Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*Eliteserien Fantasy Preseason 2017*

NYTT TEMA
Lappesaker
LappesakerInnlegg: 5165
16.01.18 14:57

Velkommen til tråden der vi diskuterer lagene i Eliteserien før sesongen :)

*Nyheter rundt spillet
*Overganger
*Talenter og gjennombrudd
*Fjoråret
*De nye klubbene i ES
*Og alt annet :)

Fjoråret gav oss mange utfordringer, og det var en veldig artig sesong! Vi som har spilt noen år, husker både Tv2 og VG sine spill, med litt blandede følelser.. Plattformen spillet er på nå, er på alle måter den beste, etter mine begreper. Fikk en liten overraskelse mellom GW1 og 2, da Ohi steg 0.5 over natta, men bortsett fra det, så har det vært stabilt og bra.

Jeg håper vi kan få litt engasjement i denne tråden, og at noen gidder å omtale sine klubber litt inngående :) Selv skal jeg juge så godt jeg kan om LSK, og overbevise dere om å ha MINST dobbel dekning fra fugla.. 

Kjør debatt, og forkort ventetida!

roar_hodetelefoner
roar_hodetelefonerInnlegg: 321
16.01.18 14:59

2018 er det vel nå

Lappesaker
16.01.18 15:21
roar_hodetelefoner: 2018 er det vel nå

Allerede?

roar_hodetelefoner
16.01.18 15:33

Klarte topp 1000 i fjor, så satser topp 500 i år. 

Julemann
JulemannInnlegg: 1331
16.01.18 16:51

Kom på 3281. plass, og det var min første fantasy-sesong. Gjorde mye tabber - blant annet brukte WC mellom runde 1 og 2...

Men med tanke på den blemmen er jeg egentlig greit fornøyd. Satser på topp 1000 neste sesong.

Sendte forøvrig en melding til eliteserien på FB, og de fortalte at spillet lanseres i Februar!

Lappesaker
16.01.18 17:09

LSK (2018)

Først litt 2017... 
Serien var nok en gang godt under pari! Til slutt blei vi nummer 12, og det var litt under det vi håpet på!
Cupen gav oss gull :) Første tittel på 10 år!
Knudtzon blei vår beste på fantasy med 126 poeng. Absolutt godkjent.

2018

Keepere:
Borte er Origi, og vi står med to unge og svært lovende keepere.
Umiddelbart føles ikke dette som noen svekkelse, selv om erfaring er viktig på keeperplassen.

Maric (lån fra Hoffenheim ut 2019) Ser ut til å bli 1.keeper. Fast på Kroatia U21 og en keeper Hoffenheim har stor tro på. Om prisen er riktig, så kan Maric være ett alternativ på fantasy (4.0-4.5)

Igonen er en lovende keeper, fast på Estland u21 og i tillegg Alandskamp. Blir nok backup i år, men en keeper LSK kommer til å satse på i fremtiden

Ødegård er på lån i Grorud hele 2018

Forsvar:

Kippe! Mr Lillestrøm! Hvorvidt Kippe er fantasymateriale, kan vel diskuteres. Han ruver i boksen, både offensivt og defensivt, scorer litt og pådrar seg litt kort.. Var litt skadeplaget i fjor, men spiller nok det meste i år, som han pleier. Prisen blir sikkert 5.0 i år også. Dro inn godt med bonuspoeng i fjor. Ett alternativ om LSK finner flyten.

Amundsen fremstår ikke som noe stort fantasymateriale, dessverre. Fast i LSK, men du finner han "aldri" i motstanderens boks, og da blir grunnlaget for å velge han tynt. Tipper en pris på 4.5

Haakenstad spilte samtlige minutter i fjorårets ES. det resulterte i 1 mål og 1 assist. Spilte seg opp i løpet av sesongen, og jeg regner med at løpsmaskinen Haakenstad blir å finne i startoppstillingen i første kamp. Tipper 4.5 men det finnes også her bedre alternativer

Kind Mikalsen spilte mye på midten i fjor, og gjorde det brukbart. Ser ut til at han fortsetter der i år, og om han defineres som forsvarspiller på spillet, så er han ett alternativ. 2 mål og 4 assist er godkjent. Tipper prisen blir 5.0

Melgalvis spilte midtbane, og også han blei definert som forsvarspiller. Tror nok han står som midtbane i år. 4.5 i fjor, tipper 5.0 i år. 4 mål og 6 assist, bra!

Arnatovic blir backup. Er den som er nærmest i midtforsvaret. 4.5?

Sandberg er ett fantastisk talent som snart får endel spilletid. 4.0 blir nok prisen.

LSK leter etter en forsvarer til

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 2093
16.01.18 17:56

Noen spennende spillere hos Start, Ranheim og Glimt som blir fantasymateriale?

Kommer til å gløtte på hva f.eks Michael Karlsen og Ulrik Saltnes prises til når spillet starter.

EliteserienGud
EliteserienGudInnlegg: 260
16.01.18 18:17
Heimspiel: Start

Start har signert en ganske intressant spiller har jeg hørt. Var visst en svensk spiss som skulle være svært god.

Selv har jeg troa på start og Mark Dempsey..

stc887
stc887Innlegg: 14001
16.01.18 21:51

Hvem tror vi går opp/ned i pris av aktuelle spillere? Ulland og Jradi koster vel fort 9 mill om ikke mer fra start i år.

Heimspiel
16.01.18 23:37

Ja, de øker nok begge. Så blir det spennende å se på f.eks Bakenga som startet på 10.0 i fjor. Ukristelig høyt for en fyr som aldri truet Bendtners spissplass og kun fikk minutter som tredjevalg på ving. Nå er han i et svakere lag, Tromsø, der han stort sett vil spille. Den klubben har hatt en tradisjon med at spisser med tillit bøtter inn 15 mål+ i en sterk sesong. Flo, Lange, Rushfeldt, Mos, Årst, Ondrasek osv.

Bakenga til 7.0-8.0 kan være intr.

Heimspiel
16.01.18 23:42

Videre blir det spennende å se om Vålerenga minner mer om et topplag i Deila ses. 2. Flere der som er verdt å følge med på om de ser ut som førstevalg i oppkjøringen.

Bendtner blir nok et must, selv om han sikkert koster 15.0.

Lappesaker
17.01.18 07:27

Blir nok ikke noe 7.5 i utropsprisen på Adegbenro heller...

Julemann
17.01.18 13:41

Jeg tror det dessverre hele sesongen blir en stor nedtur for laget i mitt hjerte. Med BBS borte tror jeg vi kommer til å slite på scoringsfronten...

Lappesaker
17.01.18 13:45
Julemann: Med BBS borte tror jeg vi kommer til å slite på scoringsfronten...

Ja, han blir blytung å erstatte.. Etter manges mening, Eliteseriens beste spiller. Men Solskjær har nok en plan, og midler til å få til noe spennende. Vi får se :)

Julemann
17.01.18 15:13

Det er det eneste jeg misliker sterkt med Solskjær- han tror nok han kan erstatte BBS med et ungt talent, også går ikke det helt som planlagt- så ender det opp med at et ungt, uerfarent talent roteter med Amang...

Julemann
17.01.18 15:17

Eventuelt roterer Amang med Karlson vil jeg tro. Men håper det kjøpes noe nytt og trygt.

sennomis90
sennomis90Innlegg: 4713
17.01.18 15:23
Julemann: Det er det eneste jeg misliker sterkt med Solskjær- han tror nok han kan erstatte BBS med et ungt talent, også går ikke det helt som planlagt- så ender det opp med at et ungt, uerfarent talent roteter med Amang...

Naivitet og for stor tro på egne elever er fort en av de store svakhetene til Solskjær som trener. At han hentet Eikrem. Dæhli og Berget til Cardiff i håp om at de skulle bidra til å berge plassen, er vel det beste eksempelet på dette. 

eppaen
eppaenInnlegg: 23548
17.01.18 15:27

Føler jeg har alt å tape denne sesongen, men må jo være med :) En del av gullgutta fra i fjor som Knudtzon, Ulland, Jradi, Adegbenro, Ohi vil garantert gå opp i pris. Så har vi også Lehne Olsen, Zachariassen, Stokke, Brochmann og Gjertsen som også leverte bra i perioder av sesongen som nok øker i pris. 

Nå er det ikke gitt at alle er på plass til sesongstarten men... Blir spennende å se hva spillere fra Glim, Start og Ranheim kan bidra med. Vil for eksempel Fardal Opseth forsette å være maskin? Start har også meget spennende greier på gang, og noen av disse vil være rimelige og kanskje gode fra start av. Hirr hirr. 

Uansett er det særdeles viktig å treffe på kaptein da dette ga enorme utslag i fjor da det ikke var mange samtidig hver runde som leverte høye tall. BBS var ofte bankers i første halvdel, mens Bendtner ble mer bankers utover i sesongen. Utenom det føltes det noe ustabilt fra de andre. Kanskje Ohi var en å lene seg på med sine hattrick-brace på våren, men kom sent inn på mitt lag. 

helvis
helvisInnlegg: 13635
17.01.18 17:53

Glimt har noen spennende spillere i Saltnes og ikke minst Jens Petter Hauge som fort kan plukke en del poeng. Opseth har vel aldri lykkes i Eliteserien før men er jo spennende. Midtstopper Bjørnbakk kan også bli poengplukker hvis de har en god sesong.

Ranheim har en knallgod målvakt (Barli) som kan gjøre det bra i starten av sesongen. Midtstopper Rismark er veldig solid men kanskje ikke en Fantasy-spiller. Mads Reginiussen er også spennende. 

I Start tror jeg fort det kan bli de nye spillerne som er de beste men Tobias Christensen er i alle fall veldig talentfull og var veldig god i de siste rundene i fjor.  

Lappesaker
18.01.18 09:26

Midtbane LSK

Rafn gjorde venstrebacken til sin i løpet av fjoråret. 2 mål og 3 assist blei det til slutt. Var midtbane på spillet i fjor, noe som gjorde han lite aktuell. I år bør han være forsvarspiller, og om han fortsetter utviklingen, bør han være ett av LSKs beste alternativr i forsvaret.

Knudtzon blei toppscorer i LSK, 8 mål og 5 assist er solid på en midtbanespiller. Prisen i fjor var 8.0 og jeg forventer omtrent det samme i år. Spiller for det meste spiss, men håper han beholder sin status som midtbanespiller. 

Matthew var vår nest beste spiller på Fantasy, 3 mål og 4 assist blei det til slutt. Godkjent. Vil nok fortsette utviklingen i år, og Matthew spilte samtlige minutter i ES i fjor. Usikker på prisen, men i fjor fikk du han til 6.0 og det var greit! 

Krogstad etablerte seg  for alvor i LSK i fjor. 5 mål og 1 assist blei det, og det kan komme mer i år! 5.5 var prisen, og omtrent det samme i år hadde vært ok! Tar mye dødball

Brenden kom for alvor med mot slutten av fjoråret. Spilte veldig mye siste halvdel, og noterte seg for 2 mål. Er en av de som sloss om en kantposisjon. 4.5 er nok aktuelt i år også

Ezeh kom til LSK i sommervinduet, og gikk rett inn på laget. Spilte godt i begynnelsen, men skuffet litt utover. Nå får han oppkjøringen med seg, og det kan bety at han stiller mer forberedt. Kjemper med Krogstad om en plass på midten.

Ødemarksbakken er ny av året, og en svært spennende kantspiller. 12 mål og 4 assist i OBOS forrige sesong, og jeg forventer at han etablerer seg fort i LSK. Var ønsket av både Odd og Godset, men valgte LSK! Veldig spent på prisen, og håper at dette kan være ett kupp på Fantasy i 2018

roar_hodetelefoner
20.01.18 14:21

Tipper Gjertsen 7,0 i år

Lappesaker
20.01.18 14:32

7.0 vil være fin verdi

eppaen
eppaenInnlegg: 23548
20.01.18 14:56

Henter Gjertsen til 7.0 ja. God verdi.

brann1989
brann1989Innlegg: 452
20.01.18 23:32

Blir spennede dette, får sjå om man kjem seg høgare opp i år!

Lappesaker
21.01.18 07:52

Angrep LSK.

Martin er klar for sin andre periode i LSK. Han spilte noen måneder i 2016 og da blei det 4 mål på 10 kamper. Nå har han skrevet treårs-kontrakt. Kanskje dette er mannen som skyter LSK oppover på tabellen.. Tør ikke tippe pris. Scoret LSKs mål i årets første treningskamp. 

Moses fikk ikke mange kamper i fjor, men viser stadig at han er en mann for fremtiden. Scoret LSKs første mål i 4-0 seieren mot Strømmen. Håper vi får se den lange og teknisk gode spissen mer i år. 4.5?

Gran kom til LSK fra RBK2 og har ikke slått gjennom enda. Regner med at det blir begrenset spilletid i år også.

LSK skal signere en spiss til, og TILs Thomas Lehne Olsen nevnes stadig. 

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 42218
21.01.18 08:06
Lappesaker: Angrep LSK. Martin er klar for sin andre periode i LSK. Han spilte noen måneder i 2016 og da blei det 4 mål på 10 kamper. Nå har han skrevet treårs-kontrakt. Kanskje dette er mannen som skyter LSK oppover på tabellen.. Tør ikke tippe pris. Scoret LSKs mål i årets første treningskamp.  Moses fikk ikke mange kamper i fjor, men viser stadig at han er en mann for fremtiden. Scoret LSKs første mål i 4-0 seieren mot Strømmen. Håper vi får se den lange og teknisk gode spissen mer i år. 4.5? Gran kom til LSK fra RBK2 og har ikke slått gjennom enda. Regner med at det blir begrenset spilletid i år også. LSK skal signere en spiss til, og TILs Thomas Lehne Olsen nevnes stadig.

Malaury? Mannen som er verdens 3.beste ifølge eget hode? Tilbake til LSK nå altså?

Lappesaker
21.01.18 16:18

Gary Martin :)

roar_hodetelefoner
24.01.18 11:07

Når lanseres spillet?

Lappesaker
24.01.18 11:11

Midten av februar, vil jeg tro :)

klaumb
klaumbInnlegg: 5828
24.01.18 14:48

Mos i Godset blir vel en populær spiller vil jeg tro. En klar toppscorerkandidat. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg