Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Man Utd - West Brom (lørdag 21:00)

NYTT TEMA
Taniitaa

Taniitaa
21.11.20 23:15

Jeg tviler ikke når det gjelder City. De har jo bare brukt 5 milliarder på forsvar. Det ser ut som det trengs og brukes mer.

Ale-Jet

Ale-Jet
21.11.20 23:16

Det eneste som er sikkert, er at VdB starter mot Istanbul. Trenger energien hans i den kampen.

KjetilHelle

KjetilHelle
21.11.20 23:16
CryniX: lol

kan du forklare ditt poeng , og ikkje bare kom med "lol", seier meg ingenting om din meining - eller om du faktisk er uenig eller ei. Matic var direkte svak, Fred var slik passe; god på gjenvinninger men sakker oss ned offensivt

TrueTopRed

TrueTopRed
21.11.20 23:18
Ale-Jet: Det eneste som er sikkert, er at VdB starter mot Istanbul.

Ja er det D? ;) 

Håper du får rett i det.

Friskus

Friskus
21.11.20 23:23

Håper virkelig på en Europeisk superliga, så kan FA, dommerene og VAR fortsette å ødelegge i PL light. 

Taniitaa

Taniitaa
21.11.20 23:25

United.no har virkelig vært raus med karakterene etter denne kampen. Flere får 7 og  Bruno 8. Til og med Rashford får 7. Jau jau.

CryniX

CryniX
21.11.20 23:26
KjetilHelle: kan du forklare ditt poeng , og ikkje bare kom med "lol", seier meg ingenting om din meining - eller om du faktisk er uenig eller ei. Matic var direkte svak, Fred var slik passe; god på gjenvinninger men sakker oss ned offensivt

Fred var vår soleklart beste utespiller, hans rolle er å være en ball recycler og det er den jobben han skal bedømmes på. Synes du Maguire var svak offensivt også, eller?

Matic var ikke direkte svak nei, han kniver med Telles og stopperduoen om å være nest best. Bruno er blant våre svakeste i dag, uten at han var direkte dårlig. Den betegnelsen gir jeg derimot til Rashford, i konkurranse med Mata som var usynlig, og Martial/AWB som henholdsvis mister mye ball og ikke bidrar med noe offensivt.

Matic 7, Fred 8, Bruno 5/6 hadde vært fair. Og da er jeg raus med Bruno om vi vipper han opp til 6. Om jeg skal ta resten:

De Gea 7
AWB 4
Lindeløf 6
Maguire 7
Telles 6
Fred 8
Matic 7
Mata 4
Bruno 5
Rashford 3
Martial 5

Cavani 6, Donny og McTominay er det ikke vits å sette karakter på når de spiller så lite.

(Innlegget ble redigert 21.11.20 23:28)

Liverpal

Liverpal
21.11.20 23:27
Retnuh_Flim: Det er jo tross alt akkurat det samme som at keeper står 2 meter fra streken når den første straffen blir tatt..

He-he. «Keeper to meter ut, Mata cenimetre inn». Mata var lenger inn enn keeper ute, rett skal være rett.

«Clear an and obvious» er rare greier, skal vi si at WBA var den moralske vinneren her?

Retnuh_Flim

Retnuh_Flim
21.11.20 23:28
Taniitaa: United.no har virkelig vært raus med karakterene etter denne kampen. Flere får 7 og  Bruno 8. Til og med Rashford får 7. Jau jau.

Sånn er det. 

Hadde de spilt en uvirkelig god kamp, 20-0 i skudd på mål og 80% ballinnhav, men tapt 0-1, så ville det kun blitt delt ut femmere og seksere.

Retnuh_Flim

Retnuh_Flim
21.11.20 23:30
Liverpal: skal vi si at WBA var den moralske vinneren her

Tenkte å gi den prisen til alle med hengeleppe i denne tråden, men de kan sikkert dele den med WBA hvis det redder kvelden din. 

KjetilHelle

KjetilHelle
21.11.20 23:32
CryniX: Matic 7, Fred 8, Bruno 5/6 hadde vært fair. Og da er jeg raus med Bruno om vi vipper han opp til 6.

Matic vippet mellom 5/6, men og sei han var bedre enn gjennomsnitlig i dag, Fred en 8-er, fred må kunne gjøre noe med ballen når han vinner den, han skal tross alt vere boks til boks. Fred hadde var virkelig ikkje 3 poeng bedre en Bruno... Bruno vippet mellom 7 til 8 hos meg. 

Fred på en 6er kan eg forstå, men ikkje banens beste.. neinei..

Retnuh_Flim

Retnuh_Flim
21.11.20 23:37

I en kamp som dette, så er Fred uten tvil BB, sammen med begge keeperne. 

KjetilHelle

KjetilHelle
21.11.20 23:40

Kan ikkje skjønne den kjempefascinasjonen for Fred IDAG, han var slik passe.

CryniX

CryniX
21.11.20 23:40
KjetilHelle: fred må kunne gjøre noe med ballen når han vinner den, han skal tross alt vere boks til boks.

Nei, du bedømmer han på feil grunnlag ift. arbeidsoppgaver. Det er poenget mitt. Å bedømme han som en b2b-spiller er feil når hans oppgave er å resirkulere ballen og føre den til skapende spillere.

Fred har aldri vært god på siste tredel av banen, og blir derfor brukt i en rolle som er dypere i banen der han får brukt sine styrker. Kritiserte du Kanté for å være for lite skapende når han peaket også? Rollen Fred har i dag er ganske lik den Kanté hadde i Leicester og første sesongen i Chelsea.

KjetilHelle

KjetilHelle
21.11.20 23:43

Syns det var mye rett her. De Gea, Bruno var gode. Telles viste potensiale framover, der Bissaka var svak. Matic hadde en passe kamp, men for upresis med ball.

Fred vant endel baller ja, men ga oss ingen ting framover, noe vi trenger når vi spiller med 2 lave midtbanespillere. Fred og en frisk Pogba ville fungert bedre. Mata, Rashford og Martial var såååå uffatelig upresise i dag att det var skummelt.

Beek virket sharp, og burde startet foran Mata.

Er ingen tvil om kor skoen trykker. Vi er for svake hos midtstopperne, og dei fungerer ikkje sammen engang heller.. Og det gjør att OGS velger og spille defensivt på midten.

Hele laget var veldig upresise totalt sett i dag, til og med Bruno ved enkelte tilfeller.. Men han vist kor god han var framover, og kor nøkkel han er for våres suksses. Sjølv om eg trekker tilbake min 8 - og gir han en sterk 7er.

Fans rating mot WBA i dag

De Gea 7.4
Wan-Bissaka 5.8
Lindelöf 5.9
Maguire 5.6
Telles 6.4
Matic 5.5
Fred 6.2
Bruno 7.5 BB
Mata 4.3
Rashford 4.7
Martial 4.6

Cavani 5.4
Beek 6.4
McTominay 5.3

Solskjær 4
Ratingen basert på nesten 9000 stemmer på theUnitedstand.com.

(Innlegget ble redigert 21.11.20 23:50)

Reddington1

Reddington1
21.11.20 23:47

Slike avstemninger blir ofte avgjort utifra personlige favoritter. AWB var vel en av kandidatene til årets spiller i fjor hos en eller annen uoffisiell (men stor) fan-side på Twitter. Uforståelig. 

Hvis man ser kampen i dag og mener AWB er oppe på en 6er har man rett og slett ikke peiling på hva som kreves av en moderne back. Hos meg får han 4, og det er nesten generøst. 

startelver

startelver
21.11.20 23:48

Hvem hadde trodd at City skulle ligger under United på tabellen?  Det er en seier i seg selv. 

Reddington1

Reddington1
21.11.20 23:50

Ja, så nå kan du hoppe inn i City-tråden og rope på Peps avgang. 

CryniX

CryniX
21.11.20 23:51
Reddington1: Slike avstemninger blir ofte avgjort utifra personlige favoritter. AWB var vel en av kandidatene til årets spiller i fjor hos en eller annen uoffisiell (men stor) fan-side på Twitter. Uforståelig.

This.

Nysigneringer pleier også å bli trukket frem, antakeligvis fordi folk vil at de skal lykkes og være bedre enn de faktisk er, for å skape et narrativ om at det har vært en god signering.

(Innlegget ble redigert 21.11.20 23:51)

KjetilHelle

KjetilHelle
21.11.20 23:52
Reddington1: Slike avstemninger blir ofte avgjort utifra personlige favoritter. AWB var vel en av kandidatene til årets spiller i fjor hos en eller annen uoffisiell (men stor) fan-side på Twitter. Uforståelig.  Hvis man ser kampen i dag og mener AWB er oppe på en 6er har man rett og slett ikke peiling på hva som kreves av en moderne back. Hos meg får han 4, og det er nesten generøst.

AWB ligger på rundt 5-6 i dag for mitt vedkommende, han var slik passe i dag, med svak tendens, uten dei aller største feilene, og var hakket bedre framover i dag. Han var ikkje på sitt beste..

Du må hugse på att en 3/4 er utrolig lavt, og helt urettferdig, var han virkelig 1/2 poeng dårlig enn Mata, Rash eller Martial, nei..

Slikkepott

Slikkepott
21.11.20 23:53

Koser meg med Sammy Carlson og Springbank 21

Håper dette hjelper

KjetilHelle

KjetilHelle
21.11.20 23:54
CryniX: Nysigneringer pleier også å bli trukket frem, antakeligvis fordi folk vil at de skal lykkes og være bedre enn de faktisk er, for å skape et narrativ om at det har vært en god signering.

Kem du sikter til nå? Du mener Mata får lavt pga han har verdt her lenge, og samme med Fred..

Fred har verdt ganske på gjennomsnittet, vil vil aldri vinne noe som helst med Matic og Fred på midten.

Gunstein12

Gunstein12
22.11.20 07:54
TrueTopRed: gode lag har mer flaks enn andre, det er noe som du gjör deg fortjent av ;)

Arkivert:-)

QueenGull

QueenGull
22.11.20 09:33

Hva er det med den slakting av Rash? Ikke på sitt beste idag, men gud hjelpe meg som folk overdriver.... 

PrOduserer sjanser. Både for seg selv og andre. Kunne fort stått med både mål og assist. Er også viktig i overgangsfase der han har tempo og driv med ballen som ingen andre. En helt godkjent innsats og viser sin styrke også defensivt gjennom nedstenging av Broms høyreside.

Også god link med Telles som kan bli veldig spennende. 

Corvus

Corvus
22.11.20 10:15
startelver: Hvem hadde trodd at City skulle ligger under United på tabellen?  Det er en seier i seg selv.

City har har skikkelig uflaks med VAR noen ganger nå, United har jo tidenes griseflaks med VAR. I tillegg til at United vet hvordan man skaffer billige straffer.

Mer er det ikke som skal til. Nyt det så lenge det varer.

CryniX

CryniX
22.11.20 12:37
KjetilHelle: Kem du sikter til nå? Du mener Mata får lavt pga han har verdt her lenge, og samme med Fred.. Fred har verdt ganske på gjennomsnittet, vil vil aldri vinne noe som helst med Matic og Fred på midten.

Jeg mener aldeles ikke Mata får lav rating fordi han har vært lenge i klubben, jeg gir han lav rating fordi han ikke klarte å involvere seg i kampen. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har.

Jeg mener på generell basis, folk rangerer nye spillere høyere for å skape et falskt narrativ om at signeringen er bedre enn den faktisk er. Man så mye av det samme i fjor feks. med Dan James, som plutselig var et verdensklassetalent etter 3-4 gode kamper.

Fred var en av våre beste spillere forrige sesong (riktignok ikke sylskarp konkurranse), og er det i år også, ref. konkurranse.

At vi ikke kommer til å vinne noe med Fred/Matic i pivoten er jeg derimot helt enig i, men det kommer mer av måten man setter opp resten av laget på. Vi trenger blant annet minst en stopper for å få enda mer ut av den pivot-duoen, men det er en helt annen diskusjon som ikke har noe med dagens kamp å gjøre. Argumentet tyder derimot på at du har en confirmation bias, noe som også gjenspeiles i 99% av sauehodene som stemte frem Bruno som vår beste spiller.

Hadde kampen endt 0-0 uten at vi hadde fått straffe hadde Bruno vært ratet minst en karakter lavere, garantert. Til tross for at folk har confirmation bias, og dermed rater spilleren høyere enn fortjent.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
22.11.20 12:43

Det beste med denne seieren, bortsatt fra 3 poeng,  er å se sutringen til slike som pingu6 og hans likesinnede. 

TrueTopRed

TrueTopRed
22.11.20 13:04
IndocteCollectio: Det beste med denne seieren, bortsatt fra 3 poeng,  er å se sutringen til slike som pingu6 og hans likesinnede.

Tenk om det beste bortsett fra 3 poeng var troen på fremtiden og i det spillet vi så og som man driver å utvikler for fult? Det hadde varmet et fan hjerte mer.

Idag er det å sette fokus på folk som mener annet enn en selv så langt mye viktigere enn det som burde være kjernen i problemet.

(Innlegget ble redigert 22.11.20 13:06)

Gunstein12

Gunstein12
22.11.20 13:32
Corvus: Mer er det ikke som skal til. Nyt det så lenge det varer.

Jeg tror fortsatt city vinner ligaen denne sesongen, om den blir ferdigspilt da.

Tipper 84 poeng vil være nok.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
22.11.20 13:36

Truetop: Ja, det hadde vært veldig fint om man kunne konkludert med at problemene var vekk, men det er de ikke. Og i forhold til de jeg peker på så går det ikke på uenighet i hva problemene er. Dette er mennesker som ikke ønsker at min favorittklubb skal lýkkes, de ønsker det stikk motsatte.

(Innlegget ble redigert 22.11.20 13:37)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg