme fra. United har ballsentraler på midten der mye av spillet skal styres og skapes, mens Liverpool prioriterer arbeidsmaur på midtbanen. Den skapende kraften kommer fra bredere hold i banen enn den gjør i United, og det gir bedre arbeidsforhold til Robertson og TAA. 

2) Trent har en innleggsfot som er helt i verdenstoppen uavhengig av posisjon. Jeg kan knapt huske å ha sett en (to, dersom man inkluderer Robbo) back som konsekvent slår så presise innlegg når de har muligheten. Å forvente at en back skal være på det nivået synes jeg er litt urettferdig - eksempelvis har verdensklassebacker som Guerreiro og Tagliafico helt andre spisskvaliteter enn innleggsfot som sine største styrker. Igjen henger dette litt sammen med punkt 1, måten lagene blir satt opp på. Guerreiro trekker f.eks ganske mye inn sentralt i banen når han beveger seg over midtstreken, mens Hakimi på motsatt gjerne er mer breddeholder og ikke trekker inn mot midten før han nærmer seg motstanderens 16-meter.

Jeg er enig i at backene våre bør inneha et minimum av offensivt register, og at AWB definitivt har forbedringspotensiale på området. Men det er, som TBB sier, andre områder han bør jobbe med før han jobber med innleggskvaliteten. Og der er grunnteknikk, posisjonering og villighet til å faktisk forsøke seg på innlegg - sistnevnte punkt er vi vel, etter hva jeg kan forstå, enige om.

Det er et avsnitt i et senere innlegg du skriver jeg er 100% uenig i, og som jeg mener du konkluderer på sviktende grunnlag. Handler vel egentlig bare om å stole (gjør man det er det fordi man kan) på tilslaget sitt. Det gjør ikke AWB, og dette er noe man kan trene opp hvis man gidder. På hvilket grunnlag hevder du at AWB ikke stoler på tilslaget sitt?

Som en digresjon - jeg var veldig tofotet når jeg spilte fotball selv, men det kom av ekstremt mye terping i ung alder, der jeg gjerne kunne stå og skyte på målet i hagen i flere timer fra forskjellige posisjoner, begge bein etc. Mulig AWB hadde hatt godt av å bedrive en lignende aktivitet ang. innlegg.

PS! Det er mye mulig jeg var en av de som mente at AWB ville bli bedre offensivt med mer erfaring og trening, men foreløpig ser det ut til at jeg må spise ordene mine.

TrueTopRed

TrueTopRed
19.08.20 15:43
CryniX: På hvilket grunnlag hevder du at AWB ikke stoler på tilslaget sitt?

Jeg tror du bommet noe vesentlig her i det du skriver, eller lettere sagt har missforstått meg. Jeg har aldri sammenlignet AWB og Trent annet enn å dra frem Liverpoolspilleren som et slags exempel på en som virkelig behersker det og stoler på det han kan og er god på.

Han stoler på å bruke tilslaget sitt på ballen og gjör det mye, når AWB ofte vender hjemover fordi han ikke stoler på sitt.

Jeg var selv ekstremt höyrefotet, og trente opp den på samme måte som du beskriver at du gjorde.

Stå å terpe fra alle mulige vinkler og värtyper vind osv. Hadde ikke 2 fötter som deg, men kunne avslutte på alle måter med höyre. Vrist/kraft ala Rash, plasseringer/curle med innersiden av foten, men også yttersiden når det behövdes. Skåret engang på frispark med yttersiden når vinkeln for höyrefoten ikke var optimal. 

På laget kom gutta opp med beckham som kallenavn av en grunn (höyrefoten var 90% av meg som spiller ;)), og hadde en sesong godt over 90% av målene mine fra höyrefot og fyrt av fra utenfor 16 meter. Var höyreving

Jeg gikk fra å sent starte med fotball til å få en meget god (blir nok beskylt for å skryte, men vettu hva, det byr jeg på) höyrefot, der innlegg, frispark, alt av pasninger ble trent opp fra i stort sett bar bakke. Var fuss i alt av dödballer på laget. Derimot hadde jeg store brister på andre områder som spiller, men det blir en annen histore. Jeg synes det var knallgöy å skyte på mål, og da kom tilslaget av seg selv.

Det handler om å stole på egne kvaliteter og når det gjelder disse tingene som frispark/cornere, innlegg osv er det tilslaget det går på. Trent og Becks hadde de å brukte det deretter, AWB gjör det samme i andre enden av skalaen og tar derfor heller å vender hjemover, når Trent bare dasker den inn med herlig curl på ball.

Vi er nok uenig i at AWB har et godt innlegg, jeg synes han er en type vinglefot ala Sterling (nå har riktignok han jobbet det opp veldig). Lennon osv. Man vet aldri hva man får....

Jeg vet at vi har hatt diskusjoner tidligere angående tilslaget til Rashford og om han som frisparksskytter, og jeg mener at det tilslaget blir rimelig avslört på cornere der han i stort sett bare har storslegga han kan bruke. 

Det betyr ikke at Rashford og AWB ikke kan få et "godt treff" på ball en gang i blandt, bare så det er sagt. Som et eksempel til hva jeg mener her er nå folk skriver ting som "Og disse tullingene som sier at AWB ikke har innleggsfot" etter det ene gode innlegget der Martial skårer på hodet for lenge siden.

Skjer det en gang er det ikke en skills men strået i höystakken som blir funnet.

Men vi kan väre enige i at AWB definitivt kan trene den opp hvis han bruker tid på det. Som jeg skrev tidligere så krever jeg ikke trents nivå, men iallefall et minimum av stabil og god innleggsfot. 

(Innlegget ble redigert 19.08.20 15:50)

KjetilHelle

KjetilHelle
19.08.20 16:00

Da er det større grunn til og gå for Sancho. poenget mitt er mest att eg vil vi skal se mer til utlandet. Finne dei beste spilleren i utlandet og ikkje konsekvent rote "etter engelsk talent". Nå som vi nok aldri får Beek eller en Sancho nå. Glad vi fikk Fernandes istedenfor Maddisom. Halve prisen nesten og bedre. 

Chickensh1t

Chickensh1t
19.08.20 17:57

Viktig at vi får inn Sancho dette vinduet, for neste sommer blir det konkurranse fra andre klubber. Merkelig at United i følge ryktene aksepterer å forhandle gjennom mellommenn. Forstår ikke hvorfor vi ikke bare slenger inn et bud på rundt 100 mill euro og tar det derifra. Kanskje et offisielt bud vil få Sancho-leiren til å legge press på Dortmund? Idiotisk å fortsette å "forhandle" med disse mellommennene, hvis det virkelig stemmer.

I tillegg er vi avhengige av å få inn en back-up venstreback som faktisk er venstrebeint. Shaw er god, men mye skadet. Williams har gjort det ganske bra, men trøbler litt fordi han er høyrebeint. En venstrebeint midtstopper hadde også vært fint. Alaba hadde løst begge problemene, men stoler ikke helt på ryktene om at han vil bort fra Bayern. Mark Goldbridge foreslo Jamal Lewis og Statman Dave foreslå å omskolere Burnleys Dwight McNeil til venstreback/vingback. Ingen av disse burde koste all verden.

Vi bør også kjøpe inn noen som kan rotere med Bruno og Pogba, samt arvtager til Matic. Fred kan steppe inn for Pogba som en slags vannbærer på midten, men er impotent når det kommer til det offensive. Mata, Andreas og Lingard er ikke gode nok, og de to sistnevnte bør selges og Mata bør vi ikke forlenge med. Donny van de Beek virker i mine øyne som et godt alternativ.

Når det gjelder arvtager til Matic er flere navn nevnt. Sangare, Partey og Rice. Mulig McTominay kan vokse inn i rollen, men foreløpig virker han mer som en boks-til-boks type.

Hadde det vært opp til meg ville jeg hentet inn Sancho (120 mill), van de Beek (40 mill) og en av de nevnte backene, f eks Lewis (15 mill). Totalt 175 mill euro.

Jeg ville solgt Lingard (15 mill), Pereira (15 mill), Dalot (15 mill), Smalling (15 mill), Jones (5 mill) og Rojo (5 mill). Totalt 80 mill euro.

Netto utlegg ca 95 mill euro.

A-lag:

Rashford   Martial   Sancho

Bruno   Matic   Pogba

Shaw   Lindeløf   Maguire   Wan-Bissaka

De Gea

B-lag:

James   Greenwood

van de Beek   McTominay   Fred

Lewis   Bailly   Tuanzebe   Williams

Romero

Henderson på utlån. Får vente med CDM og stopper av økonomiske hensyn.

(Innlegget ble redigert 19.08.20 17:58)

missChance

missChance
19.08.20 18:56

Her har vi muligheten til å hente Piqué tilbake (som om Shakira vil bo i Manchester ...) + noen andre, visst nok.

Gerard Piqué (33), Sergio Busquets (32), Jordi Alba (31), Luis Suárez (33) og Ivan Rakitić (32) er ikke freda i Barcelonas opprydning.

KjetilHelle

KjetilHelle
19.08.20 19:06
missChance: Piqué

Eneste Barca spilleren eg kunne tenkt meg er Messi. Pique nei takk.. Hadde d vert for 6 år siden så kanskje. 

KjetilHelle

KjetilHelle
19.08.20 19:14

Håper Manchester United styre klare og ha baller og finner dei rette spillerne. Haaland, Bellingham og Sancho(kanskje) var alle aktuelle for oss før dei gikk til BD. VI klarer ikkje overbevise dei rette spillerne lengre. Er ikkje forundret om Chelsea eller lignende snapper opp Sancho neste sommer.. Men håper ikkje racet er over. 

dalagubbe

dalagubbe
19.08.20 19:32

Syns ikke det er innleggsfoten awb sliter mest med, mere bekymret for at han nesten aldri klarer å komme seg i posisjon til å slå gode innlegg, altså han klarer jo nesten aldri å komme seg forbi backen sin, det ender stort sett med en støttepasning..

Faquarl

Faquarl
19.08.20 20:22

Tror dere United mangler Baller

FrannyLee

FrannyLee
19.08.20 20:24
Faquarl: Tror dere United mangler Baller

De blir vel sponset med baller av ballfabrikanten så mange de trenger hvert år så nei.

robins

robins
19.08.20 21:55
KjetilHelle: VI klarer ikkje overbevise dei rette spillerne lengre.

Mener selv det i langt større grad går på at det har blitt en trend at unggutter som ikke lenger streber etter å hoppe rett fra A-Å. Gnabry, Sancho osv. Som prioriterer seg selv og egen utvikling. Spilletid og prosjekt. Virkelig store talenter. 

Antageligvis mer fornuftig av Bellingham å gå til Dortmund, enn oss. Sikkert stas og kos å få debuten for en klubb av United sitt kaliber. Er det derimot seriøst gutter med gode støttespillere, så bør de komme frem til at med riktig prioriteringer så setter man seg selv i en bedre situasjon om noen år frem i tid. 
Selv om det kan være både riktig å gå bra og gå rett til en klubb som United også. Ikke noen fasit. Har dog blitt flere fremtredende tilfeller de siste årene. 

Med den historikk Dortmund har oppbygget seg rundt tilretteleggingen for unge spillere. Så er det få prospekter i verden som bør friste mer. Er en ærlig sak akkurat det. 

KjetilHelle

KjetilHelle
19.08.20 23:14

Spillere so er spennende med kontrakt som går ut i 2021;

Gio Reyna, Eric Garcia, Alex Telles /David Alaba, Messi

Sportfreaken

Sportfreaken
20.08.20 09:37

Har vi kjøpt noen enda elleeeeeeer

KjetilHelle

KjetilHelle
20.08.20 09:58

Dette er koffør vi ikkje liker Glazers...

Og PL kampene for neste sesong. VI FÅR en uke fri i lag med City pga EL spill. Så første kamp er Crystal Palace hjemme den 19 Sept. 

(Innlegget ble redigert 20.08.20 10:05)

TrueTopRed

TrueTopRed
20.08.20 11:52

Lagene rundt oss forsterker, og vi fumler litt i blinde nöyaktig en mnd för seriestart. Hva er nytt, og hva er det per idag som tyder på at vi skal beholde plassen?

Arsenal fikk et löft på slutten av sesongen, og har addet til et par spillere som vil gjöre de bedre, Chelsea forsterker tungt. 

I Chelseas tilfelle har de visst om situasjon/behov en god stund, og har jobbet med deals sikkert under sesongen for å kunne komme i mål med de litt tidligere, hvor er vår plannering, manglene har jo åpenbart värt der på et par steder lenge.

Helt ärlig, er det noen som tror at dette prosjektet bärer til noe stort? Pröv å tenk på det spm og samtidig ta med i beregningene at andre lag får til ting langt kjappere enn oss, hvordan skal vi hente igjen de?

Om vi skal lykkes til tross for denne sportslige ledelsen, så må vi utmanövrere de andre lagene ihvertfall når det gjelder manager og når det kommer til matchcoaching/utvikling av det vi har. Ev väre heldig med skader.

Jeg er bekrymret, og det er lett å bli negativ når man hele tiden ser ting som dette med akkurat United. Ser man ikke problemet med en innkompetent sportslig ledelse og hvilke fölger det vil få/har fått på banen , så forstår jeg at problemet ikke blir like stort. 

Det er på tide at vi får med oss våres transfers på opp/innkjöring med laget foran en sesong for en gang skyld. Å hele tiden bruke den tiden på pruting/ködde med fans fölelser på sosiale medier med bortforklinger på lite handlingskraft, det holder ikke mål. 

(Innlegget ble redigert 20.08.20 11:58)

Dux1

Dux1
20.08.20 12:14
TrueTopRed: Om vi skal lykkes til tross for denne sportslige ledelsen, så må vi utmanövrere de andre lagene ihvertfall når det gjelder manager og når det kommer til matchcoaching/utvikling av det vi har.

Hva forsøker du å si? At Pochettino hadde vunnet PL med dette mannskapet? 

TrueTopRed

TrueTopRed
20.08.20 12:27
Dux1: Hva forsøker du å si? At Pochettino hadde vunnet PL med dette mannskapet?

Dette er så barnslig spm at du ikke fortjener svar. Av alt jeg skrev, så var det dette du kom opp med. VGD på sitt beste.

Vil du ha det i fleisen for å kunne spinne videre på en managerdiskusjon til tross for at det var snakk om sportslig ledelse og handlingskraft? Ok, nei Ole er ikke en toppmanager eller matchcoach. Motbevis det.

Slutt med klovneriet, vi er inne i et vindu der jeg etterlyser handlingskraft.

(Innlegget ble redigert 20.08.20 12:35)

Dux1

Dux1
20.08.20 12:42
TrueTopRed: Dette er så barnslig spm at du ikke fortjener svar. Av alt jeg skrev, så var det dette du kom opp med. VGD på sitt beste. Vil du ha det i fleisen for å kunne spinne videre på en managerdiskusjon til tross for at det var snakk om sportslig ledelse og handlingskraft? Ok, nei Ole er ikke en toppmanager eller matchcoach. Motbevis det. Slutt med klovneriet, vi er inne i et vindu der jeg etterlyser handlingskraft.

Beklager virkelig at du tok deg så nær av spm mitt. Hva mente du da når du snakker om "...må vi utmanövrere de andre lagene ihvertfall når det gjelder manager...."? 

KongOjo

KongOjo
20.08.20 13:05

Hvis United ender opp med Brooks for halve summen av Sancho sier det absolutt alt om hvilket vanstyre klubben vår er under. Man kommer aldri til å bli en toppklubb igjen med slike grusomme valg på overgangsfronten.

TrueTopRed

TrueTopRed
20.08.20 13:13
Dux1: Beklager virkelig at du tok deg så nær av spm mitt. Hva mente du da når du snakker om "...må vi utmanövrere de andre lagene ihvertfall når det gjelder manager...."?

Ble overrasket over at du endte opp med å tolke det som stikk til manager og ble litt butthurt av det, som om vi satt på en av verdenklasse liksom. Det var sånn ditt svar tolkes der når du ut av intet kontrer med et sånt spm. 

Når det i realiteten var å löfte frem hvilke deler som teller for å kunne ta steg videre som lag, hva påvirker osv.  Da er det naturlig å tenke at det er transfers (og bruken av vinduene)som jeg er inne på (og er missfornöyd med), i tillegg til manager på bakgrunn av hvordan han bruker det vi har og utvikler spillere. 

Ole er vi jo stuck med, så det har jeg innfunnet meg med. Men jeg tror at mindre gode managere er enda mer avhengig av å få god hjelp fra sportslig ledelse for å kunne få til noe, da kan vi ikke bli rävkjört av de lagene rundt oss under vinduene. PS god hjelp måles ikke i penger brukt.

(Innlegget ble redigert 20.08.20 13:20)

Dux1

Dux1
20.08.20 13:33
TrueTopRed: i tillegg til manager på bakgrunn av hvordan han bruker det vi har og utvikler spillere.

Hvordan synes du Ole har gjort det på den fronten?

TrueTopRed

TrueTopRed
20.08.20 13:50
Dux1: Hvordan synes du Ole har gjort det på den fronten?

Bra utifra forutsttningene. Nå tror jeg imidlertid at han har tatt laget så langt som han klarer på bakgrunn av hans kvaliteter som manager.

Ser derfor ingen annen utvei enn at sportslig ledelse fyller på med spillere for å kunne ta steg videre. Litt som med Bruno sist, så gir det en boost.

Hvorfor kan jeg mene at Ole har tatt laget så langt han kan?

Spillerne besitter åpenbart mye kvalitet fra för av og jeg mener at de tok et naturlig steg når Ole valgte å gi de spilletid på banen og vokse av det, når de tidligere kanskje var inn/ut av laget eller ikke på laget i det hele tatt, så får de nå uvikle seg av å spille.

Men sånn spiller for spiller, har jeg ikke kjempetro på at Ole og stabben hans kan utvikle spillerne särlig mer. Sånn sett skulle man kunne tro at våres angripere skulle kunne lärt et og annet av en gammel storskårer, teften fremfor mål er den samme, men virker kun å ha öket i antall pga spilletid, og ikke fordi vi ser mer kliniske spillere enn för. 

Greenwood er spesiell, så tenker mer på Rash og Martial der.

Matchcoachingen hans föler jeg er under enhver kritikk. Tenker på bruk av den tropp han faktisk har i kampene, og når han tar grep på banen for å skape forandring, men også det som faktisk blir gjort når det skjer. James inn sist istedet f.eks Ighalo ga jo null mening. Så kommer Ighalo inn i 93e.....altså jeg skjönner ikke noe av det. Nevner denne kampen som et eksempel, men sånn er det i stort sett hver gang.

Under Ferguson hadde man alltid fölelsen av at man visste hva som kom til å skje, basert på å läre å kjenne han og kunne litt forball også selv. Med Ole er det mye random ting som skjer under kampene og når man skal skape forandring. Mye som skjer man ikke ser fornuften i.

(Innlegget ble redigert 20.08.20 13:58)

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
20.08.20 14:49

«Under Ferguson hadde man alltid fölelsen av at man visste hva som kom til å skje, basert på å läre å kjenne han og kunne litt forball også selv.»

Er det ikke en kjensgjerning blant de som «kan litt fotball selv» at matchcoaching er fryktelig oppskrytt? Et medieskapt myte?

- I en periode da Ferguson hadde et dårlig mannskap (rundt -04) var det mange som mente Ferguson hadde mistet evnen til å forandre matcher, og han fikk plenty av kritikk for det.

- Klopp de første årene i Liverpool fikk også mye kritikk for det samme, og det ble påstått helt til han vant CL at dette var noe han manglet.

- Mourinho ble svært lenge sagt å være dyktige på dette, men viste seg fullstendig talentløs uten svært gode og opp mot verdensklassespillere på benken (mye verre enn OGS).

I starten av karrieren i Man Utd ble det hevdet fra flere at det ble spennende å se hvordan OGS ville mestre det taktiske spillet underveis i kamper mot de beste. Det viste seg at han «mestret» dette svært bra. Ikke fordi han er noe fotballgeni, men fordi fotball, selv på det øverste nivået er et rimelig enkelt og banalt spill. I tillegg har han en drøss med assistenter som han faktisk lytter til.

Skal man forandre kamper med «gode bytter» er man avhengig av å ha gode spillere å bytte inn.

Og det at du ikke forstår bytter gjør det ikke nødvendigvis dårlig. Det er feks rimelig enkelt å forstå hvorfor man anså det som smartere å sette inn James enn Ighalo slik kampbildet var. Man burde kanskje gjort det tidligere, men jeg tror ikke det ville betydd noe uansett.

Dux1

Dux1
20.08.20 15:04
TrueTopRed: Greenwood er spesiell, så tenker mer på Rash og Martial der. Matchcoachingen hans föler jeg er under enhver kritikk.

Mange vil nok påstå at Rash og Martial har hatt en utvikling under Ole. Jeg er blant dem. F eks Martial har hatt sin beste sesong noensinne i United-trøya. Hva som tilsier at den stanser nå med et - forhåpentligvis - enda bedre mannskap på plass, vet ikke jeg.

Oles coaching bidro til at vi hentet inn 15 p på Leicester og tok 3. plassen, i en helt ellevill innspurt. En viktigere prioritering fantes ikke denne sesongen. Og Ole leverte. Og hadde noen fortalt deg at vi skulle spille i tre semifinaler denne sesongen, tipper jeg du hadde veddet i mot med alle midler. 

Ja, han har gjort noen rare valg innimellom. Men sånn er det med supportere og forståsegpåere; vi har alle en mening. Til slutt må man se på helheten og sluttproduktet. Dermed blir det noe søkt å ta ham for enkelte bytter du mener er helt feil (mange påstår det er som følge av å ha for dårlig kvalitet på benken) framfor å se på tabellplassering og cupinnsats.  

Jeg mener det ville vært en skandale av klubben å hentet inn f eks Pochettino nå. Ole fortjener å fortsette på den jobben han har startet på, etter min mening. Presset vil imidlertid bli større og større for hver sesong. Og slik må det være i en klubb av Uniteds størrelse.

Når det er sagt, er jeg 100% for at vi henter denne sportsdirektøren som vi har snakket om i en liten evighet nå. Men det har ingenting med Oles egenskaper som manager å gjøre. Det går på strukturen i organisasjonen United, og det faktum at Woodward/Judge er for inkompetente når det gjelder spillerkjøp og forhandlinger. 

(Innlegget ble redigert 20.08.20 15:08)

TrueTopRed

TrueTopRed
20.08.20 16:34
TheBelfastBoy: I starten av karrieren i Man Utd ble det hevdet fra flere at det ble spennende å se hvordan OGS ville mestre det taktiske spillet underveis i kamper mot de beste.

Var mye mas om at hans spill egnet seg bedre mot lag han slapp å före kampene, og sånn var det jo.

Det å kunne gjöre forandringer under kampens gang er ikke noe han utmerker seg på som jeg ser det (kan ikke snakke for deg/andre). Også veldig sen til å ta grep, og sånn var det også når troppen var större, så spent på hvordan neste sesong skal löses.

For det förste, blir det bredding av denne troppen frem mot en töff sesong, og hvordan blir den ev brukt. Den som lever får se.

(Innlegget ble redigert 20.08.20 16:34)

TrueTopRed

TrueTopRed
20.08.20 16:51
Dux1: Mange vil nok påstå at Rash og Martial har hatt en utvikling under Ole.

Jeg også, og som jeg allerede skrev til deg, så går det under....

"Spillerne besitter åpenbart mye kvalitet fra för av og jeg mener at de tok et naturlig steg når Ole valgte å gi de spilletid på banen og vokse av det, når de tidligere kanskje var inn/ut av laget eller ikke på laget i det hele tatt, så får de nå uvikle seg av å spille."

Men avsluttningene har de ikke tatt särlig steg å snakke om. Der bruker Martial fremdeles et par touch formye istedet for å avslutte på förste osv og på den måten gir fra seg flere mål for å nevne noe.

Jeg sitter med fölelsen av at spillerne har tatt steg av å spille (learning by doing), mer enn at gutta som leder de har "utviklet" de allverden gjennom coaching. Derfor er min mening som er basert på et helhetlig bilde av hva vi ser, at de har tatt laget så langt de kan.

...og herfra kan vi ikke bli utmanövrert av rivalene rundt oss på markedet, da vil de passere oss.

(Innlegget ble redigert 20.08.20 17:00)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg