TrueTopRed: Det er lettere å ødelegge/forsvare enn å skape noe, det er nummer 1.
Men det gjelder hver sesong.
Klopp har vært inne på noe vesentlig ett par ganger denne sesongen. Det er mindre fysisk krevende/belastende å ha ballen i laget enn å jage den.
Jeg tror det er en vesentlig fordel å slippe EL/CL denne sesongen, og at dette er noe av forklaringen til at flere lag blander seg inn. At Man Utds spillestil gavner dem noe mer denne sesongen enn ellers har jeg null tro på.
(Innlegget ble redigert 03.03.21 12:18)

TheBelfastBoy: Det er mindre fysisk krevende/belastende å ha ballen i laget enn å jage den.
Det gjelder også hver sesong da.
Enklere spillestil bør fortsatt være enklere å utføre om alle man er på 70-80% av seg selv. Forskjellen er at så fort man er på 100% og tilbake til "normalen" så er det et spill som vil florere enda mer og pushe 100 points og masse mål fremover.
(Innlegget ble redigert 03.03.21 12:27)

TheOpiate: Blir veldig overrasket om dette er noe annet enn midlertidig fra Pep. Han skjønte tidlig at andre skyts måtte til og brukte litt av starten på sesongen til å sette denne spillestilen. Nå sitter den, og de har igjen blitt en maskin som bare ruller på
Ventet bare på at de skulle få et run etter en litt under par svak start, og det er sikkert som du sier at han har tatt grep.
Han er også flink til å bruke troppen, og på den måten hele tiden ha det beste alternativet på banen til enhver tid. En heldig situasjon å kunne ha motiverte spillere på og der de kjenner seg delaktige i det som skjer.
Liker ikke at vi har så mange klippekort.
(Innlegget ble redigert 03.03.21 12:26)

TrueTopRed: Det gjelder også hver sesong da.
Men den marginale nytteverdien bør være høyere i en sesong der fysisk belastning er en større utfordring.
Og jevnt over synes jeg det er veldig mange lag med en primitiv og enkel spillestil som virkelig ikke lykkes denne sesongen. Dermed tviler jeg litt på forklaringen din.
(Innlegget ble redigert 03.03.21 12:34)

Diallo
Rashford Bruno Ødegaard
Beek
Rice
Shaw Maguire Varane AWB
De Gea
Benk:
Bishop
Telles
Williams
Bailly
Lindelöf
Fred
McTominay
Pellistri
James
Shoretire
Greenwood
Liker den tanken eg. Varane bytte mot Pogba? Rice bytte for Lingard + 35-45 mill pund. Vet ikkje ka Ødis vil koste? Rundt 40 mill.
Selge Henderson for rundt 30, få inn en reserve keeper. Bruk Bishop som andre valg og kjøp en rimelig 3dje keeper. Selge unna Martial. Har vi Greenwood og Shoretire som backup.
Hastigheten til Diallo kan bli gull sammen med Ødis sine kvalitetspasninger + Bruno sine. Rashford også kan lage trøbbel.
Er litt ønsketenkning men en fin tanke.
(Innlegget ble redigert 14.03.21 18:16)

GreySerpent: Takker Skaperen for at du ikke styrer.
Herrigud, kan du ikkje komentere tanken min? Istedet for og Mocke meg uten og komme med mot argumenter? Du svarer meg slik konstant meg, ver litt saklig.. Og ikkje gå etter person..
Eg kom bare med entanke, ka var så galt med den f.eks? Istedet for og komme med "eg er glad du ikkje styrer".
Ka er så galt med Varane, Rice og Ødegaard inn? Martial, og en av keeperne må gå, lettest med Henderson, siden ingen vil kjøpe De Gea med hans lønn...
Pogba ønsker seg bort, hvorfor skal vi tvinge han her?
Det må da for pokker vere rom og komme med ideer sjølv om dei er ville? Eg er ingen fasit, det må du forstå. Virker som det ikkje er lov og mene noe som helst her inne.. og att er kun enkelte som er "verdt" og svare seriøs
(Innlegget ble redigert 14.03.21 18:23)