Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester United v Arsenal (Søn 17:30)

NYTT TEMA
TrueTopRed

TrueTopRed
29.10.20 15:19

Old Trafford på søndag kl 17:30. Lag i link fra ca timen før kamp.

Spennende storkamp i vente mellom 2 lag som nok kommer å gjøre opp om 3e - 4e plass mot slutten av sesongen. For Uniteds del er det viktig å ikke gå enda en hjemmekamp i ligasammenheng uten seier, 3 får holde. 

Arsenal spiller e-kamp sent torsdag kveld, men det er vel kanskje begrenset med faste spillere som er med der, så forventer at man stiller omtrent likt foran denne kampen. 

For Uniteds del er Telles ute med Korona, og blir selvsagt uaktuell. 

Hvordan vil man at laget blir?

InsVerderben

InsVerderben
29.10.20 16:41

Skal ikke uttale meg om verken laguttaket eller formasjon og er trygg på at dette blir en meget tøff og jevn kamp. PL er som vanlig knalltøft, og ikke minst resultatene så langt peker vel dithen. 

Som Ale-Jet nevnte i klubbtråden: "Arsenal kommer ikke til å være like naive som Leipzig" og støtter det! De er nok mye bedre forberedt og vet akkurat hva de går til. Er smått nervøs og tipper sliteseier, 2-1.

Enzino

Enzino
29.10.20 17:53

To lag som har slitt i innledningen av en ny sesong, men som på papiret skal være i eller i nærheten av topp 4-kampen.

Arsenal slipper til lite sjanser, men skaper også ekstremt lite i starten av denne sesongen (må nok tilbake til midten av 90-tallet for å finne en så tannløs Arsenal-offensiv).

Tror dette blir en veldig sjansefattig kamp, sånn ca. 0,3 - 0,2 i xG i åpent spill, men at ManUtd vinner på et straffespark (og blir ikke sånn kjempeforundret hvis det blir et kontroversielt et).

Håper selvsagt jeg tar veldig feil, både om kampbilde og resultat.

Arsenal stiller nok noe sånn som:

Leno

Bellerin - Mustafi - Gabriel - Tierney

Ceballos - Partey - Xhaka

Willian - Lacazette - Auba

Eneste jeg er usikker på her, er om Saka får en plass i laget, og da er det enten Ceballos, Xhaka eller Willian som må vike.

Luiz spiller hvis han blir klar, men foreløpig er anslaget 25%. 

ManUtd sin lagoppstilling skal lagets egne fans få mene noe om. 

Kamptips:

1-0 (B. Fernandes)

startelver

startelver
29.10.20 18:35

2-2 

Du hørte det her først. 

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
29.10.20 18:43
Enzino: Arsenal slipper til lite sjanser, men skaper også ekstremt lite i starten av denne sesongen (må nok tilbake til midten av 90-tallet for å finne en så tannløs Arsenal-offensiv).

Spiller på lite risiko. Minner i grunnen litt om Man Utd under LvG. Det blir en svært tøff kamp hvor vi er helt avhengig av at en enkeltspiller gjør det helt store offensivt, tror jeg.

FrannyLee

FrannyLee
29.10.20 18:55

Ser iallefall for meg at både balltempo og smarte løp i kanalene må opp minst to hakk for å bryte ned Artetas Forsvarssymbiose som nok er en god del tryggere og mer solid enn Frank sin.

Men igjen, det er jo ofte tilfeldigheter som kan gjøre at mann får hull tidlig.

lsklars

lsklars
29.10.20 19:17

1-3. 

Auba og Laca med målshow. 

Makatelli

Makatelli
29.10.20 19:47

Jeg tipper vi går tilbake til 343 formasjon for denne. Vi hadde ikke sluppet inn det målet mot Leicester med 3 stoppere. Håper virkelig Luiz er klar for denne. Han har vært veldig god i det siste. Hvis Saka ikke spiller så kan vi glemme å score noen mål.

Retnuh_Flim

Retnuh_Flim
29.10.20 19:55

Vinner vi ikke denne så har vi flaks

Makatelli

Makatelli
29.10.20 20:01

Dere får vel noen straffer her også.

TrueTopRed

TrueTopRed
29.10.20 20:09
Makatelli: Håper virkelig Luiz er klar for denne

Skal si den fyren har vokst i status på senere tid. Var vel rimelig utskjelt tidligere.

Men helt enig, i riktig rolle er han faktisk knallgod. Har baller/lederskills, og det smitter over på andre.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 20:10)

chelsea8

chelsea8
29.10.20 20:11
TrueTopRed: Spennende storkamp i vente mellom 2 lag

..som ligger på 11. og 15. plass i ligaen. 

Enzino

Enzino
29.10.20 20:15
Makatelli: Vi hadde ikke sluppet inn det målet mot Leicester med 3 stoppere.

Sånn bortsett fra at vi hadde byttet fra 4-3-3 til 3-4-3 da målet kom...

Xhaka som venstre midtstopper, som stod og sov da langpasningen kom. Great success!

Enzino

Enzino
29.10.20 20:21
Enzino: Ceballos - Partey - Xhaka Willian - Lacazette - Auba   Eneste jeg er usikker på her, er om Saka får en plass i laget, og da er det enten Ceballos, Xhaka eller Willian som må vike.

Siden Xhaka spiller fra start i EL idag, så blir nok midtbanen til Arsenal i denne kampen:

Ceballos - Partey - Saka

Ellers blir det kun Mustafi som starter begge kampene (gitt at han ikke blir skadet i dag og Luiz ikke er klar til helgen).

busnissclass

busnissclass
29.10.20 20:54
TrueTopRed: Spennende storkamp i vente mellom 2 lag

Det var spennende en gang i tiden da det var en kamp mellom to eldre managere som visste hvordan man skulle underholde.

Jokkemedkniven

Jokkemedkniven
29.10.20 21:30
Enzino: Siden Xhaka spiller fra start i EL idag, så blir nok midtbanen til Arsenal i denne kampen: Ceballos - Partey - Saka Ellers blir det kun Mustafi som starter begge kampene (gitt at han ikke blir skadet i dag og Luiz ikke er klar til helgen).

Har en følelse på at Xhaka starter til helgen.

Enzino

Enzino
29.10.20 21:32
Jokkemedkniven: Har en følelse på at Xhaka starter til helgen.

Hvis han starter som midtstopper, kommer jeg faktisk ikke til å gidde å se kampen.

TrueTopRed

TrueTopRed
29.10.20 21:45
busnissclass: Det var spennende en gang i tiden da det var en kamp mellom to eldre managere som visste hvordan man skulle underholde.

Sant nok. Savner den tiden. Det var sollid trøkk og man visste at disse møtene var noe helt spesielt og alt som fulgte med rundt det. 

TrueTopRed

TrueTopRed
29.10.20 21:46
chelsea8: ..som ligger på 11. og 15. plass i ligaen.

Er såpass jevnt ennå at den som vinner til helgen avanserer litt. Derfor håper jeg at vi ser 2 lag som har stor lyst på å vinne, og det mer enn redsel for å tape.

Ale-Jet

Ale-Jet
29.10.20 22:07

Vinner vi ikke her, så er sesongstarten virkelig jævlig. 7/8 poeng av 18 mulige, med fire av kampene på hjemmebane. Så bare please vinn og bygg videre på Leipzig-matchen. Hvis ikke, God help us.

startelver

startelver
29.10.20 22:54
Ale-Jet: Hvis ikke, God help us.

God help Solskjaer. 

TrueTopRed

TrueTopRed
30.10.20 09:44
Ale-Jet: 7/8 poeng av 18 mulige, med fire av kampene på hjemmebane.

Det er virkelig ikke bra, vi burde stått på 11 ihvertfall.

Men om det fører til at man forstår viktigheten av å kunne ta en 3er i kamper som den til helgen en gang i blandt, så er det greit nok.

Hjemme skal vi ikke behøve å være redd noen lag, og da bør vi skape mer enn mot Chelsea. Og det gjøres gjennom bedre samhandling og riktig valg av spillere.

Arsenal ligger lavt, da bør ihvertfall James holdes unna denne gang. Cavani kunne vært spennende i en sånn matchup.

mikemodano

mikemodano
30.10.20 09:53
busnissclass: da det var en kamp mellom to eldre managere

Tro hvordan historien ville ha sett ut dersom Alex Ferguson hadde slått til på Arsenals tilbud etter at Don Howe trakk seg. 

ONV95

ONV95
30.10.20 12:34
TrueTopRed: Skal si den fyren har vokst i status på senere tid. Var vel rimelig utskjelt tidligere.

I nøden spiser fanden fluer.

Men utover det: Be gentle. Det kommer til å gjøre vondt. Ikke så vondt som å bli rævkjørt på Anfield, men likevel vondt.

TrueTopRed

TrueTopRed
30.10.20 14:45
ONV95: Det kommer til å gjøre vondt. Ikke så vondt som å bli rævkjørt på Anfield, men likevel vondt.

Jeg forventer ikke noe annet, derfor håper jeg at vi treffer med valgene i forkant.

Dette blir nok en tøff kamp, men der man uansett bør vite på forhånd hva man kan vente seg. 

Arsenal avsluttet sesongen greit sist, og har addet til noen fine spillere til det. 

busnissclass

busnissclass
30.10.20 14:50
Ale-Jet: Vinner vi ikke her, så er sesongstarten virkelig jævlig. 7/8 poeng av 18 mulige, med fire av kampene på hjemmebane. Så bare please vinn og bygg videre på Leipzig-matchen. Hvis ikke, God help us.

Arsenal kan ikke heller gå tre tap på rad, og det fjedre tapet etter sju kamper. Man Utd. kan heller ikke gå fire hjemmekamper uten å vinne. Her er det press på både Arteta og OGS, men dette gjør kampen bare enda mer spennende.

Måtte det beste laget vinne, og at vi håper å slippe å se hjemmelaget får en ufortjent staffespark.

(Innlegget ble redigert 30.10.20 14:55)

TrueTopRed

TrueTopRed
30.10.20 14:52

Et spm til Unitedfansen. Om man kunne skru tilbake klokka, hvilken spiller ville du helst tatt som bosmanspiller etter sesongen?

1) Cavani

2) Willian

FrannyLee

FrannyLee
30.10.20 15:29

Cavani  tror jeg lett kan bli the KEYPLAYER her der jeg ser for meg stanging mot Arsenalmålet fra start.

Og den defensive symbiosen til ARTETA ser for meg veldig solid ut in this moment in time og det trengs gjerne noe NYTT og litt uforutsigbart som CAVANI for å få det til å sprekke opp.

Samtidig så har Arsenal spillere som kan trylle frem ett mål eller to på egenhånd selv så OLE kan ikke bli for utålmodig.

Jeg hadde sett for meg en 0-1 kamp her men etter OLES maktdemonstrasjon i Europa så er jeg ikke så sikker lenger. Heller motsatt.

startelver

startelver
30.10.20 15:47

Cavani fra start ? Hvem vet hva OGS finner på. 

lsklars

lsklars
30.10.20 15:48
FrannyLee: KEYPLAYER

Også kalt nøkkelspiller på norsk. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg