Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PS3 og PS3 Headset

NYTT TEMA
pewsinho
pewsinhoInnlegg: 7384
04.11.10 19:32

Kjører denne tråden her fordi det er høy aktivitet og jeg regner med noen her har peiling.

Har gått til innkjøp av PS3s offisielle trådløse headset, bl.a. for å snakke drit med kompiser over PSN.

Problem: Chatrommet fungerer bare utenfor spill (foreløpig bare utprøvd med FIFA). Hva gjør jeg (og min venn) feil? Hvordan får jeg til å snakke over headset mens vi spiller spill??

På forhånd takk.

Dabedida
DabedidaInnlegg: 21819
05.11.10 12:47
pewsinho: På forhånd takk.

Nåja, ikke takk meg for tidlig.

I bunn og grunn skal det ikke være noe problem å snakke mens du spiller samtidig. Mine erfaringer er at du skrur på mikrofonen -> finner den via bluetoot -> installerer den -> så er det bare å snakke i vei. Dersom det eksempelvis er CoD, Rainbow Six og den slsags, tror jeg dere må være på lag dersom dere skal kunne snakke. Noe som i og for seg er forståelig.

På Fifa har det fungert utmerket for min del, hvert fall. Koblet til mikrofonen, funnet h*n jeg skal spille mot før det bare er å snakke så mye drit man vil. Men forstod jeg deg riktig? Dere har snakket sammen før spillet starter, men når dere er i gang hører dere nada?

pewsinho
05.11.10 13:14
Dabedida: Men forstod jeg deg riktig? Dere har snakket sammen før spillet starter, men når dere er i gang hører dere nada?

For eksempel: Jeg og en kompis oppretter et chatrom via PSN, og snakker problemfritt. Problemet oppstår når vi skal starte f.eks. Fifa, for da lukkes dette chatrommet, og det lar seg heller ikke gjenopprettes eller starte et nytt in-game.

Vi vet jo at det er fullt mulig, da vi har hørt flere tyskere bl.a. under fifa-kamper online. :-)

Dabedida
05.11.10 13:40
pewsinho: For eksempel: Jeg og en kompis oppretter et chatrom via PSN, og snakker problemfritt. Problemet oppstår når vi skal starte f.eks. Fifa, for da lukkes dette chatrommet, og det lar seg heller ikke gjenopprettes eller starte et nytt in-game. Vi vet jo at det er fullt mulig, da vi har hørt flere tyskere bl.a. under fifa-kamper online. :-)

Har dere vurdert å drite en lang marsj i chatterommet? Mine erfaringer er hvert fall at man ikke trenger noe chatterom. Hold heller kontakten over msn inntil kampen er i gang, og så snakker dere bare vanlig. Men søren heller, det er en latterlig irriterende problem dere har her. Har dere satt mikrofonen deres på maks styrke (osv) under kampinnstillingene?

- Kanskje det er språket som er feil? Kanskje det kun er tyskertøser á la Grock som kan snakke?

Mvh
Dabedida som også vil pusesnakke med pewsinho.

pewsinho
05.11.10 13:47
Dabedida: Har dere vurdert å drite en lang marsj i chatterommet? Mine erfaringer er hvert fall at man ikke trenger noe chatterom.

Dette har egentlig ikke falt meg inn, men det faller meg som nogle rart at det bare er å prate løs uten å etablere noen form for forbindelse først? Men jeg skal forske mer i dag, så får vi se.

Dabedida
05.11.10 14:39
pewsinho: Dette har egentlig ikke falt meg inn, men det faller meg som nogle rart at det bare er å prate løs uten å etablere noen form for forbindelse først? Men jeg skal forske mer i dag, så får vi se.

Akkurat som kontrollen du bruker, vil også mikrofonen koble seg opp mot den/de du spiller mot. Så lenge mikrofonen er registrert på din spillkonsol, vil den ha samme effekt som spillkontrollen. Retten og sletten. Bare en teori, men jeg vil tro at når du oppretter et chatterom der du kan bruke mikrofonen, vil mikrofonen "stabilisere" seg til chatterommet slik at den befinner seg der framfor å fungere mens du spiller. Igjen, det er bare en teori.

Brekk en håndkontroll, pewsinho.

Daniel_Parejo
Daniel_ParejoInnlegg: 11310
05.11.10 18:21

Som Xbox-eier har jeg ikke all verden med peiling, ettersom chatrommet der også fungerer mens du spiller... Men uansett..

Sjekk Accessory Settings< Headset Settings.Tviler på om det ligger der siden du får pratet i chatrommet, men er greit å sjekke at alt er som det skal.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg