Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FM12 - Staal Jørpeland - Ny norsk storhet?

NYTT TEMA
United-due
United-dueInnlegg: 1328
20.05.12 19:07

Jeg har altså starta hatt en save med Staal Jørpeland en liten stund nå og spilt 3 sesonger. Jeg har derfor bestemt meg for å starte en karrieretråd her. Jeg kommer til å oppsummere de 3 første sesongen i 3 innlegg. Vil ikke være så veldig detaljert. Når jeg er kommet til der hvor jeg er på spillet kommer det mer detaljerte oppdateringer, mest sannsynlig kampoppdateringer. 

Noen husker kanskje min forrige karrietråd med APOEL Nikosia som ble avsluttet pga mangel på motivasjon. Jeg ble altså ferdig med 3 sesonger der og fikk starta litt på den 4. 

Jeg vil altså begynne å skrive oppsumering av sesong 1 nå, men er fortsatt uklart når den blir posta her.

United-due
20.05.12 19:46

SESONGEN 2012

Overganger 2012 sesongen

Vi forsterket laget bra. Darboe er en god spiss med fortid i Hønefoss, mens Leikvang og Husøy er 2 gode midtbanespillere. Haraldsen er en solid stopper. Duracak er en svensk keeper som er helt grei. Som dere kanskje ser så kom Leikvang og Duracak inn midt inni sesongen. Ut går spillere vi ikke trenger og vi får totalt 40 000 for dem. Noen av dem som går ut er altså spillere som kom opp fra eget ungdomsakademi inni sesongen, men ingen av dem var gode og de ble sluppet på free transfer. 

Treningskamper

Vi spilte totalt 7 treningskamper. Vi spilte 3 uavgjorte og vant 4. Meget sterkt ettersom mye var god motstand. Vi møtte to TL lag. Viking og Brann. De stilte rimelig toppet men vi klarte uavgjort i begge. De 4 neste kampene endte med seier mot Ålgård, Bjarg, Varegg, Sandefjord mens den siste treningskampen endte med uavgjort mot Voss. 

3. Divisjon Avdeling 5

Vi starter med Arna Bjørnar 2-1 hjemme før vi går på 2 skuffende tap mot Vigør og Brodd. Men etter de 3 første kampene bestemmer laget seg for å spille bra, vi vinner de 7 neste kampene, blant annet en 9-0 seier borte mot Frøyland. Rekken fikk en brå slutt da vi tapte hele 4-1 hjemme mot Sola. Vi går så ubeseiret 13 kamper. 11 seire og 2 uavgjorte er overlegent og opprykket sikres noen runder før slutt, og da gjør det lite at vi taper siste 2-1 mot Klepp i siste serierunde.

Cupen

Vi starter i kvalikkrunden og slår Vik enkelt 5-0. I første runde møter vi Borgen borte og slår dem 3-0. Enkel kamp. I 2 runde venter litt mer motstand, men Steinkjer blir slått hele 6-2. Brann blir laget i 3 runde, vi leverer en veldig god kamp. Brann leder 2-0 til pause, men vi kommer tilbake og det står 2-2. Brann bommer på et straffe få minutter før full tid. Det går mot ekstraomganger men på overtid av overtid scorer Brann seiersmålet, utrolig irriterende, men en veldig god prestasjon uansett.

(Innlegget ble redigert 20.05.12 19:46)

1Sandnes2
1Sandnes2Innlegg: 1467
20.05.12 20:09

Følges!

Gardio
GardioInnlegg: 8749
20.05.12 21:31

Følges! :-)

United-due
20.05.12 21:57

SESONGEN 2013

Overganger 2013 Sesongen

To rutinerte spillere i Svenning og Steen blir henta inn. Hørtin og Eiosson er 2 unge spennende spillere. Dantas er en god brasilansk spiss. Hansen er et stort talent, men posisjonen han er best i er en vi ikke bruker, så han blir nok brukt litt mer som spiss en oms som han her. Satser på å tjene litt på å selge Hansen. Nome er en bra spiller som kan spille både, venstre, høyre og sentralt på midten. Laget ble veldig godt forsterka. Ut gikk spillere som ikke var gode nok. Tasta ble vår farmerklubb og vi sendte Verthus Karlsen på lån dit slik at fikk spille fotball og ikke bli sittende på tribunen. 

Treningskamper

Vi spiller 5 treningskamper i år. Vi taper 2 og vinner 3. Tapene kommer mot Hødd og BK Hacken, mens vi slår Sandviken, IFK Mariehamn og Tollnes. God oppkjøring totaltsett. Kampene tok assistentmanageren seg av.

2. Divisjon Avdeling 4

Vi starter med 2 seire mot Harstad og Østsiden, begge kampene vinner vi 3-1. Vi taper så mot Mo før vi leverer en fantastisk kamp mot Follo og banker dem 4-1. De 6 nestekampene ender kun med 1 seier. Vi banker så sisteplassen Lyngen/Karnes 5-0. Vi varierer mye i prestasjonene og det blir noen seire, noen uavgjorte og noen tap. De 5 siste kampene ender med 3 seire, blant annet 2-0 borte mot Moss. Alta blir for sterke i siste seriekamp og slår oss 4-3. God førstesesong i 2. divisjon!

Cupen

I cupen satser vi på å komme langt ettersom vi trenger litt penger. Selv om premiene ikke er no kjempestore er det viktige penger for en liten klubb som oss. Vi slår Tønsberg 1-0 i kvalikkrunden. Jevnaker holder oss til ekstraomganger men vi slår dem til slutt 3-2. Strømmen er laget som står på motsatt banehalvdel i 2 runde, men etter en fantastisk kamp vinner vi fortjent 3-2. Rosenborg blir neste nøtt. Vi leverer en god kamp men må se oss slått. Vi taper 2-1 og ryker ut i samme runde som i fjor. 

United-due
20.05.12 22:21

Delen om 3 sesong vil komme i morgen om jeg får tid. Tror jeg vil ha litt tid på kvelden så kan nok få skrevet en del. 

United-due
22.05.12 18:31

SESONGEN 2013

Overganger 2014 Sesongen

Godt overgangsvindu for vår del. Vi henter en rutinert spiller i Henrik Pedersen. Han kan spille både back og spiss og legger mest sannsynlig opp etter sesongen. Herrem er en god spiss med fortid i Bryne. Efendic og Danny Larsen er 2 gode keepere. Sistnevnte et stort talent. Frimann og Nordstrøm er stoppere som har bra potensiale og er allerede ganske gode. Ghasemi er en god defensiv midtbane som fungerer egentlig like godt sentralt. Dahle Høyland er en grei ving med god fart og holder et jevnt nivå. 

Treningskamper

Min assistent tar over i treningskampene også i år. Vi spiller 6 treningskamper som ender med 4-1-1. Tapet kommer i den første treningskampen hvor vi møter Viking. I de 3 neste blir Tertnes, Bjarg og Hacken slått. Uavgjort kommer så mot Smøras. Vi slår Egersund 2-1 i siste treningskamp. 

2. Divisjon Avdeling 3

I år ble det en annen avdeling. Vi vinner de 6 første kampene og får en fantastisk start. Vard holder oss til 1-1 i 7 serierunde. Vi følger så opp med 4-1 og 2-0 mot Nest Sotra og Vindbjart. Så kommer 2 skuffende 1-1 kamper mot SIF og Randaberg. Vi går så ubeseiret i 9 seriekamper. 7 seire og 2 uavgjorte. Så kommer tapet. Vindbjart slår oss 2-1 på vårt eget gress etter at vi leverer en håpløs kamp. Vi kommer oss tilbake og tar 2 1-0 seire,  før vi spiller 0-0 mot Vidar. Vi taper mot Randaberg i nest siste kamp. Siste kamp betyr ikke så mye, vi leder med 3 poeng men har en mye bedre målforskjell enn 2. plassen så er egentlig klar for Adecco. Vi slår Ålgård 2-0, Adecco here we come!

Cupen

Vi starter også i kvalikkrunden i år og slår TVP enkelt 4-0. Målet er å komme lengre enn i fjor og Jevnaker blir slått 1-0 i 1. runde. I 2. runde møter vi Randaberg. Etter 30 minutter står det 3-3, det samme gjør det etter 120 minutter. Vi vinner på straffer og er videre. Så tar vi en imponerende seier mot Nybergsund i 3. runde. 2-0 står da dommeren blåser av. Tromsø blir for sterke og   vi drar hjem fra nord etter å ha tapt 4-1 i 4. runde. 

United-due
22.05.12 18:33

Nå er jeg altså ferdig med å skrive om det som har skjedd og vil snart begynne med oppdateringer om der hvor jeg er nå. 

United-due
22.05.12 18:37

Styret har fastsatt de innledene budsjettene!

Styret har nå fastsatt de innledene budsjettene. Budsjettene kan endres når vi får velge forventning før sesongen. Vi får 95 000 i lønnsbudsjett og 10 000 i overgangsbudsjett. Våre lønnsutgifter ligger for øyeblikket på rundt 44 000. 

United-due
22.05.12 18:40

Ny spiller klar!

Kamerunske Mahugnon Montcho er nå klar for Staal. Den unge stopperen forsterker forsvaret stort og han sier at drømmen hans er gått i oppfyllelse. 

Spilleren ble klar før januar men ankom ikke før januar. Han kommer mot en kompensasjon på 45 000. 

United-due
22.05.12 18:44

Flere spillere ut!

Flere spillere går nå ut dørene på Jørpeland Stadion. Helge Leikvang er dratt til Haugesund, mens Thomas Mæle gikk til Kongsvinger. Disse ville ikke fornye kontraktene sine og gikk gratis. Halvor Hansen ble solgt for 70 000 til Bodø Glimt. 

7 spillere fra 2-er laget ble også sluppet på free transfer. 

United-due
22.05.12 18:51

Keeper klar!

Iven Austbø er nå klar for Staal. Keeperen har god TL og Adecco erfaring etter å ha spilt i klubber som Viking, Stabæk og Sandefjord. Spilleren kommer gratis til klubben og kan komme til å bli viktig for klubben denne sesongen. 

Gardio
22.05.12 19:00
United-due: Iven Austbø

Her skjedde det en feil! ;)

Flotte innlegg, forresten! Fortsett sånn! :-) 

United-due
22.05.12 21:37
Gardio: Her skjedde det en feil! ;)

Hehe, så det nå. Er for sen til å redigere. Legger ved et nytt bilde her.

Iven Austbø

United-due
25.05.12 17:20

Blir nok en del spilling i kveld! Så kommer oppdateringer i kveld!

United-due
25.05.12 17:58

Enda en spiller klar!

Ny spiller klar. Denne gangen er det Fernando dos Santos fra Kapp Verde. En spennende midtbanespiller som har et godt potensiale. Ble hentet på free transfer. 

United-due
25.05.12 22:45

Noen treningskamper er spilt!

Thisted - Staal 1-0 
T: Vinter 
S: -  

Viking - Staal 3-2
V: Schulze, Helland, Hebnes Olsen
S: Nag, Nome

Fredrikstad - Staal 1-1
F:  Hansen
S: Dalehaug

Assistenten tar over i disse. Gode resultater egentlig selv om vi ikke har vunnet en kamp. Vi leverer gode prestasjoner i alle kampene. Fortsatt litt treningskamper igjen før sesongstart.

United-due
25.05.12 22:53

Ny spiller signert, men det skaper litt problemer!

Nico Chietino ble i dag klar for Staal. Nok en spiller på free transfer. Selv om jeg er fornøyd med signeringen er det et lite problem. Man kan kun registrere 11 utlendinger i adecco og jeg har nå 12 utenlandske spillere. En ny utlending ankommer også i mars så noen utlendinger forsvinner snart. 

United-due
25.05.12 23:19

Siste signering mest sannsynlig gjort nå.

Siste signering ser ut til å være den norske spissen Geir Andre Skår. Han er en ung og meget lovende spiss som vil få sjansen i noen kamper. Laget ser meget bra. Stallen kommer straks!

Gardio
25.05.12 23:20

Ser lovende ut! :-)

United-due
25.05.12 23:42
Gardio: Ser lovende ut! :-)

Takker! :) Fint du følger, kommer flere deler i løpet av kvelden!

Gardio
25.05.12 23:47
United-due: Fint du følger, kommer flere deler i løpet av kvelden!

Herlig!

United-due
26.05.12 00:02

De siste treningskampene er spilt!

Tasta - Staal 0-0 
T: -

Årvoll - Staal 0-4
Å: -
S: Darboe, Herrem, Nag, Høllesli

Stavanger IF - Staal 0-0
SIF: -

Teie - Staal 0-3
T: - 
S: Chietino, Christensen, Nome

FC Hjørring - Staal 1-1
FCH: Støvring
S: Dalehaug

Assistenten tar over i disse 5 også. Ingen tap, meget bra spill. I en del kamper for spillere fra 2-er laget også prøve seg. Gleder meg til seriestart! 

United-due
26.05.12 00:46

Spillerstall 2015

Keepere

12. Iven Austbø
30. Faris Efendic
31. Danny Larsen

3 gode keepere her. Dessverre måtte en utlending bli utelatt fra adecco troppen og det ble Efendic. Larsen er ung og Austbø er utrolig god. Efendic for sikkert sjanse i cupkamper og kanskje han blir registrert i sommer med mindre han forsvinner. Austbø er førstevalget her.

Treningkast: 5

Forsvar

2. Vidar Harestad
3. Torben Frimann
4. Tom Reidar Haraldsen5. Sindre Fjelde
6. Johannes Nordstrøm
14. Mahugnon Montcho
33. Øyvind Svenning
35. Carl Hørtin

Sterkt forsvar. Svenning er vår kaptein og er fast på venstrebacken. Stopperplassene blir litt mer usikre i år. Montcho kommer nok til å spille mye men hvem som blir makkeren hans er usikkert. Det blir nok enten Frimann eller Nordstrøm. Når det gjelder høyrebacken er Harestad for dårlig til fast plass. Nordstrøm vil nok ta den men Knudsen som står listet som midtbane fungerer nokså bra som høyreback også. 

Terningkast: 4

Midtbane

7. Håvard Nome
15. Martin Knudsen
16. Elias Eiosson
18. Per Krister Bjørlo
19. Nico Chietino
25. Fernando dos Santos
27. Geir Dahle Høyland
29. Hosain Ghasemi

Midtbanen er meget sterk. Knudsen går nok ned på høyreback da. Høyland og Nome kjemper om høyrekanten, mens Bjørlo er nok vår venstrekant. Men Nome kan også spille venstre, så han kan utfordre Bjørlo også. Sentralt har jeg et vanskelig valgt, men det blir å teste ut litt. I begynnelsen vil det nok bli Eiosson og Chietino sentralt, men jeg får se hva som funker best. 

Angrep

9. Abdou Darboe
10. Geir Andre Skår
11. Vini Dantas
17. Arne Dalehaug
88. Geir Andre Herrem

Angrepet er også veldig bra, men i år må vi få en skikkelig målscorer. I 2. div fikk vi aldri en som scorte masse mål. Dantas og Darboe blir nok spissparet men Herrem og Skår ligger ikke langt bak. "Legenden" Dalehaug er vel egentlig ikke noen kjempespiller for nivået, men han kan sine saker bra og skal få spille i klubben så lenge han vil. Som forhåpentligvis vil bli når han legger opp. Det koster meg ingenting for han spiller ubetalt, fantastisk spiller. Elsker ham. 

United-due
26.05.12 11:44

Staal manageren sjokkerer flere med ny overgang!

Staal manageren har sagt han har vært ferdig med handlingen for en stund siden, men nå ble en ny spiller klar. Han er spansk, ung, god tekning og er en ving. Han kan dessverre ikke registreres før til sommeren da. 

Dette er den nye signeringen!

United-due
26.05.12 19:09

Adeccoligaen 1 runde

Bryne - Staal 2-3
(Dahle Høyland, Darboe, Dos Santos)

Årets første seriekamp blir en klassikker som inneholder det meste. Dahle Høyland har kun spilt i Bryne for jeg henta ham hit og han sender oss i ledelsen etter et kvarter. Darboe dobler den ikke lenge etterpå. Bryne får straffe rett etter vi har fått et mål annullert og det scorer dem på. 2-2 kommer litt uti 2. omgang. Vi skaper mye men får ikke ballen inn. Darboe mottar sitt 2 gule kort og blir utvist etter cirka 70 minutter. Det legges til 3 minutter. Da det er spilt 3 minutter og 30 sekunder setter Dos Santos inn 3-2. Vi vinner og tar 3 poeng i vår første adecco kamp! 

United-due
26.05.12 19:24

Adeccoligaen 2. Runde

Staal - Moss 0-1

På neste save jeg skal ha skal jeg faen meg slette Moss. Makan til drittlag skal man lete lenge etter. Dem tar en Chelsea og legger setter alle sammen på målstreken og blokkerer alt. Da dem beveger seg ut fra femmeteren for første gang scorer dem. Jævla sjansesløseri av oss også. Hele laget kan dra til helvete. 

(Innlegget ble redigert 26.05.12 19:32)

United-due
26.05.12 19:33

Adeccoligaen 3. Runde

Lørenskog - Staal 0-4
(Dantas x2, Darboe, Eiosson)

Herlig kamp! Vi revansjerer tapet mot Moss på en fantastisk måte! Eiosson sender oss i ledelsen tidlig. Montcho motta sitt 2 gule etter et kvarter, men med 10 mann scorer vi 3 mål. 1 på straffe! 

(Innlegget ble redigert 26.05.12 19:33)

United-due
26.05.12 20:19

Adeccoligaen 4. Runde

Staal - Aalesund 2-2
(Darboe, Dalehaug) 

Her skulle Dalehaug hatt 2, men dommeren satte en stopper for det. Aalesund tar ledelsen 2 ganger men vi utlikner begge gangene. I 2 omgang tar vi ledelsen men dommeren annullerer det. Er vel kun han som vet hvorfor. Så dommeren tok fra oss 2 poeng. 

United-due
26.05.12 20:22

Staals toppscorer skada!

Staals toppscorer så langt, Abdou Darboe er ute med skada i 2-3 uker. Han pådro seg et kutt i benet i kampen mot Aalesund. Dumt, ettersom han har 3 mål på 3 kamper. Men vi får håpe de andre spissene våre scorer nå. Dantas og Dalehaug har jo 2 og 1 mål hver så langt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester