Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

**Liverpool FC's VvD Vindu 2021**

NYTT TEMA
Justice 96

Justice 96
11.01.21 19:48
Deila: Virker som det er håp for at Matip blir klar til United-kampen i hvert fall. Eneste er at vi vet jo at det kommer en ny skade max to kamper senere.

Får være fornøyd om han holder 90 min mot United.

minuspol

minuspol
11.01.21 23:17

Kan kanskje ha sammenheng med at både Wolves og West Ham kikker seriøst på Origi. 
Palace kan også komme til å prøve på Phillips. 

Eller enda mer sannsynlig, Matip trenger mer tid før han er klar. 
En stopper som er aktuell, men ikke nevnt det jeg har sett, er Marvin Friedrich hos Union Berlin. Der har nok Klopp gode kontakter. Har vært enorm denne sesongen. Samme agent som Mané og Keita også.

(Innlegget ble redigert 11.01.21 23:20)

May25

May25
12.01.21 08:28

Troppen til Liverpool begynner å bli ganske trimmet når de overflødige salgsobjektene i troppen er Origi og Phillips. 

KongOlav2

KongOlav2
12.01.21 08:30
May25: Troppen til Liverpool begynner å bli ganske trimmet når de overflødige salgsobjektene i troppen er Origi og Phillips.

Vi har jo også Grujic og Wilson på utlån. Samt at jeg er ganske sikker på at vi kunne solgt en av Ox/Keita uten altfor store konsekvenser. 

Denat

Denat
12.01.21 08:33

Jeg synes Matip bør legges til på denne salgslisten. Vi kan rett og slett ikke stole på at han kan være så mye som en backup, da han sannsynligvis er eller blir skadet så fort han må spille uansett. Bør selges i sommer mens man fremdeles kan få litt penger for han.

Dumt, for han er en veldig god midtstopper.

Så bør man kjøpe 1 god midtstopper som kan utfordre Gomez, og 1 ung og lovende men samtidig god nok til at det ikke er krise dersom han må spille 15-20 kamper. I tillegg til Haaland og Mbappe. Da er vi på gang, og topp 4 bør være innenfor rekkevidde. 

(Innlegget ble redigert 12.01.21 08:34)

KongOlav2

KongOlav2
12.01.21 08:37
Denat: Jeg synes Matip bør legges til på denne salgslisten. Vi kan rett og slett ikke stole på at han kan være så mye som en backup, da han sannsynligvis er eller blir skadet så fort han må spille uansett. Bør selges i sommer mens man fremdeles kan få litt penger for han. Dumt, for han er en veldig god midtstopper. Så bør man kjøpe 1 god midtstopper som kan utfordre Gomez, og 1 ung og lovende men samtidig god nok til at det ikke er krise dersom han må spille 15-20 kamper. I tillegg til Haaland og Mbappe. Da er vi på gang, og topp 4 bør være innenfor rekkevidde.

Tildels enig. Men en salgsliste burde først inkludert Origi, de to utlånte Wilson og Grujic og en eller begge av Ox/Keita. Så skulle vi hentet én ny stopper og gjerne en ny indreløper som begge har tilnærmet null skadehistorikk. Sistnevnte kunne gjerne vært Tielemans selv om han ville kostet endel. Og om Wijnaldum forsvinner til sommeren MÅ vi være villig til å bruke endel på en ny midtbanespiller.

May25

May25
12.01.21 08:45
KongOlav2: Vi har jo også Grujic og Wilson på utlån. Samt at jeg er ganske sikker på at vi kunne solgt en av Ox/Keita uten altfor store konsekvenser.

De to førstnevnte i tillegg til Awoniyi har jo hatt relativt suksessfulle utlån, så de vil nok gi penger i kassa.

Keita nekter jeg å gi opp selv om han er mye skadet, men han liker jeg virkelig. Ox ville nok vært solgt om han hadde hatt annet pass.

KongOlav2

KongOlav2
12.01.21 08:56
May25: De to førstnevnte i tillegg til Awoniyi har jo hatt relativt suksessfulle utlån, så de vil nok gi penger i kassa. Keita nekter jeg å gi opp selv om han er mye skadet, men han liker jeg virkelig. Ox ville nok vært solgt om han hadde hatt annet pass.

Jeg er i utgangspunktet enig ang Keita, men nå er jeg i ferd med å gi ham opp. Kunne godt solgt både ham og Ox, og kjøpt inn en ny spiller som er lite skadeplaget og mer tilgjengelig. Dog om Wijnaldum forsvinner er det ganske for mye å selge begge to i tillegg. En ny mann inn i stedet for Wijnaldum og Ox/Keita, og man vil da ha Fabinho, Hendo, Thiago, Jones, ny mann, Milner og Keita/Ox neste sesong. Det skal være nok.

May25

May25
12.01.21 09:05

Keita hadde vel ikke så mange skader før han ble kjøpt heller, så det er vanskelig å vite hvem som kan spille masse kamper og om de tåler treningene og kampbelastningen som er i Liverpool?

KongOlav2

KongOlav2
12.01.21 09:21
May25: Keita hadde vel ikke så mange skader før han ble kjøpt heller, så det er vanskelig å vite hvem som kan spille masse kamper og om de tåler treningene og kampbelastningen som er i Liverpool?

Han var litt småskadet den siste sesongen i Leipzig. På det tidspunktet vi kjøpte ham i august 2017 hadde han lite skader. Men han kom jo ikke før sommeren 18, og i 17/18-sesongen hadde noen mindre skadeplager.

Men generelt er de jo sånn at de som er veldig lite skadeplaget, vil som regel vil være det også etter et klubbskifte. Ingen av Robertson, Mane, Salah, Wijnaldum, Firmino, etc., har særlig mye skader i løpet av karrieren, verken i forrige klubb eller Liverpool.

minuspol

minuspol
12.01.21 13:28
May25: Troppen til Liverpool begynner å bli ganske trimmet når de overflødige salgsobjektene i troppen er Origi og Phillips.

De er vel knappest overflødige heller. 

Springer1

Springer1
12.01.21 13:29

Vær så snill og legg til Minamino.

Alltid i pasningsskyggen.  Blir aldri spilt på.  Veik og treg både med og uten ball.  Kommer ballen til han, så blir det støttepasning fordi ingen går på løp når han har ballen.  Er som å spille med en mann mindre.  

Knaxern

Knaxern
13.01.21 15:42

Eder Militao hentes muligens på lån.

sspanther

sspanther
13.01.21 15:47
Knaxern: Eder Militao hentes muligens på lån.

Hadde egentlig ikke vært så dumt.

minuspol

minuspol
13.01.21 17:30
Knaxern: Eder Militao hentes muligens på lån.

En ikke spesielt god stopper, men mye bedre enn de alternativene man har tilgjengelig nå. 

Og Klopp løfter ham sikkert litt.

(Men jeg tror ikke Liverpool henter ham)

mcdermott

mcdermott
13.01.21 21:51

--- Spurs er vel mere linket til Militao enn oss....

May25

May25
14.01.21 10:02
minuspol: En ikke spesielt god stopper

Var ikke Militao veldig god i Porto?

minuspol

minuspol
14.01.21 10:26
May25: Var ikke Militao veldig god i Porto?

Jeg husker ikke helt. Mener jeg likte ham da han spilte back der, så ut til å være noe. Men det jeg har sett av ham etter det synes jeg har vært temmelig tynn suppe.

Jeg ser forøvrig at det linkes stoppere til Liverpool ad mass. Nikola Maksimovic siste ut. Noe slikt ut året gir mening. Så sier det litt om hvor desperat jeg er på en ny stopper, ettersom jeg overhode ikke vil se en annen som er linket, og som er litt i samme kategori; Papastathopoulos. Eneste grunnen til ja og nei her er vel at jeg kun har sett den ene i PL.

Men jeg tar heller Maksimovic mot United enn både Phillips og Williams.

(Innlegget ble redigert 14.01.21 10:31)

sspanther

sspanther
14.01.21 11:49

Vanvittig med forskjellige stoppere som blir linket om dagen ja... Stoler selvfølgelig på Klopp og co men blir skuffet hvis det ikke kommer noen inn nå da verken Williams eller Phillips er i nærheten av nivået som trengs for å spille for ligamestere. 

Tipper det blir Ben White, han har vært smått linket i et år vel nå og han er ganske så bra som ballspillende stopper. Spennende.

(Innlegget ble redigert 14.01.21 11:50)

May25

May25
14.01.21 12:45
sspanther: Tipper det blir Ben White, han har vært smått linket i et år vel nå og han er ganske så bra som ballspillende stopper.

Ben White tipper jeg eventuelt kommer etter sesongen. Brighton ligger på 17. plass og et salg av White denne måneden vil koste de mer enn de får i salgsinntekter.

sspanther

sspanther
14.01.21 13:05
May25: Ben White tipper jeg eventuelt kommer etter sesongen. Brighton ligger på 17. plass og et salg av White denne måneden vil koste de mer enn de får i salgsinntekter.

Er stor sjanse for at det slik det dessverre blir. Nå er det sikker klubber så sliter veldig allerede som gjør at kanskje et salg nå kan friste selv om det er utrolig bittert. Nå vet jeg ikke hvor stor forskjell det er på å punge ut for en bra stopper nå og ikke vinne PL men trøttende er det uansett hehe.. Etter så mye bra de siste årene er det lett å bli litt pessimistisk når det begynner å bli rusk i maskineriet. 

Har fulgt litt med på Ben White denne sesongen etter han var linket inn mye før korona tok helt over og synes han absolutt kan passe bra inn. Men det er ikke akkurat mangelvare på gode unge stoppere nå så kan bli hvem som helst egentlig.

Sjefan

Sjefan
14.01.21 13:16
sspanther: Nå vet jeg ikke hvor stor forskjell det er på å punge ut for en bra stopper nå og ikke vinne PL men trøttende er det uansett hehe..

Så jevnt som det er i toppen etter halvspilt sesong kan det i ytterste konsekvens være topp 4 som glipper dersom vi ikke henter en ekstra stopper. Ikke at jeg anser det som særlig sannsynlig at vi havner utenfor topp 4, men vi er bare en Fabinho-skade fra total krise i bakerste ledd. 

sspanther

sspanther
14.01.21 13:23
Sjefan: men vi er bare en Fabinho-skade fra total krise i bakerste ledd.

Det er akkurat det og jeg synes det er litt skummelt å gamble på dette.

mcdermott

mcdermott
14.01.21 13:25

--- KAN det være man avventer situasjonen fordi man har fått signaler om at Virgil kan være tilbake raskere enn forventet.......?

sspanther

sspanther
14.01.21 13:31
mcdermott: --- KAN det være man avventer situasjonen fordi man har fått signaler om at Virgil kan være tilbake raskere enn forventet.......?

Hadde vært kjekt men jeg tviler på det med tanke på det har kommet ut av informasjon ihvertfall. Har uansett fått intrykk av at en stopper er det neste som er på vei inn og det var før Virgil sin skade. 

minuspol

minuspol
14.01.21 14:50
sspanther: Er stor sjanse for at det slik det dessverre blir.

Jeg tror ikke Ben White er noe viktig mål for Liverpool og Klopp. Til det er han ikke god nok.

Da tolker jeg heller det at Simakan visstnok ender i Leipzig som et tegn på at Upamacano er på vei bort. Og da til Liverpool.

minuspol

minuspol
14.01.21 14:51
mcdermott: --- KAN det være man avventer situasjonen fordi man har fått signaler om at Virgil kan være tilbake raskere enn forventet.......?

Tenkte det samme, samtidig er dette en skade hvor man neppe får all verdens til signaler underveis. Med mindre det er set backs.

Knaxern

Knaxern
14.01.21 15:12
minuspol: Upamacano er på vei bort. Og da til Liverpool.

Erstatter mest sannsynlig Alaba hos Bayern.

minuspol

minuspol
14.01.21 15:18
Knaxern: Erstatter mest sannsynlig Alaba hos Bayern.

Det er sikkert mulig ja. 

TheOpiate

TheOpiate
14.01.21 21:25
Knaxern: Erstatter mest sannsynlig Alaba hos Bayern.

Sett rapporter som sier at han ikke passer inn i "rammeverket" man bruker når man ser etter midtstoppere i klubben, og derfor ikke blir sett på som ett alternativ. Alderen var visstnok noe som også bidro til å gjøre han lite gunstig

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg