Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arsenal - Januarvinduet 2021

NYTT TEMA
Bukayo

Bukayo
22.01.21 16:16

Med Ryan inn betyr det Runarsson ut?

Ryan har arsenal som barndomsklubb men bare som fan da? Han er australsk og er da ikke HG?

(Innlegget ble redigert 22.01.21 16:18)

-Mastermind

-Mastermind
22.01.21 16:37

Ser ut som Arteta vil ha en back up venstreback også inn. Blir linket til Bertrand som kun har 6 mnd igjen av sin kontrakt hos Southampton. 

Othellos

Othellos
22.01.21 16:56

Ikke Arsenal fan men gleder meg over Ødegaard til PL. Blir veldig spennende se om han kan blomstre igjen der. God tro på det bare han holder seg skadefri. Må venne seg til tempoet og den fysiske biten som er mer brutal i PL, men gutten har jo ett enormt potensial.

Kommer til se Arsenal kamper med nå, ikke bare Villa:-)

Bukayo

Bukayo
23.01.21 10:05

Real Madrid and Arsenal were negotiating over Martin Ødegaard last night. The agreement is really close. Ødegaard wants Arsenal. [@FabrizioRomano]

Det blir nok ingen deal før Deadline day.. håper vi får ut en opsjon altså..

LeCoq

LeCoq
24.01.21 15:40

Fabrizio: Martin Ødegaard to Arsenal, here we go! The agreement has been reached after last contacts today between #AFC and Real Madrid.

Loan until the end of the season, salary paid by Arsenal. Arteta’s call key to convince the player. Medicals pending - then deal will be announced.

Dette er gøy.

(Innlegget ble redigert 24.01.21 15:41)

Mysterio19

Mysterio19
24.01.21 16:20

Ingen norske medier på saken?

Enzino

Enzino
24.01.21 16:35
Mysterio19: Ingen norske medier på saken?

Dagbladet meldte ham klar kl 15:51

https://www.dagbladet.no/sport/klar-for-arsenal/73323691

Guarnere2

Guarnere2
24.01.21 16:42

Får Martin spille fra start hos dere? Nå har dere jo fått litt mer sving på sakene i det siste. Og ESR og Saka er vel vel så store talenter som Martin etter at sistnevnte har stagnert. Dessuten er det spillere dere eier. Ikke en leiesoldat på jakt etter spilletid. Lukter flopp av Martin. Ser ikke hans kvaliteter i PL. Burde holdt seg i Nederland. 

(Innlegget ble redigert 24.01.21 16:42)

Mysterio19

Mysterio19
24.01.21 17:05
Enzino: Dagbladet meldte ham klar kl 15:51 https://www.dagbladet.no/sport/klar-for-arsenal/73323691

Joda, men med henvisning til Romanos tweet. Litt eget arbeid er vel å forvente når en norsk spiller blir klar for PL.

Solo1980

Solo1980
24.01.21 17:15
Guarnere2: Får Martin spille fra start hos dere?

Diskuterte dette litt i Ødegaard-tråden i Fotball - Norsk for et par dager siden.

Svaret er vel at det kommer an på. Behov for hvile, formasjon, motstander etc. Klart, uten videre FA-cup spill så vil nok antallet kamper det ville vært naturlig å spille Ødegaard minske litt. Og som du er inne på er nok ESR foran MØ i en «beste ellever» per nå. Selv om jeg er usikker på om Arteta selv vet hvem som inngår i en slik. 

Enzino

Enzino
24.01.21 17:34
Mysterio19: Joda, men med henvisning til Romanos tweet. Litt eget arbeid er vel å forvente når en norsk spiller blir klar for PL.

Jeg forventer i utgangspunktet veldig lite av norske journalister.

Når jeg har sett gang på gang at nettutgavene finner en kul story på engelsk ute på nettet, som de oversetter til norsk og legger under betalingsmur, så har forventningene falt ytterligere. 

Men en telefon til agenten til MØ, som er norsk, burde jo norske journalister i hvert fall klare. Så kan det selvsagt hende at de har prøvd og han ikke har tatt telefonen eller svart på meldinger. 

Enzino

Enzino
24.01.21 17:36
Guarnere2: Får Martin spille fra start hos dere? Nå har dere jo fått litt mer sving på sakene i det siste. Og ESR og Saka er vel vel så store talenter som Martin etter at sistnevnte har stagnert. Dessuten er det spillere dere eier. Ikke en leiesoldat på jakt etter spilletid. Lukter flopp av Martin. Ser ikke hans kvaliteter i PL. Burde holdt seg i Nederland.

Kopierer et innlegg jeg skrev i Ødegaard-tråden på norsk fotball:

Jo, han er garantert blitt lovet spilletid. Det har vel kommet fra ganske troverdige kilder at han har blitt lovet "en vesentlig rolle".

Men spilletid og en vesentlig rolle er ikke det samme som å være sikker på å få være en del av en toppet første 11er og spille uke ut og uke inn. Arteta rullerer på stallen. Så spilletid får han garantert.

Per i dag er de spillerne han skal ta plassen fra (Saka og Smith-Rowe) bedre enn ham. Kanskje med unntak av Xhaka, men det krever at hele den offensive 11ern stokkes om, for å få plass til Ødegaard, pluss at en skadeplaget Partey i så fall MÅ spille, for at laget ikke skal miste balanse og kvalitet. Så det er ikke kjempesannsynlig at Xhaka blir vraket for å få plass til Ødegaard, fordi de spiller i helt forskjellige roller. Pluss at Arteta har sett ut til å ha mer tillitt til Xhaka enn det mange av fansen (inklusive meg) har synes det er grunnlag for.

Arsenal har slitt så voldsomt under Arteta i høst, at når han først har funnet vinnersporet, tviler jeg på at han rister alt for mye på båten.

Men finner han igjen formen fra pre-corona (og pre jumpers knee skaden) som han hadde i Socieded, er han selvskreven også i første 11ern.

Som Arsenal-fan, synes jeg det er strålende hvis Ødegaard kommer til klubben. Men jeg er veldig usikker på om det egentlig er det beste valget for spilleren. Da tror jeg Sociedad hadde vært et mye mindre risikabelt valg, selv om Silva har vært god der i Ødegaars rolle denne sesongen.

Walchez

Walchez
24.01.21 17:43
Enzino: Men en telefon til agenten til MØ, som er norsk, burde jo norske journalister i hvert fall klare. Så kan det selvsagt hende at de har prøvd og han ikke har tatt telefonen eller svart på meldinger.

Men da bør de jo lage en sak ut av det også med basis fra at gode og ofte sikre kilder på Twitter og spanske medier melder at avtalen er klar. 

VG har for øvrig lagt ut en sak nå for 30 min siden, hvor de referer til "opplysninger til VG". Regner med at de opplysningene er Twitter haha

https://www.vg.no/sport/fotball/i/41LWgG/opplysninger-til-vg-oedegaard-blir-arsenal-spiller 

ONV95

ONV95
24.01.21 17:47

Hadde det vært Pool eller Man United som hadde nærmet seg Martin, så ville vi hatt en legendarisk runkering i Akersgata. 

ONV95

ONV95
24.01.21 17:51

Nå har Ornstein meldt Martin klar, så da blir det vel sånn.

Walchez

Walchez
24.01.21 17:57
ONV95: Nå har Ornstein meldt Martin klar, så da blir det vel sånn.

Når både Ornstein og Fabrizio Romano har sagt at det er klart så er det klart. Han skal visstnok fly til London i kveld så blir vel noen linker til flightradar på Twitter på kvelden tenker jeg. 

Vet ikke om Charles Watts stiller opp på Luton Airport denne gangen. 

Bukayo

Bukayo
24.01.21 20:39

Lucas Torreira is leaving Atletico Madrid and can return to Arsenal to find a new club. Monaco takes care of it, offering the player a three-year deal. Negotiations in progress, the offer seems to convince both the player and Arsenal. [  @TuttoMercatoWeb ]

Betyr dette at Monaco tar han gratis, og vi får ingenting igjen? Nå er jeg fryktelig spent på hvor lite vi sitter igjen med. 

vike4

vike4
24.01.21 21:07

Får vi 15-20 mill for Lucas, så må vi si oss fornøyde. Kort tid igjen, men håper vi klarer å få til noe med Niles, Mustafi, Lucas, Chambers, Nelson, Runarsson, Elneny og Nketiah. Klarer vi å ordne 2-4 lån/salg på disse spillerne, så må dette være det beste overgangsvinduet vi har hatt på år og dag.

Walchez

Walchez
24.01.21 21:16
Bukayo: Betyr dette at Monaco tar han gratis, og vi får ingenting igjen? Nå er jeg fryktelig spent på hvor lite vi sitter igjen med.

Selvsagt ikke. Det er vel snakk om at både Fiorentina og Monaco er veldig interessert i å hente Torreira. Fiorentina var vel nærme å klare det i høst, men Torreira ble lokket av Atletico Madrid og fikk viljen sin der. 

Antar at det som vurderes er et lån frem til sommeren og deretter en permanent overgang

Walchez

Walchez
24.01.21 21:19
vike4: Får vi 15-20 mill for Lucas, så må vi si oss fornøyde. Kort tid igjen, men håper vi klarer å få til noe med Niles, Mustafi, Lucas, Chambers, Nelson, Runarsson, Elneny og Nketiah. Klarer vi å ordne 2-4 lån/salg på disse spillerne, så må dette være det beste overgangsvinduet vi har hatt på år og dag.

Ut fra ryktene jeg har lest så virker det mest sannsynlig med lån på Reiss Nelson og Runnarson. Mustafi til Lazio hadde jo vært kjekt.

Chambers virker det som blir ut fra det Arteta har uttalt de siste dagene, men han hadde nok hatt godt av et låneopphold for å få spilt seg i form igjen. 

Niles, Elneny og Nketiah tror jeg blir nå, men er helt klart spillere som kan bli solgt til sommeren. Da har de vel også kun et år igjen av kontraktene de har tror jeg. 

vike4

vike4
24.01.21 21:28
Walchez: Ut fra ryktene jeg har lest så virker det mest sannsynlig med lån på Reiss Nelson og Runnarson. Mustafi til Lazio hadde jo vært kjekt. Chambers virker det som blir ut fra det Arteta har uttalt de siste dagene, men han hadde nok hatt godt av et låneopphold for å få spilt seg i form igjen.  Niles, Elneny og Nketiah tror jeg blir nå, men er helt klart spillere som kan bli solgt til sommeren. Da har de vel også kun et år igjen av kontraktene de har tror jeg.

Desto flere ut desto bedre. Kjøp burde ikke være noen prioritet i januar, så får vi se hva Edu finner på. Ca en uke igjen, så har ikke store forhåpninger til at veldig mye skal skje, men vi har uansett gjort det veldig bra allerede.

Bukayo

Bukayo
24.01.21 21:29

Er snakk om 3 år permanent. Ikke lån. At det ikke nevnes noen sum tolker jeg som at vi ønsker å gi han bort. 

vike4

vike4
24.01.21 21:32
Bukayo: . At det ikke nevnes noen sum tolker jeg som at vi ønsker å gi han bort.

Selvfølgelig tolker du det på den måten.

Bukayo

Bukayo
24.01.21 21:35

Ja vi har jo gitt bort mkhi,ozil og Sokratis gratis. Sikkert fler og. Dette vet klubbene å utnytte nå. 

Walchez

Walchez
24.01.21 21:39
Bukayo: Ja vi har jo gitt bort mkhi,ozil og Sokratis gratis. Sikkert fler og. Dette vet klubbene å utnytte nå.

Torreira har kontrakt til sommeren 2023. Han slippes ikke gratis og spesielt ikke når det er flere klubber som er interessert, men verdien hans har nok falt siden han ikke har vist seg god nok for Atletico Madrid heller. 

Men selvsagt, du svikter jo aldri når det gjelder å tolke alt på den mest negative måten. 

Manoon

Manoon
24.01.21 21:56

Kildene mine sier at Torreira skal gis vekk til Fredrikstad, mens vi får Thomas Drage i retur. Kanskje hvis vi er heldige får vi Henrik Kjelsrud Johansen også. Samme kildene sier at vi har fått bud på £75 mill på Mustafi fra Stoke.

Bukayo

Bukayo
24.01.21 22:04
Walchez: Men selvsagt, du svikter jo aldri når det gjelder å tolke alt på den mest negative måten.

Når man får opplyst at Monaco har tilbudt Torreira en treårskontrakt, og det ikke er opplyst om noen kjøpesum, blir ikke du en smule bekymret da? Gitt våre problemer med å få solgt spillere de siste vinduene. Er ikke uten grunn at jeg tolker det i litt negativ mening. Hvor mye fikk vi at Atletico for dette halvtårslånet egentlig? 

Walchez

Walchez
24.01.21 22:07
Bukayo: Når man får opplyst at Monaco har tilbudt Torreira en treårskontrakt, og det ikke er opplyst om noen kjøpesum, blir ikke du en smule bekymret da? Gitt våre problemer med å få solgt spillere de siste vinduene. Er ikke uten grunn at jeg tolker det i litt negativ mening. Hvor mye fikk vi at Atletico for dette halvtårslånet egentlig?

Nei, jeg ville aldri tolket det som vi gir han vekk gratis når samme kilde sier at både Torreira og Arsenal er fornøyd med tilbudet. Regner med at kilden din er en retweet fra TuttoMercatoWeb?

ONV95

ONV95
24.01.21 22:38

Ser ingen klubbtråd for Fernebache ennå under Internasjonal, Bacary. Jeg har forresten en tyrkisk bekjent som er fanatisk Galatasaray-supporter. Dere burde kunne ha gode diskusjoner.

Bukayo

Bukayo
24.01.21 22:40
Walchez: Nei, jeg ville aldri tolket det som vi gir han vekk gratis når samme kilde sier at både Torreira og Arsenal er fornøyd med tilbudet. Regner med at kilden din er en retweet fra TuttoMercatoWeb?

Vi er fornøyd bare vi blir kvitt lønningene hans kjenner jeg klubben rett. Rart det ikke står noenting om overgangsum. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg