Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

hvordan skal laginstruksen til barca være fm2010?

NYTT TEMA
messi_zlatan
messi_zlatanInnlegg: 66
23.07.10 13:38

har laget en save med barca, fått gode tips til taktikk ogsånt, men trenger hjelp til laginstruksene til barca. jeg har satt opp at de skal spille kontroll med korte pasninger, hardt press og resten har jeg standard på. er det riktig?

AlexanderDrugis
AlexanderDrugisInnlegg: 295
25.07.10 15:53

Direkte pasninger funker bra for meg, bruker dog masse talenter, men det funket også med det laget du begynner med.

nybruker92
nybruker92Innlegg: 1098
25.07.10 16:47

Skal du spille sånn barca spiller må du vell ta tempoet ned på det laveste nivået, korte pasninger, høy kreativ frihet.

Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 8250
25.07.10 16:49

Bare jeg som sliter med å få Messi til å blomstre på barçasavene? Hvis nei, hvordan bruker dere han i hvilken posisjon?

nybruker92
nybruker92Innlegg: 1098
25.07.10 17:05

Aldri spilt med barca, men spiller som oftest 4-3-3. Kan tenke meg at Messi passer veldig bra som en av spissene ut mot kant, med full kreativ frihet.

Firzon
FirzonInnlegg: 14541
31.07.10 02:01

Messi SKAL spille som høyreving i 4-3-3 :)  alle vet vel hvordan han setter fart inn mot mål, drar seg inn over og plasserer den i lengste hjørne ;) blir litt feil med venstreving, må dra seg ned mot linja og så skyta med utsia av venstre eller innsida av høyre, blir isåfall skudd fra skrått hold.. + færre mål. Anbefaler 4-3-3 med Messi til høyre :)

FlisbyenBK
FlisbyenBKInnlegg: 1250
08.08.10 19:49
Tiki-Taka: Bare jeg som sliter med å få Messi til å blomstre på barçasavene? Hvis nei, hvordan bruker dere han i hvilken posisjon?

Innsideangriper med angripende plikt (venstre siden). 8.2 i snitt etter 1 sesong.

Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 8250
08.08.10 19:54
FlisbyenBK: Innsideangriper med angripende plikt (venstre siden). 8.2 i snitt etter 1 sesong.

Takk for svar, men hvor på banen spiller han?

FlisbyenBK
08.08.10 20:10
Tiki-Taka: Takk for svar, men hvor på banen spiller han?

Jeg hadde Zlatan som midtspiss (komplett spiss med angripende plikt).. altså sentralt i banen helt fremme. Så trakk jeg messi ut på venstre/ved sidelinjen og "1 hakk ned" om du forstår? Satt rollen som innsideangriper med angripende plikt. Du leser ut av beskrivelsen til innsideangripere med angripende plikt at de skjærer inn fra kant og utfordrer da gjerne midtstoppere for enten å gå på avslutning selv, eller spille igjennom andre (i mitt tilfelle Zlatan). Når innsideangriperen har så høy pasningskvalitet og teknikk/dribleferdigheter som Messi har så bøtter han inn mål og assists.

På høyre kant hadde jeg en annen innsideangriper i samme posisjon som messi.

Jeg spillte med 4 bak der begge backene var satt som VB med angripende plikt. Rett over forsvaret hadde jeg 3 defansive midtbanespillere som alle hadde støttende plikt (alternativt kan den midterste av de 3 ha en dyp playmayker rolle (feks xavi). Deretter lå zlatan på topp med Messi og gjerne Bojan som innsideangripere.

Stort sett alle kampene ble spillt med normalt til hurtig tempo, direkte pasninger, ALLTID med kontring som utgangspunkt. Ikke noe dill dall med høy frihet og kortpasningsspill ;). Alltid aggresivt spill, stå høyt og få ballen fremover som innstillinger under kamp.. Jeg gikk vel igjennom hele første sesongen med seier i serie, cup og CL. Slapp totalt inn 16 mål. Husker ikke hvor mange jeg scoret, men det var mange.

En annen fin ting med denne formasjonen er at du kan selge rubbel og bit av sentrale midtbanespillere, offansive midtbanespillere og høyre/venstre midtbanestpillere som feks Pedro osv osv. Dette burde skaffe en del penger inn i løpet av sesongen. Deretter bruker du penger på gode defansive midtbanespillere, VB og angripere som kan spille på kant (pga innsideangriper på 2 spillere).

zlatan  

messi                   Bojan

def midt -def midt-def midt   

VB----Midtst---midtst---VB

keeper

FlisbyenBK
08.08.10 20:11
Firzon: Messi SKAL spille som høyreving i 4-3-3 :)  alle vet vel hvordan han setter fart inn mot mål, drar seg inn over og plasserer den i lengste hjørne ;) blir litt feil med venstreving, må dra seg ned mot linja og så skyta med utsia av venstre eller innsida av høyre, blir isåfall skudd fra skrått hold.. + færre mål. Anbefaler 4-3-3 med Messi til høyre :)

Helt motsatt av min erfaring. Brukte han konsekvent på venstre side som innsideangriper... funket mye bedre..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg