Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Auto takling på Fifa 13 - PS3 !?

NYTT TEMA
G0oner
G0onerInnlegg: 11325
18.05.13 18:00

Hvordan slår jeg av at spillerne selger seg som horer når jeg bruker spakene i forsvar? 

En krapp vending, og forsvarspilleren sklitakler uten at jeg har trykt på takleknappen..

JEG BLIR GAL.  

G0oner
18.05.13 18:14

Forsåvidt samme problem når jeg er i angrep også, vender jeg med joysticken, så hender det at spilleren slår ballen en eller annen redning på måfå. 

Som om Joysticken var en sekundær takle/lobbe knapp..  

Dasspaper
DasspaperInnlegg: 2435
18.05.13 18:26

Kunne vel strengt tatt skrevet dette i en av de dusinvis av FIFA trådene som allerede eksister her inne. 

At spillere auto sklitaklinger tror jeg foresten aldri jeg har opplevd. Hender de tar en oppreist takling av seg selv innimellom, men dette tror jeg er noe som er 'innebygd' i enkelte spillere.

Spisser som klomser bort ballen skjer vel bare noen ganger, irriterende men det er sånn i virkeligheten også.

G0oner
18.05.13 20:04
Dasspaper: Kunne vel strengt tatt skrevet dette i en av de dusinvis av FIFA trådene som allerede eksister her inne.

Var redd for å "tråkke" på noen med å spørre i en av de andre. Men ble vist feil å starte en ny tråd også.. 

Uansett så kan jeg umulig være den eneste som opplever dette?  

Torkel
TorkelInnlegg: 3385
18.05.13 21:20
G0oner: Uansett så kan jeg umulig være den eneste som opplever dette?

Hvor mange kamper har du spilt? du lærer nok sikkert ganske kjapt hva du gjør feil. Jeg skjønner ikke hva det er du gjør når det kommer til disse taklingene, annet enn at du må bare prøve å finne ut av det. På xbox takler du generelt med x (sliding) og b (standing). Tipper det er det samme som firkant og runding på ps3. Om du ikke trykker på noen av disse må du sjekke oppsettet på kontrolleren din. Jeg anbefaler standardversjon. Kanskje du har klart å velge 2-knapps elns.

Uansett, eneste anledningen spillerne takler av seg selv er om de kan "intercepte" en pasning. Da pleier de ofte å legge inn en takling automatisk, og som oftest bomme...... Og så om de kan blokke skudd også. Det hender de legger inn automatiske taklinger da.

Når det gjelder angrep så tror jeg på et av oppsettene at det er en funksjon som gjør at du også kan sentre ballen med en av spakene. Muligens er det på alle oppsettene. Bare hold deg unna det...

Et annet triks er å holde/trykke inn LT når du mottar ballen for å unngå dårlig touch. 

Og så kan du jo lese/pugge kontrolleroppsettet. Skal du bli god i dette spillet må stort sett alle funksjoner gå automatisk uten at du skal trenge å tenke over hva du må trykke på...

(Innlegget ble redigert 18.05.13 21:22)

Torkel
18.05.13 21:24
G0oner: JEG BLIR GAL.

Dont panic!

...and dont forget a towel.

(Innlegget ble redigert 18.05.13 21:25)

G0oner
19.05.13 22:00
Torkel: Hvor mange kamper har du spilt?

Sikkert 300.

Jeg velger alternativ, fordi jeg foretrekker å skyte med den andre knappen. 

Men jeg ser en ting "lade" seg opp når jeg vender fort med spilleren, og han bare beiner ballen unna. 

Torkel
20.05.13 12:24
G0oner: Men jeg ser en ting "lade" seg opp når jeg vender fort med spilleren, og han bare beiner ballen unna.

Her er det ett eller annet gale. Aldri hørt på makan. Du må bruke feil knapp eller spake eller noe i den duren.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester