Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pro Evolution Soccer eller Fifa?

NYTT TEMA
melwasul

melwasul
30.06.08 21:24
Jeg er utkikk etter et fotballspill der jeg kan spille på banen (Football Manager er derfor utelukket for min del). Jeg tenkte å vente til 2009-delen (som kommer i september eller oktober).

Men jeg lurer på hvilket fotballspill dere foretrekker? EA Games Fifa-serien eller Pro Evolution Soccer-serien? Eller et annet fotballspill? Og fortell gjerne hvorfor ;)

[Sensurert 17.05.02 23:56 av Moderator]
muzzIe

muzzIe
30.06.08 21:25
Du bør kanskje vente til 2009-utgavene kommer ut, og se hvordan de to seriene har utviklet seg. Pro Evolution Soccer 6 knuste FIFA 2007, men FIFA nærmet seg i fjor, selv om PES fortsatt er det beste spillet.

Selv koser jeg meg fortsatt stort med PES 6 til PS2.
KunAgue

KunAgue
30.06.08 21:37
Finnes det noen steder hvor man kan skaffe seg PES 6 til PSP innen Lørdag?
Atacante

Atacante
01.07.08 23:30
Kommer nok til å teste ut PES først i år også, selv om fjorårets versjon var et langt sted tilbake. Man har som regel mye morsommere fotballkamper i PES, med mye mer realistiske spillerbevegelser (sidebacker overlapper osv.). Men som sagt, håper 2009-versjonen har blitt kraftig forbedret.
danielalves

danielalves
03.07.08 01:20
muzzIe skrev:
Du bør kanskje vente til 2009-utgavene kommer ut, og se hvordan de to seriene har utviklet seg. Pro Evolution Soccer 6 knuste FIFA 2007, men FIFA nærmet seg i fjor, selv om PES fortsatt er det beste spillet.

Selv koser jeg meg fortsatt stort med PES 6 til PS2.

>>>

FIFA nærmet seg i fjor? FIFA 08 er jo klart bedre enn PES 2008.
MofDickov

MofDickov
03.07.08 19:02
Haha, what? Fifa 08 er et av de svakeste spillene jeg noensinne har spilt.
danielalves

danielalves
03.07.08 19:35
Du MÅ være PES fanboy ;-)
skajskrejpah

skajskrejpah
03.07.08 19:36
danielalves skrev:
FIFA 08 er jo klart bedre enn PES 2008.

_
Hehe, ja jøss..
MofDickov

MofDickov
03.07.08 20:49
Jeg skal moderere meg litt. FIFA08 er naturligvis ikke det dårligste spillet jeg har spilt, men jeg synes det er direkte svakt spill, og det gjør meg naturligvis ikke til noen "PES fanboy". Jeg mener... De ferdigskriptede keeperne (som bla. kontrollerer ballene ut til corner), et elendig pasningssystem, latterlig enkelt å score på frispark og langskudd, elendig research av mindre kjente spillere, middelmådig ansiktsgrafikk, ingen mulighet til å møte ballen etc.
Dømmingen er også svak. For det første; Er dommeren fysisk tilstede på banen? Aldri sett ham. At det blir frispark hver gang en spiller blir skadet (så ille at han må byttes ut), uavhengig av hvor ren taklingen er, er også latterlig. Flere ganger har også dommeren latt være å bruke fordelsparagrafen når jeg er alene igjennom med keeper.

PES08 er ikke akkurat noen milepæl i spillhistorien det heller, men er naturligvis bedre enn FIFA.
A_Recoba_20

A_Recoba_20
03.07.08 23:45
noe man burde ha i bakhodet når man spiller hvilket som helst fotball spill: det er bare et spill.
-----------------------------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=z1dY8MQEtc8
http://www.youtube.com/watch?v=CwEQ3YDHMVM&mode=related&search=
:::El Chino:::
quixip

quixip
03.07.08 23:47
Pes er for mannfolk ! Fifa for barnehagebarn som fortsatt gaar i bleier
KunAgue

KunAgue
04.07.08 00:22
Hvor mannfolk er man når man sitter inne istedet for å spille fotball?
quixip

quixip
04.07.08 00:31
Ikke alle som har kondis som en ku vettu ! Da blirre pes paa oss fyllesvin
arsenal_14

arsenal_14
04.07.08 00:33
PES er mye, MYE bedre enn FIFA.
AlexanderMahone

AlexanderMahone
06.07.08 02:44
Generelt sett er PES mye bedre enn FIFA, enkelt og greit. De som sier noe annet er idioter.
Ledger

Ledger
06.07.08 08:47
Dere tar ikke litt av her?

Vil våge å si at PES 08 var dårligere en FIFA 08, selv om den heller ikke var noe prakteksempel på fotballspill.
arsenal_14

arsenal_14
06.07.08 13:17
Hehehe.
MofDickov

MofDickov
06.07.08 15:54
Hva gjør FIFA 08 til et bedre spill enn PES 08? Jeg har spurt de få jeg kjenner som foretrekker FIFA, men ingen har noensinne kunne gitt meg et ordentlig svar.
Dødstrist

Dødstrist
06.07.08 17:35
FIFA...tja hva skal man si om EAs monstrøse produkt?
Har FIFA08 til PS3, og jeg klarer ikke å la være å spille det. Men bare i ca. 30 min før jeg går lei. Så kommer min gullfiskhukommelse til unnsetning, og jeg klarer å komme meg gjennom 30 min til, kanskje en uke senere.

Det som irriterer meg mest med FIFA08, er at alle motstandere, enten de heter Leyton Orient eller Barcelona, blir uproposjonelt sett like gode avhengig av vanskelighetsgraden du setter. Mao, jeg syns det er lite forskjell å møte Barcelona på world class, som det å møte Leyton Orient på world class. I et svakt øyeblikk kunne jeg også ha tapt med Barcelona, mot Leyton Orient. Så utrolig bra er FIFA08.

Styrkeforskjellene, eller mangelen på de, er bare en irritasjon ved spillet. En annen er at så fort du spiller i minst professional, så dukker et fantastisk E-produkt opp som gjør at motspillerne dine får fantastiske evner. Deriblant det mest irriterende, at ballen klistrer seg fast på føttene deres. Fantastisk realistisk det og! Hvor ofte ser man ikke Ronaldinho IRL ta på seg skoa sine, smøre på superlim og fest ballen på foten? Det er nemlig sånn det føles, å skulle skru opp vanskelighetsgraden på FIFA08.

Og bevare meg vel, om ikke amatør- og semi-pro skulle være noe annet enn like håpløst. Da snur vi ting på hodet, og det blir en enkel sak å slå Barcelona med Leyton Orient, 100 av 100 ganger. Jeg ønsker meg en "realistic"-vanskelighetsgrad.

Og nei, dette er ikke en bitter hilsen fra en som taper hver kamp. Jeg er faktisk er ganske habil FIFA-spiller, flaut. Og på tross av det magiske limet (som jeg ønsker å sniffe når jeg spiller FIFA) og det at motstanderne bestandig vet når du skal til å takle dem, vinner jeg stort sett alltid på professional. Det er bare så irriterende når du må tilpasse seg et spills mangler og feil. Håper forøvrig andre som har lignende erfaringer å dele, gjør det. Vil høre om folk som har tråla etter motstanderen i ca. 30-40 trekk, før du endelig fikk inn DEN taklingen! Som førte til straffespark selvsagt, for du ble jo så forbanna over at AI'en er så urealistisk. Eller folk som bruker f.eks Puyol og jager etter...Nuñez på kanten. Klar til å utføre den perfekte sklitakling, men SÅ.... tok han faktisk en Cruyff-finte. Og en til, og en til, og en til, DU TREFFER JO ALDRI! Antonio f****** Nuñez folkens!

Så for å oppsummere litt, FIFA08 har alt for å gjøre det til et meget godt spill. Unntatt gameplayet. Og det er tross alt det som gjør et spill verdt å spille. For rammene rundt spillet er gode, manager mode er morsomt, online-delen (de 30 min jeg bruker en gang i uka) er det beste med spillet, ekte spillernavn, osv osv. Det har alltid vært positivt med FIFA. Men gjør for guds skyld ikke gjør forbedringer ifht gameplayet. For da kunne det jo blitt bedre enn PES, og det vil vi vel ikke ha, EA?

(ok så var det litt bittert allikevel)
trlz

trlz
07.07.08 00:04
Forstår ikke hvorfor folk er skuffet over 08-versjonen til PES. Greit, spillet er ikke særlig ulikt PES6, men hva er det egentlig å endre på? De små tingene som er forandret på gjør spillet hakket bedre enn 6ern.

For er det noe jeg vil beholde i PES så er det gameplayen. Det eneste som mangler er lisenser og flere lag.
muzzIe

muzzIe
07.07.08 00:06
"FIFA nærmet seg i fjor? FIFA 08 er jo klart bedre enn PES 2008."

> Så langt derifra. Differansen mellom de to var mindre i fjor enn året forut, men FIFA var på ingen måte bedre.
rodriques

rodriques
09.07.08 16:43
Pro Evolution Soccer. Verdens beste fotballspill, uten tvil. Har aldri spilt et spill så mye, og koset meg så mye med et playstationspill før, og blir aldri lei. Spillet er fantastisk
eirik-a

Raul07

Raul07
10.07.08 08:27
noe man burde ha i bakhodet når man spiller hvilket som helst fotball spill: det er bare et spill
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ja....ellers har man jo muligens fått noe i bakhue..

Raúl - 7
http://www.realmadrid.no/
Oé oé, somos campeones otra vez
Campeones 2007-2008
att

att
12.07.08 03:00
PES6 til PS2 er tidenes beste fotballspill. Mye bedre enn vanvittig kjipe PES08, og mye bedre enn både FIFA07 og 08. Hvis Konami bygger videre på PES6 og tar det flere steg nærmere en PS3 versjon, vil spillet bli fantastisk.

www.pesnorge.net
Klikk for å gå tilbake til toppen