Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tottenham Hotspur - sommervindu 2020

NYTT TEMA
caliblue
caliblueInnlegg: 14294
16.09.20 10:27
Reddington1: For all del, Reguillon kan bli bra for Spurs han, men da blir han nok ikke i klubben lenge.

Slike tilbakekjøpsklausuler handler da stort sett bare om jåleri? Det er jo ikke slik at de blir brukt?

Real Madrid-ledelsen kommer godt ut av det. Klubben trenger penger. De har solgt en egenprodusert spiller med potensiell stor fremtid for en billig penge. Men de har i det minste sikret seg en tilbakekjøpsklausul.

Spurs på sin side får inn en spiller og kan overbevise han om at det er bedre å være der enn å være andrevalg i Madrid. Ingen tilbakekjøpsklausul kan tvinge spillere tilbake til en klubb de ikke vil til. Og ender Reguilon opp med å bli en så stor suksess at Madrid vil hente han hjem som førstevalg, så har han nødvendigvis bidratt masse for Spurs.

Så har du de klubbene som liksom er for store og for bra for å godta slike klausuler. Som gjør et stort poeng ut av det. Innmari viktig at alle vet.

Det er ikke verre enn at Spurs eller United legger litt ekstra penger på bordet, så får de Reguilon uten tilbakekjøpsklausul.

Reddington1
Reddington1Innlegg: 1190
16.09.20 11:05

Jada. Det er sikkert bare bare for et Spurs i fritt fall å overbevise en spanjol (som kom til Real Madrid i 2005) om at «her må du bli!» dersom Real utløser klausulen. Ei heller er det gitt at Reguilon ville blitt et andrevalg i Real Madrid om noen år. Hvor tar du det fra..? 

Jeg tror Spurs har tilnærmet null tiltrekningskraft dersom Real kommer på banen om noen sesonger. Og hvorfor skal de det? Det er ikke slik at Reguilon er «boyhood» Spurs-fan. Han ville først til United. Jeg finner det merkelig at Spurs skal bli en slags utviklingsarena for klubber som Real Madrid. Det passer også Mourinho helt vilt dårlig. Og hvor stort er behovet for en ny VB, sånn egentlig? De har allerede unge, lovende backer som behøver spilletid. Men Mourinho har fått for seg at han gjerne ønsker absolutt alt annet enn det han har. 

Det er merkelig å fremstille dette som vinn-vinn for Spurs. Dersom spilleren gjør det bra vil Real trolig komme på banen. Dersom spilleren gjør det dårlig sitter man igjen med en spiller som ikke ønsker å være der. Men vi får se. 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 11:06)

Raggen_
Raggen_Innlegg: 7139
16.09.20 11:51

Ryktes om 3års på Bale og 5år på Reguillon m/buyback. 

Agent Barnett melder at Bale-avtale er svært nær, men ikke helt i mål. Det er kompliserte greier. 

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 18201
16.09.20 11:56
Reddington1: Jada. Det er sikkert bare bare for et Spurs i fritt fall å overbevise en spanjol (som kom til Real Madrid i 2005) om at «her må du bli!» dersom Real utløser klausulen

I fotball kan det snu fort så dette er nok en spådom som kan og jeg pressieserer kan være feil når den tid kommer.

Ingen vet hvor haren hopper og hvem som er i skyggenes dal om to,tre år.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 20639
16.09.20 12:00

Usikker på hvor negativt dette med tilbakekjøpsklausul egentlig er. Dersom Real Madrid ønsker å hente han tilbake har Spurs fått ha en fantastisk spiller (dersom RM ønsker han tilbake skal han ha vært god!) gratis i to sesonger. Ser man bort fra lønn er det til og med positiv avkastning.

Man sitter med hele nedsiden dersom han ikke lykkes. Men til €30m (£25m) er ikke den særlig stor. Skal uansett klare å få han ut en ok sum, vil jeg tro.

Ok, man mister muuuuligens muligheten for superavkastning. Til gjengjeld får man en potensielt bra spiller billig. Betydningen av tilbakekjøpsklausul virker overdrevet i mine øyne. Rent prinsipielt kan man selvsagt stille spørsmål ved ikke å ha kontroll over en spiller. Men det ville sett verre ut for Man Utd enn Spurs.

Villans20
Villans20Innlegg: 8409
16.09.20 12:03

Må jo være ufattelig vanskelig å hente spiss når denne eventuelle spissen vet at alt han kommer til å være er backup.

Cyril
CyrilInnlegg: 6456
16.09.20 12:33

Hvordan type back er Reguilon? Ser Spurs Statman skriver at han produserte sjanse hver 60 minutt i Spania som er mer enn noen annen vback i toppdivisjonen. Er det tegn på at Spurs legger om til vingbacker på hver side? Må ærlig talt innrømme at jeg ikke kan huske å ha sett han spille. Ser ikke mye La Liga skal sies. 

Bale er jeg litt avventende til. Fint for å få opp stemningen i og rundt klubben, men vet egentlig ikke hvordan formen/nivået hans er nå. Får man Bale i nærheten av 2010-16 er det såklart en super signering. 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 12:35)

Koskinen
KoskinenInnlegg: 3984
16.09.20 12:52

Lynrask dribleback er vel det enkle svaret. Veldig morsom spiller å se på.

startelver
startelverInnlegg: 64650
16.09.20 14:47
Raggen_: Ryktes om 3års på Bale og 5år på Reguillon m/buyback.

Tar den any day,  

Dette kan bli nøkkelspillere for oss, Bale elsker jo klubben, mere usikker på formen hans.  

Reguillon blir veldig spennende å følge med på. 

Everenga
EverengaInnlegg: 5692
16.09.20 14:48

Bale på 3 årskontrakt?? Til han er 34??

Koskinen
KoskinenInnlegg: 3984
16.09.20 14:50

Reguilon er done deal. Bekreftet med «here we go» av Romano. Han tar aldri feil når han kjører den.

Veldig morsomt med en offensiv back igjen. 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 14:50)

Raggen_
16.09.20 14:57

Ikke sett altfor mye av ham. Hvem er sammenlignbare i PL?

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 4137
16.09.20 15:01
Koskinen: Lynrask dribleback er vel det enkle svaret

Det motsatt av Davies da altså. Som jeg karakterisere som stødig og jevnt god.

caliblue
caliblueInnlegg: 14294
16.09.20 15:03
Raggen_: Ikke sett altfor mye av ham. Hvem er sammenlignbare i PL?

(Innlegget ble redigert 16.09.20 15:05)

ONV95
ONV95Innlegg: 5061
16.09.20 15:21

Hva er status for sønnen til verdens beste møtende spiss. Er han på vei til dere?

Fifflefoffle
FifflefoffleInnlegg: 56
16.09.20 15:39
Everenga: Bale på 3 årskontrakt?? Til han er 34??

God i matte du :)

Ronaldo er 35 nå og har sikkert ett par gode år igjen. Klassespillere har alltid mange strenger å spille på, er ikke bare fart som gjelder.

rosenthal
rosenthalInnlegg: 4407
16.09.20 15:40
ONV95: Hva er status for sønnen til verdens beste møtende spiss. Er han på vei til dere?

Virker ikke slik, tyder mer på RB Leipzig og at spilleren foretrekker det selv. 

Fifflefoffle
16.09.20 15:40
Jimmy_28: Det motsatt av Davies da altså. Som jeg karakterisere som stødig og jevnt god.

Stødig og jevnt middels så er vi enige.

Veldig positivt hvis vi får inn en ny VB som faktisk kan bidra med assists, Davies er alt for begrenset. Omskoler til stopper.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 15:42)

Raggen_
16.09.20 15:41

Sørloth på vei til RB Lepzig, mest sannsynlig.

Cyril
CyrilInnlegg: 6456
16.09.20 17:00

Bale har nok mistet litt av den enorme farten, men i tillegg til å være homegrown har vi endelig (hvis han kommer) en som kan prikke frispark igjen. Det har vært savn siden Eriksen og Trippier. Kane er relativt komplett men direkte frispark rundt 16-meteren har han aldri fått helt til. 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 17:01)

Raggen_
16.09.20 18:44

Kane og Bale på samme lag.. det er noe euforisk over det.

Kælighet
KælighetInnlegg: 11788
16.09.20 19:24

Sessegnon og Bergwijn tredjevalg i sine posisjoner? Håper Sessegnon får et lån og at Moura selges.

Hvilken gedigen flopp Gedson blir egentlig. N’Dombele har jeg i det minste litt trua på.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 19:25)

Fifflefoffle
16.09.20 20:08
Kælighet: at Moura selges.

Er ikke en stor fan, men det er Mou, så vi er nok stuck med ham.

nanonils
nanonilsInnlegg: 2761
16.09.20 21:44

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-8740799/amp/Gareth-Bale-COMPLETES-stunning-Tottenham.html?__twitter_impression=true

Raggen_
16.09.20 22:12

Venter på Romanos tweet for bekreftelse. Men det ser lovende ut. 

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 4137
16.09.20 22:57

Blir en gedigen nedtur nå om dette ryker. Det blir Bale-trøya snarest.

rosenthal
rosenthalInnlegg: 4407
17.09.20 10:28
Everenga: Bale på 3 årskontrakt?? Til han er 34??

Ikke så mange som hevet øyenbrynene, heller applauderte, når jevnaldrende Aubameyang skrev under på sin 250k 3 års kontrakt.

Everenga
EverengaInnlegg: 5692
17.09.20 10:33
rosenthal: Ikke så mange som hevet øyenbrynene, heller applauderte, når jevnaldrende Aubameyang skrev under på sin 250k 3 års kontrakt.

Sant det, men nå har Bale hatt en god del skader opp gjennom åra og jeg får veldig følelsen av at han er ute etter en siste pay-day. Det som taler til deres fordel er at han sannsynligvis faktisk har et hjerte for Spurs og dermed motivasjon til et siste prosjekt. 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 28728
17.09.20 10:39

Kan bli veldig gøy for dere dette. Bale har vist nokså tydelig de siste årene med Wales, at når han synes fotball er gøy, så er han fortsatt en verdensklassespiller. 

Løper nok ikke ring rundt høyrebackene lenger, men har så mye annet ved seg, at dette tror jeg blir enormt for dere. 

midget84
midget84Innlegg: 1417
17.09.20 10:43
Everenga: ute etter en siste pay-day

Med lønnen han har hatt de siste årene i Madrid, tror jeg Bale kunne kastet inn håndkleet uten videre problemer. Bare kost seg på golfbanen og levd det gode liv.

Tror Bale er supermotivert for en siste dans og stilne alle kritikerne der ute. Ringen blir på mange måter sluttet, og enda mer spektakulært hvis det er han som fører oss til et trofe. Det var pengene etter han som skulle føre oss mot toppen, men kan trygt si "The Bealtles" feilet. 

Har nesten en nyforelskafølelse i kroppen og tar ikke lang tid etter en eventuell offentliggjøring før det blir sesongens andre draktkjøp, denne gangen med Bale (9?) på ryggen! 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg