Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*VGD Eliteserien Fantasy 17*

NYTT TEMA
helvis
helvisInnlegg: 13119
20.11.17 12:12

Bendtner gikk forøvrig forbi Jradi som spilleren med mest poeng denne sesongen etter runden. 

lok1
lok1Innlegg: 4550
20.11.17 15:08

Hva skjer om to spillere i en liga får likt med poeng og har like mange bytter?

Storfeil
StorfeilInnlegg: 1312
20.11.17 15:09
lok1: Hva skjer om to spillere i en liga får likt med poeng og har like mange bytter?

Mest scorede mål, er det ikke?

lok1
20.11.17 15:13
Storfeil: Mest scorede mål, er det ikke?

Og hvor finner man denne oversikten?

Storfeil
20.11.17 15:16
lok1: Og hvor finner man denne oversikten?

Tror ikke man finner den.... er ikke 100% på at det ER scorede mål, finner det ikke i reglene men mente bare jeg hadde lest det ett sted....

stc887
stc887Innlegg: 13000
20.11.17 15:20
lok1: Og hvor finner man denne oversikten?

Hjelp - Regler - Ligaer inne på spillet

lok1
20.11.17 15:26
stc887: Hjelp - Regler - Ligaer inne på spillet

Står det oversikt over hvor mange mål det er scoret? Og det står ingenting der som besvarer mitt egentlige spørsmål.

xytheon
xytheonInnlegg: 17847
20.11.17 18:05

Det skal bli så deilig å få ESF ut av verden. Jeg var uheldig i starten av sesongen med mange av picksa mine (picks som jeg står på at var gode og gjennomtenkte). Kom altså tidlig bakpå, men spilte for det meste ganske solid frem til GW20 og jobbet meg gradvis oppover. På sensommeren begynte jeg å gjøre noen feil her og der. Dessverre ballet det på seg med feilvurderinger utover høsten selv om jeg f.eks. flakset meg opp til 26. plass OR etter GW25. Ufortjent, men naturligvis morsomt der og da. 

Siden den runden har det bare gått én vei. Jeg har bl.a. hatt to helt forferdelige runder der omtrent alt som har kunnet gå galt, har gått galt, i tillegg til en mellomdårlig runde. Jeg har også hatt en god runde der jeg f.eks. hadde flaks med Jeppe Moe sin nipoenger som kom ut av det blå. 

Ligger som nr. 132 nå, og det er strengt tatt mer enn jeg fortjener. Jeg har spilt så sykt dårlig i høst at jeg nesten er litt flau. Samtidig synes jeg det er vanskelig å gjøre de riktige valgene. Man kan ikke researche på samme måten som i FPL ettersom informasjonsflyten er ikke er like god. Resultatet blir at man må punte i mye større grad og følge magefølelsen. 

Hadde et håp om å klare topp 100, men det ser dårlig ut nå. Det er egentlig ikke plasseringen som er så dårlig. For den er grei nok. Det er heller vissheten om at jeg ikke har spilt på et særlig høyt nivå som gjør det hele så demotiverende. I tillegg har laget mitt aldri vært mer shit enn det er nå. Ah, make it stop.

eppaen
eppaenInnlegg: 22630
20.11.17 22:55

Jeg tenker som så Xytheon: Over en sesong på 30 kamper er man der man fortjener. Utenom meg da som hadde legendarisk uflaks på sensommeren ;) å være blant de 0,2 % beste i landet er meget meget bra. Uansett følelse nå. 

xytheon
21.11.17 13:08
eppaen: Over en sesong på 30 kamper er man der man fortjener.

Nja, ikke helt enig. Fantasy er ganske tilfeldig over 30 runder. Særlig i ESF der man ikke har chips eller «ordentlige» BGWs eller DGWs. Man kan heller ikke ta like grundige valg som i FPL, som sagt. Jeg tror mao. ikke at det jevner seg ut i løpet av en sesong med Fantasy, selv om listene sikkert gir et riktigere bilde nå enn f.eks. i sommer.

For min egen del kan jeg bare si at jeg tviler på at jeg er blant de 100 som har spilt best i år. Ja, jeg spilte bra frem til august for det meste, men selv om klatringen fortsatte etter det, har min interesse avtatt i tråd med at FPL påbegynte, og i mange av rundene har jeg omtrent gått tom for ideer. 

Jeg hadde to FTs tilgjengelig den ene runden og glemte å bruke noen av de, slik at jeg mistet et gratisbytte. Jeg kastet bort WC nr. 2 for å hente inn Bendtner uten å hitte, og jeg har gjort en del dårlige kapteinsvurderinger. Dette er for øvrig et område jeg må bli bedre på i FPL også. De rundene der man ikke har en overlegen kapteinskandidat har det gått dårlig for meg i høst i begge fantasyspillene.

Men, som sagt, jeg har unngått hits hele sesongen. Det er jo noe. Konklusjonen er nok likevel at jeg har vært for opptatt av ideen om at hits ikke er verdt det i ESF, slik at WC nr. 2 ble brukt til å hente inn Bendtner (jeg gjorde totalt FIRE bytter på WC nr. 2 -  what the fuck tenkte jeg på?) i stedet for å raske sammen en konkurransesterk tropp i kjølvannet av GW25. 

(Innlegget ble redigert 21.11.17 13:09)

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 13544
21.11.17 13:12

Ligger på 7.148 plass med 1.361 poeng til nå. Er ganske fornøyd egentlig. Har kun spilt FPL 1 sesong tidligere i fjor så er ganske ny i gamet på fantasy. 

Marcus-P
Marcus-PInnlegg: 10206
21.11.17 13:27

Neste års fantasy skiller nok mer på hvem som har flaks og hvem som er gode. De skal legge inn chips, så blir fler strategier. Nøkkelen blir uansett å holde seg rolig i starten fordi alle amatører skal smelle av chips i runde 1,2,3.

xytheon
21.11.17 13:35
Marcus-P: De skal legge inn chips, så blir fler strategier.

Tja, det blir jo uansett ikke så store utslag mtp. hvor lite omfattende både DGWs og BGWs er i ESF.

helvis
helvisInnlegg: 13119
21.11.17 14:00
xytheon: Men, som sagt, jeg har unngått hits hele sesongen. Det er jo noe. Konklusjonen er nok likevel at jeg har vært for opptatt av ideen om at hits ikke er verdt det i ESF, slik at WC nr. 2 ble brukt til å hente inn Bendtner (jeg gjorde totalt FIRE bytter på WC nr. 2 -  what the fuck tenkte jeg på?) i stedet for å raske sammen en konkurransesterk tropp i kjølvannet av GW25.

WC2 ble også min bane av akkurat samme grunn som deg. Hente Bendtner uten å hitte. I ettertid er det lett å se at det var første av mange idiotiske avgjørelser denne høsten. 

Marcus-P
Marcus-PInnlegg: 10206
21.11.17 14:50
xytheon: Tja, det blir jo uansett ikke så store utslag mtp. hvor lite omfattende både DGWs og BGWs er i ESF.

Det spørs hvilke chips som kommer, de bør tilpasses ES best mulig slik at det skal skille. Vi må regne med helt andre chipper enn PL fantasy har.

Storfeil
21.11.17 14:56
Marcus-P: Det spørs hvilke chips som kommer, de bør tilpasses ES best mulig slik at det skal skille. Vi må regne med helt andre chipper enn PL fantasy har.

Spesielt siden det visstnok var slik at PL hadde eierskap til chipsene der, så de ikke kunne benyttes i ESF (copyright?)

xytheon
21.11.17 14:57
Marcus-P: Det spørs hvilke chips som kommer, de bør tilpasses ES best mulig slik at det skal skille. Vi må regne med helt andre chipper enn PL fantasy har.

Hvorfor det? Jeg tipper det blir de tre samme, for å være helt ærlig.

xytheon
21.11.17 15:00
Storfeil: Spesielt siden det visstnok var slik at PL hadde eierskap til chipsene der, så de ikke kunne benyttes i ESF (copyright?)

Hva? WC er jo en chip som ESF ikke nølte med å adoptere. Skyldtes det at FPL ikke hadde copyright? Merkelig om ESF ikke får lov til å hente inspirasjon fra FPL til et spill som ikke rivaliserer FPL på noen som helst måte.

(Innlegget ble redigert 21.11.17 15:00)

Storfeil
21.11.17 15:06
xytheon: Hva? WC er jo en chip som ESF ikke nølte med å adoptere. Skyldtes det at FPL ikke hadde copyright? Merkelig om ESF ikke får lov til å hente inspirasjon fra FPL til et spill som ikke rivaliserer FPL på noen som helst måte.

Just the messenger... det var i noen av uttalelsene fra ESF, men de uttalte seg veldig vagt, derfor jeg sa copyright spørsmålstegn.

frigga
friggaInnlegg: 23
21.11.17 16:31

Jeg hadde 10 poeng på Andersen på Godset, nå er han nedjustert til 7. Hva skjedde?

RedDevil7
RedDevil7Innlegg: 465
21.11.17 16:59

Frigga: Han ble korret trukket for en assist han ikke hadde.

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 2011
21.11.17 18:16

Jeg ønsker meg en all in one-chip som kan gi deg alle poengene til et valgfritt lag i en bestemt kamp én gang i året, og så får du tilbake det vanlige laget i runden etter. Da må du vurdere form, motstander, restitusjon siden sist kamp og hva lagene har å spille for og kunstgress vs. naturlig osv.

Faren er at det kan bli en voldsom swing. Taper laget ditt 0-1 har du jo en katastroferunde på typ 20-30 poeng, mens om de vinner 5-0 kan du lett plusse på 100 på det tallet.

Storfeil
22.11.17 15:39

Heh, jeg har sendt inn ønske om en sånn anti-trøstemål chip, hvor Midtbane, forsvar og keeper får 1 måls margin på Cleansheet dersom laget faktisk vinner kampen.

EGB
EGBInnlegg: 2127
22.11.17 20:32

Noen tips til hva jeg skal foreta meg før siste runden? Har dette laget, og 10 millioner på bok... Burde jeg foreta meg noe på keeperplassen, eller tror vi Hansen spiller?

Få inn Ohi på topp, kanskje, med tanke på at han har sagt at lorden ikke må være så sikker på at han vinner toppscorertittelen? Hvem skal han evt erstatte?

eppaen
eppaenInnlegg: 22630
22.11.17 21:19

Jeg vurderer sterkt Ohi selv. Supermotivert og ladd mot Viking. 

stc887
stc887Innlegg: 13000
22.11.17 21:27

Generelt ville jeg ungått spillere fra lag som ikke har noenting å spille for somTIL, Sandefjord, KBK osv utfordringen er at de lagene som har noe å spille for erkun S08, Molde, Godset, Aafk og SIL hvorav S08 og Molde møter hverandre.

Ohi har nok Stabæk lyst skal få så masse mål som vmulig når de selger han i vinter men for utenom det ville jeg ventet å sett om det kanskje var mulig å gjøre et frekt valg i siste runde om det er en lol spiller som starter sin første kamp for året. Det er lov å ha det litt gøy i siste runde.

EGB
EGBInnlegg: 2127
22.11.17 21:37
stc887: ett om det kanskje var mulig å gjøre et frekt valg i siste runde om det er en lol spiller som starter sin første kamp for året.

I såfall hadde det vært moro å cappet ham... leder ligaen på jobb med 44 poeng ned til nestemann..burde uansett gå :-)

Storfeil
22.11.17 21:52

Haha, er jo nok en slik runde hvor vi får spekulere i siste-liten bytte med lagoppstillinger i hånd. Har plukka meg ut en mulig starter som jeg kommer til å prøve å snipe inn selv, så får vi se :D

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 4307
23.11.17 11:44

Gyasi og Koomson. Nå er dere på.

Fpl_star
Fpl_starInnlegg: 259
23.11.17 13:50
xytheon: Det er heller vissheten om at jeg ikke har spilt på et særlig høyt nivå som gjør det hele så demotiverende. I tillegg har laget mitt aldri vært mer shit enn det er nå. Ah, make it stop

Føler jeg er litt i samme båt som deg. Har en bra plassering som nr 140 totalt, men føler meg ikke fornøgd med hvordan jeg har havnet der. Skal bli godt å få sesongen ferdig, fokusere på FPL og se fremover til ny sesong :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg