Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brighton vs Nødpool

NYTT TEMA
Enzino

Enzino
28.11.20 16:23

Jeg må ærlig talt si at jeg er imponert over Liverpool. Skjønner godt at fansen er litt irritert i dag, for det var mye marginer i mot, selv om alt antakelig var riktig.

Offsiden på Salah er linja PL har lagt seg på, jeg synes det er tull, men det er rettferdig mot hvordan det håndheves i andre kamper.

Straffen på overtid er nok ganske 50/50.

Første straffen og offsiden på Mane er klare, og udiskutable.

Men poenget med at jeg er imponert, er at de har så mange spillere ute med skade, og likevel må det så mye marginer imot til før de taper poeng. 

Syntes egentlig kommentatoren der jeg så kampen sa det bra: det laget som kan komme foran Liverpool denne sesongen, vil vinne ligaen. Så får vi se om det blir noen. Jeg tror egentlig ikke det.

Helt vilt hvor godt Kloppe har fått prentet inn mønster og rolleavklaring i lagspillet til Liverpool. De burde falt massivt i prestasjoner med så mange ute, men faller bare ned noen prosent. 

(Innlegget ble redigert 28.11.20 16:25)

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
28.11.20 16:26

https://mobile.twitter.com/btsportfootball/status/1332702808127270912

Jeg har ikke satt meg inn i hvem som bestemmer hva, men her møtte Klopp åpenbart en som var godt forberedt. Helt overordnet kan ikke klubbene, representert ved Klopp og OGS, sutre over tidligkamp på lørdag dersom de selv ikke gjør noe for å fikse dette.

Det kan ikke forventes at TV-selskapene skal betale det samme for et dårligere produkt. Og det ansvaret ligger helt sikkert på klubbene.

Springer1

Springer1
28.11.20 16:33

WBA og Sheffield U spiller kl 2100 i kveld.  Ingen av dem hadde midtuke-kamp.  Det hadde ikke blitt et dårligere produkt av å bytte om disse kampene, snarere tvert imot.  Her er det viljen det er snakk om.

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
28.11.20 16:39
Springer1: WBA og Sheffield U spiller kl 2100 i kveld.  Ingen av dem hadde midtuke-kamp.  Det hadde ikke blitt et dårligere produkt av å bytte om disse kampene

Da vet du seertallene til Liverpool når de har tidligkamp på lørdag sammenlignet med kveldskamp? Jeg vet de ikke, men dersom du tror at de velger tidspunkt uten hensyn til data er du passe naiv..

https://mobile.twitter.com/GlennMoore7/status/1332708935762108418

Stenmer dette? Hva betaler de for slotten du sikter til? Jeg tipper noe mindre. Og det er det nok en grunn til..

(Innlegget ble redigert 28.11.20 16:43)

Knaxern

Knaxern
28.11.20 16:43
TheBelfastBoy: Da vet du seertallene til Liverpool når de har tidligkamp på lørdag sammenlignet med kveldskamp? Jeg vet de ikke, men dersom du tror at de velger tidspunkt uten hensyn til data er du passe naiv..

Med samfunnet i lockdown, så ser jeg ikke for meg at det blir så mye lavere på kveldstid.

Springer1

Springer1
28.11.20 16:48
TheBelfastBoy: Jeg vet de ikke

Ikke jeg heller, men jeg er sikker på at produktet ville vært bedre dersom det var færre nødlagsspillere i aksjon.  Synes ikke dagens kamp var særlig god. Du og mange i FA, Sky og BT er nok uenige, alle med sin begrunnelse.

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
28.11.20 16:56
Springer1: Ikke jeg heller, men jeg er sikker på at produktet ville vært bedre dersom det var færre nødlagsspillere i aksjon.  Synes ikke dagens kamp var særlig god. Du og man

Kanskje. Jeg tror faktisk seertallene i veldig liten grad påvirkes av skadelistene til klubbene. Jeg tror heller ikke det er tilfeldigheter som avgjør når BT velger kamper. Ei heller at de gjør det bevisst for å irritere Klopp eller Solskjær.

Bakkus

Bakkus
28.11.20 16:58
Knaxern: Med samfunnet i lockdown, så ser jeg ikke for meg at det blir så mye lavere på kveldstid.

Jeg så ikke kampen fordi jeg fortsatt sov. Tror det er mange som meg som får lite søvn på hverdager som tar det igjen med lang søvn natt til lørdag.

ElIngles

ElIngles
28.11.20 17:16

Det er faktisk ALDRI fortjent når Liverpool avgir poeng. Ganske så utrolig, egentlig...

Vahlley

Vahlley
28.11.20 18:49
sodajr: Ikke straffe, se på reaksjonen til Welbeck, han vil ikke ha straffe

Grov feil av dommerteamet hvis dette stemmer. De har tydeligvis glemt at dette står krystallklart i regelverket:

"For at et straffespark skal dømmes, må spilleren som blir felt, eksplisitt utrrykke ønske om å få tildelt straffespark, enten gjennom ord, mimikk eller armbevegelser."

Denat

Denat
28.11.20 20:13

Welbeck har selv sagt at det ikke burde vært dømt straffespark. 

fazz

fazz
28.11.20 20:21
Denat: Welbeck har selv sagt at det ikke burde vært dømt straffespark.

>>> VAR teamet kan spare seg for så utrolig mye negativ fokus kun ved å se på reaksjonene til spillerne før de bestemmer seg for å se på situasjonen, i stedet for å på død og liv skulle prøve å finne ett eller annet småting som de KAN ta en avgjørelse på, som kanskje kan forsvares, men som ingen egentlig hadde kommet til å stille spørsmål ved i etterkant.

For min egen del så er det viktigere at VAR forsvinner enn at publikum kommer tilbake, jeg kjenner at slik VAR brukes i PL i dag ødelegger langt mer av opplevelsen for meg enn mangel på tilskuere.

Folkflesk

Folkflesk
28.11.20 20:25

"For at et straffespark skal dømmes, må spilleren som blir felt, eksplisitt utrrykke ønske om å få tildelt straffespark, enten gjennom ord, mimikk eller armbevegelser."

Høres egentlig helt latterlig ut. Selv om det ikke er et vanlig fenomen, så kan det jo tenkes at en spiller blir soleklart felt innenfor boksen og ikke ser noe poeng i å reagere da han tar det for gitt at det blir straffe. I en slik situasjon skal altså dommeren tolke spillerens reaksjon slik at han ikke skal blåse straffe. På meg høres denne regelen helt vilkårlig ut, da ulike spillere har helt forskjellige temperament, forhold til ærlighet, etc. 

(Innlegget ble redigert 28.11.20 20:30)

Springer1

Springer1
28.11.20 20:29
Folkflesk: Høre egentlig helt latterlig ut.

Du er ikke helt på nett i kveld FolkF.  Går nok snart likar.

Folkflesk

Folkflesk
28.11.20 20:32
Springer1: Du er ikke helt på nett i kveld FolkF.  Går nok snart likar.

Ja, det gjør det nok. Hvis det har seg slik at Welbeck i denne situasjonen ikke reagerte så skulle altså dommeren ikke ha blåst straffe. Så da er det åpenbart at dommerne ikke forholder seg til denne regelen. Bare å fjerne den først som sist, mao.

(Innlegget ble redigert 28.11.20 20:33)

Liverpal

Liverpal
28.11.20 20:47
Enzino: Straffen på overtid er nok ganske 50/50.

Og derfor ekstra bittert; «Clear and obvious» meg langt inn i ræva. 

GreySerpent

GreySerpent
28.11.20 20:48
Vahlley: "For at et straffespark skal dømmes, må spilleren som blir felt, eksplisitt utrrykke ønske om å få tildelt straffespark, enten gjennom ord, mimikk eller armbevegelser."

Dette MÅ jo være kødd?

Folkflesk

Folkflesk
28.11.20 20:49
GreySerpent: Dette MÅ jo være kødd?

Var inne på tanken selv. Håper det.

Jimmy_28

Jimmy_28
28.11.20 21:01
Denat: Welbeck har selv sagt at det ikke burde vært dømt straffespark.

Hvor har han sagt det? Til Henderson, en Liverpoolspiller?

Vahlley

Vahlley
28.11.20 23:55

Ja, jeg køddet. Fri diktning.

Jeg forsøkte å svare sodajr med en liten dose sarkastisk humor. Budskapet jeg prøvde å få fram, var at man fint kan dømme straffe selv om ikke spilleren (i dette tilfellet Welbeck) skriker om det.

(Innlegget ble redigert 28.11.20 23:57)

Dr.I.Tidemann

Dr.I.Tidemann
29.11.20 09:01
Vahlley: Jeg forsøkte å svare sodajr med en liten dose sarkastisk humor

Sarkasmen var lett å se. Du traff klokkerent, selv om ikke alle så den

PeakOfEternaILight

PeakOfEternaILight
29.11.20 13:59

Glup fyr, du.

Denat

Denat
29.11.20 14:07

"Hvor har han sagt det?"

- Til BT Sport: "In the end, we got a soft penalty, but it’s one we’ll take."

Men ja, Welbeck hadde åpenbart sagt det samme til Henderson siden han også nevnte dette i sitt intervju.

(Innlegget ble redigert 29.11.20 14:10)

flourhouse*MOD*

flourhouse*MOD*
29.11.20 15:04
Vahlley: Grov feil av dommerteamet hvis dette stemmer. De har tydeligvis glemt at dette står krystallklart i regelverket: "For at et straffespark skal dømmes, må spilleren som blir felt, eksplisitt utrrykke ønske om å få tildelt straffespark, enten gjennom ord, mimikk eller armbevegelser."

Ha ha, tenk at folk gikk på denne! Genialt Vahlley :)

GreySerpent

GreySerpent
29.11.20 17:22
PeakOfEternaILight: Glup fyr, du.

Jepp, masse IQ'er.

GreySerpent

GreySerpent
29.11.20 17:23
Vahlley: Ja, jeg køddet. Fri diktning. Jeg forsøkte å svare sodajr med en liten dose sarkastisk humor. Budskapet jeg prøvde å få fram, var at man fint kan dømme straffe selv om ikke spilleren (i dette tilfellet Welbeck) skriker om det.

Jeg ble nesten lurt av alle som bet på. 

Ble jo et par sider med at Welbeck omtrent angrep dommeren fordi det ikke skulle vært straffe.

Dessuten var ordlyden upåklagelig. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg