Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA Ultimate Team 18

NYTT TEMA
Anelka2
Anelka2Innlegg: 18942
22.03.18 19:36

Royu:Vel hele spillet er basert på scripter og algoritmer og si at det ikke eksisterer vil si at spillet ikke eksisterer.

Noe jeg heller aldri har sagt, poenget var at du sa selv at du ble rammet av scripting...

«Ja du er en dårlig taper, det er helt åpenbart i motsetningen til disse patetiske anklagene om at siden du ikke har kjøpt pakker så jobber spillet imot deg. Du har jo ingen bevis på det.»

Du leste ikke det jeg skrev med andre ord. Igjen, jeg har null problem med å tape for motstandere som er bedre enn meg så nei jeg er ikke dårlig taper, og det har ingenting med dette å gjøre.

«Det betyr jo at spillere som kjøper pakker hele tiden er verdens beste på FIFA, men de sipper jo minst like mye som deg så fort det ikke går veien.» 

Jeg har ikke sagt noe om det automatisk er sånn at de som kjøper mest er de beste, men du må gjerne mene det. 

«Du finner på unnskyldninger for at du taper, fremfor å finne grunner på å bli bedre eller se hva du gjorde galt.»

Nei, jeg forteller om min opplevelse av FUT. Før jeg begynte med FUT spilte jeg mye vanlig online FIFA med vanlige lag. Og ikke faen om spillet oppfører seg på samme måten der. 

«Det er ikke "noe der". Det er defintivt "noe der" oppi hodet ditt som tror at det er det. Det i seg selv er i et "handicap". «

Hehe, og der sier jeg takk for meg når det skal være på det nivået.

oscrue10
oscrue10Innlegg: 9261
22.03.18 19:36

84-lag for å låne icon utgår. 

Jompa
JompaInnlegg: 12792
22.03.18 19:40
Jompa: 3,6 mill for Ronaldo

Får også pakker til rett over 700k. Spesielt nå så har jo de en ganske god verdi.

Royu
RoyuInnlegg: 10240
22.03.18 19:55
Anelka2: Noe jeg heller aldri har sagt, poenget var at du sa selv at du ble rammet av scripting... «Ja du er en dårlig taper, det er helt åpenbart i motsetningen til disse patetiske anklagene om at siden du ikke har kjøpt pakker så jobber spillet imot deg. Du har jo ingen bevis på det.» Du leste ikke det jeg skrev med andre ord. Igjen, jeg har null problem med å tape for motstandere som er bedre enn meg så nei jeg er ikke dårlig taper, og det har ingenting med dette å gjøre. «Det betyr jo at spillere som kjøper pakker hele tiden er verdens beste på FIFA, men de sipper jo minst like mye som deg så fort det ikke går veien.»  Jeg har ikke sagt noe om det automatisk er sånn at de som kjøper mest er de beste, men du må gjerne mene det. 
«Du finner på unnskyldninger for at du taper, fremfor å finne grunner på å bli bedre eller se hva du gjorde galt.» Nei, jeg forteller om min opplevelse av FUT. Før jeg begynte med FUT spilte jeg mye vanlig online FIFA med vanlige lag. Og ikke faen om spillet oppfører seg på samme måten der.  «Det er ikke "noe der". Det er defintivt "noe der" oppi hodet ditt som tror at det er det. Det i seg selv er i et "handicap". « Hehe, og der sier jeg takk for meg når det skal være på det nivået.

"Poenget var at jeg selv sa at jeg ble rammet av scripting??" Javel hvor sa jeg det da ? Jeg sa det eksisterte på en annen måte enn hva du mener. Lol?

Du leste ikke hva jeg skrev med andre ord. Jo du er en dårlig taper når du syter om dette og finner på patetiske unnskyldninger for at du taper. Det er derfor du klager, fordi du taper. Ikke fordi du vinner for mye.

Nei du har ikke sagt det, men du sa at de kjøper som pakker får scripting på sin side. Ergo sa du det indirekte ;)

Nei FIFA og FUT er forskjellige moduser. Noe annet mer åpenbart?

Når det skal være på det nivået? Det er fakta at FIFA går mye på det mentale, hvor rolig man klarer å holde seg i presset situasjoner and so on.

Er så lei denne scripting/handicap sippinga til folk. Som har de null argumenter eller logikk i hva de sier. Stort sett alltid kommer det fra folk som er dårlig på fifa, dårlig tapere eller blir sinte når de spiller fifa. Det er der det hele oppstod.

Jompa
22.03.18 20:00

Ronaldo koster 3 500 000
- Pakkeverdi (verdien er mindre) til 700 000
- Ofre samtlige untradeables 850 000
- Gjøre 4x untradeable baby icons: 400 000 (koster 250k å gjøre, ligger på 350k = 400k spart)
Totalt ~1 600 000 

Ville dere ofret samtlige untradeables? Føler at det er veldig få av dem som jeg kommer til å bruke.

(Innlegget ble redigert 22.03.18 20:03)

AKS
AKSInnlegg: 2445
22.03.18 20:01
Jompa: Ville dere ofret samtlige untradeables?

Ja

Aprilsnarr
AprilsnarrInnlegg: 5998
22.03.18 20:02

Her ofres nok Petit, Del Piero, Puyol og Yashin untradeable

Jompa
22.03.18 20:07

Tom for ikoner. Usikker på om de skal noe særlig opp, spesielt når det er så "rimelig" å gjøre untradeable. Forhåpentligvis får jeg en CDM/CM/CAM/CF/ST ikoner blant de fire jeg skal gjøre, som ofres i den første SBCen.

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2322
22.03.18 20:10

Keeperne er jo helt elendige, de redder jo absolutt ingenting. Spillerne mine holder seg heller ikke til instruksjonene mine. Har på at de to defensive midtbane spillerne mine som begge har middels offensiv og høy defensiv work rate skal holde igjen under angrep, men de flyr jo oppover som hodeløse høns. Vet at en forklaring kan være at jeg har bedt de om å gå på løp, men det har jeg ikke.

Hvordan får jeg laget til å ligge mer samla uten hav av meter mellom lagdelene?

Diverse10
Diverse10Innlegg: 1392
22.03.18 20:12
Jompa: Ronaldo koster 3 500 000
- Pakkeverdi (verdien er mindre) til 700 000
- Ofre samtlige untradeables 850 000
- Gjøre 4x untradeable baby icons: 400 000 (koster 250k å gjøre, ligger på 350k = 400k spart)
Totalt ~1 600 000  Ville dere ofret samtlige untradeables? Føler at det er veldig få av dem som jeg kommer til å bruke.

3.5m er fair.. Ronaldinho koster jo 2.8m, Ronaldo sitt kort virker myyye bedre. 5* 5* etc. Galskap. Har man Cr7 og R9 så har man faktisk runnet Fifa! haha

Anelka2
22.03.18 20:19

Royu:»"Poenget var at jeg selv sa at jeg ble rammet av scripting??" Javel hvor sa jeg det da ? Jeg sa det eksisterte på en annen måte enn hva du mener. Lol»

Du sa du iallfall ikke hadde blitt rammet av det på den måten, altså du er enig i at det er scripting. 

«Du leste ikke hva jeg skrev med andre ord. Jo du er en dårlig taper når du syter om dette og finner på patetiske unnskyldninger for at du taper. Det er derfor du klager, fordi du taper. Ikke fordi du vinner for mye.»

Er du som ikke evner å lese når jeg gjentatte ganger har sagt at det er ikke selve greia med å tape kamper det handler om, men hvordan spillet oppfører seg og varierer fra himmel til hælvete. Ingen av delene er bra, det burde da være en konsistent og stabil modus med tanke på hvor mye EA drar inn av penger på dette. Og da har jeg ikke  engang nevnt de bedritent dårlige serverne som stadig vekk ligger nede i helger ,og ferier når folk har tid til å spille....men det er en annen diskusjon. 

«Nei du har ikke sagt det, men du sa at de kjøper som pakker får scripting på sin side. Ergo sa du det indirekte ;)» 

Syltynt, men det er nå ikke noe nytt fra den kanten. 

«Når det skal være på det nivået? Det er fakta at FIFA går mye på det mentale, hvor rolig man klarer å holde seg i presset situasjoner and so on.»

Saklighetsnivået ditt er lik null når du tyr til å kalle den du svarer for handicappa. Skjønte du det nå? Du kaller meg sytete og klagete mens du selv sprer rundt deg med bedrevitende dritt ,og kaller meg det og det andre.

«Er så lei denne scripting/handicap sippinga til folk. Som har de null argumenter eller logikk i hva de sier. Stort sett alltid kommer det fra folk som er dårlig på fifa, dårlig tapere eller blir sinte når de spiller fifa. Det er der det hele oppstod.»

Du har heller ikke noe bevis på at det ikke eksisterer, eller har det store orakelet Geers inside kontakter i EA også som forer deg med fakta? Tvilsomt. 

Jompa
22.03.18 20:31

Ligger en 96 Ronaldo til 15 mill på PS4 nå

(Innlegget ble redigert 22.03.18 20:32)

Royu
22.03.18 20:35
Anelka2: Du sa du iallfall ikke hadde blitt rammet av det på den måten, altså du er enig i at det er scripting. 
«Du leste ikke hva jeg skrev med andre ord. Jo du er en dårlig taper når du syter om dette og finner på patetiske unnskyldninger for at du taper. Det er derfor du klager, fordi du taper. Ikke fordi du vinner for mye.» Er du som ikke evner å lese når jeg gjentatte ganger har sagt at det er ikke selve greia med å tape kamper det handler om, men hvordan spillet oppfører seg og varierer fra himmel til hælvete. Ingen av delene er bra, det burde da være en konsistent og stabil modus med tanke på hvor mye EA drar inn av penger på dette. Og da har jeg ikke  engang nevnt de bedritent dårlige serverne som stadig vekk ligger nede i helger ,og ferier når folk har tid til å spille....men det er en annen diskusjon.  «Nei du har ikke sagt det, men du sa at de kjøper som pakker får scripting på sin side. Ergo sa du det indirekte ;)»  Syltynt, men det er nå ikke noe nytt fra den kanten. 
«Når det skal være på det nivået? Det er fakta at FIFA går mye på det mentale, hvor rolig man klarer å holde seg i presset situasjoner and so on.» Saklighetsnivået ditt er lik null når du tyr til å kalle den du svarer for handicappa. Skjønte du det nå? Du kaller meg sytete og klagete mens du selv sprer rundt deg med bedrevitende dritt ,og kaller meg det og det andre. «Er så lei denne scripting/handicap sippinga til folk. Som har de null argumenter eller logikk i hva de sier. Stort sett alltid kommer det fra folk som er dårlig på fifa, dårlig tapere eller blir sinte når de spiller fifa. Det er der det hele oppstod.» Du har heller ikke noe bevis på at det ikke eksisterer, eller har det store orakelet Geers inside kontakter i EA også som forer deg med fakta? Tvilsomt.

Haha nei, har ikke sagt meg enig i noe. Jeg har sagt det er scripting på spillet i den forstand at spillet er bygd opp på det. Mens du snakker om en annen type form for scripting, som sørger for at den ene spilleren får fordeler iløpet av en kamp.

Jo det er det. Jeg har spilt FIFA annenhver dag omtrent og spillerne mine er ikke elendig den ene dagen og insane den andre dagen. Noen dager påvirker connection flyten i spillet. Men dette er ikke scripting. Du begynner jo snakke om stabil modus når du sipper om scripting. Da er du på 2 helt forskjellige temaer. Ja serverne er elendig, men du snakket om scripting.

Herlighet. Jeg kaller deg ikke handicappet, men tankegangen din sørger for at du FÅR handicap i måten du spiller på fordi du begynner å bli irritert når ting butter imot deg eller at spillet ikke flyter. Da mister du fokus og klarer ikke å tenke fornuftig i motsetningen til å være rolig, kald og gjøre smarte valg. Det er et selvforskyldt handicap mange personer har/får.

Da gjør du mer feil, du blir ukonsentrert, du mister fokus, du blir irritert. Ingenting av dette gjør deg til en bedre FIFA spiller. Du vil med andre ord tape mer/oftere av å spille når du er sur/ukonsentrert. Dette gjelder omtrent ALT her i livet.

Vel nå har det seg dessverre slik at når man ikke kan bevise at noe eksisterer så er det svært sjeldent at det faktisk gjør det. Med andre ord så eksisterer ikke "handicap" enn så lenge det ikke er noe håndfast bevis på det.

Hva man derimot har masse av bevis av er folk som sipper om handicap og scripting hver gang de taper eller slipper inn mål er dårlig tapere, blir fort sure osv uansett hva det måtte være.

Så jeg har mer riktig enn du har det hvert fall :) 

(Innlegget ble redigert 22.03.18 20:42)

oscrue10
oscrue10Innlegg: 9261
22.03.18 20:48

SIF Martinez.

Valeri LCM, Maradona CAM og en ST inn for Almiron. 

balotell
balotellInnlegg: 1360
22.03.18 20:59

Veldig usikker på om jeg skal gjøre Gullit eller R9. Spiller med CR7 på topp allerede så trenger egentlig gullit mer en jeg trenger R9, men så er det jo tross alt R9

Anelka2
22.03.18 21:04

Royu:»Haha nei, har ikke sagt meg enig i noe. Jeg har sagt det er scripting på spillet i den forstand at spillet er bygd opp på det. Mens du snakker om en annen type form for scripting, som sørger for at den ene spilleren får fordeler iløpet av en kamp.

Jo det er det. Jeg har spilt FIFA annenhver dag omtrent og spillerne mine er ikke elendig den ene dagen og insane den andre dagen. Noen dager påvirker connection flyten i spillet. Men dette er ikke scripting.»

Hvorfor påvirker da ikke den flyten når man spiller online vanlig FIFA-modus ? 

«Du begynner jo snakke om stabil modus når du sipper om scripting. Da er du på 2 helt forskjellige temaer. Ja serverne er elendig, men du snakket om scripting.» 

Tja, du benekter jo at det er scripting så da burde det i det minste være stabilt da, eller kanskje det finnes scripting? 

«Herlighet. Jeg kaller deg ikke handicappet, men tankegangen din sørger for at du FÅR handicap i måten du spiller på fordi du begynner å bli irritert når ting butter imot deg eller at spillet ikke flyter. Da mister du fokus og klarer ikke å tenke fornuftig i motsetningen til å være rolig, kald og gjøre smarte valg. Det er et selvforskyldt handicap mange personer har/får.»

Nå vet du fint lite,eller ingenting om hvordan jeg oppfører meg når jeg spiller. Jeg har fortalt kun om igår kveld at FUT da for meg var noe jævla bedritent scripta møl,og at jeg vurderte å knekke spillet i to. Men du vet ingenting om hvordan jeg oppfører meg når jeg spiller ettersom du ikke kjenner meg. Du får bare tolke det du tror. 

«Da gjør du mer feil, du blir ukonsentrert, du mister fokus, du blir irritert. Ingenting av dette gjør deg til en bedre FIFA spiller. Du vil med andre ord tape mer/oftere av å spille når du er sur/ukonsentrert. Dette gjelder omtrent ALT her i livet.»

Du verden, blir det mer »livslærdom» nå så dauer jeg....

«Så jeg har mer riktig enn du har det hvert fall :) «

Dette handler ikke om hvem som har mest rett, men om det er det viktigste for deg så vær så god. Pappan min er mye sterkere enn din slutta jeg med på førskolen i 88...

Royu
22.03.18 21:46
Anelka2: vorfor påvirker da ikke den flyten når man spiller online vanlig FIFA-modus ?    «Du begynner jo snakke om stabil modus når du sipper om scripting. Da er du på 2 helt forskjellige temaer. Ja serverne er elendig, men du snakket om scripting.»  Tja, du benekter jo at det er scripting så da burde det i det minste være stabilt da, eller kanskje det finnes scripting?  «Herlighet. Jeg kaller deg ikke handicappet, men tankegangen din sørger for at du FÅR handicap i måten du spiller på fordi du begynner å bli irritert når ting butter imot deg eller at spillet ikke flyter. Da mister du fokus og klarer ikke å tenke fornuftig i motsetningen til å være rolig, kald og gjøre smarte valg. Det er et selvforskyldt handicap mange personer har/får.» Nå vet du fint lite,eller ingenting om hvordan jeg oppfører meg når jeg spiller. Jeg har fortalt kun om igår kveld at FUT da for meg var noe jævla bedritent scripta møl,og at jeg vurderte å knekke spillet i to. Men du vet ingenting om hvordan jeg oppfører meg når jeg spiller ettersom du ikke kjenner meg. Du får bare tolke det du tror.  «Da gjør du mer feil, du blir ukonsentrert, du mister fokus, du blir irritert. Ingenting av dette gjør deg til en bedre FIFA spiller. Du vil med andre ord tape mer/oftere av å spille når du er sur/ukonsentrert. Dette gjelder omtrent ALT her i livet.» Du verden, blir det mer »livslærdom» nå så dauer jeg....
«Så jeg har mer riktig enn du har det hvert fall :) « Dette handler ikke om hvem som har mest rett, men om det er det viktigste for deg så vær så god. Pappan min er mye sterkere enn din slutta jeg med på førskolen i 88...

Fordi vanlig FIFA og FUT er forskjelige moduser?lol?. De bruker forskjellige servere. Så er det også helt åpenbart at FUT har mye større brukerbase = mer pågang = mer ustabile servere. 

Jeg vet fint mye nok til at du klager som alle andre som også er dårlige tapere og kommer med patetiske ting som at man må ha åpnet pakker opp for å "få scripting på sin side". Det blir jo faktisk ikke noe mer idiotisk enn det, haha. 

Blar man i arkivet finner man nok flere slike innlegg fra deg. Det å vurdere noe så voldsomt å knekke et spill i to fordi du ikke klarer å håndtere spillet sier det meste om dvs om hva slags aggresiv type du er. Med andre ord kan det trekkes tråder til det å være dårlig taper. Det er derfor du blir sint fordi du taper, ikke fordi du vinner. 

Kan ikke lære hva som ikke vil bli lært. Derfor vil du forbli sint og dårlig når du spiller FIFA fordi du ikke evner å ta til deg lærdom. Det er ikke spillet som gjør at du taper, det er deg selv. Om du ikke vil gjøre noe med det for være opp til deg, men du kommer ingen vei med det :)

Skylde på alt annet enn deg selv, er selve betengelsen på å være dårlig taper.

(Innlegget ble redigert 22.03.18 22:00)

Diverse10
22.03.18 22:20
balotell: Veldig usikker på om jeg skal gjøre Gullit eller R9. Spiller med CR7 på topp allerede så trenger egentlig gullit mer en jeg trenger R9, men så er det jo tross alt R9

Gjør R9 og kjøp Milinkovic-Savic

Aprilsnarr
AprilsnarrInnlegg: 5998
22.03.18 22:32

Der var R9 på plass! Og attpåtil nesten millionen i coins igjen

Anelka2
22.03.18 23:09

Royu»Blar man i arkivet finner man nok flere slike innlegg fra deg. Det å vurdere noe så voldsomt å knekke et spill i to fordi du ikke klarer å håndtere spillet sier det meste om dvs om hva slags aggresiv type du er. Med andre ord kan det trekkes tråder til det å være dårlig taper. Det er derfor du blir sint fordi du taper, ikke fordi du vinner. «

Du står som sagt fritt til å (feil)tolke som du vil. Bla i arkivet om meg? Hehe,er vel dette som heter å drite i eget reir. Veit ikke hva det er,men kanskje det er den fraværende troverdigheten din som gjør at du har hatt så mange brukernavn som du har hatt til å bedrive trollinga di her inne. 

«Skylde på alt annet enn deg selv, er selve betengelsen på å være dårlig taper.»

Nok en bekreftelse på at du ikke greier å lese. Jeg har aldri skyldt alt på alle andre enn meg selv. Men du greier jo ikke forstå det jeg skriver så da kan det være det samme. 

(Innlegget ble redigert 22.03.18 23:11)

balotell
22.03.18 23:12
Diverse10: Gjør R9 og kjøp Milinkovic-Savic

Har allerede milinkovic-Savic. Må enten oppgradere fra CR7 til R9 eller Prime Costa til Prime Gullit. CR7 er syk og Prime costa bare OK, så blir nok Gullit.

Hallow
HallowInnlegg: 2233
22.03.18 23:51
fotballeier123: Keeperne er jo helt elendige, de redder jo absolutt ingenting.

Sier meg enig i den. Enste forskjellen jeg merker på keepere er om de er bronse, sølv eller gull. Det bør være forskjell på en keeper som er 80 ovrl mot 92 ovrl.

Royu
23.03.18 00:57

Det er det jo. Forskjell på De Gea og Butland. Det er noen lav rated keepere som er bedre enn de som er høy rated fordi de rett og slett passer bedre i form av hvordan redninger etc er lagt opp. Slik er det det også med utespillere. Sånn har det vel egentlig alltid vært.

Så handler det også vel så mye om å slippe til motstanderen til de sjansene hvor det er lettere å score på. De aller fleste er nok ganske decent på å avslutte på dette spillet nå og vet hvor og hvor man ikke skal skyte. Low driven skudd går nesten alltid inn.

belzebub1
belzebub1Innlegg: 162
23.03.18 01:08

Frister litt å selge NIF CR7, Messi og rydde i stallen for å hente R94. Hva tenker dere om det? Har Pele91 fra før

(Innlegget ble redigert 23.03.18 01:19)

Diverse10
23.03.18 01:33
belzebub1: Frister litt å selge NIF CR7, Messi og rydde i stallen for å hente R94. Hva tenker dere om det? Har Pele91 fra før

Kommer veldig ann på hva du ønsker med dette spillet. TOTS og VM-edition kommer også snart. 

Selg Pele om han ikke er untradable i hvertfall. 

belzebub1
belzebub1Innlegg: 162
23.03.18 02:00

Pele91 føles bedre ut enn CR7, så har i utgangspunktet ikke lyst til å selge han, men heller bygge laget rundt han. Tenker derfor enten å oppgradere til striker CR9 eller spare meg i hjel til R94 og parre den av de det blir med Pele91. Hvorfor mener du jeg bør selge Pele?

Et slikt lag er ikke urealistisk: http://www.futhead.com/18/squads/3144727/. Hjelp gjerne til med å fylle inn de siste plassene med NIF’er

(Innlegget ble redigert 23.03.18 02:04)

Oyvinds
OyvindsInnlegg: 343
23.03.18 09:28

Er det lov å håpe på liga SBC i dag da?

balotell
23.03.18 09:41
Oyvinds: Er det lov å håpe på liga SBC i dag da?

Alltids lov å håpe. Hadde vært delig å fått renska ut la liga og pro league spillerne jeg har hamstret hvertfall. Kunne muligens fått råd til R9 etterhvert selv om jeg allerede har gjort Gullit.

Jompa
23.03.18 10:27

Et par spørsmål:

Dette (+1,5 mill) eller dette?

Synes Maldini er veldig dyr. Noen grunn til å betale 2 mill for han når TOTY Ramos er rimeligere og er generelt bedre?

Drømmer om noe sånt noe, med TOTS Salah og en eller annen TOTS høyreback fra EPL. Er faktisk "bare" ca 3 millioner i totale verdier unna å klare det (gitt at TOTS Salah + TOTS høyreback koster ca. 1 mill). Men ganske drøyt å betale 4,5 mill for to midtstoppere og en keeper...

(Innlegget ble redigert 23.03.18 10:29)

Olmba
OlmbaInnlegg: 2447
23.03.18 12:52
Royu: Er så lei denne scripting/handicap sippinga til folk

Når skal du våkne opp?

P3 Nyheter Granskar FUT

(Innlegget ble redigert 23.03.18 12:56)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg