Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA 18: Career Mode

NYTT TEMA
Larsframars
LarsframarsInnlegg: 93
08.02.18 18:52
Alekseve: Spennende klubbvalg! Slenger ut noen navn:

Endte på Holthaus fra Hansa i deal med litt cash og no gammelt rask jeg hadde i stallen som det forresten er litt av. Takker for tips!. Har endel jobb å gjøre, men er noen ok spillere med litt fart osv. så blir nok gøy:). Eneste problemet er de her insane krava om å ha et overskudd på 17. MILL euro etter 1 sesong!!? WTF EA....Holy....Ser i ettertid at Holthaus da kanskje ikke var det beste valget sånn pengemessig, men får håpe det gjør at det blir bedre resultater isteden.

(Innlegget ble redigert 08.02.18 19:01)

sindreo96
sindreo96Innlegg: 94
13.02.18 08:30

Startet opp en karriere med Huddersfield, spiller på legendarisk, men med noen justeringer før cpu, som gjør dem enda bedre. Etter 13 kamper, har vi kun 3 seiere, å ligger på en 16 plass. Blir et hektisk januarvinduet 

Alekseve
AlekseveInnlegg: 1808
13.02.18 14:10

Gøy klubbvalg Sindre. Hvor planlegger du å forsterke? Jeg spiller med Brighton og koser meg veldig med saven! Pascal Gross anbefales for alle som trenger en midtbanespiller. Kan spille som 10er, indreløper og til nød midtbaneanker. 

LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1447
13.02.18 14:50

Paderborn 2021/22 sesong

Legendarisk. 5min.

Da kan endelig Egil Drillo si seg fornøyd med sitt Paderborn lag. Etter 233 spilte kamper (151-44-38). 200 feilvalg i forsvar, men 407 gode avgjørelser i angrep. Så var endelig målet oppnådd. Å vinne Bundesliga og CL! Etter 2 år på rad med 2.plass i liga og tap i 8-dels finalen i CL var det endelig Drillo som trakk det lengste strået, og det i en og samme sesong. Første semi endte med 0-1 tap mot City. Gikk inn i andre semi med godt mot om å snu dette til seier, men bare etter 20min var det 1-0 og dette feil veg. Dommeren blåser av kampen og Paderborn er i CL finale etter å ha snudd det til 1-2!! Vinner 2-0 over Juventus. 3 kamper igjen av liga så såg det ut som en ny sesong med 2.plass da Bayern ledet med 3p. Så taper de 2 og vinner 1. Går forbi de med 1p med å vinne siste kamp. Vinner 3-0!!

1. Paderborn 79p..63-21(+42)

2. Bayern 78p..62-27(+35)

3. Bayer 04 73p..55-23(+32)

Start 11....4-4-2

K..Loris Karius..84

VB..Ryan Sessegnon..82 (2M/3A)

MS..Stefan Zdjelar..80 (1M/0A)

MS..Santiago Ariza..78 (3M/1A)

HB..Alexandria Nikolaou..80 (0M/2A)

VM..Dario Rodriguez..80 (6M/10A)

SM..Bobby Smith..80 (4M/3A)

SM..Renato Sanches..85 (8M/12A)

HM..Max Brouwer..83 (9M/9A)

S..Ben Brereton..88 (24M/9A)

S..Anastasion Donis..81 (17M/11A)

Benk

Diaz(SOM-82), Nakajima(VV-76), Leko(HV-79), Devecchi (SDM-74), Ferreira(SDM-81), Rodriguez(MS-74), Avelino(MS-76)

Stallen er på 30 spillere og en gj.alder på 22.6 Den er eg fornøyd med. Sessegnon og Brereton ble kjøpt i første overgangsvinduet. Spillere som Antwi-Adjej og Zolinski har vært med fra start, men måtte sitte å se at sin faste plass på laget forsvant, men gode innhopp når spillere trengte hvile. Brereton fikk gullstøvelen alle 3 sesongene (til nå) i Bundesliga med henholdsvis 25/23/16 mål.

Da blir det en lengre pause fra FIFA tenker eg, blitt en del intens spilling i det siste :)

(Innlegget ble redigert 13.02.18 14:54)

sindreo96
14.02.18 08:50
Alekseve: Hvor planlegger du å forsterke?

Det blir nok en ny midtstopper og en ny høyreback

Chelsea-guy93
Chelsea-guy93Innlegg: 3459
06.03.18 17:41

Spiller litt karrieremodus med Barcelona bare for moro skyld.

Startet bra og lå på 1. plass etter 20 runder, 4 eller 5 poeng foran Real Madrid. Laget spilte generelt bra, og vi scorte masse mål og slapp inn lite akkurat hva man kan forvente av dette laget. Var meget fornøyd mtp. at Messi før sesongen startet fikk en skade som satt han ut av spill i et halvt år.

Men nå føler jeg at alt går fryktelig seigt, og ingenting stemmer. Sliter med å få til enkle pasninger med Iniesta og Rakitic, for ikke å snakke om Messi. Motstanderen klarer å følge opp hver eneste mann, og jeg sliter med å finne pasningsalternativer. Forsvaret mitt klarer aldri å markere like bra som motstanderen, og de trenger som regel bare 1 sjanse til å score.

Nå ligger vi 4 poeng bak Real Madrid etter å ha tapt hjemme mot lag som Girona og Las Palmas. Spillere som Messi går på dumme løp og løper rett på motstanderen i stedet for å løpe mot ledige rom hvor han kan komme alene med keeper. 

Suarez bøttet inn mål for meg, men nå er han så utrolig seig å styre, og blir perfekt markert av alle mulige lag.  

Spiller på legendarisk. Jeg vet at jeg kan fikse litt på slidere, men jeg føler at det blir juks og jeg liker å med standard innstillinger.

Er det jeg som har blitt så utrolig dårlig helt plutselig, eller er det scripting?

Alekseve
10.03.18 12:05

SOUTHAMPTON FOOTBALL CLUB
Sommeren 2018

Marco Silva ansatt som manager

Fotball-VM i Russland er for alvor i gang, men det er ikke det eneste som skjer i fotballverdenen for tiden.

Southampton gjennomførte en skuffende 2017/18-sesong og endte på 15. plass i Premier League. Drøye uken etter sesongslutt måtte Mauricio Pellegrino pakke sakene sine og forlate kontoret sitt på St. Mary's Stadium bare ett år etter at han overtok.

Inn har portugisiske Marco Silva kommet. 40-åringen har vært arbeidsledig etter at han fikk sparken i Watford i slutten av januar 2018. Silva ville til Everton da de var på jakt etter erstatter for Ronald Koeman, noe styret i Watford ikke likte særlig godt. Det endte med sparken og ingen Everton-jobb. Men hovedpersonen selv er strålende fornøyd med å ta over klubben på sørkysten.

- Jeg er utrolig stolt av å ta over en så flott klubb som Southampton. Jeg har virkelig troa på at vi kan bygge noe stort i denne klubben. Det er et uforløst potensiale som vi skal jobbe hardt for å oppnå. Klubben har en fantastisk organisasjon fra topp til tå. Dette er uten tvil den mest profesjonelle klubben jeg har vært i. Alt fra det økonomiske, til akademiet og førstelaget ser svært bra ut. For ikke å glemme treningsforholdene. Jeg gleder meg til å sette i gang, sier en strålende fornøyd Marco Silva.

Han har tidligere trent Estoril Praia (2011-14), Sporting CP (2014-15), Olympiacos (2015-16), Hull City (2017) og Watford (2017-18). Han har med andre ord ikke vært i klubbene så veldig lenge før han har flyttet på seg. Likevel har han signert en treårskontrakt med Southampton.

Ajer klar for Southampton

20-åringen fra Rælingen har skrevet under en fireårskontrakt med den engelske klubben Southampton. Overgangssummen skal ligge på rundt £15m – noe av det samme som klubben betalte for Virgil van Dijk da han ble hentet fra Celtic sommeren 2013.

Kristoffer Vassbakk Ajer er 20 år gammel og kommer fra Rælingen. Han spilte for juniorlaget til Lillestrøm før familien flyttet til Kristiansand i 2014. Der stod IK Start med sølvfatet klart og tok i mot gullkalven på 196 cm med åpne armer. Ajer ble raskt en publikumsfavoritt på Sørlandet og ble Starts yngste kaptein gjennom tidene da han som 16-åring ledet Start mot gamleklubben Lillestrøm. Ajer spilte alt fra midtbaneanker til spiss i hans tid i Start, men det er som midtstopper han har blomstret i Celtic. Han var på prøvespill i den skotske klubben i januar 2016 før overgangen ble permanent i midten av februar samme år. Ajer var på utlån hos Kilmarnock siste halvdel av 2016/17-sesongen. Etter utlånet blomstret han for fult ut hos Celtic under manager Brendan Rodgers.

TV2-ekspert hyller overgangen
Jesper Mathisen spilte sammen med Kristoffer Ajer i IK Start og de to har blitt svært gode kompiser tross for en stor aldersforskjell. TV2-eksperten jublet da han fikk telefon fra kompisen da overgangen var i boks.

- Dette er en fantastisk overgang for Kristoffer. Han kommer til en klubb som har skreket etter en stopper siden van Dijk-salget. Jeg har fått med meg at fansen ville ha en mer rutinert og etablert stopper, men er du god nok er du gammel nok. Som jeg har sagt før så er Ajer gammel til sinns til tross for at han bare er 20 år. Han er en lederskikkelse på og utenfor bana selvom han er ung. Jeg vet at han fikk tilbud fra større klubber både i England, Tyskland og Spania, men det viktigste for Ajer er spilletid. Det ville han neppe fått mye av til å begynne med i topp 6-klubbene i England. De klubbene kommer tilbake om han viser seg frem i Southampton de neste årene. Valget Kristoffer har gjort beviser hvor voksen han er. Lønna ville nok vært betraktelig høyere i de største klubbene, men han tenker spilletid og utvikling og det vil han tjene på. Tenk at vi har nok en nordmann i Premier League. Deilig, utbryter Mathisen.

- Mye spennende

Det sier Premier League-ekspert Simen Stamsø Møller i det han begynner å fortelle om hans tanker om Southampton.

- Jeg syns Southampton har mye spennende på gang. De har for det første ansatt en av de mest spennende managerene der ute. Jeg kan fort se for meg Marco Silva i en av de største toppklubbene, og det tror jeg er det neste steget om han lykkes i Southampton. Han har blitt linket til Arsenal og Everton, men jeg tror det er et fornuftig valg akkurat nå at han bygger opp dette Southampton-laget.

Og akkurat det har den nyansatte manageren fått midler til. Southampton har de siste årene solgt stjernespillerne sine hovedsaklig til Liverpool for x-antall millioner pund. Marco Silva har fått store mengder pund tilgjengelig denne sommeren. Portugiseren har hentet flere spillere til sitt Southampton-prosjekt. Og sommerens første signering ble en nordmann.

- Det er jo fantastisk for oss nordmenn at Kristoffer Ajer ble hentet fra Celtic. Overgangssummen på £15m er kanskje litt stiv, men vi husker jo hvordan det gikk forrige gang klubben hentet en stopper fra Celtic. Ajer har jo mange av de kvalitetene en moderne midtstopper skal ha og det er virkelig et stort potensial i landsmannen vår. Han kommer jo på best mulig tidspunkt også da. Litt som da Alexander Sørloth kom til Crystal Palace. Midtstopperplassen venter jo bare på Ajer, forteller Stamsø Møller

Men nordmannen er langt ifra de eneste spillerne som har blitt hentet inn. Marco Silva har hentet inn noen landsmenn fra Portugal.

- Bruno Fernandes er en ekstremt spennende spiller. Han hadde en god sesong i portugisiske Sporting, men spillere som har kommet fra Portugal har i de siste årene falt igjennom i England. Men denne Fernandes har noe over seg. Han var linket til toppklubber i både Italia og Spania. Jeg er sikker på at playmakeren fra Sporting kan få til et godt samarbeid med André Silva som er hentet fra AC Milan. Han var ett av de aller største talentene før han forlot FC Porto, men han slo ikke helt til i Milano-klubben. Han har hele veien vært en slags backup, men i Southampton er han blitt et soleklart førstevalg etter salget av Gabbiadini. Det blir spennende å se om André Silva kan være mannen som putter 15+ mål for klubben. Og når vi er inne på portugisere så kan vi jo for all del ikke glemme Rúben Neves som har tatt turen fra Wolverhampton. For en spiller! Han rykket jo opp til Premier League med Wolverhampton i år, men Marco Silva har likevel lokket til seg ett av de virkelig største midtbanetalentene som finnes, sier en entusiastisk Møller.

Southampton har også fått tak i det største og mest ettertraktede engelske talentet. Ryan Sessegnon har vært på alles lepper det siste året. Han spilte fast for Fulham forrige sesong og bidro med masse mål og assists. Simen Stamsø Møller hyller signeringen.

- Dette var utvilsomt den signeringen som engasjerte meg mest. Ryan Sessegnon var linket til absolutt alle toppklubbene i England. Han kunne valgt hvilken som helst klubb, men jeg mener at han har gjort det absolutt beste valget. Vi snakket jo tidligere om at Ajer valgte spilletid og det er nøyaktig det Ryan også har gjort her. Han kunne gått til en av de største klubbene, men da hadde han ikke fått halvparten av spilletiden som han nå vil få hos Southampton denne sesongen. Han skal være lovet fast plass på venstrekanten til tross for at Tadic, Redmond og Boufal i mine øyne akkurat nå er bedre eller i det minste har bevist noe i Premier League. Her har Southampton fått på plass en fremtidig verdensklassespiller om utviklingen går veien alle spår. At han får broren sin med på lasset er ikke akkurat et minus, men det er ikke ventet like mye av Steven Sessegnon allerede denne sesongen, sier Stamsø Møller.

Southampton har også hentet den spanske keeperen Pau Lopez gratis fra Espanyol. Spanjolen var tredjekeeper i Tottenham for to sesonger siden og har gjort sakene sine meget bra etter at han returnerte fra lånet. Høyrebacken Sam Byram har også blitt hentet. 24-åringen kommer fra West Ham og er tiltenkt en backuprolle for Cédric.

- Visst jeg skal tippe en tabellplassering så tror jeg at Southampton havner blant topp 8. Her kan de klare alt fra en fjerde plass til en midt-på-tabellen-sesong. Det er så mye spennende, uferdig og uprøvd i dette laget at det kan bikke alle veier, men jeg går for en 6. plass. Marco Silva har noen ekstremt spennende kvaliteter som manager og det passer de unge spillere Southampton har, avslutter

Overganger
Inn
£ 36m – Bruno Fernandes fra Sporting CP
£ 26m – André Silva fra AC Milan
£ 25m – Ryan Sessegnon fra Fulham
£ 18m – Rúben Neves fra Wolverhampton
£ 15m – Kristoffer Ajer fra Celtic
£ 9m – Sam Byram fra West Ham
£500k – Steven Sessegnon fra Fulham
Gratis – Pau Lopez fra RCD Espanyol

Ut
£ 33m – Mario Lemina til Spartak Moskva
£ 28m – Manolo Gabbiadini til West Ham
£ 20m – Oriol Romeu til West Ham
£ 7m – Alex McCarthy til Newcastle
£ 6m – Shane Long til Newcastle United
£ 6m – Maya Yoshida til Crystal Palace
£ 3m – Steven Davis til Wolverhampton

Utlån – Jake Hesketh til Rangers
Utlån – Callum Slattery til Plymouth Argyle

Fristilt – Alfie Jones

Utgående kontrakt – Stuart Taylor
Utgående kontrakt – Jack Rose
Utgående kontrakt – Yan Valery
Utgående kontrakt – Jérérmy Pied
Utgående kontrakt – Olufela Olomola
Utgående kontrakt – Will Wood
Utgående kontrakt – Jake Flannigan
Utgående kontrakt – Ryan Seager
Utgående kontrakt – Marcus Barnes

Lagoppstilling

André Silva (81)
R. Sessegnon (72) – Fernandes (82) – Redmond (78)
Neves (80) – Ward-Prowse (81)
Bertrand (80) – Hoedt (79) – Ajer (72) – Cedric (81)
Pau Lopez (82)

Innbyttere
Austin (78), Boufal (79), Tadic (79), Clasie (77), Højbjerg (77), Targett (73), Stephens (72)

Reserver
Carrillo (76), Gallagher (75), Obafemi (65), Sims (72), Bednarek (70), Byram (76), S. Sessegnon (61), Forster (77)

(Okey, dette ble kanskje litt vel langt, men denne saven elsker jeg som dere kanskje skjønner. Lenge siden jeg har skrevet en oppdatering så dette var veldig gøy!)

(Innlegget ble redigert 10.03.18 12:09)

MiniGH
MiniGHInnlegg: 4854
11.03.18 17:02

Flere som sliter med at lønnsbudsjettet ikke økes når man selger en spiller? Har ikke lagt merke til det før nå, men solgte akkurat en spiller med £180K i uka, og ble litt forundret når lønnsbudsjettet ikke rikket seg. Overgangsbudsjettet økte med nøyaktig den summen det sto i mailen.

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 34590
19.03.18 23:28

Spilt noen sesonger med en Be a Pro jeg laget (offensiv midtbane, 67 ovr). Joachim Solheim, 98er fra Stavanger. Helt fiksjonell, selvsagt. Spilte to sesonger i Viking (ish 30 kamper, 7 mål, 5 assists) før jeg fikk tilbud fra Southampton. Spilt to kamper, hjemme mot B'mouth og borte mot United. Anonym i begge kampene, sett bort i fra denne suseren i lengste hjørnet.

Nå har jeg lyst til å starte ny karriere som manager. Vurderer Newcastle, Lyon, Zaragoza, Deportivo, Sociedad... Kanskje Milan. Kommer muligens med en liten oppdatering i kveld om jeg bestemmer meg straks.

Alekseve
21.03.18 16:44

Hvilket lag startet du med Ragnar?

ragnarMadrid
22.03.18 01:02

Halvveis i sesong én med Schalke. Kjøpte en spiller; Wissam Ben Yedder for €32mill. Lahet ser slik ut i en 4231: Fahrmann (c) - Schöpf, Kehrer, Nastasic, Oczipka - Goretzka, Meyer - Harit, Embolo, Konoplyanka - Ben Yedder. Har Stambouli som rullerer med Kehrer, Baba med Oczipka, Bentaleb/Geis med Meyer/Goretzka, Caliguiri med Harit, Pjaca med Konoplyanka, og Burgstaller med Ben Yedder. Resten er kun back-ups. Satser på å skaffe meg to nye offensive spillere til sommeren (én utfordrer til Embolo (Thorgan Hazard/Talisca?) og en ny ving når Pjaca drar tilbake til Juve (Raphinha?), pluss muligens ny venstreback (Baba er også bare på lån) og høyreback. Goretzka er brennhet og forlater nok hvis en superklubb banker på (for å gjøre det realistisk). Frenkie De Jong er én mulighet, en annen er å kaanskje hente Rakitic (30) tilbake til Gelsenkirchen.

Ligger på andreplass tror jeg, ubeseiret. Tre uavgjorte. 

Alekseve
22.03.18 09:41

Kult lag! Ben Yedder har blitt en het spiller de siste ukene;-) Det hadde jo vært noen veldig bra kjøp om du fikk tak i Thorgan Hazard, Raphinha og ikke minst Ivar Rakitic! Kos deg med saven.

Har hatt en periode hvor jeg har rullert på litt forskjellige saver og det begynner jeg egentlig å bli litt lei av. Har kost meg veldig med Southampton-saven jeg skrev om, men når Southampton ansatte Mark Hughes så tar OCDen over når jeg hadde Marco Silva som manager fra og med 2018/19-sesongen. Flere som har liknende hodeskader som meg når det kommer til FIFA?

Tenkte derfor at jeg skulle starte opp igjen en save jeg hadde gående med Phillip Cocu som manager. Starter da i PSV og ser underveis hvor veien går videre. 

Loddo
LoddoInnlegg: 2466
22.03.18 18:17

Henning Berg er den eneste jeg bruker som manager, liker å tro at han har blitt herdet etter årene i Øst-Europa.

Alekseve
25.03.18 00:27

Har akkurat gjennomført første sesong med PSV Eindhoven. Phillip Cocus mannskap vant Eredivisie og er dermed kvalifisert til neste sesongs Champions League, men det blir uten Cocu. Hvilket lag han tar over sommeren 2018 kommer jeg tilbake til veldig snart.

Sesongen 2017/18 ble til slutt en suksess. I begynnelsen av desember så det veldig mørkt ut da Feyenoord lå hele 10 poeng foran på tabellen. Men etter en mesterlig innhenting vant vi ligaen to poeng foran nevnte Feyenoord. Lozano ble lagets toppscorer med 17 scoringer. Meksikaneren er en giftig venstrekant som matet Luuk de Jong med innlegg, men sistnevnte var fryktelig ineffektiv denne sesongen og endte bare med 7 scoringer. Jeg gjorde kun en signering denne sesongen da jeg hentet venstrebacken Daley Sinkgraven fra Ajax. Jeg vurderte en ny spiss, men jeg lot Luuk de Jong få sjansen ut sesongen. I cupen røk jeg ut i semifinalen mot Ajax som til slutt gikk seirende ut av turneringen.

Planen var egentlig å fortsette med PSV Eindhoven i minst en sesong til, men når Borussia Mönchengladbach banket på døra allerede etter denne sesongen kunne jeg ikke takke nei. På forhånd hadde jeg listet opp fire klubber som ville vært fristende og M’gladbach var ett av de lagene. Hadde også tilbud fra RB Leipzig og Hoffenheim, men det var aldri noen tvil selvom de to klubbene også er svært spennende.

Mönchengladbach havnet på 5. plass forrige sesong. Europa League here we come! Jeg har ikke fått sett spillerstallen ennå så det gleder jeg meg veldig til.

(Innlegget ble redigert 25.03.18 00:27)

Alekseve
26.03.18 00:58

Når man møter København i kvalifikasjon og ikke skjønner at det er til Champions League før Barcelona plutselig er neste motstander. Visste ikke at 5. plass i Bundesliga kunne føre til CL, men det er vel kun på FIFA at det er sånn?

Har havnet i gruppe med Barcelona, Porto og Celtic. Blir spenning rundt 2. plassen, men føler jeg har gode sjanser for videre avansement. Det ble en del endringer i sommervinduet så jeg kan komme med en oppdatering senere om ønskelig. 

ragnarMadrid
27.03.18 02:49

Nettopp begynt på sesong åtte med Athletic Club. Forrige sesong endte med en litt skuffende tredjeplass etter å ha vunnet serien for første gang sesongen før der igjen.

Kjører fortsatt policy med rimelige utkjøpsklausuler i kontraktene på spillerene mine, så de siste tre sesongene har jeg solgt spillere for €488 mill. Deriblant Arrizabalaga (€50 mill), Laporte (€82 mill), Oyarzabal (€55 mill), Merino (€42 mill), Iñaki Williams (€40 mill), Granell Nogué (regen, 82 ovr, €52 mill), Olivera (akademi, 83 ovr, €33 mill) og Insua (akademi, 83 ovr, €28 mill). 

Stallen min ser slik ut. Prøvd å sammenligne noen akademispillere med ekte spillere.

GK - Unai Simón (81 ovr, 27 år)
GK - Rafael Lopez (80 ovr, 20 år) // Casillas
GK - Lucio Velazquez (64 ovr, 18 år)

- Unai førstekeeper for tredje sesong på rad - helt siden Kepa ble solgt. Rafael Lopez forbedrer seg stadig og snart blir det vanskelig å overse han.

HB - Aitor Buñuel (82 ovr, 26 år)
HB - Cristóbal Cabrera (78 ovr, 21 år) // Azpilicueta

MS - Jonas Ramalho (82 ovr, 31 år)
MS - Ivan Contreras (81 ovr, 22 år) // Varane
MS - Juan Torres (78 ovr, 19 år) // Terry
MS - Pablo Ramos (76 ovr, 20 år)
MS - José Manuel (67 ovr, 18 år)

LB - Alex Berenguer (81 ovr, 29 år)
LB - Julen Arellano (75 ovr, 27 år)
LB - Sancho Carvajal (72 ovr, 20 år)

- Forsvaret litt preget av å ha mistet Granell Nogué (stopper, 84 ovr) og Ander Capa (back, 82 ovr). Heldigvis gror det godt i rekkene, og egenutviklede Contreras og Cabrera fyller inn de ledige rollene. Sancho Carvajal er egentlig midtstopper, men med sine 76 i aks og 92 i spurt passer han utmerket som vingback.

DM - Nicolas Ayala (79 ovr, 20 år) // Mikel Merino
DM - Alfonso Cano (72 ovr, 18 år)

SM - Antonio Lopes (86 ovr, 21 år) // Scholes
SM - Unai López (81 ovr, 28 år)
SM - Antonio Otegui (80 ovr, 26 år)
SM - Fernardo Latorre (79 ovr, 21 år)
SM - Óscar Jara (78 ovr, 21 år)

OM - Sergio Alvarez (88 ovr, 20 år) // Pastore
OM - Ricardo Sanchez (78 ovr, 19 år)
OM - Diego Nieto (75 ovr, 16 år)
OM - Víctor Garcia (73 ovr, 17 år)

- Ingen ting å si på midtbaneleddet. Alvarez og Lopes er bankers og utgjør to av tre på midtbanen. Før Olivera (83 ovr, DM) ble solgt var han førstevalg, men nå settes Otegui i ankerrollen. Ayala lusker i bakgrunn og kan fort spille seg inn. Trofaste Unai Lopez rullerer med Alvarez når det trengs, og Ricardo Sanchez før prøve seg for A-laget etter en rekke utlån. Bakerst har vi de uhyre spennende talentene Nieto og Víctor Garcia.

HV - Gregorio Miranda (84 ovr, 22 år) // Jesus Navas
HV - Felipe Marcano (84 ovr, 19 år) // Pedro

VV - Iker Muniaín (80 ovr, 31 år)
VV - Álvaro Vadillo (79 ovr, 29 år)
VV - Telmo Jurado (76 ovr, 22 år)

SS - Emigdio Quiroga (84 ovr, 23 år) // Agüero
SS - Ignacio Guardado (83 ovr, 21 år) // David Villa
SS - Felix Avila (75 ovr, 18 år)

- Kvalitet over hele fjøla. Miranda spiller sin femte sesong for A-laget, og Marcano ble tatt opp like før forrige sesong. Muniaín og Vadillo gir sårt trengt rutine. På topp er min favorittspiller Quiroga fast inventar, men med Guardado som alltid leverer når han får sjansen. Felix Avila er veldig spennende, han óg.

Alekseve
31.03.18 01:16

Link til Mönchengladbach-laget mitt etter sommervinduet 2018. Koser meg skikkelig! Startet saven på nytt etter at Pellegri ble lagt til i går. Simulerte den første sesongen og endte på 6. plass. Dermed ble det Europa League og ikke Champions League denne sesongen.

JackNapier
JackNapierInnlegg: 2598
05.04.18 10:29

Startet min første CM-save på 18, tradisjonen tro valgte jeg meg ut et interessant lag fra League Two og valget falt på den tradisjonsrike klubben Port Vale. Laget har gode forutsetninger for å rykke opp så lenge jeg ikke simulerer noe særlig denne første sesongen, fordi troppen består av mange spillere over 30 og mange i alderen 18-21. Jeg prøver selvfølgelig å satse på ungguttene og bruker heller de som er over middagshøyden som rotasjonsspillere.

Med tradisjonen kommer også bruken av "speid etter et verdensklassetalent" da jeg føler dette kommer mest til sin rett når man kan kaste ham inn i XIen fra dag en. Andrade fra Brasil endte opp hos oss, 16 år gammel og 57 ovr, men har fått ham opp på 59 etter kun kort tid. Glimter til med fantastiske raid, skudd og målgivende pasninger, men sliter litt med fysikken og utholdenheten. Har HM som utgangsposisjon, men kan også spille VM. (Her må jeg si jeg savner legenden min fra 16 kunne spille HM, HV, VM, SOM og SM like godt!)

Utholdenheten er gjennomgående problematisk merker jeg. Sliter med å holde fitnessen på 100% i laget selv med endel rotasjon. Noe tips til dette?

sindreo96
24.04.18 11:26

Skal ikke se bort ifra at champions league er med på FIFA19. Konami og UEFA slutter samarbeidet etter CL finalen i år. Så her må EA få tak rettighetene til champions league og Europaligaen

(Innlegget ble redigert 24.04.18 11:26)

LaRedoutee
LaRedouteeInnlegg: 1447
25.04.18 13:17
sindreo96: Så her må EA få tak rettighetene til champions league og Europaligaen

Så absolutt! Nå får de ta seg en 10 års deal med dem. 

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 10254
25.04.18 13:40

FIFA med CL-rettighetene (enerett i så tilfellet) kommer til å ødelegge markedet helt. 

Og EA kan fortsette å levere mediokre spill i fremtiden.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 9456
06.05.18 11:25
LaGoeba: FIFA med CL-rettighetene (enerett i så tilfellet) kommer til å ødelegge markedet helt.  Og EA kan fortsette å levere mediokre spill i fremtiden.

Tja, men kanskje ikke et så stort problem som det har vært for FIFA. De som allerede kjøper PES (som jo faktisk har levert like bra hvis ikke bedre gameplay enn FIFA de siste to utgavene) hvert år vet jo allerede at en god del lisenser må installeres via option file. Det vil nok være diverse snadder det ikke blir mulig å installere via patch, men likevel mye som kan gjøres for å jobbe rundt eventuelt lisens som man aldri har kunnet på FIFA. 

Krysser egentlig fingra for at FIFA19 får tak i Europacupene. Det er den største mangelen for oss som liker å spille career mode. 

(Innlegget ble redigert 06.05.18 11:26)

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 10254
06.05.18 11:35
WaltonBreckRd: Tja, men kanskje ikke et så stort problem som det har vært for FIFA. De som allerede kjøper PES (som jo faktisk har levert like bra hvis ikke bedre gameplay enn FIFA de siste to utgavene) hvert år vet jo allerede at en god del lisenser må installeres via option file. Det vil nok være diverse snadder det ikke blir mulig å installere via patch, men likevel mye som kan gjøres for å jobbe rundt eventuelt lisens som man aldri har kunnet på FIFA.  Krysser egentlig fingra for at FIFA19 får tak i Europacupene. Det er den største mangelen for oss som liker å spille career mode.

Jeg er ikke 100% uenig.

Men det er et eller annet som gjør at jeg får en skikkelig uggen følelse av konsekvensene for fotballspill. FIFA er på mange måter et spill som ikke har utviklet seg særlig på mange, mange år(bortsett fra kreftsvulstene som FUT og lignende) og kanskje disse lisensene er det som trengs for at de kommer seg videre. 

Men jeg frykter litt for fremtiden til PES med dette, og rekrutteringen av nye spillere for deres del. Det viktigste for oss som kunder er at spillselskapene har noe som hele tiden pusher dem videre, om det er konkurranse eller lignende. Jeg er bare lei EA på mange måter, og er i så fall fryktelig spent på hva de gjør med materialet hvis de får disse lisene. 

MiniGH
MiniGHInnlegg: 4854
12.05.18 00:03

Kan man ikke lenger låne med opsjon på kjøp?

EDIT: Gjorde litt research selv, og nei, det kan man ikke. Fryktelig svakt. Håper virkelig vi får både det og tilbakekjøpsklausul neste år, samt at man kan be om en av kjøpende klubbs spillere som del av et salg. Men med EA's prioriteringer har jeg ikke høye forhåpninger.

(Innlegget ble redigert 12.05.18 00:08)

sindreo96
15.05.18 16:28

Hertha Berlin (August 2018)

Regjerende mester Hertha Berlin er klar til å ta fatt på en ny sesong i Bundesliga. Laget over presterte i fjor å stakk av med ligatittelen. Storlagene svikte, Bayern, Leipzig og Dortmund havnet langt ned på tabellen. Bayern må ut i europaligen, mens Dortmund og Leipzig må ta til takke med kun liga spill i år. Leipzig måtte ut i kvalik før å holde seg i divisjonen.

Rui Faria som er Hertha manager har fått styr på hovedstadslaget. Å vinne gull i første sesongen, hadde ikke Faria eller supporterne noe tro på, men man så tidlig i sesongen at Hertha hadde noe å stille opp med. Rui Faria fikk kontroll på det defensivt, laget slapp inn minst i hele ligaen, samtidig som de var det laget med mest mål. Ligatittelen ble avgjort i siste serierunde etter en 4-2 seier over Leipzig hjemme, kunne de slippe jubelen løs. Bayer 04 kom 1 poeng bak Hertha mens Hoffenheim kom på 3 plass, 5 bak hovedstadslaget.

I Europaligen ble stopp i kvartfinalen mot Athletic, 4-1 sammenlagt. Hovedfokuset var på ligaen sa Faria etter de røyk ut i kvartfinalen.

Noen nye fjes har det også kommet inn. 

Emre Can fra Liverpool var Faria sitt førstevalg. Can ble en av de viktigste spilleren før Faria, lagets kaptein. Can noterte seg før 11 fulltreffere i Bundesliga, som gjorde han til den nest mest scorende før Hertha. 

Ayoze Perez, ble hentet til Hertha før å spille spiss, Perez noterte seg før 24 mål, å ble kronet til årets spiller og årets toppscorer.

Pierre Emile Højbjerg, ble hentet i likhet med Can til de sentrale rollene på midten. Faria var ute etter spillere som hadde spilt i Bundesliga før å som hadde nivået inne. 

Steven Bergwijn fikk rollen til å erstatte Kalou som gikk til Everton, Bergwijn er en spiller Faria har stor tro på, god teknisk og er enorm hurtig.

I August 2018 hentet Faria inn 4 nye spillere

David Neres ble hentet fra Ajax til å bekle en høyreving rolle, skal bli spennende å se hvor langt han kan nå.

Loris Karius ble hentet fra Liverpool, å er blitt Herthas førstekeeper mellom stengene.

Erling Håland fra Molde, ungt talent

Salih Özcan fra FC Køln, ungt talent

(Innlegget ble redigert 15.05.18 16:35)

JackNapier
20.05.18 18:41

Finnes det ingen måte å søke opp hvilke spillere som har utgående kontrakt som man kan signere i januar? Finner noe lister på nettet, men de er så korte og spillerne kan ha byttet lag eller fornyet kontrakten :-/

ragnarMadrid
20.05.18 18:45

Kan man ikke be en speider søke etter spillere med 0-1 år igjen? Kun i én liga om gangen, tho

JackNapier
20.05.18 18:54

Det skal jeg prøve! Fikk bl.a. David Villa til League One, det var artig. Får bl.a. Martial til Championship når jeg rykker opp! :-P

JackNapier
20.05.18 21:10

Føler forøvrig jeg får en skade i annenhver kamp jeg simulerer...

wingswest
wingswestInnlegg: 10942
21.05.18 18:05
MiniGH: Flere som sliter med at lønnsbudsjettet ikke økes når man selger en spiller? Har ikke lagt merke til det før nå, men solgte akkurat en spiller med £180K i uka, og ble litt forundret når lønnsbudsjettet ikke rikket seg. Overgangsbudsjettet økte med nøyaktig den summen det sto i mailen.

Du får vel 80% av overgangssummen til budsjettet? Forholdet mellom overganger og lønn justerer du jo selv på budsjettfordelingen. Og da får du økt lønnsbudsjettet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg