Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Taktikk på FM

NYTT TEMA
manutd08

manutd08
10.07.08 12:21
Jeg skal nå starte opp en ny sesong på FM08 med Manchester United. Jeg er ikke spesielt god i spillet, og trenger noen tips. Jeg har i utgangspunktet tenkt å spille i en 4-2-3-1 formasjon hvis ingen overbeviser meg om noe annet. Laget vil da se noenlunde slik ut:

---------------------------------- V.D.Sar ------------------------
Neville(Brown) - Vidic(Pique) - Ferdinand - Evra
---------------------- Hargreaves - Scholes(Carrick)----
Ronaldo ------------ Tevez(Anderson/Rooney)-----Giggs/Nani
-------------------------------- Rooney(Saha)

Hva er ellers lurt. Rolig spill med korte pasninger? Kontringsspill? Og bør jeg variere mellom hjemme og bortekamper, og svak og god motstand? Eller bør jeg satse på samme taktikken hele tiden.
trlz

trlz
10.07.08 12:23
På hint og tips inne på FM påstår man at det ikke er så lurt. men jeg har hatt suksess med høyt tempo og kortepasninger.

Du bør også være _mye mer defensivt innstilt på bortebane. Vesentlig vanskligere å ta poeng der.

En annen ting jeg vil anbefale er å selge Rooney, flytte Tevez opp som spiss og bruke Anderson på offensiv. Mannen har 25 assist på min United-save, og jeg er ennå ikke ferdig med første sesong. Rooney har jeg aldri fått til å klaffe på 07 og 08.
trlz

trlz
10.07.08 12:26
Hvilket betyr altså at du bør kjøpe en ny spiss. Tevez er ganske god, men du får også bedre alternativer enn han (Les Agüero og Klose, for eksempel)
manutd08

manutd08
10.07.08 12:43
Du mener jeg heller bør selge Rooney enn Tevez? Jeg kommer ihvertfall uansett, som du sier, til å satse på Anderson. Men en ting til. Når jeg signerer en ungutt med potensiale(Henri Saivet), hvor plaserer jeg han. På U18, eller på reserver. Det er vel litt tidlig for et utlån.
Rosicky92

Rosicky92
10.07.08 15:28
Jeg ville hatt han på A-laget fra starten, det har vært en suksess med 16-17 åringer på A-laget på Arsenal-filen min. De blir guder etterhvert hele gjengen. Så mitt råd er å bruke de en 10-12 kamper i året, til du mener at de er klar for å spille fast.

- Rosicky
DKSchrute

DKSchrute
10.07.08 15:42
4-5-1 har i hvert fall funket fett for meg på FM08 med Barsa. Høyt tempo, kontringer osv.

-------------- 1

2 ------- 4 --- 5 ------ 3

7-------- 6 ---- 8 ----- 11

-------------- 10

--------------- 9

Piler opp inn mot spissen fra vingene.

trlz

trlz
10.07.08 15:44
Ja, jeg mener du bør satse på Tevez, i alle fall ikke Rooney som enslig spiss.

@Rosicky: Om man bruker en 16/17-åring i ti-tolv kamper i året er det nok lurere å ha han på reservelaget, og heller flytte han opp de kampene du bruker han. For det er selvsagt smart å matche unggutta tidlig, for å få det beste ut av dem.
Rosicky92

Rosicky92
10.07.08 16:11
Når jeg sa 10-12 kamper i året, så mente jeg fra start;) Men du har et poeng der, bare at jeg orker ikke å drive å flytte dem opp og ned hele tiden :p

- Rosicky
manutd08

manutd08
10.07.08 16:20
En annen ting er, hvem bør jeg ha som playmaker? Ronaldo bør jo kunne skape en del, men Scholes sentralt, eller Anderson i mellomrommet må jo også være gode kandidater.
Ginillio

Ginillio
10.07.08 18:09
Scholes er selvfølgelig playmaker de sesongene han holder. Naturlige arvtageren i United er Carrick, men det finnes mange knallgode playmakere på spillet. Tips: Jeremy Toulalan.
trlz

trlz
10.07.08 19:09
Anderson som playmaker fra første sesong. Say no more.

@Rosicky igjen: Det er noe ikke jeg orker å ta meg tid til heller, jeg bare skulle meddele at det var lurt:-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg