Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Problemer med FIFA

NYTT TEMA
RamsherE
RamsherEInnlegg: 18025
22.10.14 13:56

Hei. Jeg har lenge hatt et problem som er veldig irriterende og ikke minst merkelig. Av og til når jeg spiller FIFA så føles spillerne mye tyngre, handlingene responderer ikke like raskt, førstetouchen er dårligere, vendingene er unsmoothe og dette gjør opplevelsen mer frustrerende og ikke minst mer vanskelig. Andre ganger så kjører FIFA helt perfekt der jeg ikke har noe å utsette på spillet. For å gjøre det helt klart så er ikke dette teit whining etter å ha tapt en kamp, men et problem jeg har hatt i ganske lang tid. Det er mulig å vinne kamper når dette skjer, men det er ikke like gøy å spille FIFA da.

Grunnen til at dette er veldig merkelig er fordi jeg har hatt dette helt siden FIFA 14 og PS3. Jeg har kjøpt meg next-gen konsoll, altså PS4 og jeg har også kjøpt meg en ny TV med 120 hz etter at problemene oppsto. Man skulle tro at en ny konsoll, et nytt spill og en ny og bedre TV skulle fikse saken, men det gjør det altså ikke. Noe som også er veldig merkelig er at dette skjer både on og offline.

Jeg har spilt FIFA i veldig mange år og har aldri hatt dette problemet tidligere. Er det noen som har opplevd noe lignende og som kanskje har et svar? Jeg setter veldig pris på om folk kommer med løsningsforslag, fordi FIFA er et spill jeg liker å bruke tid på, og dette ødelegger mye av opplevelsen.

josivers
josiversInnlegg: 72
22.10.14 14:17

aldri helt skjønt dette jeg heller...virker bare som de har bestemt seg for å nå skal du få en skikkelig slitekamp....kan gå 10 kamper med gode resultater,så plutselig en kamp der ingenting klaffer,tempoet faller,spillerne går ikke på løp,møter skjeldent ballen og ingenting klaffer...Det blir tap og moralen i laget faller,og du får en rekke med dritt kamper.....

RamsherE
22.10.14 15:02
josivers: aldri helt skjønt dette jeg heller...virker bare som de har bestemt seg for å nå skal du få en skikkelig slitekamp...

Kjenner meg igjen ja. Det eneste jeg ikke har byttet er HDMI, men jeg tviler på at det er der det ligger.

Har lest litt på nettet om andre som har lignende problemer, men finner ingen løsninger på dette. Frustrerende.

josivers
josiversInnlegg: 72
22.10.14 17:20

Hdmi? Da er vi ikke på samme planet,problemene jeg nevner er med selve spillet...det er nok bare sånn det er,regner med det er fordi det er scripted...altså samme som når det er bestemt at ai skal score,da kan de få bare en tåspiss på ballen så blir det steinhardt tverrligger inn...merker noen ganger når dette skjer at akkurat i øyeblikket så det går det liksom ekstra fort,akkurat som det spoles fremover 1,5sek. Spiller man mye career mode,så merker man godt at det er ikke bare en selv og egne prestasjoner det går på.

Jon-Snow
Jon-SnowInnlegg: 2493
24.10.14 23:41
RamsherE: TV med 120 hz

For å pirke: Hz og inputlag er to heilt steike forskjellige ting

Jon-Snow
Jon-SnowInnlegg: 2493
24.10.14 23:42
RamsherE: Hei. Jeg har lenge hatt et problem som er veldig irriterende og ikke minst merkelig. Av og til når jeg spiller FIFA så føles spillerne mye tyngre, handlingene responderer ikke like raskt, førstetouchen er dårligere, vendingene er unsmoothe og dette gjør opplevelsen mer frustrerende og ikke minst mer vanskelig. Andre ganger så kjører FIFA helt perfekt der jeg ikke har noe å utsette på spillet. For å gjøre det helt klart så er ikke dette teit whining etter å ha tapt en kamp, men et problem jeg har hatt i ganske lang tid. Det er mulig å vinne kamper når dette skjer, men det er ikke like gøy å spille FIFA da. Grunnen til at dette er veldig merkelig er fordi jeg har hatt dette helt siden FIFA 14 og PS3. Jeg har kjøpt meg next-gen konsoll, altså PS4 og jeg har også kjøpt meg en ny TV med 120 hz etter at problemene oppsto. Man skulle tro at en ny konsoll, et nytt spill og en ny og bedre TV skulle fikse saken, men det gjør det altså ikke. Noe som også er veldig merkelig er at dette skjer både on og offline. Jeg har spilt FIFA i veldig mange år og har aldri hatt dette problemet tidligere. Er det noen som har opplevd noe lignende og som kanskje har et svar? Jeg setter veldig pris på om folk kommer med løsningsforslag, fordi FIFA er et spill jeg liker å bruke tid på, og dette ødelegger mye av opplevelsen.

For å svare:

eg er nesten sikker på at det bere er slik fifa er, og at det er eit klassisk scripting tiltak for EA (ja, scripting eksisterer i aller høgaste grad).

RamsherE
24.10.14 23:48
Jon-Snow: For å pirke: Hz og inputlag er to heilt steike forskjellige ting

Sikkert. Den forrige TVen min var lavere hz på og den nye er det dobbelt så mange hz på som bør resultere i smoothere bilde når man gamer hvis jeg har forstått det riktig. Synes uansett det er merkelig at dette skjer etter å ha fornyet både konsoll og TV. Jeg hadde et håp om at dette ikke kom til å skje på FIFA 15 slik det gjorde på 14, men det har altså skjedd.

Spillerne responderer saktere. De føles ut som betong når man skal gjøre vendinger uansett om det er med Ribery eller med Mertesacker. Første-touchen er mye dårligere enn ellers osvosv. Hele gameplayet virker mye mer unsmooth i enkelte perioder. De to første ukene så var FIFA perfekt, men nå har altså dette problemet kommet tilbake. Sykt frustrerende når man ikke finner en løsning.

RamsherE
24.10.14 23:51
Jon-Snow: For å svare: eg er nesten sikker på at det bere er slik fifa er, og at det er eit klassisk scripting tiltak for EA (ja, scripting eksisterer i aller høgaste grad).

Jeg har lest det samme og jeg tviler ikke. Ser bare ikke poenget med at dette skal skje offline. Online så blir jo en glad og en forbanna, men offline så er det kun en som holder på å kaste kontrollen i veggen og computeren som smiler. Har problemer med å forstå hva EA skal tjene på dette.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg