Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spillere med uforløst potensial i PL

NYTT TEMA
TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 20299
14.05.20 22:48

Det blir kanskje en variant av den skrekkelig irriterende debatten "mest undervurderte spiller i PL" (når alle er enig om at Ji-Sung Park er undervurdert er han ikke så forbanna undervurdert, er han vel?!). Likevel er det ikke heeeelt det jeg er på jakt etter. Jeg tenker på spillere som dere mener har kvaliteter og ferdigheter som ikke utnyttes optimalt, og som kunne prestert bedre med andre spillere rundt seg eller i et annet system eller spillestil.

Temaet er, etter min mening, blitt særlig aktuelt når man ser hvordan Klopp har klart å ta et par spillere fra å være ansett som midt på treet-spillere i midten av tyveårene til å være bortimot verdensklasse. Er det spillere hos bunnlagene dere tror kunne glidd fint inn i et av topplagene?

I mine øyne er det en spiller som skiller seg særlig ut, og det er Deulofeu. Jeg tror han ville passet svært bra inn i en rolle ala den Salah har i Liverpool. Både pga fysiske forutsetninger, og kvalitetene han besitter. Svært bra med ball og overraskende bra færsteforsvarer høyt i banen. Kommer ikke til sin rett i det hele tatt i Watford, synes jeg. Burde spille i et lag som har mye ball, og som presser høyt. Burde aldri bli dyttet ut på venstrekanten eller som "ren spiss".

Jeg tror faktisk også Joshua King har mer i seg enn hva han får vist. Han gjør drittjobben for Bournemouth. Mye tunge løp. Tror definitivt han kunne ligget relativt stabilt på rundt femten mål hver sesong dersom han hadde fått spille helt på topp i en rolle som i større grad var en hybrid av den han spiller i dag, og den Callum Wilson har fått helt på topp. Ser heller ikke bort i fra at han kunne nærmet seg tyve mål for et bra lag som skaper mer sjanser. Om han ville vært god nok som fast for et topplag er jeg mer usikker på.

Jeg liker også to av stopperne til Brighton, Dunk og Webster, svært godt. Litt sært mtp hvor mye mål de har sluppet inn, men jeg tror de kunne prestert svært bra med litt bedre medspillere rundt seg. Særlig Dunk fremstår for meg som, *huff*, svært undervurdert. Han ville garantert vært bankers på samtlige lag i PL (selv om Liverpool-supportere garantert vil hevde at både Matip og Gomez er bedre). Webster er fortsatt litt fersk, men bor mye fotball i han.

Jeg liker også Grealish svært godt, men jeg er usikker på om han passer helt inn i denne sammenhengen. Aston Villa er satt opp for å få det beste ut av Grealish. Det vil ikke være tilfellet i bedre klubber. Er han da en spiller som klarer tilpasse seg, og løfte seg noen hakk dersom han får spille med bedre spillere og ha mer ball? En skulle kanskje tro det, men det innebærer at han må bli en bedre lagspiller. Mer disisplinert og hensynsløs/sulten/direkte i spillestilen.

Andre? Kanskje Ake?

(Innlegget ble redigert 14.05.20 22:52)

Villans20
Villans20Innlegg: 7672
14.05.20 22:52

Jesse Lingard

ulfarne
ulfarneInnlegg: 30571
14.05.20 22:53
TheBelfastBoy: Kanskje Ake?

Får vente på snøen

TheBelfastBoy
14.05.20 22:54

Kreativt, morsomt og spot on! Kommer til å bli en kjempespiller for dere i Championship når dere må erstatte Grealish.

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 14988
15.05.20 10:51
TheBelfastBoy: selv om Liverpool-supportere garantert vil hevde at både Matip og Gomez er bedre

Mener du virkelig at Gomez ikke er bedre? Gomez har vært på nivå, eller hakket under VVD hver gang han har fått spille regelmessig i den bakre fireren

Knaxern
KnaxernInnlegg: 47225
15.05.20 10:57

Allan Saint-Maximin.

TheBelfastBoy
15.05.20 11:48

Vanskelig å si. Spennende type med fart og kvalitet med ball. Blir spennende å se hvor bra han er den dagen VvD gir seg (evnt får et lengre skadeopphold). De fleste makkerne til Rio var også på nivå med Rio. Helt til han ikke var der lenger.

Både Silvestre og Brown hadde en veldig høy stjerne i flere år. Wes Brown var til og med på årets lag i 2001 (sammen med Stam).

Reddington1
Reddington1Innlegg: 1131
15.05.20 20:00

Han er kanskje ikke undervurdert når han blir priset til 500 millioner +, men mener klart at Wilfried Zaha er, rent individuelt sett, blant de beste offensive spillerne i ligaen. En noe mer trøblete sesong i år, men det er nesten patetisk å se hvor mye det offensive spillet til Palace avhenger av Zaha. Kanskje vanskelig å finne en klubb som passer han i ligaen? Han er jo avhengig av en del ballkontakt og frihet, men i Palace får han rett og slett for mye ansvar når det kommer til å passere flere motspillere og skape sjanser. Kanskje noe ala Arsenal kunne passet? 

Vanskelig å få en oversikt over spillerne på lag lenger ned på tabellen, da man på tv2 ofte ser disse i aksjon mot de beste lagene. Føler meg sikker på at Neves hadde forsterka de aller fleste lag i ligaen (til og med City, og kanskje spesielt Liverpool). Hva med Maupay? Ikke sett all verden, men imponert meg de gangene jeg har sett han. Kvikk, sterk, aggressiv og uredd. God med begge ben. 

TheBelfastBoy
16.05.20 10:24

Mulig Zaha er en man kunne fått endel mer ut av, ja. Hadde han vært mer produktiv som venstrekant?

Maupay synes jeg er et svært bra tips. Bra teknisk, virker ganske målfarlig (selv om han ikke har laget allverden med mål denne sesongen) og er veldig god uten ball. Irriterende type for en forsvarsspiller.

Neves har alltid irritert meg litt fordi jeg synes han virker veldig hypet. Treig (også i valg med ball) og veik. I tillegg er han ikke så bra med ballen som en kunne få inntrykk av basert på hypen. Makkeren hans hos Wolves, Moutinho, virker vesentlig bedre med ballen. Særlig som pasningsspiller. Tror kanskje han blir litt hypet pga noen fantastiske volleymål? I tillegg er han selvsagt svært ung, og kan kanskje utvikle seg endel.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 28498
16.05.20 14:54

Vet ikke om det treffer trådtittelen, men Jimenez er topp 5 spiss i PL,  Richarlison ser ut som en spiller som når som helst kan eksplodere inn i verdenstoppen. De to er mine favoritter utenfor de tradisjonelle toppklubbene i PL.  

Hvis jeg skal enda lenger ned (som kanskje er meningen), så er Van Aanholt en back som jeg tror ville passet veldig mye bedre i en toppklubb enn i Crystal Palace, og så liker jeg også Deulofeu, selv om jeg mistenker at han kanskje ikke fungerer optimalt i en større dam. 

-k9b_
16.05.20 15:03

Så vil jeg nevne at Capoue er et råskinn av en spiller. Jeg rater han høyere enn Doucoure, selv om sistnevnte henter mer overskrifter pga mål. 

Egentlig kunne man slengt hele Watford som lag her. At de kun spiller fotball når Deeney er der, sier kanskje noe om Deeney, men egentlig mest om de forskjellige managerne som har styrt det laget 

TheBelfastBoy
16.05.20 15:53

Enig i alt.

Vedrørende Jimenez vil jeg nesten si topp 3 denne sesongen. Han kunne gått rett inn på Liverpool uten å svekke dere spesielt (det er dessverre benchmark). Han ville ikke vært en like bra playmaker som Firmino, og dere ville mistet noe sånn sett, men han ville laget flere mål og gitt dere en annen tilstedeværelse i boksen. Blitt brukt riktig i Wolves, og er sånn sett ikke helt spot on, men fortsatt litt i samme gate.

Mulig du har rett angående Deulofeu, men han fremstår mye mer moden i dag sammenlignet med for et par år siden.

Var det TJ som var så giret på Capoue for endel år siden? Mener det var en LFC-supporter.

(Innlegget ble redigert 16.05.20 15:56)

-k9b_
16.05.20 19:38

Truba tror jeg har vært veldig glad i Capoue lenge

KTBFFH
KTBFFHInnlegg: 1981
16.05.20 20:58

Enig Jimenez veldig undervurdert spiller. Ganske god allroundspiss som scorer greit i tillegg. Når man er inne hos Wolves er jo Ruben Neves en annen spiller, veldig god, men tror han har potensiale til å bli skikkelig god. 

minuspol
minuspolInnlegg: 37993
17.05.20 09:45
-k9b_: Truba tror jeg har vært veldig glad i Capoue lenge

Capoue og Henderson. De to beste midtbanespillerne i PL de siste fem-seks årene. Den ene har da fått sin oppmerksomhet nå. Ikke verst det.

wa11in
wa11inInnlegg: 4862
17.05.20 10:27

Jeg synes Issa Diop ser ut til å ha et eller annet ved seg, og så har jeg alltid vært svak for Matty Ryan. Tror begge disse kunne passet godt inn hos lag med litt raffere ambisjoner. 

Lezah
LezahInnlegg: 63966
17.05.20 12:01

Føler det er greit å skille mellom det å være undervurdert og å ha uforløst potensiale.

Flere gode forslag, både Delofeu og Richarlison kan levere bedre og mer stabilt. I tillegg tror jeg Felipe Anderson kunne vært veldig mye bedre enn han har vært i WH (selv om han rett som det er glimter til). Kanskje litt teit forslag, men Adama Traore? Med litt mer teknikk og vett i skallen har man jo et beist. Fysisk er han jo klin gæern.

Reddington1
17.05.20 12:12

Capoue og Henderson foran eksempelvis Kante. Da har du peiling. 

Kent
KentInnlegg: 126331
17.05.20 12:22

Kanté er nå en ting, men foran KdB er ganske håpløst. 

KTBFFH
KTBFFHInnlegg: 1981
17.05.20 13:30

Hahahahaha Henderson bedre enn Kante hahahaa

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 17402
17.05.20 13:40

minuspol har selvsagt peiling selv om han ligner mer og mer på Terje Tyslands mann oppi haugen. Men spørsmålet er uansett feil stillt, eller rettere kan ikke besvares etter best, nestbestkriterier som eksempelvis ved høydehopp. Eller andre ting som følger en bestemt mal.

Henderson er den viktigste spilleren i det klart beste laget i PL denne sesongen. Det er nok ikke KdB hos oss selv om han er svært viktig.

Dette handler i stor grad om struktur og enkeltspilleres arbeidsoppgaver og evner til å stick to their guns i ett par,tre fire, nøkkelposisjoner på en annen måte enn i Peps City selv om også der er struktur spessielt off the ball alfa og omega.

Fasiten er nok at KdB nok er en noe for ikke si en mye mer anvendelig spiller i andre strukturer og andre spillersystemer som aviker rimelig mye fra Peps Citystruktur per dato noe jeg tviler på om Henderson er i tilnærmet like stor grad i ett veldig anneledes lag og spillerfilosofi enn det Klopp kjører idag.

Mulig at Henderson faktisk er mer anvendelig i flere roller innen samme Kloppsystem, struktur enn KdB er i Peps byggverk dog. Og dette høres vel for noen ut som en motsetning men..................Nei.

(Innlegget ble redigert 17.05.20 13:44)

minuspol
minuspolInnlegg: 37993
17.05.20 17:28
wa11in: Jeg synes Issa Diop ser ut til å ha et eller annet ved seg, og så har jeg alltid vært svak for Matty Ryan. Tror begge disse kunne passet godt inn hos lag med litt raffere ambisjoner.

Enig i begge to, men den spilleren som har størst sprik i rangering og potensiale i PL er Ismaila Sarr, sjøl om det muligens hjalp med den monsterkampen mot Liverpool.

Om Klopp skulle bestemme seg for en PL-spiller å ta til toppen så tipper jeg han står høyt oppe på lista.

Så burde Ward-Prowse blitt dratt litt tilbake på midten litt tidligere, da kunne han vært arvtageren til Hendo.

-k9b_
17.05.20 20:21

Sarr kommer nok straks. Et par kjempekamper så selger Watford til en storklubb, og så blir det veldig spennende.

Djenepo har veldig mye spennende med seg, og McNeill ser også ut som et kjempeprospekt, men dette er talenter, så det er naturlig at det tar litt tid før de når der de skal være. 

Jeg vet ikke om han blir brukt feil, eller hva det er, men Jota burde også fått mer ut av det han har. Kunne naturlig gått inn i en toppklubb og gjort masse. 

Reddington1
17.05.20 20:35

Jota har da levert bra? Har mye av det samme som Deulofeu, og er ikke eldre enn 23 år. Var meget god i flere kamper i fjor, men startet svakt i årets sesong. Kom seg mer og mer. Fått stablet et meget solid spisspar med Jimenez, så det blir spennende å se hvordan han leverer hvis (når?) Jimenez drar. Tror uansett ikke det er noe hast med Jota. Er nok ikke helt der at han går fast inn hos noen av «topp 6», men da er isåfall Wolves perfekt for han. Jeg tror fort vi kan se og høre langt mer om Jota dersom han fortsetter utviklingen i Wolves. 

(Innlegget ble redigert 17.05.20 20:40)

TheBelfastBoy
17.05.20 21:28

«men dette er talenter, så det er naturlig at det tar litt tid før de når der de skal være.»

Enig. Spennende spillere alle sammen, men ikke helt i denne sjangeren (uten at det gjør noe). Sarr var god mot Man Utd også. Blir nok dyr. Richarlison lignende pris, vil jeg tro.

(Innlegget ble redigert 17.05.20 21:29)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 47225
17.05.20 21:36

Harvey Barnes, Cantwell, Tielemans, Brooks, Buendia, Aarons, Praet, DCL.

Lezah
LezahInnlegg: 63966
18.05.20 10:10
Knaxern: Cantwell

Blitt 22 i år og spilt godt for en nedrykkskandidat i sin første fulle sesong, vet ikke om "uforløst potensial" er helt passende.

AalesundsFK
AalesundsFKInnlegg: 13083
25.05.20 12:03

Vanskelig spørsmål å svare på siden det blir innvikla å skille medllom uforløst potensiale, undervurdert og det at man rett og slett bare er ung og ustabil. But anyway, jeg er rimelig trygg på at Chris Wood hadde dunka inn mye mål i de beste klubbene så lenge han hadde holdt seg skadefri og fått spille regelmessig.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 15448
26.05.20 23:11

Naby Keita.

Kent
KentInnlegg: 126331
27.05.20 07:49
FrannyLee: Henderson er den viktigste spilleren i det klart beste laget i PL denne sesongen. Det er nok ikke KdB hos oss selv om han er svært viktig.

Hvem er viktigere for City enn KdB?

For oss som selvsagt ikke har like mye peiling eller sitter på fasiten kan det neste se sånn etter å ha tapt mot både Norwich og hjemme mot Wolves uten ham. I tillegg til kollapsen borte mot sistnevnte etter at KdB gikk av banen.

Årets spiller i Premier League, sjanser skapt, målpoeng, generelt bare oppfatningen av å se City med og uten og hvordan de i langt større grad sliter med å skape målsjanser.

Ganske spent på hvem du mener er viktigere. Personlig, uten å se så alt for mye av alle lagene, så virker det som City er mer avhengig av KdB enn de fleste andre lag er av noen spiller.

(Innlegget ble redigert 27.05.20 07:50)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg