At utviklingen ikke blir slik man evnt hadde tenkt, det bærer nok preg av at man sliter med skader, men det er rart at man ikke har fått inn noen nye elementer i spillet, med nye spillere inn uansett.
Vi spiller rimelig likt som tidligere, selv med to stoppere som ikke er stoppere, og med Thiago på banen. Skulle nesten tro at bare det å sette inn Thiago på midtbanen, for hvem som helst, skulle være med på å endre et eller annet. Trolig i form av pasningsspillet, ville jeg tro. Dette må da være mulig å få til, all den tid de tre på topp er de samme.
Hvis vi sier da at Fabinho og Henderson skulle vært en del av trioen på midtbanen, med VVD og Matip bak, så er det altså 4 posisjoner som er endret. Men alikevel, så spiller vi jo nesten dønn likt. Selv Matip og VVD kunne ikke gitt bedre resultat defensivt igår. Det virker nesten som vi klarer å programmere spillere i hver rolle.
Jeg er enig med deg at handlingsrommet er innskrenket, men ikke lukket. Vi sliter med skader og formsvikt på spillere bak, men leverer rimelig greit. Forover er det temmelig likt, selv forsterket i de fleste sine øyne med Thiago, men der sliter vi mye. Det gir lite mening, selv om selvfølgelig forsvarsspillere påvirker det offensive og vica versa.
Redninger på De Gea er ikke ensbetydende med store sjanser nei, men vi hadde ikke 7-8 av de heller. For å score, så man faktisk treffe mål, uten det, så scorer man aldri. Antall redninger blir derfor litt indirekte beskrivende på problemet. Altså, vi kan skyte i stolpen 10 ganger, det kan selvfølgelig være store sjanser, men mål vil det like lite aldri bli.
I forhold til utvikling, så vil man da trolig måtte vente til neste sesong, tidligst, hvis man skal kunne se en utvikling, da dette tar tid. Jeg tror vi fort ser endringer hvis man endrer noen elementer, eller legger til noen nye. Tror ikke vi må vente til VVD er i toppform for å kunne se det.