Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal - Sommervindu 2020

NYTT TEMA
Walchez
WalchezInnlegg: 3431
14.02.20 15:08

Januarvinduet er stengt for i år og det er på tide å se fremover mot sommerens overgangsvindu. Det rapporteres allerede om at andre klubber er enige med spiller og klubb om overgang så vi må vel også få opp en tråd til å følge rykter og overganger. Dette overgangsvinduet blir veldig spennende siden det vil bli det første "skikkelige" vinduet med Arteta som Head Coach og Edu som Technical Director, samtidig som vi har en del høyt gasjerte spillere som nærmer seg slutten av kontrakten og flere lagdeler hvor vi veldig gjerne bør få inn forsterkninger og spillertyper som passer den moderne fotballen bedre.

Jeg har laget en oversikt over de spillerne vi har pr idag og lister de opp her med kontraktens slutt, lønn og alder da jeg mener dette er viktig informasjon mtp hvilke spillere klubben enten må forlenge kontraktene eller vurdere å selge. Når det gjelder lønnen jeg har satt opp så har jeg brukt de beste kildene jeg har klarte å finne på disse, men det er litt ulik informasjon på ulike nettsteder så ikke ta denne informasjonen som "fasit". Det gir uansett en pekepinn på lønnskostnadene relatert til de enkelte spillerne. Spillerlisten er sortert basert på kontraktsslutt, alder og lønn. Når det gjelder kontrakter så har jeg stort sett kun brukt transfermarkt som kilde på dette da de stort sett er bra oppdatert på denne informasjonen.

Det er forøvig kun en spiller som har en kontrakt som utløper til sommeren og det er Matt Macey. Han kommer nok til å bli sluppet så vi må hente inn en ny keeper eller flytte opp en ny fra akademiet.

Macey (GK) : kontrakt 30.06.2020 :: lønn : £0k  (alder : 25)

David Luiz (CB) : kontrakt 30.06.2021 :: lønn : £125k  (alder : 32)
Mkhitaryan (CM, AM, RW) : kontrakt 30.06.2021 :: lønn : £180k  (alder : 31)
Sokratis (CB) : kontrakt 30.06.2021 :: lønn : £92k  (alder : 31)
Özil (AM) : kontrakt 30.06.2021 :: lønn : £350k  (alder : 31)
Aubameyang (ST) : kontrakt 30.06.2021 :: lønn : £200k  (alder : 30)
Mustafi (CB) : kontrakt 30.06.2021 :: lønn : £90k  (alder : 27)
Saka (LW, LB) : kontrakt 30.06.2021 :: lønn : £3,5k  (alder : 18)

Lacazette (ST) : kontrakt 30.06.2022 :: lønn : £182k  (alder : 28)
Elneny (CM) : kontrakt 30.06.2022 :: lønn : £50k  (alder : 27)
Martinez (GK) : kontrakt 30.06.2022 :: lønn : £20k  (alder : 27)
Kolasinac (LB) : kontrakt 30.06.2022 :: lønn : £100k  (alder : 26)
Chambers (CB) : kontrakt 30.06.2022 :: lønn : £50k  (alder : 25)
Guendouzi (CM) : kontrakt 30.06.2022 :: lønn : £40k  (alder : 20)
Nketiah (ST) : kontrakt 30.06.2022 :: lønn : £15k  (alder : 20)

Leno (GK) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £100k  (alder : 27)
Xhaka (CM) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £100k  (alder : 27)
Bellerin (RB) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £110k  (alder : 24)
Holding (CB) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £25k  (alder : 24)
Torreira (DM, CM) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £75k  (alder : 24)
Maitland Niles (RB, CM) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £35k  (alder : 22)
Mavropanos (CB) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £25k  (alder : 22)
Nelson (LW, RW) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £30k  (alder : 20)
Willock (CM) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : ???   (alder : 20)
Smith Rowe (AM, LW, CM) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : £0k  (alder : 19)

Pépé (RW) : kontrakt 30.06.2024 :: lønn : £140k  (alder : 24)
Tierney (LB) : kontrakt 30.06.2024 :: lønn : £75k  (alder : 22)
Martinelli (ST, LW) : kontrakt 30.06.2024 :: lønn : £21k  (alder : 18)

Lånespillere
Pablo Mari (CB) Opsjon på kjøp
Soares (RB, LB) Opsjon på kjøp (?)
Ceballos (CM) Ingen opsjon

Unge spillere på utlån:
John-Jules (ST) : kontrakt ukjent :: lønn : ???  (alder : 18)
Osei-Tutu (RB) : kontrakt 30.06.2023 :: lønn : ???  (alder : 21)
Olayinka (CM) : kontrakt ukjent :: lønn : ???  (alder : 19)

JFT_96
JFT_96Innlegg: 24604
14.02.20 15:21

Den lønna til Özil må man vel klare å få sendt til Kina?

ONV95
ONV95Innlegg: 4938
14.02.20 16:20

Usikker på hvordan Øzils immunforsvar passer med Kina for tiden

Makatelli
MakatelliInnlegg: 10397
14.02.20 18:06
JFT_96: Den lønna til Özil må man vel klare å få sendt til Kina?

Etter hans kommentarer om Kinas behandling av uighurene så er det nubbesjans for at noen kinesisk klubb henter ham. 

(Innlegget ble redigert 14.02.20 18:06)

Makatelli
MakatelliInnlegg: 10397
15.02.20 20:45

Rykter på Twitter om at vi allerde er i gang med å ferdigstille to kjøp til sommeren. En av de skal være Upamecano.

Jeg syns forresten at vi burde hente Max Aarons. Hadde vært godt med ordentlig konkurranse for Bellerin. Han er rask, god dribler og 20 år gammel. Vi får han sikkert billig også hvis/når Norwich rykker ned.  Han, Graelish, og Upamecano i sommer hadde vært helt konge.

Bakkus
BakkusInnlegg: 4170
15.02.20 21:11
JFT_96: Den lønna til Özil må man vel klare å få sendt til Kina?

Han er vel nærmere å bli bannlyst fra Kina enn han er for å noen gang dra dit.

Thomas.R.O
Thomas.R.OInnlegg: 414
16.02.20 16:04
Makatelli: Han, Graelish, og Upamecano i sommer hadde vært helt konge.

Aarons, Grealish og Upamecano hadde vært konge!

Aarons tror jeg er mulig, men er nok en del interesserte. Grealish blir tøft, virker som alle storklubbene i PL vil ha han, og Upamecano har jeg faktisk troen på at skjer, vi har blitt linket i flere vinduer, og kontrakten hans minker stadig

Walchez
17.02.20 14:51
Walchez: Saka (LW, LB) : kontrakt 30.06.2021 :: lønn : £3,5k  (alder : 18)

Ornstein melder at Huss Fahmy leder forhandlingene med Saka's agent om en velfortjent ny kontrakt. Forhåpentligvis noe vi kan få i havn med det aller første. Kontrakten går ut neste sommer.

https://arseblog.news/2020/02/ornstein-arsenal-prioritising-new-deal-for-bukayo-saka/

Walchez
18.02.20 07:41

Rapporters nå en del steder at Robbie Burton er på vei til Dinamo Zagreb og han skal der erstatte Daniel Olmo som de solgte til RB Leipzig for €20M i januar. Skal være snakk om en permanent overgang så forhåpentligvis har vi med en buy-back clause

Walchez
18.02.20 14:39
Walchez: Robbie Burton er på vei til Dinamo Zagreb

Bekreftet nå at Robbie Burton selges Dinamo Zagreb 

https://www.arsenal.com/news/robbie-burton-joins-dinamo-zagreb

Det eneste jeg har sett nevnt av overgangssum noe sted er £800.000. Vil tro det da kan være snakk om €1M som jeg synes høres lavt ut. 

Bare å ønske Robbie Burton lykke til. 

(Innlegget ble redigert 18.02.20 14:39)

Walchez
19.02.20 19:11

Bild melder at vi er interessert i midtstopperen Jonathan Tah hos Bayer Leverkusen og at han har en utkjøpsklausul som varer frem til juni/juli på €40M.

JMAFC
JMAFCInnlegg: 4979
28.02.20 20:57

Spillere som må/bør selges og erstattes til sommeren:

Hector Bellerin, høyreback:

Fysikken hans er helt borte i en alder av 24, svak og ikke noe fart lenger. Rundingsbøye defensivt for tiden og bidrar sjeldent noe særlig offensivt. Burde fortsatt klare å få en del for han, fin alder og har vært god før, i tillegg til at han er en populær type.

Kjøp et nytt førstevalg, Klostermann fra Leipzig har ett år igjen av kontrakten til sommeren, kan være et alternativ, evt en annen rundt 21-25 med bra fysikk. AMN og Chambers kan fungere som andre- og tredje-valg. AMN bør starte foran Bellerin allerede nå, bedre på så og si alt.

Sokratis, Luiz, Holding og Mustafi, stopper:

To av disse må bort, og Sokratis må i hvert fall være en av dem, Mustafi og Luiz virker vel å være de Arteta vurderer høyest. Holding virker ikke å få sjansen en gang, 24 år blitt, er vel bare å cashe inn så vi kan kjøpe et nytt førstevalg. Saliba ser heldigvis ut som et enormt talent, så det kan forhåpentligvis holde med en bra signering der i sommer.

Upamecano er det vel ikke noen hemmelighet at er en vi har vært interessert i lenge, løp og kjøp.

Lucas Torreira og Dani Ceballos, sentral midtbane:

Torreira er for liten og treg for PL, spesielt når han ikke er teknisk god nok til å kompensere for det. Selg han tilbake til Serie A, får fortsatt masse for han, og erstatt han med en ballspillende spiller med ordentlig fysikk.

Ceballos bør aldri gjøres permanent, ikke god nok. Xhaka kan godt selges for min del også, men ser ikke for meg at det skjer. Guendouzi må ta store steg snart hvis han skal bli noe. God spiller, men er ikke veldig god defensivt og bidrar sjeldent med målpoeng eller lure pasninger offensivt, og uten en av disse blir man liksom ikke en verdensklassespiller i hans posisjon.

Mesut Özil, offensiv midtbane:

Selg, bli kvitt asap. Bidrar nesten aldri med målpoeng selv om han har bedret seg under Arteta, stepper aldri opp i toppkamper, og blir 32 neste sesong.

Jack Grealish må være spilleren vi går for her, fantastisk spiller. Kai Havertz hadde vært drømmen, men det skjer selvfølgelig ikke.

Alex Lacazette, spiss:

Samme som Özil, bortkasta plass i laget for tiden. Cash inn, send han til Atletico. Bør være bak Nketiah, Auba og Martinelli i spiss-køen frem til sommeren.

Jonathan David på Gent er en spiller vi bør vurdere her, liker han. Osimhen og Dembele fra Ligue 1 er også bra.

Litt trist å se hvor mange plasser som må erstattes egentlig, og hvis vi kun får Europa League, som er veldig sannsynlig, så blir det vanskelig å få inn gode spillere. Venstrekant bør vi realistisk sett også få inn et førstevalg, men en av Saka, Martinelli, Smith-Rowe og Nelson burde vel klare å gjøre den posisjonen sin neste sesong.

(Innlegget ble redigert 28.02.20 20:58)

Bzbill
BzbillInnlegg: 782
28.02.20 22:21

Enig i det meste her JMAFC. Men så har det vel vist seg at det ikke er så enkelt å chippe han derre Øzil ut da. Holding ville jeg beholdt inntil videre.

(Innlegget ble redigert 28.02.20 22:22)

MarcoMauritz
MarcoMauritzInnlegg: 5610
11.04.20 12:41

Utd og Pool ønsker Ramsey. 

Skal vi hente han hjem igjen?

Cowpunk
CowpunkInnlegg: 346
11.04.20 15:53
MarcoMauritz: Utd og Pool ønsker Ramsey. Skal vi hente han hjem igjen?

Jeg tror ikke det er mange klubber som ønsker Ramsey. Spillere i den lønnskategorien han befinner seg, vil nok klubbene forsøke å kvitte seg med i tiden framover. Det blir nok en ny økonomisk hverdag nå. I dette vinduet blir det viktig for Arsenal å kvitte seg med noen spillere, og kanskje ikke vi kan forvente oss noen nye inn.

MarcoMauritz
14.04.20 23:06

Arsenal have made a €50m [£43m] for Atlético Madrid's Thomas Partey, which is his release-clause value. The move is now "one step away" [Corriere dello Sport] 

MarcoMauritz
14.04.20 23:12
Cowpunk: Jeg tror ikke det er mange klubber som ønsker Ramsey. Spillere i den lønnskategorien han befinner seg, vil nok klubbene forsøke å kvitte seg med i tiden framover. Det blir nok en ny økonomisk hverdag nå. I dette vinduet blir det viktig for Arsenal å kvitte seg med noen spillere, og kanskje ikke vi kan forvente oss noen nye inn.

Men se mitt innlegg over. Vi har likevel rå til å bla opp 500 millioner kroner for en destroyer. 

Har sett rykter om at Torreira nærmer seg AC Milan og for 300 millioner kroner. Så det kan nok være noe i dette. 

Arteta har nå endelig begynt å adressere svakhetene i laget. Og henter en spiller fra spansk fotball. 

Nå blir det partey! 

PS! Ser nå at Wenger sin biografi skal selges i oktober. Hans liv i rødt og hvitt siden han også var innom noen andre klubber med samme farger som oss. 

MarcoMauritz
15.04.20 11:20

Arsenal Offered Cut Price Coutinho! | AFTV News Daily, Early Edition 

JMAFC
JMAFCInnlegg: 4979
15.04.20 23:14
MarcoMauritz: Arsenal Offered Cut Price Coutinho! | AFTV News Daily, Early Edition

Noen andre Youtube-titler du liker om dagen, Marco?

ONV95
ONV95Innlegg: 4938
28.04.20 13:56

Nå ser det ut som om Upamecano er på vei til Bayern dessverre. Bild melder dette.

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 13978
28.04.20 20:12
MarcoMauritz: Men se mitt innlegg over. Vi har likevel rå til å bla opp 500 millioner kroner for en destroyer.

Det skal du ikke være sikker på. Vi er bare i starten på dette korona galskapen av et virus, og det er ikke sikkert at neste sesong går som normalt en gang. Mer sannsynlig at spillere må ned i lønn, og null nye kjøp, og alle utgående kontrakter avsluttes. Like greit, for nå gjelder det å sikre at man ikke går til grunne som klubb økonomisk. Så de som nå tror at det blir noe store ting i overgangsmarkedet for vår klubb driver å drømmer.

MarcoMauritz
28.04.20 21:40

Det er nå vi skulle hatt Wenger til å lede oss gjennom nok en økonomisk krise med CL plass som garanti 

TAdams6
TAdams6Innlegg: 37739
03.05.20 21:11
MarcoMauritz: Nå blir det partey!

Han håper jeg virkelig vi henter. En av de jeg aller mest håper vi henter.

MarcoMauritz
03.05.20 21:30

Blir nok svært få kjøp i sommer. Mkhi kan selges til Roma though 

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 17174
04.05.20 07:08
F.R.O.G: Det skal du ikke være sikker på. Vi er bare i starten på dette korona galskapen av et virus, og det er ikke sikkert at neste sesong går som normalt en gang. Mer sannsynlig at spillere må ned i lønn, og null nye kjøp, og alle utgående kontrakter avsluttes. Like greit, for nå gjelder det å sikre at man ikke går til grunne som klubb økonomisk. Så de som nå tror at det blir noe store ting i overgangsmarkedet for vår klubb driver å drømmer.

Er nok andre ting enn store overganger som blir prioritert innen fotballen for øyeblikket og fremover ja.

De fleste blir nok sittende på gjerdet og avventer utviklinga fremover rimeligvis.

LeCoq
LeCoqInnlegg: 7673
24.05.20 15:08

Exclusive: The Gunners have even made their arrangements to start the first discussions with Coutinho's agent, Kia Joorabchian. (Alexis Bernard)

BigTonyAdams
BigTonyAdamsInnlegg: 17957
31.05.20 10:23
Hansiso: Noen som kan fortelle mer om denne karen?

Fikk kun ett innhopp på 5 minutter i fjor for Fram Larvik, virket litt for veik i kroppen til det nivået (2 divisjon) av det lille jeg så han da.
Mer så jeg han ikke for Fram i høst siden han kom.

Men lukter vel lang vei at dette har noe med å gjøre Rwanda.. 

Ellers har jeg kun opplevd på FM, at en spiller har gått fra Fram til Arsenal :-).

Klikk for å gå tilbake til toppen