Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA Ultimate Team 16

NYTT TEMA
Jompa

Jompa
04.06.15 14:45

Tenkte det var på tide med en tråd for neste års FUT. 

Personlig spilte jeg mye FUT til litt over nyttår, men har hatt dårlig tid for gaming de siste månedene. Forhåpentligvis blir det bedre tid neste år!

Mine ønsker til forbedringer:

- Personlig selger jeg alle kortene jeg vet jeg aldri kommer til å få bruk for. Jeg vet at noen har et mål om å samle alle spillerne på hele spillet. Hva med å belønne de som samler på spillere? Eksempelvis dersom du samler alle spillerne i en klubb kunne dette gitt noen bonuspakker/coins. Hva med å få en reward for å ha spilt x antall kamper, eller x antall seire? Synes match-rewardsene er latterlige slik de er nå, så de bør uansett økes. 

- Enkelte spillere på TOTW er gode i seg selv, men siden de spiller i bortgjemte ligaer/klubber er det vanskelig å få noe særlig nytte ut av dem. Flere av dem blir automatisk discard. Hva med å gjøre noe tilsvarende det som er gjort for legends? At linkene mellom spillere i TOTW blir grønne.

- På tross av at jeg har åpnet en del pakker, virker det nesten umulig for en casual gamer å få de beste spillerne. Hva med å øke sannsynligheten for å packe de gode spillerne? Eller kanskje minke antall spillere som er "rare gold" og på den måten øke kvaliteten på pakkene? Eventuelt noe for FIFA sin pengegriskhet: Hva med muligheten til å kjøpe high-end spillere for cash? 200 kroner for Ronaldo? Eller kanskje mer?

- Til slutt det vanlige; fjern bugs og coinsselgere om mulig. Er ingen fan av price-range, så dersom man får bukt med coinglitchene vil det i mindre grad være behov for price-range. 

Hvilke andre ønsker har vi? Ikke det at noen kommer til å høre på oss...

Gudleif7

Gudleif7
05.06.15 22:05

Har ikke sett denne før nå.. Fint åpningsinnlegg og er enig i det du skriver.

Vil så gjerne ha "sets" der man kan samle opp ulike ting får å få en premie, f.eks en untradeable spiller som Ronaldo elns og endel mynter. Samtidig så må enten prisene på pakker ned eller så må prisen på FP ned, er jo helt latterlig å betale nesten det dobbelte av det spillet koster for å sitte igjen med kanskje 200k som per dags kan skaffe et midt på treet BPL lag kanskje... Håper FUT 16 blir "revolusjonerende" med en rekke nye og interessante ting. 

FUT trenger virkelig en oppfrisking, siden det har gått så og si i det samme de siste årene.

TheArsenalWay

TheArsenalWay
05.06.15 22:11
Gudleif7: prisene på pakker ned

Billigere pakker = flere pakker åpnet totalt = flere spillere på markedet = billigere spillere

Som vil bety at man får mindre verdi igjen for pakkene man åpner.  

Gudleif7

Gudleif7
05.06.15 22:15
TheArsenalWay: Billigere pakker = flere pakker åpnet totalt = flere spillere på markedet = billigere spillere Som vil bety at man får mindre verdi igjen for pakkene man åpn

Si 7,5k pakken økes til 30k elns og fortsatt 150 FP, kanskje jeg hadde vurdert FP da...

oscrue10

oscrue10
05.06.15 22:22

Er ikke så sikker på at det er noe særlig poeng i å bli belønnet dersom man har alle spillerne i en klubb. Betyr bare at man skaffer seg alle spillerne i en klubb, og så kvitter man seg med dem igjen fordi de egentlig ikke er av interesse.

Vil heller ikke at alle TOTW-spillere skal ha grønn link seg imellom. Vil heller ha det som nå, og bare linke med de spillerne som det funker å linke med. Kjøpte IF Fabian, som betydde at jeg trengte Aguilar på RB og en meksikansk spiss (Dos Santos) i 4222. Men ikke mange som gidder å sette opp slike lag. Litt for viktig å vinne.

Men de må gjerne gjøre noe med cardweight'en og ikke gjøre de aller fleste pakkene så verdiløse som de er nå. Som regel får man bare søppel og ikke halvgode spillere engang. Må være flere sølvinforms i pakkene, så de ikke blir for sjeldne. Må også fikse coin-glitchingen som du sier.

Håper først og fremst at vi slipper legends på PS4, og det tror jeg at vi slipper. Burde også bli flere turneringer med krav som man ikke kan jukse seg unna (som å bytte inn spillere for de spillerne man ble tvunget til å starte med). Kjemi må også bli viktigere, så folk ikke spiller med LF Ronaldo som spiss. Der må han være langt dårligere. Må også være kjemi på spillerne man bytter inn, de skal ikke ha maks kjemi i et lag hvor de ikke hører hjemme.

De må også sørge for at man kan hvile spillere som ikke er på benken eller reserver. Sånn som det er nå kan man bare bruke én innbytter, hvis resten av plassene på benk og reserver er holdt av til et lag som hviles. Det gir null mening.

(Innlegget ble redigert 05.06.15 22:23)

Thpe

Thpe
05.06.15 22:30
Jompa: Hvilke andre ønsker har vi?

At du skulle opprettholde tradisjonen om å hylle undertegnede i åpningsinnlegget....

Slik gjøres det - fjoråret

Coutinho10

Coutinho10
05.06.15 22:46

Håper de fikser det slik at man velger hvem som går opp på cornere og hvem som står igjen. Fryktelig irriterende at den ene stopperen står alltid igjen. 

Gudleif7

Gudleif7
05.06.15 22:49

Burde være belønninger for f.eks 100 fullførte online kamper, 500 online mål osv. 

PremierLeague

PremierLeague
05.06.15 22:53

"Fryktelig irriterende at den ene stopperen står alltid igjen."

- Litt irriterende at IF Smalling står på midtstreken, mens David Silva og Modric er i boksen, ja...

Matsan

Matsan
05.06.15 22:54

Bli kvitt attributtkort.

Som jeg sikkert sagt før, så vil jeg ha posisjonkort som kan endre spillere mellom "prefered positions", dvs f.eks Ronaldo (LW/ST). Lahm (CDM/CM/RB).

Så vil posisjonskort være --> RB eller --> ST, uavhengig av hvilken posisjon spilleren var fra før. 

Dette vil føre til flere hybridmuligheter og at noen spillere vil være mer verdifulle fordi de er allsidige, og kan spille flere posisjoner. Dette vil også gjøre det umulig lå la spisser spille cdm osv med full chem. 

Gudleif7

Gudleif7
05.06.15 23:01
Matsan: Som jeg sikkert sagt før, så vil jeg ha posisjonkort som kan endre spillere mellom "prefered positions", dvs f.eks Ronaldo (LW/ST). Lahm (CDM/CM/RB).

Vil jo bli latterlig OP da?

AlphaBeast

AlphaBeast
05.06.15 23:17
Gudleif7: Vil jo bli latterlig OP da?

Mister også litt av sjarmen med position change IFs.

LordBendtner00

LordBendtner00
05.06.15 23:22

Eller så kan f. eks Lahm komme i forskjellige kort i forskjellige posisjoner. Ergo at Lahm finnes i et RB kort og et CDM kort. 

LordBendtner00

LordBendtner00
05.06.15 23:49

Og egne divisjoner for BSG. Det funker å spille eksempel en sølvcup, men det er veldig dårlig premier, det er også ikke like gøy å spille med sølvlag i 1.div,når alle har lag med Ronaldo og Messi. 

Vetlecool

Vetlecool
08.06.15 20:53

Få bort attribute kort så er jeg fornøyd, og ikke formasjons kort :D

#Førsteside :D

Gudleif7

Gudleif7
08.06.15 20:57
Vetlecool: og ikke formasjons kort :D

Er ikke det nå da

Vetlecool

Vetlecool
11.06.15 07:43
Gudleif7: Er ikke det nå da

At det ikke kommer på 16 versjonen 

Jompa

Jompa
11.06.15 09:44

Et par ting til som jeg ønsker meg:

- Det å forbedre søkemulighetene. I begynnelsen gikk jeg alltid inn på Futhead og søkte opp eksempelvis en pacey kantspiller. Hva med å kunne søke på attributes i FUT direkte? min/maks på hver kategori?

- Husker jeg la ut IF Rooney kort i 3 dager istedet for 1 time rundt juletider ved en feil. Hva med å kunne kansellere auksjoner der ingen har lagt inn bud? Ser kanskje visse problemer med dette punktet da mange vil stoppe auksjonene ved markedskræsj for å redusere tapet.

- Tar lang tid å legge ut spillere for salg når jeg må bla meg gjennom startpris/buyout. Hva med å bare få opp tallene 0-10 og punsje inn på den måten? 

ChrisK

ChrisK
11.06.15 09:53
Jompa: - Tar lang tid å legge ut spillere for salg når jeg må bla meg gjennom startpris/buyout. Hva med å bare få opp tallene 0-10 og punsje inn på den måten?

Slik som i CM? 

Jompa

Jompa
11.06.15 10:39
ChrisK: Slik som i CM?

Mye mulig

Chelsea-guy93

Chelsea-guy93
12.06.15 13:56

Jeg tenkte på disse skade-kortene. Man kan kjøpe et kort som kurerer skader som varer i opp til 5 kamper. Men hvor ofte skjer det egentlig? Jeg har aldri sett en spiller bli skadd i 5 kamper i hvertfall. Det meste jeg har sett er 2 (eller kanskje 3, er litt usikker).

Jeg synes derfor det blir litt bortkastet å bruke et 5-kampers skadekort på spillere som er ute i 1 eller 2 kamper. Det som hadde vært enklere, er hvis man f.eks bruker et 5-kampers skadekort på en spiller som er ute i 2 kamper, blir ikke hele kortet brukt opp. Da endres den til en 3-kampers skadekort f.eks.

Litt kronglete forklart, men jeg håper dere skjønner prinsippet. Hva synes dere om dette? 

(Innlegget ble redigert 12.06.15 13:57)

AlphaBeast

AlphaBeast
15.06.15 22:51

FIFA16 trailer. Ikke veldig imponerende førsteintrykk, veldig likt 15.

FUT-Player-10

FUT-Player-10
15.06.15 23:03

Ikke noe nytt om FUT på E3 hvertfall. 

UpTheNorth

UpTheNorth
15.06.15 23:08

Borussia Mönchengladbach sin hjemmebane, Borussia Park er i FIFA 16

Sammen med Seattle Sounders sin CenturyLink Field. 

ChrisK

ChrisK
15.06.15 23:10

Kommer vel en del nytt om FUT 16 på Gamescom.

Jompa

Jompa
16.06.15 10:54

Blir vel til at man forhåndsbestiller super-duper-extreme-deluxe edition av FIFA uansett for litt ekstra pakker.

sterrien

sterrien
18.06.15 04:33

Alt er bedre enn Fifa 15, så det kan berre gå ein veg og det er opp.

Vetle13

Vetle13
18.06.15 11:00
sterrien: Alt er bedre enn Fifa 15, så det kan berre gå ein veg og det er opp.

Nja, vet ikke jeg, har spilt siden '97 og mener FIFA15 er blant topp 4 i serien. (Sannsynligvis 3. plass bak '01 og '07)

FIFA '01

FIFA '07

FIFA '13

FIFA '15

robins

robins
18.06.15 11:33

Den første måneden-ish av FIFA 15(før patchen)) var vel ganske gull

Vetle13

Vetle13
18.06.15 14:30
robins: Den første måneden-ish av FIFA 15(før patchen)) var vel ganske gull

Det første FIFA på en god stund som er relativt balansert og der EN ting ikke er spesielt "OP". Sådan var nok FIFA14 det verste i serien der ethvert innlegg ble mål, selv om man hadde en gnom på topp.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg