Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA 11 Online

NYTT TEMA
Baranek
BaranekInnlegg: 6054
06.01.11 11:55

Hei.

To enkele spørsmål som jeg regner med jeg fort får svar på her inne.  Sikkert vært diskutert tidligere, men etter flere søk finner jeg fortsatt ikke noe svar.

Spørsmålet 1.  Når man bryter en kamp, enten fordi man avslutter selv eller internett tilkoblingen brytes.  Blir man da trukket i poeng, eller er det slik at man hver gang man ser at kampen er tapt kan avslutte kampen og starte på nytt, og på den måten "jukse" seg oppover rankingen?

Spørsmål 2: Hva står IF% for, og hva betyr det?

Baranek
06.01.11 12:27

Etter mange søk fant jeg ut at det engelske utrykket for folk som stikker så fort de ser de taper er "Rage quitters"

Leste også flere artikler hvor det stod at EAsports hadde planer om å gjøre noe med dette problemet i Fifa 11 ved å belønne spillere som ikke brøt kampene sine. Som fks her:

http://www.joystiq.com/2010/02/10/fifa-11-to-tackle-online-quitters-by-rewarding-players

Vet noen om det har blitt gjort noe med dette?  Så vidt jeg kan se får jeg ikke noe + poeng på rankingen hvis motstanderen bryter kampen før kampen er avsluttet og poengene er delt ut?

vidar
vidarInnlegg: 31253
07.01.11 12:51

Jeg tror IF er spesielle spillere man får i pakkene om man kjøper spillere i Ultimate Team. Dette er vanlige spillere, men med modifiserte stats. Dette er litt gjetting, siden jeg ikke spiller UT så mye har jeg ikke satt meg så inn i det.

Om noen avslutter etter 5 minutter har gått får du vel poeng ut fra hva stillingen er, men jeg vet ikke om de får minus. Det får de vel neppe, siden de gidder quitte.

Baranek
07.01.11 12:58

Har aldri spilt UT, så tror neppe det er det.

Trodde det var en prosent av hvor ofte man "quitter" en kamp, men er ikke helt sikker.  Var sikker på at dette var stedet for å få svar på slikt.  Man kan bl.a velge motstander ut ifra hvor høy IF% de har når man skal spille online.

Thumbhoe
ThumbhoeInnlegg: 7321
07.01.11 17:13

Det er helt riktig det Vidar, men tror han mente ikke fullført. Altså kamper der motstanderen har avsluttet spillet fordi han har blitt ræveid, eller mista connection på et et og annet vis.

Hvis du mister connection før 5 min er spilt i spillet, så kan du faktisk avslutte spillet uten at det registreres som tap. Var slik i forrige Fifa og er ganske sikker på at det er slik i denne også.

RvanP
RvanPInnlegg: 2864
13.01.11 16:35

Hvordan går jeg fortere opp i poeng på online? Går bare opp 40 poeng ca for hver kamp jeg vinner, er det ikke mulig å gjøre noe annet?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg