Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sommervinduet 2021 - Man United

NYTT TEMA
Lezah

Lezah
11.04.21 12:08
GreySerpent: DM - HV inn, så kunne man frigjort mer av kreativiteten til Pogba kanskje.

Det hadde hjulpet laget generelt.

Lezah

Lezah
12.04.21 22:23

Er vi linket til noen Bosman-spillere? Boateng sånn veldig vagt, men ellers?

TrueTopRed

TrueTopRed
14.04.21 10:39

Mitt ønske før vinduet 2019

Ønske før vinduet 2 år senere

Tvilsomt om jeg blir bønnhørt, og kan fint se for meg at det ikke engang blir en DM på oss. Basert på tidligere års handlinger, dvs at man har så stort fokus på et alternativ, at det ender i null og ingenting. Jeg tror fort West Ham blir en leiere nøtt å knekke enn Leicester og Crystal Palace.

Det jeg håper er at klubbens siste rokkeringer ikke bare er ren pølsevev for å holde motet oppe hos fansen, og at det faktisk var for å skape litt tid til å kunne få gjort noe seriøs reaserach og mulig kontakt med klubber om potensielle mål i mellomtiden til vinduet åpner.

Nå bør man helst fremstå som forbredt på sommerens vindu. Både for å vise at de siste grepene gir mening, og for å vise fansen at man må ta ytterliggere steg om man virkelig tror seg er landets nest beste lag (noe jeg ikke tror vi er, men det er en annen historie),for å prøver å ta det neste steget opp.

Klubben må jobbe utifra dagssituasjonen, og der er det en liten tropp med mangler som behøver oppgraderinger.

(Innlegget ble redigert 14.04.21 10:42)

Dux1

Dux1
14.04.21 13:54

– Jeg blir lei av maset. Vi trenger ikke å selge noen

– Da Covid-19 slo til med full tyngde hadde vi ingen gjeld. Ikke en eneste euro. Takket være økonomistyringen er vi en komfortabel situasjon, og vi trenger ikke å selge noen spillere. Det er viktig å forstå.

Hans-Joachim Watzke

TrueTopRed

TrueTopRed
14.04.21 14:33
Dux1: – Jeg blir lei av maset. Vi trenger ikke å selge noen

Jeg kjenner ham veldig bra og han kjenner meg veldig bra. Vi har ingen problemer. Vi vet begge to hva den andre ønsker å gjøre, sier Dortmund-sjefen

Da er det ganske ovious for meg at United ikke er den klubben Håland egentlig vil til. Selv om vi også i realiteten fikk vite det sist gang.

Blir vel spania og at både klubb og Raiola får pengene sine.

(Innlegget ble redigert 14.04.21 14:34)

InsVerderben

InsVerderben
14.04.21 15:20

TrueTopRed: "Da er det ganske ovious for meg at United ikke er den klubben Håland egentlig vil til. Selv om vi også i realiteten fikk vite det sist gang. Blir vel spania og at både klubb og Raiola får pengene sine."

Som du påpeker var han vel i grunnen ikke aktuell ved forrige korsvei (eget ønske, mindre klubb, mer utvikling og spilletid ) og det synes ikke slik nå heller. 

Har ikke hatt noen tro på at han skulle komme til United og også i denne runden kan jeg bare tippe om hvorfor, og tror han søker andre managere enn OGS. Det blir kanskje som du tipper, med Spania, Raiola&pengene..!?

Ser at flere klubber har uttalt at de ikke vil hente ham og stoler sånn passe på akkurat dét! Har tippet tidligere om hvor han havner og gjør det igjen: Dortmund, Bayern München, Real Madrid eller City. (LFC som en outsider pga Klopp, men den er ytterst syltynn gitt prisen)

Detvareingang

Detvareingang
14.04.21 15:43

Er veldig spent på hva budsjettet i sommer er på. Ein ting er hvertfall sikkert mange kommer til å bli skuffa, vi har vel ca 5 posisjoner som bør styrkes å vi kommer ikkje til å prioritere hver posisjon som bør styrkes.

Hvliken posisjon er viktigeste å prioritere er vanskelig å si. Hvilken forsterkning gir oss mest økning av poeng? Ein skikkelig DM vil balansere laget mye mer. Ein topp spiss vil mest sannsynlig gjøre laget mye farligere, samme kan sies om vi fikser høyresiden vår. Ein stopper er og noe å se på.

Personlig så håper eg at vi går for ein spiss, og om vi kvitter oss med ett par spillere kan hente inn ein DM i samme slengen. Høyresiden vår har vært ei plage lenge, og rekner med Solskjær ser det samme. 

Noen blir nok strålende fornøyd i sommer, mens andre blir missfornøyde. Eg blir i tillegg skremt om City skulle hente Haaland, da blir det nermest umulig å hanske med dei framover.

I det fulle å hele så blir sommeren forferdelig spennende for vår del. 

Mc_lovin

Mc_lovin
14.04.21 17:28
Dux1: – Da Covid-19 slo til med full tyngde hadde vi ingen gjeld. Ikke en eneste euro. Takket være økonomistyringen er vi en komfortabel situasjon, og vi trenger ikke å selge noen spillere. Det er viktig å forstå.

Ikke hele historien dette fra Watzke. Regnskapet for siste halvår 2020 viste en negativ cash-balanse på 28m euro. Så kan man jo bare spekulere hvordan ståa er til sommeren med den cash burnen de har hatt det siste året. 

Dortmund kommer til å trenge likviditet.  

missChance

missChance
14.04.21 18:09

Allegedly! - jeg vet nå ikke, jeg ...: 

The Manchester Evening News understands Rice asked United players about the club during the England national team’s World Cup qualifiers last month.

Dean Henderson, Harry Maguire and Luke Shaw were with the England squad for the entirety of the squad get-together while Marcus Rashford withdrew after the first qualifier against San Marino. Jesse Lingard, Rice’s teammate on loan at West Ham, was also in the squad. It is understood Rice spoke specifically to Maguire and Shaw about aspects of United.

glycinello

glycinello
14.04.21 20:04

"United have tracked Rice for more than two years amid their search for a young defensive midfielder. Although Rice, also capable of playing at centre-back, is a holding midfielder United scouts believe he could develop into a box-to-box asset."
Skal vi tolke dette til at vi ikke er interessert i en klassisk DM, eller at Rice skal brukes over hele fjøla?

Bongis

Bongis
14.04.21 20:13
glycinello: eller at Rice skal brukes over hele fjøla?

Vi har funnet spissen vår!

TrueTopRed

TrueTopRed
14.04.21 20:34
InsVerderben: Ser at flere klubber har uttalt at de ikke vil hente ham og stoler sånn passe på akkurat dét! Har tippet tidligere om hvor han havner og gjør det igjen: Dortmund, Bayern München, Real Madrid eller City. (LFC som en outsider pga Klopp, men den er ytterst syltynn gitt prisen)

Ser at endel tror på City, jeg ser ikke helt det så lenge Pep er manager. Jeg tror ikke at han er intressert faktisk.

De er vel i possisjon til å kjøpe noe stort der når Aguero gir seg til sommeren, men min følelse er at Pep vil ha noe helt annet.

Tørr nesten ikke å tippe faktisk, da jeg ser at flere av de lagene skulle kunne gå for noe annet. Men spent på utfallet, når det blir dags. Raiola mekker ett eller annet, det er jeg sikker på :)

glycinello

glycinello
14.04.21 21:32

"Vi har funnet spissen vår"

Så for meg en reell utfordrer til keeperplassen, men greit nok. Sikkert bra å ha Rice i bakhånd når Cavani stikker.

Bongis

Bongis
15.04.21 19:11

Hva tenker vi om Varane ryktene som begynner å blåse opp nå. Er det her vi bør sette midlene, eller burde vi satset på andre steder på banen? 

Varane i seg selv er jo for min del en no brainer.

Ale-Jet

Ale-Jet
15.04.21 19:12

Camp Varane bruker oss bare for å få en ny kontrakt i Real Madrid.

arknath

arknath
16.04.21 07:49

Blir et skummelt sommervindu. Ender vi opp med ingenting/mister Pogba kan vi fort slite hardt neste sesong. Disher vi ut store summer for Kane eller Haaland så gambler man økonomisk i veldig usikre tider, spesielt om man på toppen av det hele vil prøve å beholde Pogba.

Håper det ikke nøles og gjøres panikkavgjørelser (som så ofte før). Er det muligens lurt å ha is i magen og heller kjøpe opp spillere neste sesong fra de som har gamblet/må selge? I så fall må jo en del eksisterende spillere ta et steg opp fra denne sesongen(spesielt Martial).

(Innlegget ble redigert 16.04.21 07:50)

TrueTopRed

TrueTopRed
16.04.21 11:15
arknath: Håper det ikke nøles og gjøres panikkavgjørelser (som så ofte før). Er det muligens lurt å ha is i magen og heller kjøpe opp spillere neste sesong fra de som har gamblet/må selge?

En mellomting hadde nok vært å foretrekke, så det iallefall skjer noe. Hvis man tror at man skal være like heldig med skader neste sesong, så kan man fort få en kall overraskelse. Ville vært dumt å gamblet på.

I forhold til ev å forlate er det vel spesielt 3 spillere/situasjoner som ev må ses på. Bailly og Pogba som i sommer har et år igjen av kontrakten, og keepersituasjonen.

Så forventer jeg oppgradering i minst en av possisjonene der vi har en åpenbar mangel. Det er DM og høyrekant (så sant ikke Diallo er noe allerede).

Alle de tingene må det brukes hode i, og håper de får det rett denne gangen.

Fikk jeg velge ville jeg solgt Pogba, Bailly, Lingard og De Gea (tror jeg det skjer, nei selvsagt ikke)

Og ville addet til DM, pluss litt annet moro ved behov. Høyrekant, høyreback, spiss avhengig av hva som skjer med Cavani, Diallo (god nok) og ellers tilgjenglighet, men DM et must.

(Innlegget ble redigert 16.04.21 11:19)

Folkflesk

Folkflesk
16.04.21 11:20
arknath: Blir et skummelt sommervindu. Ender vi opp med ingenting/mister Pogba kan vi fort slite hardt neste sesong. Disher vi ut store summer for Kane eller Haaland så gambler man økonomisk i veldig usikre tider, spesielt om man på toppen av det hele vil prøve å beholde Pogba.

Ser for meg at Pogba ut og Kane inn kan være en bra løsning. Man får selvsagt se hva Tottenham krever, men det man får for Pogba burde kunne dekke det meste av utlegget.

TrueTopRed

TrueTopRed
16.04.21 11:24
Folkflesk: men det man får for Pogba burde kunne dekke det meste av utlegget.

Med all respekt, det vil vel aldri skje? Pogba med et år igjen av kontrakten i sommer.

Alle klubber som ev ville hatt han, ser jo at han er gratis (selvsagt masse sign on fee) neste sesong. Pogba selv tenker det samme = mye deilige penger rett i egen lomme som takk for at han gratis og kontrakten er ute.

Så blir han solgt i sommer, så blir det en adskillig lavere sum enn du forespeiler her. Kane vil også koste veldig mye mer om vi skal ha han.

Jeg er derimot enig i at en Kane kan vurderes som man har penger nok. Da må i det minste Cavani dra, ev også Martial.

(Innlegget ble redigert 16.04.21 11:26)

Folkflesk

Folkflesk
16.04.21 11:28
TrueTopRed: Så blir han solgt i sommer, så blir det en adskillig lavere sum enn du forspeiler her. Kane vil koste veldig mye mer.

Nå forespeilte jeg ikke en sum, men jeg tok kanskje litt hardt i ved å skrive "det meste". Man får se hva Tottenham krever, men Kane er som kjent (?) frustrert og tydeligvis gira på en overgang vekk fra Spurs. Kommer Real Madrid eller noen andre på banen så er jo alt ødelagt i forhold til å få ham for en anstendig pris. 

Blir mye hvis og om her, men jeg tror iallefall et salg av Pogba og et forsøk på å lande Kane i sommer kan være noe.

(Innlegget ble redigert 16.04.21 11:31)

Folkflesk

Folkflesk
16.04.21 11:29
TrueTopRed: Da må i det minste Cavani dra, ev også Martial.

Gjerne sistnevnte. Irriterende ustabil spiller.

(Innlegget ble redigert 16.04.21 11:30)

TrueTopRed

TrueTopRed
16.04.21 11:47
Folkflesk: Nå forespeilte jeg ikke en sum, men jeg tok kanskje litt hardt i ved å skrive "det meste".

Tenkte så enkelt at det meste av noe dyrt, at det fortsatt er litt penger :)

Ser for meg at om Pogba faktisk selges i sommer, så ser jeg for meg rundt £40m (basert på kontrakt og hans faktiske kvaliteter), samtidig kan de pengene komme godt med hvis klubben har jobbet godt siden sist og har lagt en god kabal.

Gjerne sistnevnte. Irriterende ustabil spiller.

Martial kunne hatt en funksjon fortsatt som komplement til Rashford på kanten + backup spiss. Men et bra bud kan man aldri si nei til.

Med Kane inn, så kunne jeg sett for meg han og Greenwood som hovedspissene. Så avhengig om Martial blir, så ville han vært 3e valg i tillegg til rotasjon ut til venstre, når Greenwood i tillegg til andre valg som spiss, også har en funksjon som rotasjonspiller til høyre.

(Innlegget ble redigert 16.04.21 11:52)

samassi

samassi
16.04.21 12:31

Fortsetter Pogba å prestere på det nivået han har levert i det siste, vil jeg gjerne beholde han. Da vil jeg heller kvitte meg med Martial - litt avhengig av hva som skjer med Cavani evt. ny spiss.

KongOlav2

KongOlav2
16.04.21 13:15
Folkflesk: Nå forespeilte jeg ikke en sum, men jeg tok kanskje litt hardt i ved å skrive "det meste". Man får se hva Tottenham krever, men Kane er som kjent (?) frustrert og tydeligvis gira på en overgang vekk fra Spurs. Kommer Real Madrid eller noen andre på banen så er jo alt ødelagt i forhold til å få ham for en anstendig pris.  Blir mye hvis og om her, men jeg tror iallefall et salg av Pogba og et forsøk på å lande Kane i sommer kan være noe.

Hva ville Kane egentlig kostet? Sikkert langt over £100m. Mener det var Lyon-president Aulas som mente at kjøp av særs dyre midtspisser nesten aldri var verdt pengene, og i så stor grad som mulig unngikk disse. Må egentlig si meg enig med ham.

Utgående kontrakter på Cavani og Mata frigjør penger. Salg av Pogba og De Gea i tillegg. Maks fokus på kjøp av f.eks Rice, Grealish og en habil midtstopper. Ville ikke et slikt transfervindu gitt en klar forsterkning?

InsVerderben

InsVerderben
16.04.21 13:17

TrueTopRed: "Ser at endel tror på City, jeg ser ikke helt det så lenge Pep er manager. Jeg tror ikke at han er intressert faktisk. De er vel i possisjon til å kjøpe noe stort der når Aguero gir seg til sommeren, men min følelse er at Pep vil ha noe helt annet."

Joda, mye taler for at du får rett og han kanskje ikke passer inn i Pep-ball. Ifølge b.la S. Solbakken er det slik at Pep ikke ønsker å ha en stor, sterk targetspiss å sette innpå. Dette bryter med hans filosofi, måten han ønsker å spille på og han vil ikke ha den fristelsen han mener det utgjør. (Fortsatt ifølge S. Solbakken)

Jeg setter verken S.S. eller Pep sine uttalelser i direkte sammenheng med Braut eller hans egenskaper som spiller, men det blir i allefall mer enn antydet en slik sammenheng i pressen. 

Mye mulig det er på den måten og at City er godt besatt (Jesus, Delap, Aguero i angrep, Gundogan, Foden, Sterling midtbane og offensive) og er vel muligens ute etter en lignende type som Agueo som erstatning.

Braut er jo selvfølgelig en angriper og gitt hans stats og egenskaper har han jo bevist han er mye mer enn en "stor, sterk targetspiss." Spent på å se hvor han havner, jeg får vurdere å stryke City fra min liste og som du sier så "mekker" nok Raiola ett eller annet..;)

CryniX

CryniX
16.04.21 14:33
arknath: Er det muligens lurt å ha is i magen og heller kjøpe opp spillere neste sesong fra de som har gamblet/må selge?

Dette ville jo vært en like stor gamble i seg selv etter mitt syn.

Slik jeg tolker artikkelen som TBB postet for et par uker siden ang. hvilke utfordringer OGS har slitt med etter forgjengeren og hvilke implikasjoner det hadde for fjorårets sommer, sitter jeg med et inntrykk av at man har en del å rutte med dersom man ønsker i sommer, men jeg kan naturligvis ta feil. Uansett blir jeg skuffet om man ikke forsterker solid i minst to posisjoner.

Å «utsette» forsterkningene for å se an hvilke klubber som evt. går på snørra med sine signeringer blir litt som å plukke ut varp på loppemarked - ja, man får muligens andre klubbers ræl til en muligens litt billigere penge enn hvis man hadde tatt samme gamble selv, men man har ikke så dårlig råd at man må samle knapper og glansbilder heller.

Kan gjerne betale premium på 1-2 spillere og supplere med et par unge/smarte signeringer i tillegg.

Bongis

Bongis
16.04.21 16:17

United.no redaksjonen med Bjarte Valen i spissen har spådd inn en «storfisk» inn denne sommeren. United skal visstnok ha råd til det denne gangen. Men vet ikke om det betyr kun denne signeringen, og ingen andre, eller om vi har råd til en typ 50-60m signering i tillegg.

tror det blir en mer spennende sommer enn i fjor hvert fall.

Detvareingang

Detvareingang
16.04.21 17:50

Tipper at budsjettet vårt ligger på rundt 150m£

Om vi da tar ett utgangspunkt at vi selger noen spillere å hanker inn noen pund der, da er vel Lingard den som er hetest.

Lingard - 20m£

Jones - 5m£ (Tvilende på vi får noe) 

Mata, Rojo og Romero går vel gratis.

Disse her er vel veldig sikker på forsvinner

Samtidig som Pogba, VDB, James, DDG, Bailly, Cavani og Martial alle spillere som fort kan forsvinne, selv om dei fleste her blir.

Posisjoner som bør forsterkes er 

Spissplassen, ett must hvertfall om Cavani går. Kandidatene som er nevnt, Haaland, Kane og DCL (di første 2 tar mesteparten av budsjettet) 

Dm, kandidatene her som er nevnt, Rice og Ndidi.

HV, vært ein forheksa plass i flere år, Sancho som det mest åpenbare kandidaten.

Midtstopper, vi lever nok godt med Harry og party svensken, dessverre så er resten bak di 2 knapt skadefrie. Ein løsning er å selge Bailly og hente ein som kan være ein direkte konkurrent mot Lindelof, da har vi hvertfall 3 stoppere av bra kvalitet som holder seg skadefri, Pau Torres og Kounde mulige alternativ.

HB, Kan fint fortsette med AVB selv om han er ødleggende offensivt, så her er det kun ett billig alternativ som er aktuelt. Aarons har blitt nevnt, ellers er eg ganske blank.

Dessverre så er fellesnevneren for dei fleste her at di blir dyre, fryktelig dyre. Eg håper vi kan forsterke hvertfall 2 posisjoner, får vi hvertfall inn 2 signeringer av høy kvalitet er eg strålende fornøyd.

Hetfield

Hetfield
16.04.21 17:54
Bongis: United.no redaksjonen med Bjarte Valen i spissen har spådd inn en «storfisk» inn denne sommeren. United skal visstnok ha råd til det denne gangen. Men vet ikke om det betyr kun denne signeringen, og ingen andre, eller om vi har råd til en typ 50-60m signering i tillegg. tror det blir en mer spennende sommer enn i fjor hvert fall.

Nå som man virkelig er i fremmarsj så må man forsterke.

Kan ikke spille en sesong til uten en fungerende høyreside og være helt avhengig av Fernandes for kreativ kraft (Når Pogba ikke er tilgjengelig) og Rashford.

Sportfreaken

Sportfreaken
16.04.21 18:06

Jeg tipper vi blir svært skuffet når overgangsvinduet stenger, i år også. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg