Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool - Burnley - Kamptråd

NYTT TEMA
iustitia_pro_XCVI

iustitia_pro_XCVI
22.01.21 10:01
MrManUtd: - hadde neppe gjort det dårligere enn liverpool uten van Dijk :-)

Er du sikker?

Uansett så er det litt større fallhøyde i Liverpool for tiden enn det er i United. 21 poeng mindre enn etter 19 kamper forrige sesong er rimelig stygt. Samtidig har dere forbedret dere med 12.

Når vi som evner å se litt edruelig på resultatene deres så har det ikke vært rent få kamper hvor dere har vært helt elendige, men med marginer og flyt fått med dere 3 poeng. Forbedringen deres kunne med andre ord fort vært ganske mange poeng færre.

Som sagt lenge; United er ikke problemet, men det er klart LFC må fikse sin egen form og prestasjoner rimelig kjapt.

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
22.01.21 10:15
iustitia_pro_XCVI: Når vi som evner å se litt edruelig på resultatene deres så har det ikke vært rent få kamper hvor dere har vært helt elendige, men med marginer og flyt fått med dere 3 poeng.

2.

Men det har også vært ett par kamper vi burde vunnet, men hvor marginene har gått i mot.

Det er ikke dermed sagt at vi har vært så forbanna gode hele sesongen, men det er svært få kamper vi har vunnet hvor vi har vært elendige og hadde fortjent tap. Ikke mer enn to, vil jeg påstå.

Det må også være fair å påpeke at Man Utd var en av klubbene som fikk tøffest forutsetninger da man gikk inn i denne sesongen. Særlig sammenlignet med LFC.

Når det gjelder Liverpool har dere gått fra ekstrem flyt i et par sesonger på mange fronter til ekstrem stang ut. Problemene er langt i fra så fundamentale eller voldsomme som de nå helt sikkert oppleves. 

iustitia_pro_XCVI

iustitia_pro_XCVI
22.01.21 10:23
TheBelfastBoy: 2. Men det har også vært ett par kamper vi burde vunnet, men hvor marginene har gått i mot. Det er ikke dermed sagt at vi har vært så forbanna gode hele sesongen, men det er svært få kamper vi har vunnet hvor vi har vært elendige og hadde fortjent tap. Ikke mer enn to, vil jeg påstå. Det må også være fair å påpeke at Man Utd var en av klubbene som fikk tøffest forutsetninger da man gikk inn i denne sesongen. Særlig sammenlignet med LFC. Når det gjelder Liverpool har dere gått fra ekstrem flyt i et par sesonger på mange fronter til ekstrem stang ut. Problemene er langt i fra så fundamentale eller voldsomme som de nå helt sikkert oppleves.

Mulig poengsummen deres er rimelig fair totalt sett. Mitt inntrykk er ihvertfall at dere har noen poeng mer enn dere har fortjent, men det betyr jo egentlig ingenting.

Også godt mulig at dere gjør det veldig bra i forhold til LFC med tanke på oppkjøring til sesongen. Så har vel den pendelen snudd kraftig i løpet av sesongen når LFC har blitt truffet kraftig av skader.

Jeg er ikke av de som graver meg ned av situasjonen. At en sånn periode måtte komme uavhengig av både Covid-19 og skadesituasjonen har jeg vært forberedt på. Litt ekstremt blir det jo nå, men vi har fremdeles mengder av klasse i laget og dette vil snu.

Dux1

Dux1
22.01.21 11:02
Guarnere2: Firmino. Helt seriøst. Spark han imorgen. Jævla dritt

Haha. Typisk medgangssupportere. Tenker ikke lenger enn nesetippen når motgangen kommer. 

Dux1

Dux1
22.01.21 11:03
fugletitteren: TAA for president

Den eller de som påstod at AWB er minst like god som TAA har endelig fått rett ;-)

Morten_1996

Morten_1996
22.01.21 11:40
TheBelfastBoy: Det må også være fair å påpeke at Man Utd var en av klubbene som fikk tøffest forutsetninger da man gikk inn i denne sesongen. Særlig sammenlignet med LFC.

Hva legger du i det? Hvilke forutsetninger?

MrManUtd

MrManUtd
22.01.21 11:59

"Hvilke forutsetninger?"

- en måned ekstra på å komme til hektene etter forrige sesong bl.a.

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
22.01.21 12:01
Morten_1996: Hva legger du i det?

Mens Liverpool avsluttet forrige sesong 26. juli, sammen med de fleste andre PL-lagene, avsluttet Man Utd sesongen 16. august. Når hvile og oppkjøring er såpass redusert allerede er den marginale nytteverdien av ett par ekstra uker betydelig, vil jeg tro.

Selvsagt fint og nyttig at Man Utd fikk en ekstra uke fri, men det innebærer også et tettere program senere. Bedre enn alternativet, men likevel ikke optimalt.

LaGoeba

LaGoeba
22.01.21 12:40
CrazyBrunost: Klar over at det var en liten kollaps i Dortmund i 2014 men var det virkelig så ille?

I november og desember drev han å rotet nede på 18. og 17. plass i Bundesliga, før Dortmund fikk snudd skuta og til slutt havnet på syvendeplass og et tap i cupfinalen. 

Lezah

Lezah
22.01.21 13:39
TheBelfastBoy: Selvsagt fint og nyttig at Man Utd fikk en ekstra uke fri, men det innebærer også et tettere program senere. Bedre enn alternativet, men likevel ikke optimalt.

I fare for å være helt Fran, så er det rart at folk ikke skjønner dette.

Fifflefoffle

Fifflefoffle
22.01.21 13:49

Jeg leste et sted at Fabinho burde fått rødt kort etter han sparket en Burnley spiller. Noen som kan finne ett klipp av situasjonen?

GreySerpent

GreySerpent
22.01.21 14:09

Morsom tweet:

Jürgen Klopp complaining a few weeks about the amount of penalties that Man Utd get just for them to lose their home record at Anfield in the Premier League to a penalty. You couldn’t write it.

GreySerpent

GreySerpent
22.01.21 14:11
Dux1: Haha. Typisk medgangssupportere. Tenker ikke lenger enn nesetippen når motgangen kommer.

Sier han som kaller egne spiller for fitter. 

Bakkus

Bakkus
22.01.21 19:06
Artaxerxes: Du regner altså ikke med at Ole har noen planer om å satse hardt på Europa League?

Håper ikke det.

FrannyLee

FrannyLee
22.01.21 22:46
GreySerpent: Sier han som kaller egne spiller for fitter

Burde nå aldri være ett skjellsord uansett. Heller motsatt.

Det er DER vi alle kommer fra.

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
23.01.21 09:14
iustitia_pro_XCVI: Jeg er ikke av de som graver meg ned av situasjonen. At en sånn periode måtte komme uavhengig av både Covid-19 og skadesituasjonen har jeg vært forberedt på. Litt ekstremt blir det jo nå, men vi har fremdeles mengder av klasse i laget og dette vil snu.

Nei, det er det ikke grunn til. Det var, som du sier, ikke til å unngå. Jeg husker veldig godt at syklusene til Man Utd i storhetsperioden til Ferguson var litt like. I tredjesesongen haltet man seg inn, og dersom man ser på minutter spilt ser man tydelig at nøkkelspillerne spilte mye mindre. Jeg fryktet litt at Covid-pausen skulle redde dere. Den må ha vært gunstig.

Jeg synes det er bemerkelsesverdig hvor mye mindre dere presser denne sesongen. Det gjelder hele fronttrioen og midtbanespillerne. Det er litt typisk at den nye stjernespilleren deres får skylden når det nå ikke flyter på samme måte.

I lys av hvordan presspillet har endret seg er det litt rart å lese at enkelte tror at Thiago ble henter for å presse enda mer og enda høyere. Det gir mindre og mindre mening. Jeg er overbevist om at Thiago ble hentet fordi Klopp visste at man ville presse mindre denne sesongen, og at man derfor ønsker en ekstremt ballsikker ballsentral. En som bidrar til at man i større grad kan hvile med ball.

Det blir spennende å følge utviklingen deres denne sesongen. Jota kan gi ett etterlengtet boost, men siste halvdel av denne sesongen blir intens for de fleste lagene.

Knaxern

Knaxern
23.01.21 09:40
Godset_United_Sharks: Men de hadde vel Sané? Var det ikke den sesongen han gang på gang reddet City Utrolig spiller når han har dagen.

Stemmer. Det var forøvrig en spiller de savnet like mye som Laporte forrige sesong.

Ser dog ut som Foden har slått seg virkelig til rette i laget, og erstattet Sané på en glitrende måte(selv om det ikke er helt like spillere).

caliblue

caliblue
23.01.21 10:21
TheBelfastBoy: Mens Liverpool avsluttet forrige sesong 26. juli, sammen med de fleste andre PL-lagene, avsluttet Man Utd sesongen 16. august. Når hvile og oppkjøring er såpass redusert allerede er den marginale nytteverdien av ett par ekstra uker betydelig, vil jeg tro. Selvsagt fint og nyttig at Man Utd fikk en ekstra uke fri, men det innebærer også et tettere program senere. Bedre enn alternativet, men likevel ikke optimalt.

Litt forenklet dette.

Du glemmer at det var landslagsopphold i forkant av seriestarten. Hvor lag manglet store deler av stallen opp til 10 av de siste 14 dagene før seriestart.

Ingen mulighet til å få trent sammen, spille sammen noe lag eller å få spilt noen skikkelig treningskamp med toppet lag. Mens alskens landslagstrenere tok over kontrollen på spillere som burde ha fullt fokus på den kommende sesongen.

United fikk 10-12 treningsdager sammen og en fullverdig treningskamp mot PL-motstand i forkant av sin sesongstart.

For Evertons del var det f.eks. bare to spillere som startet både den siste treningskampen og første seriekamp. Nykommerne James, Doucoure og Allan hadde to eller tre treninger med alle på plass før sesongen startet borte mot Spurs.

Nå landa de på beina, men jeg tror nok Ancelotti hadde gitt opp et par uker av oppkjøringa for å få forberede seg i fred og ro på feltet inn mot sesongstart.

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
23.01.21 10:56
caliblue: Litt forenklet dette. Du glemmer at det var landslagsopphold i forkant av seriestarten. Hvor lag manglet store deler av stallen opp til 10 av de siste 14 dagene før seriestart.

Det har du rett i, men hvorfor tror du at dette var noen fordel for Man Utd? At Man Utd, som i utgangspunkt hadde færrest dager, skulle få enda færre ser det ut til at du mener var en fordel Man Utd? 

Eller bare påpeker du at forholdene strengt tatt var enda verre for Man Utd enn hva jeg gir uttrykk for? Da er jeg enig!

Dux1

Dux1
23.01.21 17:23
GreySerpent: Sier han som kaller egne spiller for fitter.

Og månen er laget av en ost.... I hva slags verden lever du i hvor dette har en relevans til temaet? 

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
24.01.21 12:14
caliblue: Nå landa de på beina, men jeg tror nok Ancelotti hadde gitt opp et par uker av oppkjøringa for å få forberede seg i fred og ro på feltet inn mot sesongstart.

Jeg tør påstå at det ikke er noen som kommer så ofte inn i debatter og forsøker å gjøre seg smarte, for deretter å forsøke fordufte, uten å forklare seg. Jeg skulle gjerne forstått hva du mener, men du forstod det kanskje ikke selv?

Utover det tror jeg alle er like overrasket over at Everton faktisk har landslagsspillere!

Springer1

Springer1
24.01.21 12:22

Er jo litt artig at Everton og United fans "gjør opp" seg imellom i en Liverpool-Burnley tråd.  Vi har tydeligvis fortsatt stor tiltrekningskraft.

Klikk for å gå tilbake til toppen