Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Arendal Fotball - Drømmen om et topplag [FM11]

NYTT TEMA
Canucks
CanucksInnlegg: 75521
07.11.10 12:44

Arendal Fotball - Et nytt lag

Bakgrunn:

Arendal Fotball så dagens lys høsten 2010 etter at de to største klubbene i Arendal Trauma og Grane besluttet og slå seg sammen til Arendal Fotball for å legge ned sine elitesatsing. Arendal Fotball skal fra og med 2011-sesongen ta over plassen til Trauma i 3. divisjon, mens rekruteringslaget Arendal Fotball 2 skal ta over plassen til Grane i 4. divisjon.

Sist gang man satset på et topplag i Arendal med FK Arendal endte det i konkurs. Nå gjenstår det og se om det nye laget kan gjøre de tingene rett, som det gamle laget gjorde feil.

Ny trener presentert

Etter en lang og aktiv jakt etter ny trener så har Arendal endelig landet på sin første trener. Valget falt til slutt på Christoffer Hamre som holder til i Arendal, og som etter flere møter med ledelsen i klubben viste seg for å være den som passet best for jobben. Hamre har en klar fremtidsvisjon for klubben fra sørlandsbyen, og skal bygge laget stein for stein. 

* Intervju med Agderposten
* Presentasjon av tropp for 2011 når den er klar kommer senere.

Min forrige tråd for 2010 med Cockfosters kan leses her.

Med dette så erklærer jeg min karriere-save for FM 2011 for åpen.

SuperAlmeida
SuperAlmeidaInnlegg: 9082
07.11.10 13:06

Lykke til! =)

Canucks
07.11.10 13:07
SuperAlmeida: Lykke til! =)

Takk, spent på åssen dette går nå, har ordnet alt av skins og fått inn logoen til Arendal Fotball også, så da ser det bra ut.

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 12587
07.11.10 13:26

Skal følges :)

Zarax
ZaraxInnlegg: 3284
07.11.10 13:38

Heia Jerv!

Men er 3. Divisjon i Norge laget for FM11 enda?

adaephon
adaephonInnlegg: 6
07.11.10 13:43

Hei folk! Jeg fant en logopakke som heter Fm-base.co.uk hvor mye av norsk 2 div, 1 div og tippeligalogoer var. Men der er formatet slik at man ikke kan edite mye.

SuperAlmeida: Har du laget logo og skin for Arendal Fotball? Har du et sted hvor man kan laste det ned?

Det beste hadde vært å finne en logopakke som har alle ikonene slik at man kan edite selv om man ønsker.

SuperAlmeida
SuperAlmeidaInnlegg: 9082
07.11.10 13:45
adaephon: SuperAlmeida: Har du laget logo og skin for Arendal Fotball? Har du et sted hvor man kan laste det ned?

Jeg har nok ikke det, men "Canucks" kan sikkert hjelpe deg med å finne det (hvertfall logo). =)

(Innlegget ble redigert 07.11.10 13:46)

Canucks
07.11.10 13:50
Zarax: Heia Jerv! Men er 3. Divisjon i Norge laget for FM11 enda?

Ja, 3. divisjon er laget, 4. divisjon blir på sikt laget også. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til 4. divisjon og spille med Hisøy.

Du finner 3. divisjon her.

PS! Oppsettet for 2 og 3. divisjon er ikke satt endelig av NFF enda, så det er bare gjort slik at man har satt lagene på riktig nivå, og tatt noen ca. vurderinger for mulige avdelinger. Det blir nok rettet opp når NFF legger opp puljene senere.

Canucks
07.11.10 13:51
adaephon: Hei folk! Jeg fant en logopakke som heter Fm-base.co.uk hvor mye av norsk 2 div, 1 div og tippeligalogoer var. Men der er formatet slik at man ikke kan edite mye. SuperAlmeida: Har du laget logo og skin for Arendal Fotball? Har du et sted hvor man kan laste det ned? Det beste hadde vært å finne en logopakke som har alle ikonene slik at man kan edite selv om man ønsker.

Hei.

Du kan bruke megapack for 2010 som du finner flere steder, bare å søke etter den. Der finner du komplett logopack for lavere divisjoner.

For Arendal Fotball må du legge inn selv, det har jeg gjort selv, men det er nok noen som ordner det på FMNorge ordentlig etterhvert.

adaephon
07.11.10 14:05

Hei, takk for rask respons.

Jeg prøvde å bruke en tyrkisk megapakke som funket itl FM10, men den fungerer ikke til FM11 (turk.staff). Fm-base.uk pakken fungerer, og har en god del logoer. Noen som har en lenke til en megapakke som funker?

Forresten. Nye logoen til Arendal er en gassilion bedre enn det hærket av en logo som ble laget sist. Så ut som det ble laget på en kommandore 64 i 1983! Kudos til styret. Selv om latin og Arendal ikke helt hører sammen, ha^^

Canucks
07.11.10 14:10
adaephon: Hei, takk for rask respons. Jeg prøvde å bruke en tyrkisk megapakke som funket itl FM10, men den fungerer ikke til FM11 (turk.staff). Fm-base.uk pakken fungerer, og har en god del logoer. Noen som har en lenke til en megapakke som funker? Forresten. Nye logoen til Arendal er en gassilion bedre enn det hærket av en logo som ble laget sist. Så ut som det ble laget på en kommandore 64 i 1983! Kudos til styret. Selv om latin og Arendal ikke helt hører sammen, ha^^

Merkelig, har du gjort alt riktig mtp. skin-cache og alt slikt? og startet spill på nytt, oppdatert alt som det skal, og lagt det på riktig sted.

Jeg husker selv ikke hvilken megapakke jeg lastet ned, for det er omtrent et år siden :-) husker bare at den var veldig stor, og flere gigabyte med alt. Den funker optimalt.

Den logoen man har nå er ganske så stilren, selv om det med latinsk er noe merkelig mtp. Arendal.

JKjos
JKjosInnlegg: 8629
07.11.10 14:17
Canucks: Arendal Fotball - Et nytt lag

Fantastisk, lagt til i favoritter, og tommel selvfølgelig sendt.

"Veien til suksess går gjennom prøvelser."

(Innlegget ble redigert 07.11.10 14:18)

adaephon
07.11.10 14:26

Slitt med å finne en god. Laster nå ned FM10 Metallic logos.. det er vel den store jeg hadde for FM10 som har mye norsk 3 div i seg. Torrenten er sykt treig dog. Men tror det var den jeg hadde for FM10.

Men ja, de kunne droppa latin og heller kjørt Etablert 2010 f.eks. Jeg liker engelsk logoer, de litt omfattende detaljerte. men den der funker for arendal. håper de bare ikke glemmer å tenke budsjett igjen.

Sanchezz
SanchezzInnlegg: 23863
07.11.10 14:48

Følges !

Canucks
07.11.10 15:14

Teknisk info

Her kan dere se hva slags ligaer og database jeg kjører

Kjører altså med stor database, og med alle de nordiske ligaene, samt England,Tyskland,Italia og Spania.

Jeg bruker følgende innstillinger hva målenheter gjelder. Vet at nok en del vil riste på hodet over min bruk av årslønn, men det er en gammel vane som jeg ikke har greid å slutte med, så jeg bruker årslønn, og ikke ukentlig som de fleste andre FM-spillere. 

Jeg bruker for øyeblikk Singular .EX skin, men er mulig at jeg vil endre det etterhvert, men foreløpig syntes jeg at det ser bra ut. 

Canucks
07.11.10 15:15
_k9b_: Arendal er en møkkaby med gigantiske mindreverdighetskomplekser og forferdelig klysete folk nesten uten unntak. Uforståelig at noen ønsker å spille med et lag fra den byen. Faktisk så er det ikke tilfeldig at Aust Agder ikke evner å gjøre noe som helst riktig på noen punkter. Eneste de kan skryte på seg er vel Thor Hushovd.....

Dette er ikke en tråd for å diskutere politiske forhold, du får ta mindreverdighetskompleksene dine et annet sted, og trolle en annen tråd.

JKjos
07.11.10 15:17
_k9b_: Arendal er en møkkaby med gigantiske mindreverdighetskomplekser og forferdelig klysete folk nesten uten unntak.

Pust dypt og tell til ti.

Canucks
07.11.10 15:34

Intervju med Agderposten

Du er et ganske ubeskrevet blad i trenersammenheng, men ble tilbudt jobben som trener i den ny-konstruerte klubben Arendal Fotball, hva er dine ambisjoner i klubben?

- I første omgang så vil vi prøve å rykke opp til 2. divisjon. Et offensivt mål, men vi tror at det er mulig, det er uansett en god del som må gjøres før vi kan få det til.

Siden du er et ubeskrevet blad, kan du fortelle våre lesere litt mer om deg selv?

- Jeg er 23 år gammel, og har bodd store deler av mitt liv i Arendal.

Hva slags fotball kan vi vente av deg?

- Jeg er en meget kynisk person, og jeg kan si det sånn, jeg foretrekker seier fremfor vakker fotball, jeg spiller ikke for å underholde på dette nivået, i første rekke er det resultater som betyr noe.

Hva slags spillere vil du lete etter?

- Jeg vil ha en fin blanding av ungt og gammelt, men hva slags type spillere vi skal lete etter vil vi se litt underveis, det er uansett viktig at vi på sikt kan bygge opp et ungt lag, og satse på ungdommen. Altså et lag for fremtiden, jeg vil heller ikke bruke noe særlig med penger, sist gang et lag fra Arendal prøvde seg, så endte det i konkurs, det skal ikke skje igjen.

Med dette så avsluttes intervjuet, og Agderposten sin utsendte sier seg fornøyd med det nye fjeset i den nye klubben.

Ramos04
Ramos04Innlegg: 7557
07.11.10 15:50
Canucks: Vet at nok en del vil riste på hodet over min bruk av årslønn, men det er en gammel vane som jeg ikke har greid å slutte med, så jeg bruker årslønn, og ikke ukentlig som de fleste andre FM-spillere. 

Hehe. Mye lettere med årslønn ja, bruker det selv for da vet jeg hvor mye jeg taper i året. Så mye enklere!

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
07.11.10 16:21
Canucks: Dette er ikke en tråd for å diskutere politiske forhold, du får ta mindreverdighetskompleksene dine et annet sted, og trolle en annen tråd.

Tenkte jeg bare skulle nevne det, men siden det ikke ble sett på som en grei opplysning så skal jeg bote for vaset mitt og bidra fint og konstruktivt i denne tråden fremover.

Flott prosjekt, hvordan er fasiliteten dine?

Canucks
07.11.10 16:30
_k9b_: Flott prosjekt, hvordan er fasiliteten dine?

*Ganske enkle treningsfasiliteter
*Minimale fasiliteter for juniorer
*Begrenset ungdomsrekrutering

Og Bjønnes Stadion med kapasitet på 500 ståplasser.

JKjos
07.11.10 16:38
Canucks: Og Bjønnes Stadion med kapasitet på 500 ståplasser.

Bjønnes har strengt talt et visst antall sitteplasser såvidt jeg vet?

Canucks
07.11.10 16:48

Hamre presenterer laget for 2011-sesongen

Ettersom laget var nyoppstartet så måtte Hamre ut på jakt etter spillere for første sesongen, og det betød at trener Hamre måtte hente inn hele 25 mann som blir å finne i A-lagstroppen for 2011-sesongen. I tillegg så har man enkelte spillere fra de gamle klubbene som man besluttet og ta med seg.

Spillerne er alle hentet etter at Hamre har brukt sin speider aktivt for å lete land og strand etter spillere som kunne styrke laget.

Alle spillere vi har hentet inn har fått amatørkontrakt, og får ikke lønn.

Ansatte:

Richard Høyer - (Ass manager)(31 år)

Hamre fikk med seg Richard Høyer som ledelsen i Arendal bestemte seg for å ansette. Hamre får enda ikke lov til å velge sine sidemann.

Eivind Kampen - (Spillende Trener)(28 år)

Er primært hentet inn som spiller, men virker også som trener.

Morten Hokstad - (Fysio)(26 år)

Var hentet inn av klubben som fysio, ikke verdens beste fysio for og si det mildt, men det er ikke den viktigste stillingen og endre enda.

Palle Foldgast - (Speider)(37 år)(Danmark)

Hamre hentet etter et intervju inn danske Palle Foldgast fra Danmark som speider, en speider med ok vurderingsferdigheter av spillere, og som vil duge for øyeblikket.

Troppen 2011:

Keeper:

Lars-Erik Arnesen - (27 år)

Lars-Erik var en tidligere Moss-spiller som stod uten kontrakt, og som ble hentet inn som keeper for Arendal Fotball, en høyst rusten keeper, men det var dessverre ikke lett å signere noen gode keepere, han blir uansett vår andrekeeper.

Alexander Berntsen - (19 år)

En junior-keeper som ikke ble satset på i Stabæk, dette blir vår førstekeeper i 2011-sesongen. Han er ingen kjempekeeper nå, men har et brukbart potensiale.

Forsvar:

Håkon Antonsen - (28 år)(FHS)

En tidligere Brummunddalspiller som er hentet inn som backup for laget på en av våre sterkest bekledde posisjoner. Antonsen er helt på det jevne, og en høyst habil 3. divisjonsspiller.

Kjetil Søyland - (25 år)(FHS)

En lokal spiller som imponerte på prøvespill, og fikk kontrakt, blir riktignok en squad-player.

Fredrik Mersland - (21 år)(FVS)

Tidligere Lyngdal-spiller som stod uten kontrakt, hentet inn som backup-spiller også Mersland

Rick Aron Smedsrud - (26 år)(FV)

Venstreback fra Drøbak/Frogn, må nok finne seg i å være backup for Hamre sitt lag, selv om det er muligheter for at han kan spille seg inn.

Steinar Harestad - (28 år)(FVS)

Lokal spiller som vi hentet inn, men som også blir backup i laget til Hamre.

Sindre Svendsen - (19 år)(FV)

Et lokalt backtalent som imponerte Hamre stort, har litt forhåpninger til Svendsen, om han kan utvikle ferdighetene litt.

Even Iversen - (27 år)(FS)

Tidligere Glimt-spiller med Adeccoliga-kamper, han går rett inn i vårt lag, og blir førstevalg på stopperplassen, en signering som vi er meget tilfreds med.

Marius Ulekleiv - (24 år)(FS)

Ulekleiv har også noe Adecco-liga erfaring, men veien til fast plass på stopperplassen er tøff, og Ulekleiv vil helt klart bidra til det, en god 3. divisjonsspiller.

Arne Johan Ohr - (29 år)(FS,DM,MS,OMS,SP)

Lagets potet, som kan spille på flere posisjoner, og som helt klart er en av de beste spillerne på laget, er meget fornøyd med Ohr.

David Driscoll - (23 år)(FH,VBH)

Tidligere Godset og Vålerenga-spiller som går rett inn på høyrebacken, og som også nok er for god for nivået i 3. divisjon.

Kristian Rem - (25 år)(FV,VBV,MV)

Tidligere KFUM og Eidsvoll Turn-spiller som nok er en het kandidat til en venstreback-plass.

Midtbane:

Fredrik Klausen - (26 år)(DM,MS)

Har tidligere vært i Ørn Horten, men var uten kontrakt nå, og er hentet inn for bredden på midten, er backup.

Lars Øvrebø - (26 år)(DM,MS)

Tidligere Moss-spiller, og en av lagets store stjerner, har godt med Adeccoliga-erfaring. Hamre er meget fornøyd med at Øvrebø nå er en del av Arendal Fotball.

Eivind Kampen - (28 år)(DM,MS)

Hentet inn fra Nordstrand, og kommer kostandsfritt, vil kjempe om en plass på midten.

Thomas Pedersen - (MHV,SP)(24 år)

Tidligere Aafk-spiller som også har kamper i Tippeligaen, men som det har gått nedover, er uansett en brukbar spiller som kan bekle flere posisjoner.

Rune Hagen - (MV)(24 år)

Er nok en spiller som henger i en tynn tråd mtp. og forsvinne, men er en backupspiller, og han er lokal, og litt lokale spillere må vi ha.

Sivert Lund - (MS)(24 år)

Et tidligere Rosenborg-talent som har falt gjennom, og aldri tok steget opp, en grei spiller for et lag i 3. divisjon er han uansett.

Morten Ravlo - (28 år)(MHV,OMHV)

Har greit med erfaringer for Levanger i 2. divisjon, og kan kanskje hjelpe oss opp dit?

Stian Stabell - (27 år)(MHV,OMHV)

Tidligere Kirkenesspiller som vi hentet inn etter at han ble plukket ut av vår speider, og Hamre har hentet han som backup.

Marius Lindgrasmo - (29 år)(OMHV,SP)

Stod uten kontrakt, har erfaring fra Tromsdalen i Adeccoligaen i sin tid, ingen stjerne, men en helt habil spiller for vårt lag.

Angrep:

Aleksander Bachke - (20 år)(OMH,SP)

Kan bekle både høyrekant, og spissplassen, er en spennende type som har kamper for Moss, og han er fortsatt ung.

Emmanuel David - (27 år)(OMS,SP)(Norge/Liberia)

Har tidligere gjort en helt grei jobb for Alta i divisjonen over, og kan kanskje da gjøre en grei jobb for oss.

Endre Gjølstad - (20 år)(SP)

Et talent som ikke nådde gjennom hos Tromsø, men som imponerte oss nok til at han får prøve seg. 

Vurdering av troppen som helhet:

Keeper er helt klart vår svakeste posisjon, bortsett fra det så ser laget ganske bra ut, men litt blandet kvalitet på visse posisjoner, til tross for en stor tropp, men dette er første sesongen, så tar vi og ser åssen det går.

*Pre-Seasonkamper kommer i neste update
*Målsetting for første sesong kommer før sesongstart
*Taktikk kommer før sesongstart

PS! De som jeg har hentet lokalt er spillere som jeg startet med som regens, har sluppet fri veldig mange regens, har riktignok noen få igjen på 2. laget som jeg muligens vil hente opp ved behov. Da vil jeg presentere disse som lokale talenter som jeg signerer som nye spillere lokalt.

Canucks
07.11.10 16:49
JKjos: Bjønnes har strengt talt et visst antall sitteplasser såvidt jeg vet?

Tja, det er noen plasser, men tror ikke at de regnes helt offisielt som sitteplasser, selv om man kan sitte, så blir de vel ikke regnet som det.

Nå er det uansett slik at Bjønnes var inne i FM fra før, og det er bare overført Bjønnes til Arendal Fotball der.

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
07.11.10 16:52
Canucks: *Ganske enkle treningsfasiliteter
*Minimale fasiliteter for juniorer
*Begrenset ungdomsrekrutering Og Bjønnes Stadion med kapasitet på 500 ståplasser.

Regner med du kommer til å henge på styret ditt for å bygge ut etterhvert som suksessen kommer. Potensialet er jo til en viss grad til stede. Aust Agder er vel omtrent det eneste fylket med null lag i de 3 øverste divisjonene, så det er et hull du kan fylle der.

JKjos
07.11.10 16:53
Canucks: Nå er det uansett slik at Bjønnes var inne i FM fra før, og det er bare overført Bjønnes til Arendal Fotball der.

Da skjønner jeg.

Canucks
07.11.10 16:53
_k9b_: Regner med du kommer til å henge på styret ditt for å bygge ut etterhvert som suksessen kommer. Potensialet er jo til en viss grad til stede. Aust Agder er vel omtrent det eneste fylket med null lag i de 3 øverste divisjonene, så det er et hull du kan fylle der.

Det må gjøres, er forresten dårlig fasiliteter for alt av lag i 3. divisjon, bortsett fra 2. og 3. lagene som man møter.

Kommer jo etterhvert også til å hente inn en bedre trenerstab, endre treningsprogram etc.

Det er ting som jeg vil vente med, da jeg for øyeblikket kun har amatører, og det er ikke noe utbytte på det.

(Innlegget ble redigert 07.11.10 16:56)

vws11
vws11Innlegg: 9357
07.11.10 16:58

Siden jeg ikke eier en eneste erfaring med FM, er "ekte" arendal-spillere der?

Hvor langt ned i de norske seriesystemene går FM ned?

Kan man være FC united of Manchester?

Canucks
07.11.10 17:01
vws11: Siden jeg ikke eier en eneste erfaring med FM, er "ekte" arendal-spillere der? Hvor langt ned i de norske seriesystemene går FM ned? Kan man være FC united of Manchester?

Nei, det er ingen ekte Arendal-spillere på dette laget, det kommer muligens etterhvert, men for øyeblikket er det ingen som har laget det. 

FM i seg selv går ned til 2. divisjon, derimot kan man gjennom editor lage helt ned til 8. divisjon, så langt finnes det for FM10 tilgjengelig ned til 4. divisjon, og på FM11 ned til 3. divisjon. 

Riktignok så er ikke avdelingene for neste års 3. divisjon satt enda, samme med 2. divisjon, så det er bare satt lagene hvor de hører hjemme.

Du kan spille med FC United på FM10, og på sikt på FM11, hvor man jobber med å lage nedover i divisjonene, på FM10 laget man helt ned til nivå 12, har lest at noen har ambisjoner om å jobbe seg helt ned til 21! nivå i England, tviler på at de kommer så langt, men vi får se.

Canucks
07.11.10 17:08

Hamre utnevner Emmanuel David til kaptein

Etter et kort møte med spillegruppen så har Hamre bestemt seg for at Emmanuel David vil være kaptein den kommende sesongen, og at Even Iversen vil bli visekaptein for Arendal Fotball.

Klikk for å gå tilbake til toppen