Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester United v Chelsea (18.30)

NYTT TEMA
FrannyLee

FrannyLee
24.10.20 21:04
skattesjefen: Det ser ut som rekrutteringen til VAR-gjengen skjer hos Blindeforbundet.

Fotballdømming har selvsagt mye mer med bias, forutinntatte holdninger mot enkeltspillere og lag å gjøre enn folk i det hel tatt kan tenke seg.

Både i norsk sjuendedivisjon og i CL.  Det naturlige menneskelige reaksjonene eller relasjonene om en vil oppererer overalt. Også i ei dommergarderobe eller i dommermiljøet.

Av og til bryter det bare igjenom i agering i avgjørende situasjoner.

skaftetryne32

skaftetryne32
24.10.20 21:10
Jallaskar: Men VAR-situasjonen var jo for å sjekke om United skulle hatt straffe. Merkelig å påstå det er fordelaktig å ikke få en VAR-avgjørelse med seg.

En unødvendig sjekk på en situasjon alle så ikke var straffe når alle venta på VAR sjekken på den åpenbare straffa, derfor parodisk.

Og jeg sier det er de som mener det, jeg er ikke nødvendigvis en av dem.

TheFamous25

TheFamous25
24.10.20 21:17

Nå reagerte VAR og gav SU straffe 

oggyboy61

oggyboy61
24.10.20 21:22

At Chelsea ikke får straffe mot MU er bare hinsides. VAR er ikke tilstedet når de skal. Hva er da hensikten med VARsystemet?

FrannyLee

FrannyLee
24.10.20 21:23
oggyboy61: At Chelsea ikke får straffe mot MU er bare hinsides. VAR er ikke tilstedet når de skal. Hva er da hensikten med VARsystemet?

sakt det hæle tia

InsVerderben

InsVerderben
24.10.20 22:27

chelsea8: "To lag som hadde tøffe Europa-kamper denne uken. Det er trolig med på å påvirke energien i denne kampen."

Godt poeng, kan ikke forvente "kulerf&krutt" i hver eneste serierunde og takk for kampen. ;)

chelsea8

chelsea8
25.10.20 08:15

Passing accuracy:
Abraham: 100%
Greenwood: 100
Thiago Silva: 93,9
Zouma: 93,3
Pogba: 90,6
Maguire: 89,8
Lindelöf: 89,1
Azpilicueta: 86,8
Fred: 86,8
Mata: 86,7
Jorginho: 84,9
Wan-Bissaka: 83,9
Shaw: 83,3
Chilwell: 81,5
Kante: 81,0
McTominay: 79,3
Fernandes: 76,6
R. James: 76,1
Mendy: 76,0
Havertz: 75,0
Rashford: 75,0
Ziyech: 75,0
D. James: 71,4
Werner: 68,4
Mount: 60,0
Pulisic: 59,1
De Gea: 57,9
Cavani: 0

https://www.whoscored.com/manutd-chelsea

Sjangalabangala

Sjangalabangala
25.10.20 11:56

Hører rykter om at Man U har fått straffe nå.

FrannyLee

FrannyLee
25.10.20 12:05

men ikke sikkert

Dux1

Dux1
26.10.20 11:33
oggyboy61: At Chelsea ikke får straffe mot MU er bare hinsides. VAR er ikke tilstedet når de skal. Hva er da hensikten med VARsystemet?

Burde vært straffe, ja. På den annen side var United best og hadde fortjent seieren. 

TrueTopRed

TrueTopRed
26.10.20 12:06
Dux1: På den annen side var United best og hadde fortjent seieren.

Det at United ikke forsøkte mer eller klarte å vinne, legger jeg kun på eget lags avgjørelser og kvaliteter. Har ikke noe med at Chelsea ble snytt for regelrett straffe å gjøre.

Den derre oppveiingen "jammen om dere hadde fått straffe så var vi fortsatt best, så holdt kjeft" 

United skapte fantastiskt lite, så klart en straffe ville gjort forskjell. Spesielt når man får den tidlig og med stor sannsynlighet ville gått opp til 1-0 og kan spille på det.

(Innlegget ble redigert 26.10.20 12:08)

Pogba6

Pogba6
26.10.20 12:09
TrueTopRed: Det at United ikke forsøkte mer eller klarte å vinne, legger jeg kun på eget lags avgjørelser og kvaliteter. Har ikke noe med at Chelsea ble snytt for regelrett straffe å gjøre.

Og med straffe og mål til Chelsea hadde kampen blitt helt annerledes. United måtte styre spillet og Chelsea ligge å kontre.

TrueTopRed

TrueTopRed
26.10.20 12:15

Synes kampen var dårlig fra begge lags side. United som jeg føler burde vært mest sulten på å ta dette etter å alleree ha tapt en hjemmekamp mot rival-type lag, var fantastisk tamme.

Det var ikke en fortsettelse på Newcastle kampen iforhold til spill, og av sjanser så var det den til Rashford i første som jeg ser på som en ok grei halvsjanse.

Som jeg sa da, 1 poeng er bedre enn null, men alt i alt kjennes det som 2 bortkastede poeng. Og da ikke sagt fordi at jeg mener vi fortjente det, men mer at vi burde kunne gjøre mer i den kampen.

TrueTopRed

TrueTopRed
26.10.20 12:24
Pogba6: Og med straffe og mål til Chelsea hadde kampen blitt helt annerledes.

Ja og det går begge veier. United ville nok da plutslig blitt mer sulten osv.

Men jeg er skikkelig skuffet over at vi bare kan ri inn til en tam 0-0 kamp også sitter De Beek på benk som ubenyttet reserve.

Kan man da si seg fornøyd og slå seg på brystet og si at man har gitt alt? Kampen var fantastisk skuffende for min del ihvertfall.

Dette handler ikke om Ole hitt eller ditt, men hva jeg så i kampen og følelsene rundt det når man vurderer det.

Dux1

Dux1
26.10.20 12:45
TrueTopRed: Den derre oppveiingen "jammen om dere hadde fått straffe så var vi fortsatt best, så holdt kjeft"  United skapte fantastiskt lite, så klart en straffe ville gjort forskjell. Spesielt når man får den tidlig og med stor sannsynlighet ville gått opp til 1-0 og kan spille på det.

Du sitter og koker sammen påstander som om det skulle vært sagt av den du debatterer med. Helt hinsides!

Jeg har ikke bedt noen "holde kjeft". Jeg anerkjente derimot at det burde vært straffe til Chelsea. Samtidig må det være lov å se kampen i sin helhet og anerkjenne at United både skapte flest sjanser og flest skudd på mål. I tillegg hadde Chelsea en Mendy som spilte strålende (med unntak av en Bjarte Flem-handling). 

Er det virkelig så vanskelig for deg å ha to tanker i hodet samtidig?

TrueTopRed

TrueTopRed
26.10.20 12:51
Dux1: Du sitter og koker sammen påstander som om det skulle vært sagt av den du debatterer med. Helt hinsides!

Nei, jeg skrev det på bakgrunn av hvordan det bruker å være på generell basis. 

Samtidig må det være lov å se kampen i sin helhet og anerkjenne at United både skapte flest sjanser og flest skudd på mål. 

Mtp hvordan det så ut i den kampen og hva vi faktisk skapte, så nei det har man ikke. Dette var en typisk 0-0 kamp.

Er det virkelig så vanskelig for deg å ha to tanker i hodet samtidig?

Er det noen som har det her inne, så er jeg definitivt en av de. Så nei. Analyserende og fotballsmart fyr, klart det er mange tanker i hodet mitt samtidig :)

(Innlegget ble redigert 26.10.20 12:55)

TheFamous25

TheFamous25
26.10.20 16:14

DUX

Hva begrunner du det med dvs at United fortjente å vinne? 

Mendy hadde kun 2 gode redninger i kampen og Chelsea snytt for en straffe 

Ingen av lagene fortjente å vinne denne kampen syns eg ihvertfall. 

De hadde flere sjanser enn Chelsea men de fleste var helt ufarlige 

fugletitteren

fugletitteren
26.10.20 23:19

Fiffig at mange, media inkludert, henger seg opp i Maguire situasjonen med Azpi og at det skulle vært straffe. Er en situasjon  med James og Maguire som skjer før det som er like mye straffe i hvertfall, men den hopper folk galant bukk over. Lite å syte over mao.

Jallaskar

Jallaskar
27.10.20 07:47
fugletitteren: Fiffig at mange, media inkludert, henger seg opp i Maguire situasjonen med Azpi og at det skulle vært straffe. Er en situasjon  med James og Maguire som skjer før det som er like mye straffe i hvertfall

Den klareste straffesituasjonen er Maguires forseelse mot Azpilicueta. Det er ingen situasjon som er "like mye straffe".

fugletitteren

fugletitteren
27.10.20 08:33

Reglene nyanserer ikke. Er holdingen til Reece James like straffbar, ja. Begge burde vært blåst på mao.

TheFamous25

TheFamous25
27.10.20 09:07

Skal en gi straffe på James situasjonen da kunne dommer blåst straffe ved hver eneste corner. Den holdingen der var omtrent ingenting 

(Innlegget ble redigert 27.10.20 09:09)

fugletitteren

fugletitteren
27.10.20 09:27

Er det en straffbar holding, absolutt. Så kan du selvsagt gnåle om at det da må blåses i mange situasjoner, men det endrer ikke faktum. Reece holder rundt kroppen til Maguire og hindrer ham, mao er det en straffbar forseelse.

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
27.10.20 10:04
fugletitteren: Reglene nyanserer ikke.

Ikke? Det er da åpenbart tretten prosent (syv prosent pga hvor armen befinner seg og seks prosent knyttet til kraft) mer straffe til Chelsea enn til Man Utd, og dermed innenfor de gitte grenseverdiene i regelverket! ;)

Den viktigste forskjellen er egentlig at Azpi er smart, mens Maguire ikke er det. Men skulle man blåst straffe på den ene situasjonen burde man selvsagt også blåst på den andre (eller første). Dommeren var konsekvent og blåste ikke på noen av dem. Flaks for Chelsea!

Slikkepott

Slikkepott
27.10.20 13:09
Dux1: Du sitter og koker sammen påstander som om det skulle vært sagt av den du debatterer med. Helt hinsides!

Oh the irony.

Dux1

Dux1
27.10.20 13:41
TrueTopRed: Men jeg er skikkelig skuffet over at vi bare kan ri inn til en tam 0-0 kamp også sitter De Beek på benk som ubenyttet reserve.

Enig i den. Og jeg er skikkelig skuffet over at van de Beek ikke har fått prøve seg mer på bekostning av Pogba. Sistnevnte har ikke overbevist mer enn at det hadde vært logisk å prøve et alternativ. 

Enkelte ser jeg er skeptiske til en konstellasjon sentralt med både Bruno og van de Beek. Jeg deler ikke den helt. Begge er hardtarbeidende spillere med stor arbeidsradius og som jobber godt hjemover. Sammen med en Matic, Fred eller McTominay tror jeg balansen kan bli fin.

van de Beek er i tillegg kanskje den mest naturlige box-to-box-spilleren vi har pdd. Egenskaper vi har savnet i laget i lang tid. 

(Innlegget ble redigert 27.10.20 13:43)

TrueTopRed

TrueTopRed
27.10.20 15:45
Dux1: Enkelte ser jeg er skeptiske til en konstellasjon sentralt med både Bruno og van de Beek. Jeg deler ikke den helt.

Enig, derfor har jeg önsket meg han sammen med Bruno og Fred toppet. Begge de 2 förste har en forståelse for spillet som endel andre savner og ville löst det galant. 

De neste 11 dagene så har vi 4 kamper. Seriöst om ikke De Beek har startet under denne perioden, så må hoder rulle.

Man kan ikke spare spiller i jakten på å få sparken, for det er det som skjer om man maler videre på de samme og når de er slitt ut, og resultatene uteblir. 

(Innlegget ble redigert 27.10.20 15:49)

TheFamous25

TheFamous25
27.10.20 17:32

FUGLETITTEREN

Problemet i England er at det har det vært "lov" å holde så lenge de ikke river ned eller holde spilleren fullstendig i låst. Derfor ble heller ikke holdningen til James diskutert Jeg personlig mener at de praktisert denne regelen feil i årevis og burde dømt straffe oftere 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg