Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA Ultimate Team 13

NYTT TEMA
Thumbhoe
ThumbhoeInnlegg: 7321
20.07.12 19:25

Da var det kun to måneder til FUT13 sin web app lanseres. Jeg ønsker å holde denne tråden saklig og ha et godt miljø slik det var tilbake til 2011. Da var det mer nyanserte og gjennomtenkte innlegg som ble postet, svært mye konstruktivt kontra FUT12 tråden som ble infisert med tulleinnlegg.

På EA sine forum, nærmere bestemt pre-launch siden er det en tråd hvor de mest populære ideene til FIFA13 ligger. Dette stod om FUT:

PLAYERS
- Allow players to have all positions from their Player Info, so they can be played in any of the given positions.
- Player can be released from packs with main position (written on a card), and if people want to unlock other preferable positions (from ''player info''), they should buy ''position cards'', e.g. ''CAM'', ''LB'', and apply it to player.
- Introduce progressive chemistry (the longer a player plays in your team the higher his chemistry gets), introduce more chemistry links: same language, same continent, previously played together etc.

STAFF
- More managers. But more importantly, more varied managers. In my club there are currently 6 Norwegian managers, 5 Austrian managers, 3 Mexican managers, and yet to my knowledge there isn't a single USA manager in the entire game. This is just an example, as there a quite a few good nations that are lacking a manager in the game.
- A new member of staff – Financial Advisor - they would be gold only, providing +1% for regular gold, +2% for rare golds. Percentage total would be capped at +15%. This would increase how many coins you earn per match.These would have a low pack weight so would be pretty rare to come across, making them valuable. Which means it would be a long-term investment kind of idea.

AUCTIONS/TRADING
- You could put your players up for loan, in a similar way to how you sell players. Specify the loan period and how much it will cost the buyer.
- There should be lots more ways to search for things on the auction market. For example, quality: bronze, silver, gold, IF, to find IF players easier. Search by height/skills/stronger foot/name (e.g. what letter their name starts with or something) etc.
- Bring back trade offers.

OTHER
- Add more player statistics/records (who's the best goalscorer in club, assists, clean sheets, etc).
- More money per game.
- Have a separate star rating for matchmaking that is only seen by the computer when pairing players, this should ignore peoples benches.
- More advanced searches. E.g. search for one specific formation/search players by name.
- Player info showing appearances/goals/assists a player has for your club, rather than every other club that player has played for before you bought them.
- Customizable badges.
- Less frequent injuries.
- Reduce the importance of pace or introduce handicaps for pacey teams.

Thumbhoe
20.07.12 19:26

Minner forøvrig folk på at bid-tokens som er nødvendig for å by på en spiller på web-appen overføres fra FUT12 til FUT13 etter all sannsynlighet, gjorde det i 2010 og 2011. Derfor ville jeg brukt mye av resterende coins i FUT12 på disse rett før FUT13 lanseres på web-appen.

Barca8906
Barca8906Innlegg: 2473
22.07.12 00:01

Gleder meg som en liten unge til FUT 13!

Tenker på et friskt BPL lag til å starte med, og etterhvert kanskje lage et slags Sør-amerikansk lag.

(Innlegget ble redigert 22.07.12 00:01)

unitedkid1902
unitedkid1902Innlegg: 39434
22.07.12 00:59
Thumbhoe: Da
Thpe
ThpeInnlegg: 34783
22.07.12 11:05

Kan noen linke til web-appen hvis den er kommet ut?

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 12587
22.07.12 11:15
unitedkid1902: Er nok dessverre allerede en tråd Thumbie. :/

Synes vi skal bruke denne, som har et flott budskap. FUT-tråden 2011 var gøy å besøke. Den for 2012 har bare vært et stort spamkor.

Pepinho
PepinhoInnlegg: 6705
22.07.12 17:58
Thumbhoe: Da var det kun to måneder til FUT13 sin web app lanseres. Jeg ønsker å holde denne tråden saklig og ha et godt miljø slik det var tilbake til 2011. Da var det mer nyanserte og gjennomtenkte innlegg som ble postet, svært mye konstruktivt kontra FUT12 tråden som ble infisert med tulleinnlegg. På EA sine forum, nærmere bestemt pre-launch siden er det en tråd hvor de mest populære ideene til FIFA13 ligger. Dette stod om FUT: PLAYERS
- Allow players to have all positions from their Player Info, so they can be played in any of the given positions.
- Player can be released from packs with main position (written on a card), and if people want to unlock other preferable positions (from ''player info''), they should buy ''position cards'', e.g. ''CAM'', ''LB'', and apply it to player.
- Introduce progressive chemistry (the longer a player plays in your team the higher his chemistry gets), introduce more chemistry links: same language, same continent, previously played together etc. STAFF
- More managers. But more importantly, more varied managers. In my club there are currently 6 Norwegian managers, 5 Austrian managers, 3 Mexican managers, and yet to my knowledge there isn't a single USA manager in the entire game. This is just an example, as there a quite a few good nations that are lacking a manager in the game.
- A new member of staff – Financial Advisor - they would be gold only, providing +1% for regular gold, +2% for rare golds. Percentage total would be capped at +15%. This would increase how many coins you earn per match.These would have a low pack weight so would be pretty rare to come across, making them valuable. Which means it would be a long-term investment kind of idea. AUCTIONS/TRADING
- You could put your players up for loan, in a similar way to how you sell players. Specify the loan period and how much it will cost the buyer.
- There should be lots more ways to search for things on the auction market. For example, quality: bronze, silver, gold, IF, to find IF players easier. Search by height/skills/stronger foot/name (e.g. what letter their name starts with or something) etc.
- Bring back trade offers. OTHER
- Add more player statistics/records (who's the best goalscorer in club, assists, clean sheets, etc).
- More money per game.
- Have a separate star rating for matchmaking that is only seen by the computer when pairing players, this should ignore peoples benches.
- More advanced searches. E.g. search for one specific formation/search players by name.
- Player info showing appearances/goals/assists a player has for your club, rather than every other club that player has played for before you bought them.
- Customizable badges.
- Less frequent injuries.
- Reduce the importance of pace or introduce handicaps for pacey teams.

Veldig godt førsteinnlegg, Tumbhoe. Hvis FUT - folket vil bruke denne tråden istedet (du har tross alt lagt ned betraktelig mer arbeid i din enn jeg har i min) så gjør vi det. 

Thumbhoe
22.07.12 18:06
Pepinho: Veldig godt førsteinnlegg, Tumbhoe. Hvis FUT - folket vil bruke denne tråden istedet (du har tross alt lagt ned betraktelig mer arbeid i din enn jeg har i min) så gjør vi det.

Beklager det altså! Jeg så ingen fut13 tråd på førstesiden etter rask sjekk da jeg laget tråden. Uansett er det opp til deg hva du ønsker. Skal innrømme at jeg ikke la inn vedig mye arbeid, da mye av det er hentet fra forum, men jeg synes det var viktig å presisere at tråden ikke må forsøples slik fut12 tråden ble.

real-_-
real-_-Innlegg: 11486
22.07.12 18:52

Håper Solbakken blir gull og att det blir mykje meir TL-spillere

Pepinho
22.07.12 19:10
Thumbhoe: Beklager det altså! Jeg så ingen fut13 tråd på førstesiden etter rask sjekk da jeg laget tråden. Uansett er det opp til deg hva du ønsker. Skal innrømme at jeg ikke la inn vedig mye arbeid, da mye av det er hentet fra forum, men jeg synes det var viktig å presisere at tråden ikke må forsøples slik fut12 tråden ble.

Hehe, det er gjør ingenting. Som sagt folk kan velge hvilken tråd de vil bruke. Er også helt enig med deg i at den nye tråden ikke må bli som den gamle, som fungerer omtrent som en chat. I og med at du presiserer det i åpningsinnlegget, er det kanskje best å bruke denne, så nye kan se det.

deson
desonInnlegg: 2570
23.07.12 20:23

Ser at det er 2 varianter av FIFA 13, FIFA 13 og FIFA 13 Ultimate Edition.

Så lurer jeg på om, er det ultimate team på det vanlige FIFA 13 eller må man kjøpe Ultimate Edition?

Pepinho
23.07.12 22:23
deson: Ser at det er 2 varianter av FIFA 13, FIFA 13 og FIFA 13 Ultimate Edition. Så lurer jeg på om, er det ultimate team på det vanlige FIFA 13 eller må man kjøpe Ultimate Edition?

Det er Ultimate Team på FIFA 13. Eneste som er forskjellig med 'Ultimate Edition' er at du får 24 ekstra gullpakker :)

deson
29.07.12 11:45

Noen som vet hvilken dato web-appen kommer ut? :)

(Innlegget ble redigert 29.07.12 11:45)

Matsan
MatsanInnlegg: 4399
29.07.12 12:15

Noen som vet hvor det er billigst å forhåndsbestille FIFA 13 Ultimate Edition? :)

deson
29.07.12 12:38
Matsan: Noen som vet hvor det er billigst å forhåndsbestille FIFA 13 Ultimate Edition? :)

Det billigste jeg har funnet er 498 kr på Gamezone.no

Zizou-Bjørndalen
Zizou-BjørndalenInnlegg: 1726
29.07.12 22:37

Gjentar spørsmålet til deson  noen som vet når web appen til fut 13 kan brukes!!

FabioBorini
FabioBoriniInnlegg: 12183
29.07.12 22:44
Zizou-Bjørndalen: Gjentar spørsmålet til deson noen som vet når web appen til fut 13 kan brukes!!

Det er da ikke så vanskelig å lese den første setningen i denne tråden?

Thumbhoe
29.07.12 22:50
Zizou-Bjørndalen: Gjentar spørsmålet til deson noen som vet når web appen til fut 13 kan brukes!!

Det var 20. september FUT12 appen var oppe og gikk i fjor i allefall. Regner med det blir noe rundt der i år også.

Jakob2626
Jakob2626Innlegg: 1689
30.07.12 14:56

De burde innføre en permanent satseturnering. Sats et antall coins på at du vinner og møt en motstander som satser det samme. Vinneren stikker av med alt. Da går det an å blir rik av å være god til å spille. 

Izcila
IzcilaInnlegg: 22648
14.08.12 02:55
Thumbhoe: FUT

Gadd ikke sitere hele teksten, men tenkte bare jeg skulle komme med noe som jeg syns hadde vært "tøft". 

Nå har det seg sånn at vision og positioning aldri blir oppgradert på IFs. Jeg mener når de lanserer TOTY og TOTS kort, så bør disse spillerne få det det lille ekstra med bedre vision og positioning. Dette mener jeg ville vært rettferdig, da disse spillerne tross alt har prestert hele sesongen, stort sett. 

Izcila
IzcilaInnlegg: 22648
21.08.12 22:10

Er det noen som vet hvor mange bidtokens som kan bli overført? 

Thumbhoe
21.08.12 22:45
Izcila: Er det noen som vet hvor mange bidtokens som kan bli overført?

Alle som du allerede har. Med forbehold om at det overføres slik det har gjort tidligere.

Hvis du tenker på en maksgrense, så er jeg rimelig sikker på at den er uendelig.

(Innlegget ble redigert 21.08.12 22:45)

IVIaarky
IVIaarkyInnlegg: 7854
22.08.12 14:30

Hvilken tråd er det som er the shit? Altså, hvem kommer til å være aktiv?

TheUltimateSkiller
TheUltimateSkillerInnlegg: 866
22.08.12 15:35

Er en med tre sider, vet ikke.

(Innlegget ble redigert 22.08.12 15:36)

Crabsen
CrabsenInnlegg: 14783
22.08.12 15:43
IVIaarky: Hvilken tråd er det som er the shit? Altså, hvem kommer til å være aktiv?

Denne her

(Innlegget ble redigert 22.08.12 15:43)

CryniX
CryniXInnlegg: 12871
01.09.12 17:04

Første laget folk kommer til å lage? Tipper jeg starter med et bronsjelag fra MLS.

Thumbhoe
01.09.12 17:41
CryniX: Første laget folk kommer til å lage? Tipper jeg starter med et bronsjelag fra MLS.

Stor fare for at det blir det samme her. Var favorittlaget mitt i FUT12.

Matsan
MatsanInnlegg: 4399
06.09.12 20:01
CryniX: Første laget folk kommer til å lage? Tipper jeg starter med et bronsjelag fra MLS.

Bundesliga/Ligue 1 kommer ann på hva som er billigst :P

Thumbhoe
06.09.12 20:07

Liste med spillere som vil  ha 5* i skill moves(dette kan endres før fifa13 er ute, men sannsynligvis vil de fleste av de stemme):

BBVA
Ronaldo (real madrid)

Premier League

Ben Arfa (newcastle)
Nani (man united)
Tarrabt (QPR)

French league
Ibrahimovic (PSG)

Germany
Ribery (Bayern)

Italy
Robinho (AC)

Brazil
Neymar (Santos)
Ganso
Ronaldinho
Jádson

Bronze
Wellington Silva (bronze player) Kommer nok til å være verdt svææært masse. Ville sett etter ham med en gang appen er oppe.

Hentet fra: http://forum.ea.com/uk/posts/list/1910999.page

(Innlegget ble redigert 06.09.12 20:12)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg