Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

[FM13] Arsenal - The New Invincibles!

NYTT TEMA
RoyaleWithCheese
RoyaleWithCheeseInnlegg: 12457
02.05.13 23:40

Jeg er i år 2034 med Arsenal Football Club, og har for lengst havnet i historiebøkene sammen med Herbert Chapman og Arsene Wenger. Til tross for stor suksess har jeg på mine 22 sesonger i klubben "bare" vunnet serien fem ganger (i '18, '26, '27, '33 og '34-sesongen). Jeg har vunnet Champions League tre ganger på ni finaler (i '21, '24 og '30), og gått seirende ut av FA-cupen fem ganger på ni finaler (i '23, '24, '27, '30 og '34), samt ligacupen syv ganger på åtte finaler (i '13, '26, '27, '29, '31, '32 og '33). 

Manchester United har vært min fremste rival, og Pep Guardiola har henvist meg til andreplassen i PL hele syv ganger. Nå lukter det dog et solid maktskifte, og jeg er regjerende Premier League-mester for andre sesongen på rad. 

Jeg har etterhvert stablet sammen et meget solid lag, bygget rundt en engelsk/tysk/spansk/fransk stamme. De fleste spillerne har minst seks-syv sesongers fartstid i klubben allerede, og jeg henter stort sett stortalenter når jeg først er aktiv på spillermarkedet. Jeg har også prioritert å bruke egenproduserte spillere når de dukker opp. 

En presentasjon av stallen vil komme i neste innlegg, og målsetningen i denne tråden vil være å gjenskape den magiske 2003/04-sesongen med blant annet Thierry Henry (som er trener i klubben). Denne kommer til å bli mye lengre enn de to fiasko-trådene mine, det lover jeg! 

ELSHAARAWY92
ELSHAARAWY92Innlegg: 282
02.05.13 23:43

Følges!

RoyaleWithCheese
03.05.13 01:28

- Spillerstallen -

Keepere:

Bartolomé - verdensklassekeeperen som ble hentet fra Barcelona for ynkelige 40 millioner kroner. 23 år og har allerede seks PL-sesonger som førstekeeper bak seg. Over 80 kamper for Spania, og har vunnet Golden Glove to år på rad. Historie

Manuel Becker - bra backup, men det er klart at når du konkurrerer mot en nesten jevngammel landslagsveteran blir det vanskelig å slå gjennom. Kommer nok til å forbli andrevalg med andre ord. Historie

Robert Skupski - egenprodusert tredjekeeper. Punktum. Historie

Forsvarsspillere:

Ersel Kumrulu - knallgod høyreback, som også kan spille stopper. Var helt ekstrem forrige sesong! Historie

Mario Ducksch - backen har vært i klubben i mange år nå, og har levert stabilt. Mistet store deler av vårsesongen på grunn av skade, og har falt litt på rangstigen.

Andrew Sheppard - stopperen er klubblegende og kaptein. Ble hentet fra Southampton som 16-åring for 6 millioner, og har levert fantastisk for klubben gjennom en hel karriere. Historie

Anthony Okorie - god stopper, men har ikke spilt seg til fast plass. Kjøpt fra Manchester United, da han ble satt på tranferlisten etter eget ønske. Da måtte jeg jo bare slå til! Historie

Lars Marell - sinnsvak stopper, har aldri levert under 7,50 i gjennomsnittsrating, og bare under 7,60 to ganger. Kanskje verdens beste? Historie

Stevie Maguire - egenprodusert stopper som har levert fantastisk når han har fått sjansen. Vil få mye spilletid denne sesongen, og er en naturlig arvtager til Sheppard. Historie

Steve Beattie - egenprodusert høyreback, og god backup. Arsenal-supporter, og det har jeg en forkjærlighet for. Historie

Marius Pasca - den beste egenproduserte spilleren jeg har fått opp. Meget god venstreback! Historie

Filippos Pasas - hentet veldig billig fra Hoffenheim, og kan ha en framtid i klubben. Må likevel prestere dersom han skal få ny kontrakt. Historie

He Furong - opprinnelig kinesisk, og som egenprodusert venstreback er han tatt opp i a-lagsstallen etter noen gode prestasjoner forrige sesong. Historie

Midbanespillere:

Doug Rigby - god franskamerikansk venstreving. Det at han er litt for ustabil har gjort at han ikke helt har fått ut potensialet sitt. Historie

Austin Hussey - spennende ung midtbanespiller som leverte bra når han fikk sjansen i fjor. Dermed er han tatt opp i førstelagsstallen i år. Historie

Remy Boulesteix - kongen på midtbanen! Helt sinnsykt god i flere år, og kom på tredjeplass i Gullballen-kåringen for to sesonger siden. Historie

Armando Cruz - lovende, 23 år gammel midtbanemann som kommer til å levere i flere år for meg. Er nær fast plass, og sannsynligvis Boulesteix sin etterfølger. Historie

Jody Powell - har ikke helt klart å slå gjennom på førstelaget, og kommer nok ikke til å være Arsenal-spiller særlig lenge. Historie

Ricardo Garmendia - klassespiller, og leverer scoringer og assists over en lav sko! Fast på den offensive midtbanen, men sliter litt med skader. Historie

David Cunliffe - når det kommer til stats har jeg vanskelig for å tro at det finnes noen bedre. Tidenes dyreste Arsenal-spiller, for en grunn må man si. Arven etter Wilshere! Historie

Lenell Milton - egenprodusert spiller som har levert for klubben gjennom hele karrieren. Ujevn, men det kan man skylde på skadene. Historie

Dominik Hübener - konkurrerte mot Garmendia om den sentrale offensive midtbaneplassen. Etter at han ble omskolert til høyreving har han kommet mer til sin rett, og er nå en av mine beste og viktigste spillere. Historie

Erik Krooshof - nederlenderen er egenprodusert, og har levert mange gode sesonger. Synger på siste verset i klubben nå. Har også hatt sine skadeproblemer. Historie

Spisser:

Luke Phillips - spissen har spilt andrefiolin bak Abbas Atwi i flere år. Etter at han la opp har Phillips fått mer tillit, og ble blant annet beste spiller, og toppscorer for England da de vant VM nå nylig. Beist! Historie

Luis Arturo Crespo - fortsatt bare 21 år, men har slitt med tilliten, og bare tidvis levert når han har fått sjansen. Var god på utlån i vårsesongen! Historie

Raùl Rotundo - hentet fra Barcelona for utkjøpsklausul, men har ikke helt levd opp til overgangssummen. Ble toppscorer i klubben i fjor, så blir spennende å se om han klarer å bygge videre på det. Historie

Wayne Richards - waliseren har meldt overgang til England, og er en av de mest spennende spillerne som har kommet gjennom mitt juniorsystem. 18 år, men har scoret 26 mål for førstelaget, 14 i serien. Det er enormt! Historie

---------------------------------------------------------------

Dette er stallen min, i tillegg til juniorer og reserver. Det blir spennende å se om denne gjengen kan forsvare det doble seriegullet!

Vetle13
Vetle13Innlegg: 12900
03.05.13 01:29

Class

RoyaleWithCheese
03.05.13 01:31
Vetle13: Class

:)

Håper du gadd å lese gjennom alt :P

Vetle13
03.05.13 01:32
RoyaleWithCheese: :) Håper du gadd å lese gjennom alt :P

Selvfølgelig, har jo sett 90% fra før også da :)

RoyaleWithCheese
03.05.13 01:38
Vetle13: Selvfølgelig, har jo sett 90% fra før også da :)

Hehe! Mye repetisjon, ja. Lite gjennomtrekk i stallen de siste sesongene.

RoyaleWithCheese
03.05.13 02:32

- Pre-season -

Treningskamp:

Arsenal 5-0 Tianjin (B)

1-0 - R. Boulesteix (28)
2-0 - D. Rigby (36)
3-0 - L. Phillips (73)
4-0 - L. Phillips (83)
5-0 - L. Crespo (85)

Banens beste: L. Phillips 

Treningskamp:

Arsenal 8-0 Stevenage (B)

1-0 - Ersel Kumrulu (12)
2-0 - D. Rigby (29)
3-0 - N. Brindley selvmål (32)
4-0 - R. Rotundo (37)
5-0 - D. Hübener (42)
6-0 - A. Cruz (69)
7-0 - R. Bedford selvmål (71)
8-0 - W. Richards (83)

Stakkars Stevenage...

Banens beste: Ersel Kumrulu

---------------------------------------------------------------------

Bare to treningskamper på grunn av VM, pluss Charity Shield-match mot Blackburn. Det ser jo ikke ut som om man trenger flere matcher heller.

RoyaleWithCheese
03.05.13 04:07

- Månedsoppdatering for august 2034 -

Spillere inn:

Marcel Assauer - 360 millioner fra Gladbach

Spillere ut:

Lenell Milton - 160 millioner til Bayern München

Anthony Okorie - 140 millioner til Rennes

Erik Krooshof - 110 millioner til Ipswich

Ken Higgins - 45 millioner til Sunderland

Jody Powell - 30 millioner til Bolton

Manassé Nzé - 15 millioner til Hull

Kenny Harrold - gratis til Hibernian

-------------------------------------------------------------------

Charity Shield:

Arsenal 3-1 Blackburn

0-1 - J. Spence (16)
1-1 - D. Hübener (32)
2-1 - R. Boulesteix (67)
3-1 - W. Richards (86)

Blackburn er blitt et topplag i engelsk sammenheng, og siden de kom på andreplass i fjor, og jeg vant The Double var det de vi måtte møte på Wembley. Vi havner under, men har et knallsterkt lag og klarer å snu kampen. Boulesteix spiller en fantastisk kamp, og innbytter Richards avgjør kampen på slutten. Trådens første trofé er i boks!

Banens beste: R. Boulesteix

1. serierunde i Premier League:

Arsenal 3-1 Middlesbrough (H)

1-0 - D. Williams (21)
1-1 - C. Field (37)
2-1 - L. Phillips (54)
3-1 - A. Cruz (75) 

Vi gjør det vanskelig for oss selv når Cunliffe blir direkte utvist etter 20 minutter. Jeg hadde attpåtil sendt utpå en hel del urutinerte unggutter siden Blackburn-kampen hadde tært på en del spillere. Heldigvis scorer en av dem, Dale Williams, sitt første mål på seniornivå i sin PL-debuten bare ett minutt etter utvisningen. Vi slipper inn et tullemål før pause, men klasseforskjellen viser seg i andre omgang. Bra seier i årets første seriekamp.

Banens beste: A. Cruz

2. serierunde i Premier League:

Arsenal 2-1 Tottenham (B)

1-0 - R. Garmendia (7)
1-1 - R. Lorini (34)
2-1 - R. Garmendia (61)

Allerede i sesongens andre kamp er det duket for bortekamp i NLD. Vi dominerer kampen, og ved hjelp av litt Garmendia-magi vinner vi fullt fortjent!

Banens beste: R. Garmendia

---------------------------------------------------------------------

August er over, og med det er overgangsvinduet lukket. Ut har en del aldrende spillere med ett år igjen på kontrakten gått, pluss noen unggutter som ikke er god nok. Jeg har handlet inn en tysk klassespiller, og går fortsatt i pluss, så jeg må si meg fornøyd der. Spillemessig er det også bra, og vi kan gå forbi Chelsea med seier over dem i neste kamp.

Tabell
Spillerstatistikker

RoyaleWithCheese
03.05.13 05:33

- Månedsoppdatering for september 2034 -

3. serierunde i Premier League:

Arsenal 0-2 Chelsea (H)

0-1 - R. Weekes (15)
0-2 - L. Bottomley (82)

Dårlig kamp, og Invincibles-drømmen ryker allerede her. Havner under, og kampen avgjøres på en kontring. 20 skudd. 3 av dem på mål. Det er håpløst. 

Arsenals beste: R. Boulesteix

4. serierunde i Premier League:

Arsenal 3-0 Reading (B)

1-0 - M. Assauer (58)
2-0 - D. Hübener (63)
3-0 - S. Maguire (79)

En enkel borteseier, selv om vi ikke scoret før etter pause. Marcel Assauer får sitt første mål for klubben, og leverer en kanonmatch. Den unge stopperen Stevie Maguire setter spikeren i kisten på en corner 10 minutter før slutt.

Banens beste: S. Maguire

1. gruppespillkamp i Champions League:

Arsenal 3-0 Stuttgart (B)

1-0 - L. Crespo (51)
2-0 - R. Garmendia (65)
3-0 - D. Rigby (75)

Vi havnet i gruppe med Stuttgart, Rosenborg og FC København, og møter den sterkeste av de først. Det ender med en komfortabel seier på bortebane. Bra trekning, og det ser lyst ut med tanke på avansement.

Banens beste: D. Rigby

5. serierunde i Premier League:

Arsenal 3-1 Huddersfield (H)

1-0 - D. Hübener (33)
2-0 - R. Garmendia (45)
3-0 - D. Hübener (65)
3-1 - P. Smith (84) 

Nok en kontrollert seier, og Huddersfield klarer ikke by på mange problemene. De scorer riktignok, men selvfølgelig alt for sent.

Banens beste: D. Hübener

3. runde i Ligacupen:

Arsenal 1-0 Bolton (B)

1-0 - M. Assauer (36)

Bolton er ikke noen enkel motstander, og jeg er fornøyd med at et litt reservepreget mannskap vinner på bortebane. Den nye signeringen Assauer scorer igjen, og har startet Arsenal-karrieren på en fin måte!

Banens beste: L. Marell

6. runde i Premier League:

Arsenal 3-1 Norwich (B)

1-0 - L. Phillips (15)
2-0 - R. Garmendia (30)
2-1 - G. Bodin (42)
3-1 - D. Hübener (43)

Nok en enkel seier på bortebane. Norwich klarer å redusere, men vi svarer umiddelbart, og kampen er i praksis avgjort til pause. Hübener og Garmendia på den offensive midtbanen har startet sesongen på en fantastisk måte!

-------------------------------------------------------------------------------

Etter et skuffende tap hjemme mot Chelsea har det blitt seier i alle kampene denne måneden. Spillet sitter bra, og midtbanen scorer mye mål slik jeg liker det. Et stort slag at R. Boulesteix blir ute til over nyttår, men nå har Armando Cruz muligheten til å stå fram for fullt!

Tabell
Spillerstatistikker

RoyaleWithCheese
03.05.13 15:14

- Månedsoppdatering for oktober 2034 - 

2. gruppespillkamp i Champions League:

Arsenal 3-1 FC København (H)

1-0 - L. Crespo (7)
2-0 - W. Richards (17)
2-1 - P. Fulton (61)
3-1 - D. Cunliffe (80)

Jeg hviler et par spillere, og vi vinner komfortabelt på hjemmebane. Grei seier!

7. runde i Premier League:

Arsenal 3-0 Manchester City (H)

1-0 - Alex selvmål (30)
2-0 - R. Rotundo (44)
3-0 - R. Rotundo (86)

Knallsterk seier over et falmende City-lag. Maguire presser Citys nye stjerne Alex til å lage selvmål etter halvtimen, og etter det har vi full kontroll. Raùl Rotundo åpner målkontoen denne sesongen!

Banens beste: R. Rotundo

8. runde i Premier League:

Arsenal 4-0 Sunderland (B)

1-0 - S. Maguire (17)
2-0 - D. Cunliffe (51)
3-0 - L. Crespo (56)
4-0 - R. Rotundo (89)

Sunderland borte er ingen enkel kamp på papiret, spesielt ikke med tanke på at de lå på tredje plass før denne kampen. Det ble derimot en enkel kamp, og vi viser klasse foran mål.

Banens beste: D. Cunliffe

3. gruppespillkamp i Champions League:

Arsenal 1-1 Rosenborg (B)

1-0 - R. Rotundo (15)
1-1 - M. Myhre (53)

Jeg sende utpå et reservepreget mannskap, og klarer bare uavgjort mot Rosenborg. Det har ikke så mye å si, da vi sannsynligvis vinner gruppen uansett.

Arsenals beste: R. Rotundo

Arsenal 0-0 Bolton (H)

Utrolig svak kamp, mot et Bolton-lag som ligger på nest siste plass. Det eneste positive er at vi holder nullen. Ellers er det ingenting positivt å ta ut av denne kampen. Vi får en scoring annullert i det 89. minutt...

4. runde i Ligacupen:

Arsenal 5-3 Aston Villa (B)

0-1 - A. Djulic (9)
0-2 - C. Bermingham (25)
0-3 - R. Foster (43)
1-3 - R. Garmendia str (49)
2-3 - R. Garmendia str (51)
3-3 - A. Cruz (56)
4-3 - W. Richards (59)
5-3 - R. Garmendia (90) 

Vi ligger under 0-3 til pause, og spillerne får en runde med hårføneren i pausen. Dette har tydeligvis effekt, og vi snur kampen med to straffer akkurat som vi gjorde i 2011/12-sesongen i 4. runden mot Villa. Den gang ble det 3-2, nå stoppet vi ikke før det sto 5-3.

----------------------------------------------------------------------

Med unntak av Bolton-kampen er dette en bra måned. Comebacket i Ligacupen er høydepunktet, og det er gledelig at ungguttene har så mye "mental strength and sharpness".

Tabell
Spillerstatistikker

RoyaleWithCheese
03.05.13 18:33

- Månedsoppdatering for november 2034 -

10. serierunde i Premier League:

Arsenal 4-1 Watford (B)

1-0 - M. Assauer (7)
2-0 - M. Assauer (20)
2-1 - G. Urquhart str (34)
3-1 - R. Garmendia (57)
4-1 - M. Assauer str (64)

Da vi får straffe på stillingen 3-1 stepper Marcel Assauer opp og scorer sitt første hat-trick i Arsenal-drakten! Herlig kamp av venstrevingen!

Banens beste: M. Assauer

4. gruppespillkamp i Champions League:

Arsenal 1-1 Rosenborg (H)

0-1 - M. Myhre str (26)
1-1 - W. Richards (29)

Hjemmekamp mot RBK, og vi kan nok en gang skylde på at vi undervurderte motstanderen. Vi klarer uavgjort etter å ha ligget under. Vi har fortsatt gruppeseieren i våre egne hender.

Arsenals beste: W. Richards

11. seriekamp i Premier League:

Arsenal 1-0 Aston Villa (H)

1-0 - L. Phillips (83)

En seier som satt langt inne, men det kan vi skylde på oss selv. Hvilken sjansebonanza av en fotballkamp, og det måtte ende med hjemmeseier til slutt. Luke Phillips blir dagens helt!

Arsenals beste: A. Cruz

12. serierunde i Premier League:

Arsenal 1-2 West Ham (B)

0-1 - K. Bentley (21)
1-1 - D. Hübener (36)
1-2 - R. Davenbort (90+1)

Surt tap, da de scorer på overtid.. Bartolomé spiller en av sine dårligste kamper i Arsenal-drakt, og laget spiller generelt dårlig. Kun Armando Cruz briljerer i Boulesteix' skadefravær. Det er ihvertfall noe.

13. serierunde i Premier League:

Arsenal 2-1 Southampton (H)

0-1 - I. Young (8)
1-1 - R. Rotundo (27)
2-1 - R. Garmendia str (45+1)

Vi havner under tidlig, men snur det før pause da Garmendia setter straffe på overtid i 1. omgang. Kontrollerer det inn i 2. omgang, men brenner for mange sjanser.

14. serierunde i Premier League:

Arsenal 3-1 Liverpool (B)

1-0 - L. Phillips (11)
2-0 - L. Phillips (13)
3-0 - D. Rigby (69)
3-1 - S. Savory (73)

Sterk seier på Anfield, for ikke å snakke om viktig! Konge med en sterk prestasjon over en rival etter en liten periode med dårlig spill i det siste.

Banens beste: L. Phillips

5. gruppespillkamp i Champions League:

Arsenal 4-2 Stuttgart (H)

1-0 - R. Rotundo (34)
1-1 - I. Bergara (41)
2-1 - R. Rotundo (71)
3-1 - D. Rigby (77)
4-1 - R. Garmendia (79)
4-2 - D. Tanasic (88) 

Sterk seier, og vi trenger bare å slå poengløse FC København i siste kamp for å være garantert å vinne gruppen. Vi er bra offensivt, men ruskete bakover i denne kampen.

-----------------------------------------------------------------------------

Vi går nå inn i et meget travelt juleprogram, med et tett kampprogram. Kommer vi bra ut av det er vi et steg nærmere seriegull, så nå gjelder det å brette opp ermene!

Tabell
Spillerstatistikker

RoyaleWithCheese
03.05.13 22:02

- Månedsoppdatering for desember 2034 - 

15. serierunde i Premier League:

Arsenal 2-0 Stoke (B)

1-0 - A. Cruz (16)
2-0 - R. Rotundo (90+3)

En bra seier mot et brukbart Stoke-lag. Ledelsen er ikke trygg før Rotundo avgjør på overtid.

Kvartfinale i Ligacupen:

Arsenal 3-0 Southampton (B)

1-0 - D. Rigby (9)
2-0 - D. Rigby (48)
3-0 - W. Richards (67)

En relativt enkel kamp, der jeg får hvilt et par nøkkelspillere. Fornøyd med å nok en gang være i semifinalen, der vi forøvrig møter Chelsea.

16. serierunde i Premier League:

Arsenal 4-0 Ipswich (H)

1-0 - A. Sheppard (6)
2-0 - L. Phillips (38)
3-0 - S. Maguire (41)
4-0 - R. Rotundo (88)

En kamp der vi skaper mye, og begge stopperne kommer på scoringslisten. Ipswich skaper ingenting og vi vinner lett. Marius Pasca med tre målgivende. Strålende kamp av venstrebacken!

Banens beste: M. Pasca

6. gruppespillkamp i Champions League:

Arsenal 3-0 FC København (B)

1-0 - W. Richards (12)
2-0 - L. Crespo (36)
3-0 - W. Richards (41) 

De danske pølsene hadde ingenting å stille opp med, og vi vinner enkelt. 18-åringen Richards scorer to, og fortsetter det enorme scoringsgjennomsnittet i CL og cupene. I 1/8-finalen ble det klart at vi møter Celtic.

Banens beste: W. Richards

17. serierunde i Premier League:

Arsenal 0-2 Manchester United (B)

0-1 - Y. Dumont (22)
0-2 - Y. Dumont (42)

Den irriterende gode spissen deres scorer begge, og vi taper fortjent på Old Trafford... Skuffende prestasjon.

Arsenals beste: R. Garmendia 

18. serierunde i Premier League:

Arsenal 4-0 Newcastle (H)

1-0 - R. Garmendia str (15)
2-0 - L. Phillips (38)
3-0 - R. Rotundo (68)
4-0 - R. Rotundo (78)

Sterk seier, og fullt fortjent! Rotundo kommer inn som innbytter og avgjør kampen i 2. omgang. Garmendia er som vanlig iskald på straffe.

19. serierunde i Premier League:

Arsenal 0-3 Blackburn (B)

0-1 - J. Jaime (1)
0-2 - D. Diourté (12)
0-3 - J. Sithole (15)

Da gutten som garantert ble mobbet på skolen, Jerry S(h)ithole, la på til 3-0 etter bare et kvarter, var det ingen vei inn i kampen igjen.. En pinlig forestilling.

Arsenals beste: Ingen...

20. serierunde i Premier League:

Arsenal 5-0 Tottenham (H)

1-0 - R. Rotundo (4)
2-0 - D. Rigby (16)
3-0 - R. Rotundo (29)
4-0 - R. Rotundo (55)
5-0 - L. Phillips str (90)

En fantastisk måte å reise seg på etter fiaskoen mot Blackburn! Raùl Rotundo med hat-trick, og når L. Phillips brenner straffe fire minutter før slutt har det lite å si. Han får sjansen igjen fra merket på overtid, og da er han trygg. Storseier!

-------------------------------------------------------------------------

En relativt bra desember, og vi taper bare de to tøffe bortekampene, ellers har vi full kontroll. Vi har fortsatt heng på toppen når vi har kommet halvveis i sesongen, er videre i CL, og har nådd semien i Ligacupen. 

Tabell
Spillerstatistikker

RVP20
RVP20Innlegg: 4710
04.05.13 01:22

Følges!

RoyaleWithCheese
04.05.13 03:59

- Månedsoppdatering for januar 2035 - 

Spillere inn:

Luc Salles - 110 millioner fra Barcelona

Maxsuel - gratis etter sesongen fra Valenciennes

Spillere ut:

Luc Salles - lån til Middlesbrough

----------------------------------------------------------------

21. serierunde i Premier League:

Arsenal 8-2 Middlesbrough (B)

1-0 - R. Garmendia (7)
1-1 - W. Lavendar (9)
2-1 - R. Rotundo (13)
3-1 - A. Hussey (30)
4-1 - R. Rotundo (48)
5-1 - L. Crespo (52)
6-1 - R. Rotundo (55)
6-2 - W. Lavendar (79)
7-2 - L. Phillips (81)
8-2 - M. Ducksch (86)

Vi innleder det nye året med en fantastisk scoringsfest på Riverside. Rotundo fortsetter å score, og backen Mario Ducksch får seg en sjelden scoring også. Fantastisk kamp, selv om vi slipper inn to mål.

3. runde i FA-cupen:

Arsenal 1-1 Tottenham (B)

0-1 - R. Lorini (25)
1-1 - M. Pasca (69)

Tottenham scorer på et av sine to skudd i kampen.. Skuffende at vi måtte ut i omkamp her.

Semifinale i Ligacupen, 1. kamp:

Arsenal 2-2 Chelsea (B)

1-0 - L. Phillips (11)
1-1 - H. Casey (40)
2-1 - L. Marell (60)
2-2 - B. Bolger (79)

En vanskelig kamp, men vi får et bra utgangspunkt, med to bortemål. 

22. serierunde i Premier League:

Arsenal 0-1 Chelsea (B)

0-1 - B. Bolger (4)

Andre kamp på rad borte mot Chelsea, og denne kampen er atskillig dårligere... Vi jager scoring hele kampen, men Chelsea står imot.

Banens beste: M. Ducksch

3. runde i FA-cupen, omkamp:

Arsenal 4-1 Tottenham (H)

1-0 - L. Crespo (36)
1-1 - R. Lorini (40)
2-1 - A. Sheppard (49)
3-1 - A. Sheppard (63)
4-1 - R. Boulesteix (81)

I omkampen vinner vi relativt enkelt, og kapteinen tar ansvar med to scoringer. Han kan sikre hat-trick også, men bommer selvfølgelig på straffen...

Banens beste: A. Sheppard

23. serierunde i Premier League:

Arsenal 1-1 Huddersfield (B)

1-0 - R. Linderoth (41)
1-1 - L. Crespo (58)

Når vi ikke klarer å slå Huddersfield begynner det å spøke for ligagullet...

Semifinale i Ligacupen, 2. kamp:

Arsenal 1-2 Chelsea (H)

1-0 - R. Garmendia str (14)
1-1 - B. Bolger str (58)
1-2 - B. Bolger (90+1)

Vi har så godt som begge bein i finalen da Ricardo Garmendia får hjerneblødning og slår et tilbakespill til keeper. Bare det at der er ikke keeperen, men Chelseas ubestridte toppscorer, dermed glipper Wembley for denne gang...

Arsenals beste: L. Phillips

4. runde i FA-cupen:

Arsenal 6-1 Peterborough (B)

1-0 - R. Garmendia (15)
2-0 - W. Richards (32)
2-1 - J. Walters (43)
3-1 - W. Richards (48)
4-1 - W. Richards (59)
5-1 - R. Garmendia (62)
6-1 - L. Crespo (77)

Unggutten Wayne Richards scorer hat-trick, og vi vinner komfortabelt og går videre til neste runde uten problemer.

24. serierunde i Premier League:

Arsenal 4-2 Manchester City (B)

1-0 - R. Rotundo (2)
1-1 - O. Kutsenko (38)
2-1 - D. Rigby (40)
2-2 - Alex (42)
3-2 - R. Rotundo (48)
4-2 - R. Garmendia (69)

En ganske tett og jevn første omgang, men etter pause blir vi for sterke og vinner fortjent. Når Citys stjernespiller Alex får direkte rødt for voldelig oppførsel etter 74 minutter ror vi det i land uten problemer.

-------------------------------------------------------------------------

Mange kamper ble spilt denne måneden, og med unntak av at vi røk ut i semifinalen i Ligacupen må jeg si meg godt fornøyd. Januarvinduet ble også brukbart, og spesielt brasilianeren som har hatt en bra sesong i Ligue 1 har jeg forhåpninger til. Blir spennende å se når han kommer i sommer.

Tabell
Spillerstatistikker

Duncan_Edwards
Duncan_EdwardsInnlegg: 1349
04.05.13 10:12

Dårlig invincibles!

RoyaleWithCheese
04.05.13 14:53

- Månedsoppdatering for februar 2035 - 

25. serierunde i Premier League:

Arsenal 8-0 Norwich (H)

1-0 - D. Rigby (1)
2-0 - L. Marell (20)
3-0 - L. Crespo (24)
4-0 - R. Rotundo (26)
5-0 - D. Cunliffe (55)
6-0 - D. Rigby (61)
7-0 - W. Richards (67)
8-0 - R. Garmendia (77)

Halve laget kommer på scoringslisten, og vi gir oss ikke før det står 8. Fantastisk kamp!

26. serierunde i Premier League:

Arsenal 3-0 Sunderland (H)

1-0 - R. Garmendia (14)
2-0 - R. Rotundo (22)
3-0 - D. Rigby (54)

Nok en god kamp! Vi skaper en hel haug med sjanser, og det skulle bare mangle at vi ikke kan score åtte hver gang.

27. serierunde i Premier League:

Arsenal 2-1 Bolton (B)

1-0 - R. Rotundo (11)
2-0 - D. Rigby (45+1)
2-1 - Ersel Kumrulu selvmål (71)

Doug Rigby scorer i sin fjerde kamp på rad, og vi vinner fortjent selv om det ble en tøffere kamp enn vi først hadde håpet.

Arsenals beste: D. Rigby

5. runde i FA-cupen:

Arsenal 4-1 Chelsea (H)

1-0 - R. Garmendia (28)
1-1 - E. Bent (36)
2-1 - D. Rigby (50)
3-1 - R. Garmendia (53)
4-1 - D. Rigby (77)

Vanskelig trekning, men i andre omgang kjører vi over de! Doug Rigby scorer igjen! Nå har han seks scoringer på fem kamper, ikke dårlig for en venstreving!

28. serierunde i Premier League:

Arsenal 0-1 Aston Villa (B)

0-1 - M. Wright (28)

Når vi har som mål å vinne serien, kan vi ikke fortsette å tape disse kampene... Utrolig skuffende!

1/8-finale i Champions League, første kamp:

Arsenal 1-0 Celtic (B)

1-0 - R. Rotundo (75)

Det er lenge en vanskelig kamp, og det er jo aldri lett å spille kamp i Glasgow. Derfor er jeg veldig fornøyd med å vinne etter en sen scoring av Rotundo.

---------------------------------------------------------------------------------

En veldig bra måned, med unntak av kampen på Villa Park. Doug Rigby kommer på andre plass på månedens spiller-kåringen, og Luis Arturo Crespo vinner månedens unge spiller. Wayne Richards har passert 19 år denne måneden, men før det rakk han å score det som skulle bli månedens mål mot Norwich.

Tabell 
Spillerstatistikker

RoyaleWithCheese
05.05.13 00:22

- Månedsoppdatering for mars 2035 -

Junioropptak:

Andrija Bilaver - spiss

Elliot Powell - spiss

Calum Cable - spiss/offensiv midtbane

Ikke det helt store fra akademiet i år heller. Kroaten kan kanskje få kamper for førstelaget, men da skal han ha flaksen på sin side, vi spiller tross alt bare med en spiss, så det er nok den vanskeligste plassen å slå gjennom på.

29. serierunde i Premier League:

Arsenal 3-0 Watford (H)

1-0 - R. Rotundo (10)
2-0 - S. Maguire (34)
3-0 - W. Richards (90+2)

En bra kamp, og vi har full kontroll gjennom alle 90 minutter.

30. serierunde i Premier League:

Arsenal 5-0 Reading (H)

1-0 - R. Garmendia (2)
2-0 - L. Crespo (4)
3-0 - M. Assauer (38)
4-0 - M. Pasca (59)
5-0 - D. Cunliffe (74)

Nok en kamp der vi har kontroll fra start til slutt. Fem forskjellige spillere kommer på scoringslisten og vi holder nullen. Perfekt!

Kvartfinale i FA-cupen:

Arsenal 1-0 Sheffield Wednesday (B)

1-0 - L. Crespo (20)

Vi hviler en del spillere, og kommer unna med en seier på bortebane. Spillet er ikke topp, men vi er i semifinale, fornøyd med det.

31. serierunde i Premier League:

Arsenal 3-0 West Ham (H)

1-0 - R. Rotundo (5)
2-0 - D. Hübener (45+3)
3-0 - D. Hübener (80)

Dominik Hübener kommer tilbake fra skade og markerer seg kjapt med to mål. Deilig seier i et London-derby!

Banens beste: D. Hübener

1/8-finale i Champions League, andre kamp:

Arsenal 5-0 Celtic (H)

1-0 - W. Richards (14)
2-0 - M. Assauer (19)
3-0 - R. Garmendia str (49)
4-0 - L. Marell (78)
5-0 - L. Crespo (87)

Sterk seier, og nok en gang viser vi at vi har en hel haug spillere som kan score mål! Vi er i god form for tiden!

-----------------------------------------------------------------------

En måned der vi vinner alle kampene uten å slippe inn mål. Sterkt! United ser desverre ut til å være i det umulige hjørnet i serien, men forhåpentligvis kan vi gjøre jobben selv, og håpe at de snubler på veien. I kvarten i CL møter vi Barcelona, det blir tøft, men vi har slått de mange ganger før!

Tabell 
Spillerstatistikker 

Vetle13
05.05.13 00:35

Ser veldig bra ut.

RoyaleWithCheese
05.05.13 00:42
Vetle13: Ser veldig bra ut.

Takk for det! :)

Tror ikke jeg vinner serien, men United klarte å karre seg til en U mot Sunderland (de utlignet i det 90. minutt, realistisk spill er det ihvertfall), så jeg kan ta innpå hvis jeg slår Liverpool i neste kamp. Jeg har jo United i nest siste serierunde også, så det blir en spennende innspurt.

Vetle13
05.05.13 00:58
RoyaleWithCheese: Tror ikke jeg vinner serien

Ser vanskelig ut nå ja, men dersom du gjør jobben i resten av kampene tror jeg det går.

RoyaleWithCheese
05.05.13 03:12

- Månedsoppdatering for april 2035 -

32. serierunde i Premier League:

Arsenal 1-0 Liverpool (H)

1-0 - D. Rigby (66)

Vi sløser med sjansene, men heldigvis står Doug Rigby på rett plass et stykke ut i andre omgang og avgjør den ekstremt viktige kampen.

Kvartfinale i Champions League, første kamp:

Arsenal 1-1 Barcelona (H)

1-0 - V. Teresi selvmål (59)
1-1 - J. Luis (74)

Barca skulle bli vanskelig å trenge seg igjennom, men vi tar ledelsen ved hjelp av et selvmål. De kommer tilbake, men får bare med seg ett bortemål. Greit utgangspunkt.

Arsenals beste: D. Cunliffe

Semifinale i FA-cupen:

Arsenal 1-0 Manchester United

1-0 - D. Hübener (85)

En fortjent seier, men jeg var sikker på at dette skulle ryke da Ricardo Garmendia brenner straffe etter en times spill. Men fem minutter sender tyske Dominik Hübener den delen av Wembley som ikke er skittenrød til himmels! Fullt fortjent, og vi møter West Brom i finalen. Der må vi finne oss i å være massive favoritter!

Kvartfinale i Champions League, andre kamp:

Arsenal 4-3 Barcelona (B)

0-1 - Augusto (11)
1-1 - M. Assauer (45)
2-1 - R. Rotundo (47)
3-1 - M. Assauer (61)
3-2 - D. Paveliuc (64)
4-2 - L. Marell (73)
4-3 - D. Paveliuc (75)

En intens kamp, som vi går seirende ut av! Fantastisk innsats av laget, og spesielt Marcel Assauer! Vi møter Real Madrid i semifinalen.

33. serierunde i Premier League:

Arsenal 2-1 Southampton (B)

1-0 - R. Rotundo (6)
1-1 - I. Young (28)
2-1 - W. Richards (76)

Etter utladningen på Camp Nou var det tilbake til virkeligheten på St. Mary's. En skikkelig sliteseier blir sikret av innbytter Wayne Richards, i det som var en massiv seier for oss. Vi sniker oss ytterligere opp i ryggen på United, som tapte poeng i sin kamp.

Banens beste: A. Sheppard

34. serierunde i Premier League:

Arsenal 5-1 Stoke (H)

1-0 - S. Maguire (22)
2-0 - M. Pasca (31)
3-0 - S. Maguire (47)
4-0 - M. Assauer (79)
4-1 - A. Wade (85)
5-1 - W. Richards (90+1)

Vi har full kontroll, og årets stjerneskudd i Arsenal, midtstopper Stevie Maguire, scorer to mål og blir banens beste. Wayne Richards scorer nok en gang som innbytter, i en kamp Raùl Rotundo ikke får utrettet så mye. Viktig seier, for United taper poeng igjen, så nå er vi bare ett poeng bak!

35. serierunde i Premier League:

Arsenal 3-1 Ipswich (B)

1-0 - D. Cunliffe (28)
2-0 - R. Garmendia (31)
2-1 - S. Brandreth (35)
3-1 - D. Hübener (48)

Hver kamp er som en cup-finale nå, og det er deilig å se at guttene presterer under press! Vi vinner komfortabelt her, selv om de svarer rett etter at vi går opp i 2-0.

Banens beste: M. Ducksch

--------------------------------------------------------------------------

En fantastisk måned, med avansement i både FA-cupen og Champions League, samt full pott i serien! Vi kan vinne The Treble denne sesongen, selv om vi foreløpig må holde beina plantet på jorden.

Tabell 
Spillerstatistikker 

RoyaleWithCheese
05.05.13 05:25

- Månedsoppdatering for mai 2035 -

Semifinale i Champions League, 1. kamp:

Arsenal 1-1 Real Madrid (B)

1-0 - R. Garmendia (11)
1-1 - M. Caliari (12)

En jevn affære, og Ricardo Garmendia scorer på retur fra keeper på sin egen straffe. Real svarer umiddelbart, og resultatet holder seg. Marcel Assauer pådrar seg en stygg skade, og mister resten av sesongen, og blir sannsynligvis ikke klar igjen før sesongstarten. Et greit utgangspunkt på bortebane er dette uansett.

Arsenals beste: D. Cunliffe

36. serierunde i Premier League:

Arsenal 1-2 Newcastle (B)

0-1 - M. Ekhardt (14)
0-2 - C. Bardrum (47)
1-2 - W. Richards (60)

Her ryker ligatittelen, og etter en tøff kamp i Madrid blir hangovereffekten for stor.. Da hjelper det ikke at Wayne Richards, som fikk starte denne kampen, reduserer med en halvtime igjen å spille.

Arsenals beste: W. Richards

Semifinale i Champions League, andre kamp:

Arsenal 0-0 Real Madrid (H)

Vi er klart best, og fortjener absolutt å gå videre. Målet i Madrid gjør at vi er i finalen på bortemålsregelen! Et skår i gleden at David Cunliffe lider samme skjebne som Assauer i første kampen, han blir også ute i to-tre måneder...

Finale i FA-cupen:

Arsenal 4-2 West Bromwich

1-0 - R. Rotundo (3)
1-1 - I. Burke (4)
2-1 - R. Rotundo (38)
3-1 - D. Rigby (54)
4-1 - R. Rotundo (76)
4-2 - R. Aas-Eng (83) 

Vi møter Championship-laget West Brom i finalen, og kan trygt hvile et par nøkkelspillere, i og med at vi sliter med en del skader. De svarer på den tidlige ledelsen vår, men Raùl Rotundo sikrer bøtten med et fantastisk hat-trick!

37. serierunde i Premier League:

Arsenal 0-1 Manchester United (H)

0-1 - R. Gallagher (21)

Med seier i denne hadde vi fortsatt hatt sjansen på å ta ligatittelen, og når toppscoreren deres går ut med skade øyner jeg muligheten for seier. Selvfølgelig er det innbytteren som scorer det avgjørende målet... Vi kommer ikke tilbake, selv om stopperen deres blir utvist med en halvtime igjen å spille. Venstreback Pasca blir skadet rett før pause, og også han går glipp av CL-finalen...

38. serierunde i Premier League:

Arsenal 4-2 Blackburn (H)

0-1 - A. Grant (2)
1-1 - D. Hübener (14)
1-2 - Tiano (41)
2-2 - R. Rotundo (57)
3-2 - R. Rotundo (90)
4-2 - R. Rotundo (90+2)

Vi er fast bestemt på å avslutte sesongen med stil, selv om vi går til pause med 1-2. Et ekte Rotundo-hat-trick i 2. omgang avgjør kampen, og uruguayaneren ender opp på 25 mål i serien, en 3. plass på toppscorerlisten.

Finale i Champions League:

Arsenal 3-1 Manchester United

0-1 - Y. Dumont (10)
1-1 - D. Rigby (33)
2-1 - R. Rotundo (100)
3-1 - L. Crespo (111)

Finalen går på Old Trafford, og vi må ta rollen som underdogs før denne kampen. Vi havner under etter bare 10 minutter, men kommer tilbake før pause. Kampen ebber ut i 1-1, og i ekstraomgangene tar vi ledelsen, før en United-spiller blir utvist. Dermed kan vi kontre inn 3-1, og vi vinner Champions League! På Old Trafford! En søt hevn etter avslutningen i serien!

Tabell 
Spillerstatistikker 

Jeg kommer tilbake med mer statistikker, priser og annen fakta fra sesongen i morgen/senere i dag! 

RoyaleWithCheese
05.05.13 15:13

- Sesongoppsumering 2034/35 - 

En fantastisk sesong er over, med seier i både FA-cup og Champions League, og en 2. plass i serien. Desverre ble kampprogrammet for tett, og skadene for mange på slutten...

Mange av spillerne fikk individuelle priser, og her kommer en oversikt:

Spillernes spiller: Raúl Rotundo

Spillernes unge spiller: Stevie Maguire, andre plass

Golden Glove: Bartolomé

Spillernes "Årets lag"

Årets manager: Royale W. Cheese, andre plass

------------------------------------------------------------------------

Sesongens beste XI

Tidenes beste XI

Årets spiller blant fansen: Stevie Maguire 

Blakrath
BlakrathInnlegg: 1944
05.05.13 15:30

Veldig morsomt å lese, følges!

RoyaleWithCheese
05.05.13 15:43

- Topp 10 spillere sesongen 2034/35 -

Her vil jeg ta en personlig vurdering av de 10 beste og viktigste spillerne denne sesongen. Det blir ikke lett å velge, men jeg skal ihvertfall gjøre et forsøk:

1. Raúl Rotundo - man kommer ikke vekk ifra vår toppscorer denne sesongen! Har et meget solid scoringssnitt i serien, med 25 mål på 30 kamper. Har tidligere slitt med å leve opp til overgangssummen, og var ikke soleklart førstevalg før sesongen. Det har han sørget for å gjøre noe med.

2. Stevie Maguire - ble årets spiller blant fansen, og har det beste snittet på børsen. Bare 20 år, men har danket ut kapteinen og utespilleren med flest kamper for klubben. Det er en stor prestasjon av den unge, egenproduserte stopperen!

3. Remy Boulesteix - den meget rutinerte midtbanespilleren har 644 kamper for klubben, og et snitt på 7,53 i gj.r. Det er sykt, og han har til tross for en skade som ødela høstsesongen for han vært meget god denne sesongen også!

4. David Cunliffe - spilleren med de sinnsyke statsene har endelig levd opp til potensialet! Har vært en av våre beste spillere denne sesongen, og sammen med Boulesteix styrer han midtbanen på en fantastisk måte!

5. Ricardo Garmendia - scorer alltid mye mål, og denne sesongen har ikke vært noe unntak. 13 mål og 6 assists i serien er fine tall fra den offensive midtbanemannen. 

6. Marcel Assauer - etter å ha spilt hele sin karriere i Gladbach har han tatt steget til Premier League, og i sin første sesong har han levert meget tilfredsstillende. Har konkurrert med Doug Rigby om venstrekanten, og vil nok etterhvert gå seirende ut av den kampen. 

7. Armando Cruz - sto virkelig fram i Boulesteix' skadefravær og viste for først gang at han har ferdighetene til å ta over arven på den defensive midtbanen. Har alltid slitt med å ikke være mer enn et rotasjonsalternativ, men det kan forandre seg hvis han fortsetter på denne måten.

8. Doug Rigby - man kommer ikke utenom den andre venstrevingen heller. Selv om han fikk mye tøffere konkurranse om plassen denne sesongen har han levert opp til forventningene. Har en evne til å score på sinnsyke soloraid, og er en ekstrem trussel mot motstanderens forsvar.

9. Lars Marell - har hatt bedre sesonger, men er fortsatt en nøkkelspiller for laget. Havnet i skyggen til den 10 år yngre makkeren denne sesongen, men er jo fortsatt en av verdens beste stoppere.

10. Bartolomé - har ikke hatt en like god sesong som i fjor, men er en av verdens beste keepere, og soleklart førstevalg. Begynner nok å nærme seg toppen av potensialet, så får vi håpe han kan holde seg der i 10 år til.

RoyaleWithCheese
05.05.13 18:30

Tar en pause fra denne tråden i en ukes tid, siden jeg ikke har internett neste uke. Kommer muligens tilbake uken etter :)

Gardio
GardioInnlegg: 8749
05.05.13 21:41
RoyaleWithCheese: muligens

? :O

RoyaleWithCheese
05.05.13 21:45
Gardio: ? :O

Slapp av, kommer definitivt tilbake neste gang jeg har fri. Det spørs bare om det blir én, to eller tre uker til...

RoyaleWithCheese
16.05.13 13:51

- Pre season -

Treningskamp:

Arsenal 3-0 Torquay (B)

1-0 - D. Cunliffe (9)
2-0 - R. Garmendia (27)
3-0 - W. Richards (54)

Banens beste: W. Richards

Treningskamp:

Arsenal 5-0 San José (B)

1-0 - L. Phillips (23)
2-0 - S. Maguire (26)
3-0 - R. Garmendia (45)
4-0 - D. Hübener str (53)
5-0 - R. Rotundo (62)

Treningskamp:

Arsenal 4-1 Seattle (B)

1-0 - L. Marell (13)
2-0 - W. Richards (31)
3-0 - L. Marell (60)
4-0 - L. Phillips (63)
4-1 - S. Marsh (81)

Treningskamp:

Arsenal 4-1 Columbus (B)

1-0 - L. Marell (21)
1-1 - T. Gallstone (40)
2-1 - A. Cruz (66)
3-1 - R. Rotundo (79)
4-1 - L. Crespo (89)

Banens beste: L. Crespo

----------------------------------------------------------

Spillere inn:

Juan Masqué - 160 millioner fra Barcelona

Milan Vajda - 85 millioner fra Köln

Maxsuel - gratis fra Valenciennes

Malte VaaBen - 28 millioner fra Dortmund

Spillere ut:

Manuel Becker - 210 millioner til Chelsea

Kieran Walshe - 27 millioner til Sunderland

Juan Masqué - lån til Stuttgart

Maxsuel - lån til Stuttgart

Luc Salles - lån til Newcastle

Da jeg fikk et bud på over 200 millioner på andrekeeperen min som jeg hentet gratis for to sesonger siden er ikke jeg en som takker nei til det. Inn har to nye backup-keepere kommet, sammen med to spillere for framtiden som begge ble lånt ut til Stuttgart som kjemper i toppen i Tyskland.

Ellers var USA-turneen vellykket, og vi spilte en rekke gode kamper på amerikansk jord!

Klikk for å gå tilbake til toppen