Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

* Årets lag i PL 20/21*

NYTT TEMA
Magnific

Magnific
11.05.21 11:23

Da er det tid for den årlige svært høytidelige årets lag kåringen. Her kan alle diskusjoner og krangler tas om hvem som fortjener å være på laget og hvem som ikke gjør det. 

Legger hodet lagelig til hugg, og legger ved mitt forslag UTEN KDB, som kan lynsjes!

(4-3-3) Martinez - Coufal- Fofana - Dias - Shaw - Gundogan - Mount - Fernandes - Grealish - Kane- Salah

Kjør debatt!

Kælighet

Kælighet
11.05.21 12:14

Mitt lag (4-2-3-1): Mendy, Justin, Maguire, Dias, Shaw, Gundogan, Mount, Mahrez, Fernandes, Son og Kane

Aguero16

Aguero16
11.05.21 12:40

4-3-3. Martinez, Coufal, Stones, Dias, Shaw, Gundogan, Fernandes, KdB, Salah, Mount, Kane

MikaelZ

MikaelZ
11.05.21 12:49

Martinez - Cancelo - Konsa - Dias - Shaw - Gundogan - Mount - KdB - Grealish - Fernandes - Kane

Honorably mentiones: Ederson - Tarkowski - Stones - Soucek - Son - Mane - Ndidi - DLC - Watkins

InsVerderben

InsVerderben
11.05.21 13:29

Så langt enstemmig om Dias, Shaw, Gundogan, Fernandes, Mount og Kane og kan bare støtte de forslagene. 

Tidlig enda, men de virker bankers og har selv ingen nye forslag. Fin tråd og artig også med MikaelZ sitt tillegg med Honorably mentions der jeg legger til Foden! 

molishani

molishani
11.05.21 14:28

Det er 8 keepere med mindre innslupne mål enn keeper Martinez på Aston Villa. Likevel presterer fire av fem å sette denne keeperen inn på årets lag. Mendy har sluppet inn 19 mål på 30 kamper, inkludert 5 baklengs mot West Bromwich. Han har med andre sluppet inn 14 mål på 29 kamper.. han er i tillegg i Champions League-finalen og i FA-cupfinalen. Han har hatt en helt sinnsyk impact på Chelsea-laget. Martinez er sikkert god, men å sette ham over Mendy, og Ederson på Manchester City (26 innslupne mål) er faktisk helt useriøst. Martinez 38 innslupne på 35 kamper, Ederson 26 innslupne på 35 kamper og Mendy 19 innslupne på 30 kamper. Det er jo bare useriøst å sette Martinez som årets keeper.    

KongOlav2

KongOlav2
11.05.21 14:33
molishani: Det er 8 keepere med mindre innslupne mål enn keeper Martinez på Aston Villa. Likevel presterer fire av fem å sette denne keeperen inn på årets lag. Mendy har sluppet inn 19 mål på 30 kamper, inkludert 5 baklengs mot West Bromwich. Han har med andre sluppet inn 14 mål på 29 kamper.. han er i tillegg i Champions League-finalen og i FA-cupfinalen. Han har hatt en helt sinnsyk impact på Chelsea-laget. Martinez er sikkert god, men å sette ham over Mendy, og Ederson på Manchester City (26 innslupne mål) er faktisk helt useriøst. Martinez 38 innslupne på 35 kamper, Ederson 26 innslupne på 35 kamper og Mendy 19 innslupne på 30 kamper. Det er jo bare useriøst å sette Martinez som årets keeper.

Martinez er den keeperen med høyest redningsprosent i PL. Og Villa har sluppet inn 5 mål mindre enn xGA skulle tilsi. Chelsea har imidlertid sluppet inn 3 mål mer enn det xGA skulle tilsi. Disse to statistikkene taler mer til fordel Martinez enn det du presenterte taler til fordel for Mendy.

Detvareingang

Detvareingang
11.05.21 14:40

Mendy

Cancelo - Dias - Stones - Shaw

Gondogan - Bruno - Mount

Salah - Kane - Son

Benk. Martinez - Coufal - Maguire - Justin - KDB - Mahrez - DCL.

HeskeyTime

HeskeyTime
11.05.21 14:51

Martinez

Cancelo - Dias - Stones - Shaw

Gundogan - Tielemans - Bruno

Salah - Kane - Son

Nærmeste utfordrere er Mendy, Maguire, Mount, Soucek, DCL, men laget er ganske satt. De Bruyne, Justin, Grealish osv. har for lite spilletid for å vurderes blant de 11 beste, skader har ødelagt store deler der.

caliblue

caliblue
11.05.21 14:53

Ganske spesielt med keepere da de i såpass stor grad er et resultat av spillerne de har foran seg.

Det er ikke tilfeldig at Alisson har rotet mer denne sesongen enn tidligere med Liverpools defensive problemer. På samme måte som Ederson gikk fra å være meh forrige sesong til å bli en toppkeeper igjen så fort Pep fikk skikk på forsvaret.

Mendy har vært god, men under Lampard så han ut som en OK £20M keeper. Spørsmålet var hva Chelsea skulle med en en £20M keeper. Han har sett veldig mye bedre ut etter at Tuchel kom inn, men da har jo selv Kepa sett høyst kapabel ut.

Martinez har vært god, men han har kommet inn i den gruppen som gjør at han knapt kan kritiseres lengre. Særlig hos TV2 som sitter og fapper etter han og Pope og ikke kan se noen feil hos de. Martinez har i sine to siste kamper sluppet inn mål f.eks. Pickford ville blitt slaktet for.

Nevnte Pickford har selvfølgelig ingenting å gjøre i noen diskusjon om keeper på årets lag å gjøre, men etter at oppstyret i etterkant av van Dijks skade roet seg, drapstruslene stoppet opp og han kunne droppe livvakter for seg og familien, så har han faktisk vært god. Bedre enn Martinez i 2021.

LaVecchiaSignora

LaVecchiaSignora
11.05.21 15:17

4-3-2-1

Mendy
Cancelo - Stones - Dias - Shaw
KdB - Tielemans - Mount
Bruno - Grealish
Kane

Tenker at det må være innafor å ha med Grealish og KdB som har 22 av 35 starter. Hvis ikke så blir det Gündo og Son inn. Overrasker meg at ikke flere har Tielemans. Leicester som gjennom hele sesongen har vært oppe der med et skadeskutt og redusert mannskap, men Tielemans har levert stabilt bra hele tiden. Mount enorm etter at Tuchel kom inn og blant dem som kan stå med hevet hodet gjennom perioden under Lampard. Mendy fordi han er en bedre keeper og har levert mest totalpakke i 20/21. Martinez viser tidvis sine mangler, selv om det nok er han som har prestert best ut ifra sine forutsetninger og kvaliteter. Ellers føler jeg resten bør være ganske nailed i alle lag. Salah bør i mine øyne ikke være med her bare fordi han er den "minst underprestererende" Liverpool-spilleren. 

FrannyLee

FrannyLee
11.05.21 15:45

Den beste keeperen er iallefall den som får de vanskeligste skuddene\redningene til å se ikke så veldig gode ut. Eller aller  helst en som bryter inn\agerer før det blir avslutning i det hele tatt der dette overhode er mulig.

Knaxern

Knaxern
11.05.21 16:14

Martinez
Justin-Stones-Dias-Shaw
Gündogan-KdB
Grealish-Kane-Son
DCL

(Innlegget ble redigert 11.05.21 16:14)

robins

robins
12.05.21 07:42

Martinez
Dallas - Dias - Maguire - Shaw
Bruno - Rice - Gündogan
Son  - Kane - Grealish

Jack_Daniels

Jack_Daniels
12.05.21 08:02

Ethvert lag uten Maguire, Shaw og Bruno er som trolling å regne.

Ederson
Cancelo - Dias - Maguire - Shaw
    Mount - Gundogan - Bruno
      Salah -  Kane - Grealish

Benk: Martinez, Coufal, Stones, Kantè, KdB, Raphinha, Son

Fikk ikke plass til Rodri, som jeg synes har vært veeeldig god.

(Innlegget ble redigert 12.05.21 08:05)

Koskinen

Koskinen
12.05.21 08:23

Ethvert lag uten Son er også rimelig håpløst. Leverer omtrent samme tall som Bruno, på et svakere lag uten å være straffeskytter.

FrannyLee

FrannyLee
12.05.21 08:28
Koskinen: Ethvert lag uten Son er også rimelig håpløst. Leverer omtrent samme tall som Bruno, på et svakere lag uten å være straffeskytter.

Enig. Bruno er selvsagt en glimrende spiller og hans toppnivå trekker han selvsagt inn i frågan om en plass på årets lag.

Men skal en plukke ett årets\sesongens lag så må det selvsagt gå på nivå opp mot jevne prestasjoner over en hel sesong og da faller han kort og godt ut av laget. Det er iallefall mi mening for på midten er det rimelig hard konkuranse rent generellt.

Jeg mener nå at den beste midtbanespilleren denne sesongen er en midt i 30årene som så vidt jeg forstår nå har forlenget med en ny sesong hos oss men har vel spilt for lite kvilt for mye til å være i frågan i denne sammenheng så da blir det Liverpools samme type spiller som måtte ned i midtforsvaret eller Chelsea sin nav i hjulet som må være det første en setter opp når en setter opp ett årets\sesongens lag.

(Innlegget ble redigert 12.05.21 08:37)

Jack_Daniels

Jack_Daniels
12.05.21 08:33
FrannyLee: Enig. Bruno er selvsagt en glimrende spiller og hans toppnivå trekker han selvsagt inn i frågan om en plass på årets lag. Men skal en plukke ett årets\sesongens lag så må det selvsagt gå på nivå opp mot consistensy og da faller han kort og godt ut av laget.

Hvordan er 28 målpoeng på 35 kamper inkonsistens? Ser du din egen selvmotsigelse? 

robins

robins
12.05.21 08:34
Koskinen: Ethvert lag uten Son er også rimelig håpløst. Leverer omtrent samme tall som Bruno, på et svakere lag uten å være straffeskytter.

Absolutt. Gøy at han "endelig" har fått sopet opp endel minutter også, merkelig at det er første gang han runder 2500 minutter. Absurd nivå han produserer på.

FrannyLee

FrannyLee
12.05.21 08:40
Jack_Daniels: Hvordan er 28 målpoeng på 35 kamper inkonsistens? Ser du din egen selvmotsigelse?

Imponerende tall naturligvis men en må se på helheten både opp mot topp og bunnivå som spiller og ikke tall. Samt kanskje det viktigste, det best balanserte laget, men mulig det ikke er så viktig i en sånn sammenheng.

Men en ser selvsagt fotball på forskjellig måte. For meg er den første spilleren en setter opp den som skal balansere midtbanen. Navet i hjulet\laget. Veldig få gjør det her så vidt jeg kan se

(Innlegget ble redigert 12.05.21 08:44)

Jack_Daniels

Jack_Daniels
12.05.21 08:45
FrannyLee: Samt kanskje det viktigste, det best balanserte laget, men

Det har ingenting å si i en kåring av årets lag. Da velges de spillerne som har prestert best i sine posisjoner.

Hva er ditt lag da? Nå er jeg jævla spent.

Edit: Åja, du redigerte. Enda mer pizzafyll fra hermetikkboks i alkoholtåka. 

(Innlegget ble redigert 12.05.21 08:46)

-V-

-V-
12.05.21 08:46

Martinez

Coufal Dias Fofana Shaw

Gundogan Soucek

Salah Bruno Son

Kane

Mount, Stones, Bamford og DCL honourable mentions. Sikkert glemt et par til. 

KTBFFH

KTBFFH
12.05.21 08:48

Martinez

Justin-Dias-TSilva-Shaw

KDB-Rice

Salah-Bruno-Son

Kane

Close: Mount, Gundo, Stones, Tielmans, Soucek

(Innlegget ble redigert 12.05.21 08:48)

FrannyLee

FrannyLee
12.05.21 10:14
Jack_Daniels: Hva er ditt lag da? Nå er jeg jævla spent. Edit: Åja, du redigerte. Enda mer pizzafyll fra hermetikkboks i alkoholtåka.

For å si det rimelig enkelt. Det er sjeldent eg er enig  med Knaxern, men han har by far det laget som stemmer best også med min oppfatning.

Forøvrig er dette nærmest en umulig øvelse. For det første fordi en følger sitt favorittlag tettest og ser topplag mest sannsynlig ellers.

Og det viktigste er jo at spillere på forskjellige lag har forskjellige forutsetninger både etter hvordan de ligger an i serien men ikke minst spillerstil til managere i de lag en spiller på og de en spiller sammen med.

Så kan en selvsagt selv ønske å være bombastisk om en føler at det gir kred i enkelte miljøer men jeg tror ikke at det overall gjør at en blir tatt mer seriøst blant størsteparten.

(Innlegget ble redigert 12.05.21 10:18)

chelsea8

chelsea8
14.05.21 15:37

XI: Mendy, Coufal, Stones, Dias, Shaw, Mount, Bruno, Gundogan, Salah, Kane, Bamford.

Burde vært med: Martinez, Cancelo, Dallas, Raphinha, Fofana, Rice, Son, Grealish, Soucek, Rashford, Calwert-Lewin. 

molishani

molishani
16.05.21 22:28

Nye 3 mål innslupne for keeperlegenden Martinez, som så mange ser på som årets keeper.. Må være spesiell denne keeperen, når han knuser Smeichel, Mendy, Ederson og de andre. 

MikaelZ

MikaelZ
16.05.21 23:41
molishani: Nye 3 mål innslupne for keeperlegenden Martinez, som så mange ser på som årets keeper.. Må være spesiell denne keeperen, når han knuser Smeichel, Mendy, Ederson og de andre.

Skal sies ingen av de målene kan lastes han i det hele tatt. Og ja, han knuser de fleste andre keeperne på de fleste statistikker. 

GreySerpent

GreySerpent
17.05.21 09:52

Shaw er i mine øyne deb eneste som bør være helt bankers. 

eppaen

eppaen
17.05.21 10:37

Martinez

Cancelo  - Dias  - Fabinho  :) - Shaw

Gundogan - KdB - Grealish

Salah - Kane - Son

Selvfølgelig tusen andre som kunne vært valgt. Fabinho mest fordi han fortjener anerkjennelse for å fått Liverpool noenlunde gjennom denne Titanic-krisa av en sesong. 

Coutinho10

Coutinho10
17.05.21 11:35

Martinez 

Cancelo-Dias-Fofana-Shaw

Gundo-Bruno-Grealish

Salah-Kane-Son

Grealish har vel for det meste spilt på kanten, men kriminelt å ikke ha han med på årets lag. 

Alt annet enn Kane som POTY er useriøst. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg