Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Merseysidederby - Everton-Liverpool 17. oktober

NYTT TEMA
Knaxern

Knaxern
17.10.20 15:59
Everton89: Offside er offside. Antall mm betyr 0.

Korrekt, men her fryser de bildet og tegner streker etter at ballen er slått. De fryser ikke bildet på det tidspunktet Thiago slår pasningen.

VAR er et glimrende verktøy, synd engelske dommere er bunnslam. David Coote liksom, hvor finner de disse søppeldommerne?

caliblue

caliblue
17.10.20 15:59
Zenix: Robertsons takling på Allan er verre.. Lenge leve supporterbriller.

Det er forskjell på det å gå altfor hardt/sent/stygt inn i en duell og det å sparke ned en motspiller når ballen er et helt annet sted.

Amnon

Amnon
17.10.20 16:00
caliblue: Nei. Violent conduct skal fortsatt dømmes for.

Ingenting i veien for å gi rødt der. Tilgir Oliver å ikke se den, skandaløst av VAR som droppet å vurdere den/gi Oliver beskjed om å vurdere den på nytt.

busnissclass

busnissclass
17.10.20 16:00

Det er ikke noe å gråte over! Jeg har sette verre VAR-bestemmelser som ble tatt enn denne.

Zenix

Zenix
17.10.20 16:01
caliblue: Det er forskjell på det å gå altfor hardt/sent/stygt inn i en duell og det å sparke ned en motspiller når ballen er et helt annet sted.

Du kan gjenta deg selv til det kjedsommelige; det blir ikke til en verre situasjon av den grunn.

wa11in

wa11in
17.10.20 16:01
caliblue: De som sier at serious foul play nulles ut av offsiden i forkant.

Link gjerne til denne regelen er du grei :) 

wa11in

wa11in
17.10.20 16:03
caliblue: Robertson sin på Allan er ganske mye verre da det er nedsparking uten at ballen er i nærheten.

Den hvor Robertson dyttes ut av balanse tenker du på? Ja, for den er jo veldig sammenlignbar. Pickford sin kvesting av VVD er med rimelig solid margin det styggeste som har vært gjort i PL denne sesongen. 

Zenix

Zenix
17.10.20 16:04

Ellers er det jo ikke første gang David Coote er på bærtur etter å ha sittet i VAR-rommet. Helt latterlig at en så svak dommer med skandaløse avgjørelser på rullebladet i det hele tatt får lov til å fortsette.

Men denne gangen må det vel bli kroken på døra? Eller ønsker man virkelig at noe så udugelig som Coote skal få sette sitt preg på kamper i denne sporten? En så ekstremt svak dommer kan alene velte hele VAR-drømmen til FA. 

Eldon

Eldon
17.10.20 16:04

Da må vi sette vår lit til at Arsenal og Newcastle leverer varene, ellers blir det en lei helg for forball.

Guarnere2

Guarnere2
17.10.20 16:08

Tenker at VAR bør forbys først som sist. Dommerfeil kan aksepteres. Hvertfall slike marginale offsidefeil som vi så idag. Men ikke ved bruk av VAR. Hvordan man dømmer feil nå teknologien viser at det ikke er offside. Korrupsjon er eneste riktige ord. Forby VAR fom neste runde. 

DennisB

DennisB
17.10.20 16:10

Jeg har vært i mot VAR helt siden det ble innført. Har ment at flyten i spillet og gleden ved målene ble tatt vekk. Nå må man liksom holde gleden på vent for å se hva VAR finner på.

Men ikke trodde jeg at det verste med VAR skulle bli tolkningen av episodene, millimetermålinger, subjektive avgjørelser, og i det hele tatt, en totalt sviktende kvalitet i produktet.

DENNE utgaven av VAR er det verste man noengang har innført i fotballen. Kompetansen er så hårreisende dårlig i dommerstanden, at man er bedre tjent med å bare dømme slik de har gjort i mange tiår tidligere. Med noen feil her og der, helt greit.

Da kan vi i det minste få flere mål i kampene, flyten blir bedre, og ikke minst, man kan juble for scoringer.

(Innlegget ble redigert 17.10.20 16:11)

sfv

sfv
17.10.20 16:10
busnissclass: Det er ikke noe å gråte over! Jeg har sette verre VAR-bestemmelser som ble tatt enn denne.

Ja, som da Mane planter albuen i trynet på Tierny.

F_Brandy

F_Brandy
17.10.20 16:11
Guarnere2: Hvilken del av Mane er i offside helt seriøst??

Hvis du flytter kamera så det står likt med offsidelinja skal du nok se at det stemmer(å faktisk se er vel å ta i, men ja).

Skremmende mange som ikke skjønner det.

(Innlegget ble redigert 17.10.20 16:12)

InDeilawetrust

InDeilawetrust
17.10.20 16:11
DennisB: Jeg har vært i mot VAR helt siden det ble innført. Har ment at flyten i spillet og gleden ved målene ble tatt vekk. Nå må man liksom holde gleden på vent for å se hva VAR finner på. Men ikke trodde jeg at det verste med VAR skulle bli tolkningen av episodene, millimetermålinger, subjektive avgjørelser, og i det hele tatt, en totalt sviktende kvalitet i produktet. DENNE utgaven av VAR er det verste man noengang har innført i fotballen. Kompetansen er så hårreisende dårlig i dommerstanden, at de den er bedre tjent med å bare dømme slik de har gjort i mange tiår tidligere. Da kan vi i det minste få flere mål i kampene, flyten blir bedre, og ikke minst, man kan juble for scoringer.

Soleklar tommel. 

skattesjefen

skattesjefen
17.10.20 16:13
caliblue: De som sier at serious foul play nulles ut av offsiden i forkant.

Alltid imponerende med såkalte fotballfans som kan så lite om fotball.

JFT_96

JFT_96
17.10.20 16:14

til og med alle «nøytrale» (hvis det i det hele tatt finnes når man snakker om Liverpool) er enig i at de to situasjonene er helt sinnsyke. En farse. En Skandale. Og selv med alt dette, klarer vi ikke å tape for det skitne Everton-laget.

startelver

startelver
17.10.20 16:19

Da tror jeg faktisk Everton kan ta en Leicester i år og vinne ligaen. 

Skal satse en liten slant på Everton jeg. 

Zenix

Zenix
17.10.20 16:22

VAR-dommer Coote har tidligere vært suspendert og under etterforskning, og fikk også karantene når han ikke gjorde noe med Le Celso mot Azpilicueta. Mannen har en historie med hårreisende avgjørelser, og får likevel fortsette.

Det han gjør i dag er skammelig, og her MÅ FA inn! Det er så åpenbar favorisering av ett lag i en kamp at det er helt katastrofe om FA lar det gå. Tenke seg til at èn udugelig løk kan sitte i VAR-bussen og frarøve ett lag to poeng fordi han føler for det. Selv når stillbildene viser at Manè er onside. 

Dette ødelegger sporten, og det at klovner som Coote og Atkinson ikke må stå til rette for slikt horribelt vrøvl er skammelig. 

-V-

-V-
17.10.20 16:23

Samme retardene som kritiserte Arsenal fansen griner over dommeren hahshahahahaha. 

(Innlegget ble redigert 17.10.20 16:24)

DennisB

DennisB
17.10.20 16:24
startelver: Da tror jeg faktisk Everton kan ta en Leicester i år og vinne ligaen.

Er du seriøs?

5 kamper spilt av 38..

De har slått tre lag som er ventet på nedre halvdel av tabellen. De slo Tottenham i serieåpningen, og ranet til seg ett poeng i dag.

Everton kommer aldri i verden inn blant topp 4 i år. Heller ikke topp 6 tror jeg.

skattesjefen

skattesjefen
17.10.20 16:24
Zenix: Det er helt på trynet det man driver med på disse offside-avgjørelsene fra VARs side. Det er såpass med tempo at man ikke klarer å fryse bildet nøyaktig når man skal, og man må til med lupe for å se om den ene krumningen på drakten til Manè er en halv my nærmere Pickford enn sømmene på shortsen til Everton-stopperen.

Dette er hele problemet med VAR på marginale avgjørelser. Dagens verktøy er ikke godt nok til å gi 100 % riktig offsideavgjørelse. Når det gjelder offside kan en bruke VAR på klare feil og ellers gjelder det som dommerne har dømt.

Når VAR ellers griper inn på klare dommerfeil, er det selvsagt ikke noe i veien for å gjøre det samme på offside. 

caliblue

caliblue
17.10.20 16:26
wa11in: Link gjerne til denne regelen er du grei :)

Fullt mulig jeg tok feil. Dale Johnson hos ESPN, som vanligvis har stålkontroll på reglene, tweetet i pausen at det bare kunne gis rødt kort for violent conduct i slike situasjoner, men jeg ser han har slettet tweeten sin og skriver noe annet .

Klønete og unødvendig av Pickford, men det oppstår en del kollisjoner å løpet av en sesong. Hadde van Dijk fått avsluttet skikkelig og f.eks. satt ballen i kroppen på Pickford mistenker jeg at Pickford ville høstet en del skryt for samme inngripen. Men når ballen aldri kommer ser det bare håpløst ut.

wa11in

wa11in
17.10.20 16:29
caliblue: Klønete og unødvendig av Pickford, men det oppstår en del kollisjoner å løpet av en sesong. Hadde van Dijk fått avsluttet skikkelig og f.eks. satt ballen i kroppen på Pickford mistenker jeg at Pickford ville høstet en del skryt for samme inngripen. Men når ballen aldri kommer ser det bare håpløst ut.

Det her er rystende lesing. Jeg forstår konseptet med supporterbriller og alt sånt, men et sted må vel for pokkern den grensa gå eller? 

Edit: Dette er det du kaller en "klønete kollisjon" btw. Gud bedre. 

(Innlegget ble redigert 17.10.20 16:32)

Legendag_

Legendag_
17.10.20 16:30
HLund: Dette er rimelig pinlig.

Hva forventer du fra den bitreste av de bitre blånesene? Sveiseblind.

FrannyLee

FrannyLee
17.10.20 16:32
-V-: Samme retardene som kritiserte Arsenal fansen griner over dommeren hahshahahahaha

Akkurat den keepersituasjonen som er offside pluss at ballen vel forsvinner over linja ukontrollerbart har jeg faktisk litt forståelse for at dommer "lar gå" . Og det selv om det jo ender med frivillig eller ufrivillig kvestingsforsøk

Men dette forsøket på hårfin mållinjeteknologi på offside uten å ha muligheter til å ha teknologien påslått er etter mine begreper bare tullball.

supermix

supermix
17.10.20 16:33
caliblue: Klønete og unødvendig av Pickford, men det oppstår en del kollisjoner å løpet av en sesong. Hadde van Dijk fått avsluttet skikkelig og f.eks. satt ballen i kroppen på Pickford mistenker jeg at Pickford ville høstet en del skryt for samme inngripen. Men når ballen aldri kommer ser det bare håpløst ut.

Tenkte du i det hele tatt når du skrev dette? Eller har du ikke sett situasjonen? Maken til blind eller rett og slett en idiot med en så påstand at er makan. Pickford kunne faktisk ha ødelagt resten av karrieren til VVD med den taklingen der heldigvis gjorde han ikke det, han prøvde nok ikke på det, men den er fortsatt ekstremt stygg.

Bml-93

Bml-93
17.10.20 16:34
caliblue: Fullt mulig jeg tok feil.

Det er feil.
Det er selvfølgelig mulig å gi kort på taklinger som skjer etter at det er blåst eller dømt for noe annet, hvis taklingen er hensynsløs (gult kort) eller et alvorlig brudd på spillereglene (rødt kort).
Her skulle det vært et rødt kort.

startelver

startelver
17.10.20 16:38
DennisB: Everton kommer aldri i verden inn blant topp 4 i år. Heller ikke topp 6 tror jeg.

Det skal bli en glede å ta frem denne igjen når sesongen er over. 

Topp 6 er ihvertfall garantert. Topp 4 innen rekkevidde. 

Dette blir ikke en vanlig sesong skjønner du, uten tilskuere og mange rare resulktater, Ancelotti er en av verdens beste trenere og hvis han unngår skader kan dette gå veien. 

(Innlegget ble redigert 17.10.20 16:39)

JFT_96

JFT_96
17.10.20 16:38

Kollisjon! Det når nye høyder :-)

Anelka2

Anelka2
17.10.20 16:39

Pool slipper inn mye mål, her må Klopp ut på handletur igjen!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg