Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sommervinduet 21 Liverpool FC

NYTT TEMA
sspanther

sspanther
08.05.21 11:11
eppaen: Når vi ser hva Cavani har tilført United - så er selvsagt Lewa veldig veldig velkommen.

Og så er polakken noen nivå høyere enn Cavani også, verdens beste spiss. Tror det kun er et Haaland kjøp så kan få Bayern til selge unna Lewandowski. Liverpool trenger en som setter de aller fleste sjansene, alder eller ei :P 

Irriterte meg over at det var Man Utd som gikk for Cavani, en spiller jeg lett hadde tatt imot med glede til LFC.

return_of_drakkar

return_of_drakkar
08.05.21 11:14
sspanther: Selv om Lewandowski drar på årene så hadde jeg jublet hvis LFC hadde forent han med Klopp hvis det er noe i ryktene som at han har fått et ultimatum i Bayern.

Det hadde vært meget interessant.

Beaut havner nok i England i sommer.

minuspol

minuspol
08.05.21 14:40
sspanther: Irriterte meg over at det var Man Utd som gikk for Cavani, en spiller jeg lett hadde tatt imot med glede til LFC.

Men Klopp vil ikke ha en så svak spiller som Cavani. Heldigvis.

Knaxern

Knaxern
08.05.21 14:43
sspanther: Irriterte meg over at det var Man Utd som gikk for Cavani, en spiller jeg lett hadde tatt imot med glede til LFC.

Mer irritert over at man ikke gikk for Suarez. Han var også gratis forrige sommer.

eppaen

eppaen
08.05.21 22:09
minuspol: svak

Javel? Går langt utenpå Firnino til det Liverpool hadde trengt denne sesongen.

WaltonBreckRd

WaltonBreckRd
08.05.21 23:52

Cavani er selvsagt ikke svak, det vet minus også. Det har han vist for et meget bra ManU-lag flere ganger denne sesongen. Heldigvis er de ikke gode nok til å vinne ligaen. 

Gå all in for Jadon Sancho. Ikke la han glippe. MEN med de fattige usle firstprice-superliga eierne vi har blir det aldri i verden noe så bra. Vi får nøye oss med Jovanovic2.0.

(Innlegget ble redigert 08.05.21 23:54)

-k9b_

-k9b_
09.05.21 08:07

Blasfemi å disse matadoren.

Edit: lol nå fikk jeg lov til å skrive igjen ja. 1 måneds utestengelse for å kritisere modereringa her. Det er så håpløst at jeg sier takk for meg. Melder overgang til Twitter

(Innlegget ble redigert 09.05.21 08:09)

sspanther

sspanther
09.05.21 09:48
WaltonBreckRd: Gå all in for Jadon Sancho. Ikke la han glippe. MEN med de fattige usle firstprice-superliga eierne vi har blir det aldri i verden noe så bra. Vi får nøye oss med Jovanovic2.0.

Sancho hadde vært fantastisk å fått inn i laget men synes ikke han skal kjøpes til fordel for en som vet hvor målet står. En som har det som kan virke som en medfødt evne til å lukte målsjanser før ballen er spilt mot han. Ikke nok at bare en av de tre fremme scorer samt som de sløses en hau med sjanser. 

Blir skuffet om ikke en angriper kommer inn itillegg til Konatè som det virker å være den de har bestemt seg for. Er vel Malen og En-Nesyri(?) som har vært linket endel. Virker jo som to forskjellige typer. Malen er en som kan bekle alle rollene fremme mens Nesyri er en som kan ta Firmino sin plass og har et bedre instinkt foran mål(etter hva jeg har lest av andre og sett på skrytevideoer).

KongOlav2

KongOlav2
09.05.21 09:50
sspanther: Sancho hadde vært fantastisk å fått inn i laget men synes ikke han skal kjøpes til fordel for en som vet hvor målet står. En som har det som kan virke som en medfødt evne til å lukte målsjanser før ballen er spilt mot han. Ikke nok at bare en av de tre fremme scorer samt som de sløses en hau med sjanser. Blir skuffet om ikke en angriper kommer inn itillegg til Konatè som det virker å være den de har bestemt seg for. Er vel Malen og En-Nesyri(?) som har vært linket endel. Virker jo som to forskjellige typer. Malen er en som kan bekle alle rollene fremme mens Nesyri er en som kan ta Firmino sin plass og har et bedre instinkt foran mål(etter hva jeg har lest av andre og sett på skrytevideoer).

Rendyrka målscorere er temmelig oppskrytt som spillertype. Bortsett fra noen ytterst få eksempler, er det ikke denne typen som peger fotball i dag.

sspanther

sspanther
09.05.21 11:24
KongOlav2: Rendyrka målscorere er temmelig oppskrytt som spillertype. Bortsett fra noen ytterst få eksempler, er det ikke denne typen som peger fotball i dag.

Det instinktet mener jeg ikke er oppskrytt i det hele tatt, er flere som har det latent i seg, som i å ha den evnen til å plassere seg smart i feltet, holde hodet kaldt foran mål osv. Nærmest en medfødt egenskap hehe. Blir en formet riktig etter det og blir hardarbeidene brikke  itillegg da snakker vi(Lewandowski:P). Var ikke akkuratt F. Inzaghi som type jeg siktet til, men den å ha den nesen for mål. 

Er da målscorere som preger fotball hver eneste sesong da... Ofte rendyrkede målscorere som har blitt formet til noe annet itillegg som f.eks Kane, Lukaku, Lewandowski, Haaland osv.

(Innlegget ble redigert 09.05.21 11:26)

KongOlav2

KongOlav2
09.05.21 11:41
sspanther: Det instinktet mener jeg ikke er oppskrytt i det hele tatt, er flere som har det latent i seg, som i å ha den evnen til å plassere seg smart i feltet, holde hodet kaldt foran mål osv. Nærmest en medfødt egenskap hehe. Blir en formet riktig etter det og blir hardarbeidene brikke  itillegg da snakker vi(Lewandowski:P). Var ikke akkuratt F. Inzaghi som type jeg siktet til, men den det å ha den nesen for mål.  Er da målscorere som preger fotball hver eneste sesong da... Ofte rendyrkede målscorere som har blitt formet til noe annet itillegg som f.eks Kane, Lukaku, Lewandowski, Haaland osv.

Kane er jo langt mer enn en ren målscorer per dags dato. Lukaku synes jeg er oppskrytt. Og fotballen de siste årene har i større grad vært preget av typer som Salah, Mane, Messi, Müller, Sterling, De Bruyne, Fernandes og Mbappe enn de mer rendyrkede målscorerne. Man ser jo at det er store utfordringer med å erstatte de midtspissene som har dominert fotballen på 10-tallet og nå er på vei ned. Fra 87- og 88-årgangene hadde vi store midtspisser som Suarez, Cavani, Aguero, Benzema og Lewa. Det er få virkelig gode erstattere til disse fra senere årganger. 

Om vi gjør et offensivt storkjøp til sommeren, ville jeg heller hatt Sancho enn Haaland om vi tar sannsynlig pris med i betraktning. Og foruten Haaland ser jeg ingen spesielt interessante alternativer blant de mer typiske midtspissene. Da må det bli mer en ung og mindre kjent navn som Malen, Daka eller noe i den retning. Jeg liker det som skrives om Malen. Virker som en spennende type. Om det stemmer at ha han er typemessig noe i retning av Alexis Sanchez, er det en sjanse verdt å ta.

(Innlegget ble redigert 09.05.21 11:44)

minuspol

minuspol
09.05.21 11:51
-k9b_: Edit: lol nå fikk jeg lov til å skrive igjen ja. 1 måneds utestengelse for å kritisere modereringa her. Det er så håpløst at jeg sier takk for meg. Melder overgang til Twitter

Fader sakte, men sikkert, ut jeg også. Moderering er bra, moderering a la Nord-Korea og basert på personlige preferanser er ikke bra. 

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
09.05.21 12:30
minuspol: Fader sakte, men sikkert, ut jeg også. Moderering er bra, moderering a la Nord-Korea og basert på personlige preferanser er ikke bra.

Synd med -k9b_, men om det er blitt litt vanskeligere å være den du har forsøkt å være de siste årene er det et betydelig steg i riktig retning. Det har vært et slags forsøk på moderering det også, der to-tre stykker, ved å være bastante, nedlatende og ufine mot meninger som ikke har passet, har gått i flokk for å kunne skape et form for meningsdiktatur. Ikke rart du sutrer når dette blir slått ned på.

Jeg var veldig negativ til modereringen, og er fortsatt skeptisk til at man ikke kan «blåse ut», men det ser ut til å ha noe for seg.

Deila

Deila
09.05.21 12:36
TheBelfastBoy: men om det er blitt litt vanskeligere å være den du har forsøkt å være de siste årene er det et betydelig steg i riktig retning. Det har vært et slags forsøk på moderering det også, der to-tre stykker, ved å være bastante, nedlatende og ufine mot meninger som ikke har passet, har gått i flokk for å kunne skape et form for meningsdiktatur. Ikke rart du sutrer når dette blir slått ned på.

Spot on. 

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
09.05.21 12:38
KongOlav2: Suarez, Cavani, Aguero, Benzema og Lewa.

Spot the odd one out?

Når du skriver «store», mener du da rent fysisk? Synes det er endel spennende unge spisser på gang. Jeg synes både Iheancho, Calvert-Levin og Watkins (kanskje ikke veldig unge, men mange år igjen) ser veldig lovende ut. Ser man utenfor PL har man Haaland, Isak, Kean og Vlahovic.

KongOlav2

KongOlav2
09.05.21 12:40
TheBelfastBoy: Spot the odd one out? Når du skriver «store», mener du da rent fysisk? Synes det er endel spennende unge spisser på gang. Jeg synes både Iheancho, Calvert-Levin og Watkins (kanskje ikke veldig unge, men mange år igjen) ser veldig lovende ut. Ser man utenfor PL har man Haaland, Isak, Kean og Vlahovic.

Nei, store kvalitetsmessig. 

Det har ikke vært mange spisser født i første halvdel på 90-tallet som har dominert i større europeiske klubber de siste årene. Kane er det ene åpenbare unntaket. 

Og av yngre er jo Haaland ekstremt åpenbar da, men det gjenstår å se hvor gode de andre du nevner vil bli. Vi ser jo en tendens til at enkelte lag velger å spille uten en typisk midtspiss/spydspiss i endel tilfeller. 

(Innlegget ble redigert 09.05.21 12:42)

TheBelfastBoy

TheBelfastBoy
09.05.21 12:52
KongOlav2: Det har ikke vært mange spisser født i første halvdel på 90-tallet som har dominert i større europeiske klubber de siste årene. Kane er det ene åpenbare unntaket.

Sant det. Mulig hukommelsen sviktet meg, man var det ikke litt det samme mellom 82 og 87? Tevez og Rooney unntak dersom de kan regnes som «spydspisser» (noe jeg mener er tvilsomt)? Torres, kanskje en åpenbar, men han var ikke «der» i like mange år. Dersom han faktisk var «der».

Fra første halvdel av 90-tallet et det Lukaku og Kane som stikker seg ut.

sspanther

sspanther
09.05.21 12:58
KongOlav2: Kane er jo langt mer enn en ren målscorer per dags dato. Lukaku synes jeg er oppskrytt. Og fotballen de siste årene har i større grad vært preget av typer som Salah, Mane, Messi, Müller, Sterling, De Bruyne, Fernandes og Mbappe enn de mer rendyrkede målscorerne. Man ser jo at det er store utfordringer med å erstatte de midtspissene som har dominert fotballen på 10-tallet og nå er på vei ned. Fra 87- og 88-årgangene hadde vi store midtspisser som Suarez, Cavani, Aguero, Benzema og Lewa. Det er få virkelig gode erstattere til disse fra senere årganger.  Om vi gjør et offensivt storkjøp til sommeren, ville jeg heller hatt Sancho enn Haaland om vi tar sannsynlig pris med i betraktning. Og foruten Haaland ser jeg ingen spesielt interessante alternativer blant de mer typiske midtspissene. Da må det bli mer en ung og mindre kjent navn som Malen, Daka eller noe i den retning. Jeg liker det som skrives om Malen. Virker som en spennende type. Om det stemmer at ha han er typemessig noe i retning av Alexis Sanchez, er det en sjanse verdt å ta.

Skrev et langt svar til deg men så forsvant det etter at jeg hadde trykket send av en eller annen grunn..:S Så dette ble mer halvhjertet he-he.

Klart Kane som et eksempel er mye mer enn en målscorer, han er en spiss som har blitt formet til noe mer som har gjort ham komplett. Det er det å bygge videre på det instinktet noen har når det kommer til å score mål til å bli noe mer enn bare det. Litt som Klopp og Lewandowski i Dortmund.

Har heldigvis Salah som scorer jevnt og Manè når han er i form men ønsker en som kan konkurrere eventuelt erstatte Firmino etterhvert som har litt mer spisskompetanse. Og jeg mener det var en her som beskrev En-Nesyri som en spennende spiller som kanskje kan blomstre i den rollen. Har bare sett skrytevideoer av Malen og Daka, og de ser jo begge to ut som spillere som kan passe inn under Klopp. Litt skeptisk til spillere fra den nederlandske ligaen(Suarez er unntaket). Daka minnet meg litt om Manè kanskje.

Men Lukaku oppskrytt? Nææh, det beistet der har jo bøttet inn mål nesten hele tiden utenom i Man Utd. God til å holde på ball også som hjelper de rundt ham.

(Innlegget ble redigert 09.05.21 13:00)

Knaxern

Knaxern
09.05.21 13:10
TheBelfastBoy: Jeg synes både Iheancho, Calvert-Levin og Watkins (kanskje ikke veldig unge, men mange år igjen) ser veldig lovende ut. Ser man utenfor PL har man Haaland, Isak, Kean og Vlahovic.

Overraskende at så mange undervurderer Lautaro Martinez. Vært enormt god i to sesonger nå, og vil bare bli bedre.

sspanther

sspanther
09.05.21 13:12

– Sannsynligvis blir det kun kjøp av én midtstopper denne sommeren | Liverpool FC Supporters Club Norway

Nå får vi se hva det blir til, hvis dette stemmer da. Heller mot Konatè, men kunne tenkt meg begge og Matip pga skader etter hver 2-3 kamp han spiller.

Knaxern

Knaxern
12.05.21 11:44

Håper man er på ballen når det gjelder Kaiky Fernandes.

Einarglu

Einarglu
12.05.21 12:37
Knaxern: Håper man er på ballen når det gjelder Kaiky Fernandes.
Einarglu

Einarglu
12.05.21 12:37
Knaxern: Håper man er på ballen når det gjelder Kaiky Fernandes.

Dobbel

(Innlegget ble redigert 12.05.21 12:37)

Knaxern

Knaxern
12.05.21 12:52
Einarglu: Om vi så er på ball, er det nok allerede for sent.

Nope, det der er en annen Kaiky.

Einarglu

Einarglu
12.05.21 13:22
Knaxern: Nope, det der er en annen Kaiky.

Aa, du snakket om han stopperen (backen?) fra Santos?

Knaxern

Knaxern
12.05.21 13:26
Einarglu: Aa, du snakket om han stopperen (backen?) fra Santos?

Jepp.

Springer1

Springer1
15.05.21 19:38

Trengte vi mål fra midtbanen??

OK, Tielemans.

Coutinho10

Coutinho10
15.05.21 19:44

Tielemans burde være første prioritert når det kommer til forsterkning på midtbanen. 

Zwei_Minuten_Strafe

Zwei_Minuten_Strafe
15.05.21 20:39
Coutinho10: Tielemans burde være første prioritert når det kommer til forsterkning på midtbanen.

Tielemans som erstatter for Wijnaldum. Det hadde vært konge!

WaltonBreckRd

WaltonBreckRd
16.05.21 20:00

Tielemans hadde vært en fantastisk signering, men blir nok alt for dyr for oss.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg