Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester United - Leicester

NYTT TEMA
missChance

missChance
11.05.21 21:33
Knaxern: Man Utd er ansvarlige for sikkerheten på eget stadion. Klarer de ikke å oppfylle dette, så er det deres problem. Det er klare regler på dette.

Det var ikke bare stadion som var problemet. Spillerne kom seg ikke fra hotellet.

TrueTopRed

TrueTopRed
11.05.21 21:34
Sukkertoppen: Selvfølgelig er det riktige sifre . tror du jeg sitte her og finner på?:) At Leicester skal plukke to poeng mot disse ser jeg ikke på som noen selvfølge.

Neida, jeg tror ikke det. Men jeg kjenner ikke situasjonen eller deg, derfor tok jeg en slags gardering. Men i utgangspunktet tror jeg på alle til det motsatte er bevist hehe

Nei det er ikke en selvfølge selvsagt. Det er det ikke at Liverpool tar 1 poeng mot oss heller.

Men mye igjen å spille om enda

CryniX

CryniX
11.05.21 21:36
LaGoeba: Det hadde jo vært å helle tennvæske på en brann man prøver å få kontroll på.

Jepp, i stedet ender det opp med et diplomatisk innpakket «fuck you» til to ESL-klubber og gir Leicester en fordel.

Et alternativ hadde vært å skyve WBA-kampen til Pool til torsdag, og heller sette United-Pool nå i helga. Et alternativ jeg for øvrig sliter med å finne noen “feil” med.

(Innlegget ble redigert 11.05.21 21:36)

AxelRudi

AxelRudi
11.05.21 21:37

Håper den sutregjengen her kun får et eller null poeng mot United på Torsdag, slik at Chelsea er sikre på CL og kan hvile hele førstelaget mot Leicester 3dager etter Fa Cupfinalen.

Det skulle da bare mangle.

GreySerpent

GreySerpent
11.05.21 21:39

FA bør få bot og poengtrekk hvert fall!

CryniX

CryniX
11.05.21 21:41
sharpix: sitte i sofaen og grave etter navlelo

En høyst undervurdert aktivitet.

Folkflesk

Folkflesk
11.05.21 21:44

FA bør bøtelegges. Og boten bør betales av Liverpool. 

holdthedoor

holdthedoor
11.05.21 21:45

Husker når Liverpool-supportere mente at det å flytte WBA-kampen ville være å «straffe» Liverpool. Det endret seg fort gitt

Knaxern

Knaxern
11.05.21 21:46
holdthedoor: Husker når Liverpool-supportere mente at det å flytte WBA-kampen ville være å «straffe» Liverpool. Det endret seg fort gitt

Det kan ikke ha vært spesielt mange.

Slikkepott

Slikkepott
11.05.21 21:52
Knaxern: Vi konkurrerer direkte med Leicester om topp4. Nå fikk de "gratis" 3p fordi FA satte opp et idiotisk kampoppsett for Man Utd. Hadde kampen blitt spilt på sitt opprinnelig tidspunkt, så hadde Leicester møtt et tøffere lag i dag.

Dette er vel omtrent på samme nivå som Hagens sparetips under finanskrisen, at man burde sende skjortene til England for å bytte ut snippene istedenfor å bare kjøpe nye skjorter.

Nei, Liverpool er ikke skadelidende. Dere er selv ansvarlige for ligaposisjonen, en kamp mellom Manchester United og Leicester er ikke utslagsgivende. Vi kunne fortsatt gitt fullstendig faen i Leicester kampen etter oppgjøret mot Liverpool og de hadde fortsatt fått de 3 poengene. Så lenge ikke det endrede kampoppsettet setter Liverpool i en håpløs situasjon ref hviletid, slik som det ble for Manchester United, så er dere på ingen som helst måte skadelidende.

Tvert imot så ligger dere an til å tjene på dette, Manchester United må rullere på spillerne og ta hensyn til en EL finale i det som er et latterlig kampoppsett. Vi er allerede uten vår beste forsvarsspiller, som ville startet mot Liverpool. 

missChance

missChance
11.05.21 21:52
holdthedoor: Husker når Liverpool-supportere mente at det å flytte WBA-kampen ville være å «straffe» Liverpool. Det endret seg fort gitt

Men å straffe Leicester i kampen om topp 4 ved å gi en konkurrent 3 poeng, er helt innafor :D

fugletitteren

fugletitteren
11.05.21 22:11

Til og med du skjønner at det ikke gir mening  om du tenker deg om litt. 

startelver

startelver
11.05.21 22:19

Fortjent ligagull til City, gratulerer til hele Manchester.     

KimAllergodt

KimAllergodt
11.05.21 22:20

Hadde LSK ikke gjort lignende mot vif hadde jeg blitt fly forbannet. 

Hadde vif ikke gjort lignende mot LSK hadde jeg blir særs overrasket.

KimK

KimK
11.05.21 22:22

Å gjøre det United gjorde i dag er helt innafor så lenge de kjemper på alle bauger og kanter.

unitedkid1902

unitedkid1902
11.05.21 22:55
Kristwic7: fordi fansen er idioter

Skjerpings

sharpix

sharpix
11.05.21 23:09
Slikkepott: Tvert imot så ligger dere an til å tjene på dette, Manchester United må rullere på spillerne og ta hensyn til en EL finale i det som er et latterlig kampoppsett.

Til kampen mot Lfc på torsdag kan United altså unne seg å stille med en releativ "fresh" keeper, duo på sentral midtbane, backer, én midtstopper, samt Pogba - dvs. at disse delene av førstelleveren har hvert fall fått 3 dager med hvile (hvilken luksus!).

Ellers har samtlige blant de som utgjør det foretrukkede angrepspersonellet denne våren, fått løpt på seg tyngre bein i og med at de har spilt minutter i løpet av samtlige tre kamper siden forrige torsdag. Sier seg at dette er en stor fordel for forsvaret til Lfc.

Og apropos disse "gratis" poengene som Leicester kunne ta med seg hjem i dag:
Jeg satt med en fornemmelse om at United fort kunne rane til seg et seiersmål på tampen, da OGS gjorde klar de offensive byttene rundt det 65. min. Egentlig et ganske smart grep i denne kampen, da det ville skape en truende motoffensiv mot forsvaret til Leicester, noe som ville gjøre de mer usikre på å gå fremover med backene sine. Det gjaldt bare å holde ut i noen minutter, og la den usikkerheten få gjøre sitt med Leicester-spillerne.

Men, dessverre så fikk man 1-2 scoringen rett i fleisen med en gang, og det ødela jo temmelig mye for Uniteds plan. Samtidig som det gav Leicester muligheten til å legge seg bakpå og stenge av trusselen United nettopp hadde byttet inn.

(Innlegget ble redigert 11.05.21 23:14)

HenryLegend

HenryLegend
11.05.21 23:15

Solskjær kan heller klage og kjefte på egne supporterne at de har kamp igjen nå på torsdag. Deres egen feil.

sharpix

sharpix
11.05.21 23:21
CryniX: En høyst undervurdert aktivitet.

Absolutt! Skal ikke si noe imot det.

Jeg synes derimot at det ville blitt veldig urettferdig at jeg ikke skulle kunne få tre poeng og + 3 målfoskjell for mine bedrifter i navlebeskuelse, når Lfc tydeligvis burde fått det fordi kampen mot United måtte avlyses.

holdthedoor

holdthedoor
11.05.21 23:25

«Solskjær kan heller klage og kjefte på egne supporterne at de har kamp igjen nå på torsdag. Deres egen feil.»

Åpen krangel mellom supportere og sittende trener/spillere er vel mer Arsenal sin greie

robins

robins
11.05.21 23:50
HenryLegend: Solskjær kan heller klage og kjefte på egne supporterne at de har kamp igjen nå på torsdag. Deres egen feil.

Haha, høres ut som et sjakktrekk! Parodien er at FA hadde bedre alternativer å løse floken på. Valgte verst mulig scenario. 

Jack_Daniels

Jack_Daniels
12.05.21 07:03

Da vi spilte aldersbestemt fotball sa de alltid: "Ikke gjør bytter på defensiv dødball!" 

- Det viste seg å stemme i går. Alt i alt endte vel kampen som forventet, men det var jævla morsomt å se Amad og co.
Det som var mindre morsomt å se var Tuanzebe og de Beek. De to tror jeg må komme seg bort fra klubben i sommer.

Mason Greenwood has scored 6 Premier League goals since the beginning of last month, no player has scored more in that period. Continues his fine form in front of goal. Firecracker!

Mason Greenwood has scored 7 goals in the Premier League this season. Across Europe’s top five leagues, no teenager has scored more.
Phenom!

- Mason Greenwood
- Shola Shoretire
- Brandon Williams
- James Garner
- Tahith Chong
- Anthony Elanga

Another academy graduate is given a league debut by Solskjær.

Btw: Hva skjedde i klubbtråden i går kveld? Full fyr i teltet ser det ut som.

(Innlegget ble redigert 12.05.21 07:08)

missChance

missChance
12.05.21 07:24
Jack_Daniels: Btw: Hva skjedde i klubbtråden i går kveld? Full fyr i teltet ser det ut som.

Godt spørsmål! Jeg har tydeligvis gått glipp av noe.

Eller skal de lese hele tråden og ta alt? De må jo få åpnet den igjen.

Slikkepott

Slikkepott
12.05.21 07:46

Er vel det vanlige, noen Liverpool supportere som fullstendig har mistet plottet. 

TheOpiate

TheOpiate
12.05.21 08:27
robins: Haha, høres ut som et sjakktrekk! Parodien er at FA hadde bedre alternativer å løse floken på. Valgte verst mulig scenario.

Dårlig løst av PL absolutt, men hvis Solskjær først skulle rettet pekefingeren mot noen, så burde det først og fremst vært egne supportere(Og jeg støtter forøvrig Man Utd-fansen i protestene mot egne eiere, men rett skal være rett)

Slikkepott

Slikkepott
12.05.21 08:42
TheOpiate: Dårlig løst av PL absolutt, men hvis Solskjær først skulle rettet pekefingeren mot noen, så burde det først og fremst vært egne supportere(Og jeg støtter forøvrig Man Utd-fansen i protestene mot egne eiere, men rett skal være rett)

"We have to hear the fans' voice. It's everyone's right to protest. It has to be in a civilised manner, though. It has to be in a peaceful manner. Unfortunately, when you break in, when police officers get injured, scarred for life, that's too far. That's one step too far. "When it gets out of hand like this, it's a police matter. It's not about showing your opinions anymore."

TheOpiate

TheOpiate
12.05.21 08:45
Slikkepott: "We have to hear the fans' voice. It's everyone's right to protest. It has to be in a civilised manner, though. It has to be in a peaceful manner. Unfortunately, when you break in, when police officers get injured, scarred for life, that's too far. That's one step too far. "When it gets out of hand like this, it's a police matter. It's not about showing your opinions anymore."

Joda, men dette ble vel ikke sagt i sammenheng med hans frustrasjon rundt kampprogrammet, som han har kommet med i ettertid?

Slikkepott

Slikkepott
12.05.21 09:02
TheOpiate: Joda, men dette ble vel ikke sagt i sammenheng med hans frustrasjon rundt kampprogrammet, som han har kommet med i ettertid?

Tja, han har kritisert supporterne for hvordan demonstrasjonen utartet seg, som jo er årsaken til at kampen ble utsatt. Så har han kritisert FA for hvordan de har håndtert utsettelsen. Det eksisterte jo bedre løsninger, så hvorfor skal ikke FA kritiseres for løsningen de endte opp med?

TheOpiate

TheOpiate
12.05.21 09:49
Slikkepott: så hvorfor skal ikke FA kritiseres for løsningen de endte opp med?

Har jeg sagt at de ikke skal kritiseres? Har vel sagt at de kunne løst dette bedre. Dog, hvis han først skulle kritisere FA, så kunne han fort pekt på egne supportere samtidig. Sjansen for at kampen på torsdag også rammes er der, og Solskjær kunne alltids adressert dette direkte til supporterne som ett potensielt problem. Uansett, ting har blitt som de har blitt, så får vi se hvilke konsekvenser de forskjellige handlingene i denne saken får. Skylden kan ihvertfall deles på flere parter

caliblue

caliblue
12.05.21 09:52
Slikkepott: Tja, han har kritisert supporterne for hvordan demonstrasjonen utartet seg, som jo er årsaken til at kampen ble utsatt. Så har han kritisert FA for hvordan de har håndtert utsettelsen. Det eksisterte jo bedre løsninger, så hvorfor skal ikke FA kritiseres for løsningen de endte opp med?

Liverpoolkampen ble utsatt fordi arrangøren, Manchester United, sviktet og det ikke kunne garanteres for spillernes sikkerhet.

Deres svikt medførte problemer for ligaen, ga Liverpool en uheldig utsettelse og gir sannsynligvis ganske heftige økonomiske tap for rettighetshavere verden over.

Hvorfor skal det da tas hensyn til United når kampen omberammes? Hvorfor skal kampen spilles når det passer de?

Ja, kampprogrammet ble tøft. Men det er jo ikke noe nytt i PL. Ble ikke halve PL satt med mindre tid mellom kamper i jula?

Jeg forstår at Solskjær gjorde som han gjorde. Det gir mening. Men det får være måte på grining. Her har ikke United så mange andre enn seg selv å takke.

Klikk for å gå tilbake til toppen