Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV 2 Sport Premium fra 499,-/mnd til 699,-/mnd

NYTT TEMA
PapaSmurf

PapaSmurf
21.09.20 23:32

Vanvittig! Nå må folk si stopp

VivaLV

VivaLV
Rome77: Det lugger litt når du innser at du skal lefse ut 8400 kroner per sesong for å høre pp studiopjatt med stadig høyere innslag av reklame i tillegg...

Før var det 7 minutter snakking, 1 minutt reklame og så nye 7 minutter snakking.

Nå nærmer det seg jo Viasat/TV3 med 7 minutter reklame, 1 minutt snakking og så ny 7 minutter med reklame.

missChance

missChance
Rome77: Det lugger litt når du innser at du skal lefse ut 8400 kroner per sesong for å høre pp studiopjatt med stadig høyere innslag av reklame i tillegg..

Hvis en i det hele tatt hører på studiopjattet og ikke sjekker andre kanaler mens de snakker.

VivaLV

VivaLV
Justice 96: Ja. Men man begår altså en kriminell handling ved å stjele fotball. Ikke veldig kriminelt, men over streken. Så får det være opp til hver enkelt hvor kriminell man ønsker å være. Ingen har vondt av å være litt ulydig, spør du meg :)

Men hvilke lover bryter man formellt?

Tangsprell

Tangsprell
21.09.20 23:33

Jeg er nok en av de som er dum nok til å fortsette å bli flådd. 

Så lenge man har råd er jo ikke et par hundre ekstra i måneden all verden. Hvis jeg bare kan huske å sette abonnementet på pause på sommeren vil det utgjøre det samme i året som nå  :) men det glemmer jeg garantert.

rvp

rvp
21.09.20 23:34

Tv2 skrur opp mnd-prisen for å få folk til å tegne årsabonnement til 499 eller hva det koster, i tilfelle PL blir stengt ned igjen pga økt covidsmitte.

Ganske lett å skjønne..

VivaLV

VivaLV
21.09.20 23:34
Tangsprell: Så lenge man har råd er jo ikke et par hundre ekstra i måneden all verden. Hvis jeg bare kan huske å sette abonnementet på pause på sommeren vil det utgjøre det samme i året som nå :) men det glemmer jeg garantert.

Jepp. Jeg glemte det i år også!

GreySerpent

GreySerpent
21.09.20 23:35
Tangsprell: Så lenge man har råd er jo ikke et par hundre ekstra i måneden all verden.

Brukte å tenke slik jeg også. Men så tenkte jeg litt mer langsiktig. 200 per måned blir 2400 per år. Hmmm, strømregning for 2 mnd. Da blir valget enkelt, gitt.

VivaLV

VivaLV
21.09.20 23:35

Men blir vel litt som popcorn-times tenker jeg.

Man går etter de som selger produktet, i den grad man klarer å få tak i de og/eller evnt. blokkering av IP-adresser og slikt.

https://e24.no/naeringsliv/i/wEBM8M/nordmenn-broet-loven-ved-aa-se-filmer-gjennom-popcorn-time

TheOpiate

TheOpiate
21.09.20 23:36
Tangsprell: Så lenge man har råd er jo ikke et par hundre ekstra i måneden all verden. Hvis jeg bare kan huske å sette abonnementet på pause på sommeren vil det utgjøre det samme i året som nå  :) men det glemmer jeg garantert.

Mange har nok råd, men det er ikke det som er viktig her. Problemet er at Tv2 fortsetter å øke prisen på ett produkt som bare blir dårligere og dårligere. Når man i tillegg vet at produktet for deres del ikke har blitt dyrere siden de kjøpte rettighetene for flere år siden, så er dette rett og slett en prinsippsak. Jeg vil mye heller at de 2-300 kronene skal gå til ungene, enn i lommene på en kanal som allerede drar megabeløp på reklame

rvp

rvp
21.09.20 23:36

Tv2 skrur opp mnd-prisen for å få folk til å tegne årsabonnement til 499 eller hva det koster, i tilfelle PL blir stengt ned igjen pga økt covidsmitte.

Ganske lett å skjønne. 

VivaLV

VivaLV
21.09.20 23:37
rvp: Tv2 skrur opp mnd-prisen for å få folk til å tegne årsabonnement til 499 eller hva det koster, i tilfelle PL blir stengt ned igjen pga økt covidsmitte. Ganske lett å skjønne..

Men hvis sesongen blir kansellert halvveis burde man vel få kompensasjon?

Tangsprell

Tangsprell
21.09.20 23:38
GreySerpent: Brukte å tenke slik jeg også. Men så tenkte jeg litt mer langsiktig. 200 per måned blir 2400 per år. Hmmm, strømregning for 2 mnd. Da blir valget enkelt, gitt.

Skjønner tankegangen, men føler jeg er ferdig med tiden med ulovlig streams og sånn. Er ikke den så svir av for mye penger på unødige ting ellers så dette tar jeg meg råd til uansett.

rvp

rvp
21.09.20 23:41

Får ikke "svart" deg via mobilen VivaLV..

Såpass bør du kjenne Tv2 nå at de lurer seg greit unna noen redusering i prisen ved avlyst sesong ;) 

(Innlegget ble redigert 21.09.20 23:41)

ONV95

ONV95

IPTV = Lovbrudd.

Så da må jeg leve med Tv2, dessverre.

Tangsprell

Tangsprell
TheOpiate: Mange har nok råd, men det er ikke det som er viktig her. Problemet er at Tv2 fortsetter å øke prisen på ett produkt som bare blir dårligere og dårligere. Når man i tillegg vet at produktet for deres del ikke har blitt dyrere siden de kjøpte rettighetene for flere år siden, så er dette rett og slett en prinsippsak. Jeg vil mye heller at de 2-300 kronene skal gå til ungene, enn i lommene på en kanal som allerede drar megabeløp på reklame

Det har jeg full forståelse for. 

milfern

milfern
21.09.20 23:43

Jeg betaler 49kr/mnd for å se alle Real Madrid sine ligakamper. Forskjellene er sinnsyke.

Tangsprell

Tangsprell
21.09.20 23:46

I denne fibertiden virker det kanskje gammeldags, men jeg vil virkelig anbefale Riks TV med vanlig antenne. Da kan man dele et abonnement med noen andre og man får lov å ha tv2 sport premium på 2 dekodere. 

Aldri noe tull med forhandlinger med riks tv og alt av sportkanaler ligger åpent i norgespakken  (Bortsett fra premier league selvfølgelig)

Demidov

Demidov
22.09.20 07:11

Mysterio:Det vil si eksisterende premium abo som ikke er årsabo også? Jeg har heller ikke mottatt noe info om økning men det kommer vel på regningen . De fleste har jo eksisterende abo. Men jeg har aldri vært med på  prisøkning de har vært åpen hele veien om at den rabattprisen til 379 får jeg så lenge jeg ikke sier opp. Må da gjelde nå og. Har alle dere fått mail om prisøkning eller bare tråd starter?

(Innlegget ble redigert 22.09.20 07:15)

Dux1

Dux1
22.09.20 07:51
Mafiakødd: tipper det er mnd baserte abonnement det siktes til.

Sumo-kunder får prisøkning også, men ikke ennå visstnok.

Haakon3

Haakon3
22.09.20 07:58

Altibox bekreftet ovenfor meg at de også øker prisen til 699 fra 1/11. 

Moro så lenge det varte.

Raggen_

Raggen_
22.09.20 08:00

Regner med at de skal øke prisen for sumo også?

bigwin

bigwin
22.09.20 08:04

Skjønner at TV2 er kommersiell tvers gjennom og naturlig nok vil ha mest mulig igjen for sin investering.

Men, synes 40% prisøkning er noe drøyt.

I tillegg mener jeg det er over grensen for ufint å komme med denne økninga 2 uker inn i den nye sesongen , i stedet for å opplyse om dette allerede i innsalget til ny sesong. Antar tankegangen er at har man allerede kjøpt produktet så er man mer tilbøyelig til å bare godta prisøkning. 

Mysterio19

Mysterio19
22.09.20 08:07
Demidov: Mysterio:Det vil si eksisterende premium abo som ikke er årsabo også? Jeg har heller ikke mottatt noe info om økning men det kommer vel på regningen . De fleste har jo eksisterende abo. Men jeg har aldri vært med på  prisøkning de har vært åpen hele veien om at den rabattprisen til 379 får jeg så lenge jeg ikke sier opp. Må da gjelde nå og. Har alle dere fått mail om prisøkning eller bare tråd starter?

Bindende avtaler som f.eks. årsabonnement som er inngått på et tidligere tidspunkt, eller "x måneder for prisen av y"-avtaler beholder samme pris frem til avtaleperioden er over. Det er denne måned til måned-prisen som øker.

I første omgang gjelder dette distributører av lineær-TV, men TV 2 har bekreftet at prisøkning for Sumo også vil komme. Når og til hvilken pris er ennå ikke fastsatt.

Alle skal ha fått mail. Jeg vet det gjelder i hvert fall Canal Digital, Viasat, Altibox, Get (nå Telia) og NextGentel.

Mysterio19

Mysterio19
22.09.20 08:16
Kent: Hvordan kan de begrunne det med "økte rettighetskostnader"? Betalte ikke TV2 for rettighetene i perioden 19-22 da de vant budrunden?

Børslid hevder på Twitter at prisøkningen først nå reflekterer de økte rettighetskostnadene.

KongOlav2

KongOlav2
22.09.20 08:17
Mysterio19: Børslid hevder på Twitter at prisøkningen først nå reflekterer de økte rettighetskostnadene.

Om dette faktisk skulle være riktig, så kommer det neppe til å bli noe billigere når Viasat-kanalene. Dette blir ikke billigere før nok kunder sier opp abonnementet og gir den aktuelle rettighetshaveren en gigantisk økonomisk baksmell.

Dux1

Dux1
22.09.20 08:40
KongOlav2: Dette blir ikke billigere før nok kunder sier opp abonnementet og gir den aktuelle rettighetshaveren en gigantisk økonomisk baksmell.

Det tror jeg er like naivt å satse på som om United-fansen skulle boikottet klubben for å få Glazers i kne. Men at det kan bli et frafall er jeg ikke i tvil om. Mange vil nok vandre over til IPtv og annet muffens. 

KongOlav2

KongOlav2
22.09.20 08:50
Dux1: Det tror jeg er like naivt å satse på som om United-fansen skulle boikottet klubben for å få Glazers i kne. Men at det kan bli et frafall er jeg ikke i tvil om. Mange vil nok vandre over til IPtv og annet muffens.

Det er den eneste måten det kan bli billigere på. Så lenge nok kunder fortsetter å betale selv etter stadige prisøkninger, vil de bare fortsette å øke prisene. 

Hulkibulk

Hulkibulk
22.09.20 08:51

Ikke fått mail.

Telenor(Gamble CD kabel). 

(Innlegget ble redigert 22.09.20 08:52)

arkles

arkles
22.09.20 08:53

Da var det historie for min del. Hadde en 12 mnd periode til 399,- som løper ut i Desember og sagt opp etter det. Det virket som den hyggelige kundebehandleren og hans kolleger hadde hatt nok å gjøre siden nyheten sprakk

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg