Karma dette. Mange Unitedfans som var gale på Suarez, som sa akkurat det samme som sin landsmann.
De kan ikke klage om Cavani nå får sin velfortjente straff.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Karma dette. Mange Unitedfans som var gale på Suarez, som sa akkurat det samme som sin landsmann.
De kan ikke klage om Cavani nå får sin velfortjente straff.
Nei, det gjorde han ikke.
Pussig at heile verden har fått tak i dette, når han har sendt det som privat melding? I min verden er ingen av desse meldingane spesielt ille, men det er heilt OK at Suarez fekk straff. Det er litt verre å forstå at han var den einaste som vart straffa i den saka ...
Neivel?
Hva sa Suarez, og hva sa Cavani ifølge deg da?
Hvorfor kan du ikke opplyse deg selv, istedenfor at alle andre må gjøre det?
Jeg sier jo at de sa det samme. Negrito.
Hvis noen hevder Cavani sa noe annet så kom med dokumentasjon.
Begge sa noe rasistisk. Alt annet er ikke relevant i det hele tatt.
En lang rekke innlegg fjernet grunnet personangrep/usakligheter og generelt upassende oppførsel.
Vi ønsker ikke at tråder skal utvikle seg til gjørmeslagsmål uten mål og mening.
Modereringen skal ikke kommenteres i tråden. Klage og spørsmål kan rettes til diskusjon@vg.no
/VGD MOD
Jaha, så det er det Cavani har gjort. Sjokkerende å se at misschance står på barrikadene i denne saken :-)
Suarez sa negro flere ganger i en fiendtlig setting og kløyp Evra i huden.
Cavani sa Gracias negrito til en venn.
Sjokkerende å se pool-supporternes tafatte og så velkjente personfokus og sedvanlige usannheter i denne saken. Not.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 09:26)
"Sjokkerende å se at misschance står på barrikadene"
- Hva forventer du av en kvinne som har profilbilde av homohetseren Evra?
(Innlegget ble redigert 01.12.20 09:31)
>>> Her er forøvrig den tidligere lekkerbiskenen Negrito fra det Mexikanske firmaet Bimbo.
Så kan man i disse #krenket dager spørre seg om det er Navnet på firmaet eller navnet på produktet som en bør bli krenket på noen andre sine vegne av.
Det er du som er rasist som tolker dette slik.
" Yo soy negro, sabes " sa min kompis De La CruzCruz og mange, mange andre negritas/negritos-venner i Ecuador og nabolandene der
jeg bodee i flere aar.
Det er bare tullete blekansikter som betaler masse for aa oppnaa
samme hudfarge som disse, som kaller dette rasisme.
" God dag mann oekseskaft ".
Er det faste inventaret som alltid. Begynner å bli litt slitent.
Kontekst betyr alt her, og det er nesten den man må bedømme saken ut ifra. Ordet har forskjellig betydning basert på kontekst, det forstår du selv også dersom du er gift med ei latina (gratulerer forresten!).
- Cavani går ut på SoMe og takker en kamerat skråstrek svarting med bruken av ordet negrito. Her er det helt åpenbart at konteksten tilsier at han takker en (ukjent) kamerat.
- Suarez klyper Evra og sier han ikke snakker til kamerater skråstrek svartinger med bruken av ordet negro, etter en krangel på banen. Her er det også helt åpenbart hva konteksten tilsier at han mente.
Å sammenligne de to situasjonene er helt høl i huet. Dette er krenkehysteri anno 2020.
Når det er sagt, jeg tipper Cavani får en straff for dette. FA beviste i Bernardo-saken at de ikke evner å legge godvilje til eller se kontekst i en slik type sak. Da er det bare for Cavani å akseptere sin straff og gå videre.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 13:05)
Alle forstår at Suarezsaken og Cavanisaken er to helt forskjellige saker som ikke kan sammenlignes.
Det gjør ALLE Liverpoolsupportere også.
Selvsagt forstår man det. Dette er bare tull og tant, og det vil være tåpelig dersom Cavani pådrar seg noen straff nå i kjølvannet. Når dét er sagt, så skal man også være ganske enøyd om en ikke ser, skal vi si, visse likhetstrekk. At Liverpool-tilhengere da skal la sjansen gå fra seg til å ironisere over det faktum at alle fotballsupportere er hyklere, skulle jaggu tatt seg ut.
Så, så, Mikey. Nå må du ikke glemme at de skittenrødes følgere ofte har dobbelt så mye moral som andre:-D
Vil heller si det slik at Unitedsupporterne er hyklerne.
Jepp. Alle drittsekker som blir født får automatisk utlevert en United-trøye. Alle gode får en Liverpooltrøye, mens de blir vugget i søvn av Klopp. Enkel verden.
Fristende å si ja!
Men er heller alle Unitedfansen som frådet og skrek over Suarez, og nå forsvarer Cavani med nebb og klør nå jeg tenker på. Endel av dem ja!
Man blir ikke automatisk en drittsekk om man er mindre intelligent, samt mangler enhver form for god smak;-)
La oss nå være storsinnede i starten av adventsperioden, Moz. Ingen grunn til å praktisere 'Viva hate' hele tiden, vel? Dobbeltmoral er også moral, vet du.
En ikke-sak. Latterlig om han straffes for dette.
Tipper han får 3 kamper.
Jeg venter fortsatt på et innlegg hvor du i det minste har litt rett. Må vel komme snart...
Rooney fikk 3 for å si fuck?
Har noen noensinne blitt straffet for det samme?
Rooney og Scholes fikk jo 3 kamper hver for å bli utvist i en pre-season-turnering.
FA elsker å straffe United, så her slipper Cavani neppe unna.
Bremner og Keegan fikk 10, men tre er naturligvis verre.