Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

***VGD Eliteserien Fantasy 18***

NYTT TEMA
Storfeil
StorfeilInnlegg: 1317
22.02.18 21:18
stc887: Godset har leflet litt med 3-5-2 og Ringstad som vingback så bare vær obs på backene til SIF til kanskje ting setter seg. Tipper det er 90% sjanse for at det blir en vanlig back-firer men er en liten mulighet for at du kn bli brent.

Verdifullt tips, tommel gitt.... fremstår for meg åpenbart at man bør doble på Godset, men det er en dyr variant, så man bør treffe....

Paalanil
PaalanilInnlegg: 7046
InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 14854
22.02.18 21:21
Storfeil: fremstår for meg åpenbart at man bør doble på Godset,

Blir vanskelig å få på både Jradi og EUA. Spørsmålet er hvordan resten av laget blir seende ut, men det frister. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 62010
22.02.18 21:24
InDeilawetrust: Blir vanskelig å få på både Jradi og EUA.

Man er ganske frekk og freidig hvis man tar med begge. Selvsagt fulgt mulig, men da er man avhengig av minst en av de leverer målpoeng hver runde. 

Beste er å gå for en av de. Jeg går nok for Jradi. Tror han kommer til å ta enda ytterligere steg i år. 

bessrwissr
bessrwissrInnlegg: 147
22.02.18 21:37

Storfeil: Ringstad spilte knapt i fjor, parr er forran han selvom vi spiller med 3 bak. Skullerud sa dette kunne bli brukt i vanskelige kamper, på lerkendal for eks. Eller at vi bytter formasjon når Jradi flytter på seg i sommer. Har sett alt, og skal se resterende pre-season kamper. Sier i fra om jeg legger merke til noe. Vurderer Vilsvik eller Parr selv. 

roar_hodetelefoner
roar_hodetelefonerInnlegg: 301
22.02.18 21:41

McDermott (Barli)

Stølås - Eggen Hedenstad - Wormgoor - Haakenstad (Skogseid)

Gjertsen - Jradi - Knudtzon (Morer - Vetlesen)

Bendtner - Ohi - Skålevik

Dette er det første jeg har kommet opp med, tviler på at det blir noe i nærheten, men er mitt utgangspunkt hvertfall.

bessrwissr
22.02.18 21:42
lsklars: Man er ganske frekk og freidig hvis man tar med begge. Selvsagt fulgt mulig, men da er man avhengig av minst en av de leverer målpoeng hver runde.

De er begge med i mitt første draft. Har fullstendig tro på at begge vil levere. Er ikke sikkert begge er med på WCet da. Ser det blir nevnt at Mos må spille med en annen spiss. Strømsgodset er såppas offensive med et godt etablert angrep. Mange servitører og man blir spilt god. Jradi spiller like bak spissen og kan utføre masse link-up med Mos. Er fortsatt spent på hvem som starter på topp mot Stabæk. 

InDeilawetrust
22.02.18 21:57
bessrwissr: Ser det blir nevnt at Mos må spille med en annen spiss. Strømsgodset er såppas offensive med et godt etablert angrep. Mange servitører og man blir spilt god. Jradi spiller like bak spissen og kan utføre masse link-up med Mos. Er fortsatt spent på hvem som starter på topp mot Stabæk.

Det er ikke sikkert at det er tilfellet for Mos i Strømsgodset. Men i de tidligere klubbene han har vært, hvor han har måttet spille alene på topp. Så har han ikke fått det til. 

stc887
stc887Innlegg: 13374
22.02.18 22:04
bessrwissr: Storfeil: Ringstad spilte knapt i fjor

Snøen som falt i fjor er uinteressant. Som sagt har de leflet litt med 3-5-2 og Ringstad men det betyr ikke at det blir noe av det i sesongen eller i treningskamper om de har fått svarene de trenger på trening. Parr starter nok (90%) sjanse åkke som om det er 3 eller 4 bak men det er ikke skrevet i stein at Parr starter.

chatin
chatinInnlegg: 255
22.02.18 22:18
JFT_96: Med fem spørsmålstegn, som jeg gjerne vil ha svar på.  Bjørnbakk (B/G)

Kommer til å spille alt, kan ta frispark og scorer fort ett par med hode også.

Storfeil
22.02.18 22:20
stc887: Snøen som falt i fjor er uinteressant.

bare for å krangle, så ligger den snøen på terassen min ennå :P

Fra spøk til revolver så må nok dette følges nøye ja, men gitt at jeg ser for meg 2 Godset som minimum, og om man antar at jeg da ikke vil ha både Jradi og Andersen (samt ikke rører ved spiss-situasjonen), hvem andre er bankers i laget?

eppaen
eppaenInnlegg: 22942
22.02.18 22:33

BG har et tøft program de første 5-6 kampene og holder neppe nullen ofte i starten? 

Lappesaker
LappesakerInnlegg: 5000
22.02.18 22:53

Deilig å komme igang! Sitter og jobber litt med laget, etter en lang dag! Budsjettet er Strammere, ingen tvil om det! Bendtner er milevis unna laget mitt nå

dzk
dzkInnlegg: 11740
22.02.18 23:26
Thpe: Ellers anbefaler jeg kanskje ikke Fardal Opseth, for dere som har han. Han er ganske langt unna toppformen, og er på vei tilbake etter operasjon i Tyskland. Spilte 20 min i går, og er selv helt ærlig på at han mangler litt pust ;-)

Takk for oppdateringen. Var ikke helt ajour med tilstanden hans. 

Men hvem skal jeg velge som spiss nå da. Kastrati på Sandefjord kan være er en ok deal, men tipper SF får en dårlig sesong og med sesongåpning mot MFK så er det kanskje best å vente uansett.

Kanskje Skålevik er verdt å gamble på mtp at de møter Ranheim i serieåpningen.

Lappesaker
LappesakerInnlegg: 5000
22.02.18 23:32

14 dagers pause mellom gw 2 og 3. Selvfølgelig ett altfor tidlig tidspunkt for å tenke på WC. Så kommer kampene jevnt og trutt :) Da er det duket for å tenke langsiktig! 

Storfeil
22.02.18 23:47
Lappesaker: 14 dagers pause mellom gw 2 og 3. Selvfølgelig ett altfor tidlig tidspunkt for å tenke på WC.

Litt skikkelig forarbeide så bør man kunne gå de 2 første rundene uten bytter og ha 2 i hånden for å rette kursen... erfaringen sist sesong var jo at hits var risikosport, og man vil vel gjerne ha wildcard i hånd bittelitt lengre så sesongen får satt seg skikkelig

ThorvaldThor
ThorvaldThorInnlegg: 151
22.02.18 23:52

Lasse Nilsen, Tromsø. OoP?

SpursForever
SpursForeverInnlegg: 555
22.02.18 23:53
lsklars: ja, Haugen? Vingback. Målfarlig.

Nå har vel Solskjær uttalt at det blir 433 i år (det er det de har spilt de siste treningskampene også), så blir neppe vingback dessverre. Fortsatt en god offensiv spiller, men hadde hatt større potensiale om de hadde fortsatt med vingbacker.

SpursForever
SpursForeverInnlegg: 555
22.02.18 23:54
ThorvaldThor: Lasse Nilsen, Tromsø. OoP?

Kanskje. Var tilbake på vingbacken sist. Uansett en veldig god spiller som kan få offensive bidrag fra back/vingback også, og sanke bonuspoeng. At han kan spille noen kamper som ving også er en god bonus.

ThorvaldThor
ThorvaldThorInnlegg: 151
22.02.18 23:58
SpursForever: Kanskje. Var tilbake på vingbacken sist.

Allright

EDIT: noen som har funnet keepere som roterer bra? pris 4,5-5,0

(Innlegget ble redigert 23.02.18 00:01)

Storfeil
23.02.18 00:08

Right, det er da altså IKKE kaptein inkludert når man kjører spissrush/parkert buss, så de har ikke klæbba til en quad-cap situasjon.....

bessrwissr
23.02.18 00:13

Bendtner debatt: 

Hvorfor vil du ha han? 

Hvorfor vil du ikke?

Storfeil
23.02.18 00:17
bessrwissr: Bendtner debatt:  Hvorfor vil du ha han?  Hvorfor vil du ikke?

For:

- Førstevalg på spissplass Rosenborg

- For en gangs skyld ikke NY spiss i Rosenborg til sesongstart

- RBK har drillet på angrep igjen denne forsesongen

- Eierandelen ligger på over 40% nå, og kommer nok ikke til å gå ned derfra fremover.

Mot: 

- Binder opp ufattelig mye penger

markus11051
markus11051Innlegg: 145
23.02.18 00:25
ThorvaldThor: Lasse Nilsen, Tromsø. OoP?

"TIL spilte 4-3-3 med Nilsen som kantspiller i angrepet. Da han kom til TIL kjempet han om plassen som venstreback, men trener Simo Valakari flyttet han opp i midtbaneleddet i fjor høst og nå er han blitt angriper. "

Det ser sånn ut

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14531
23.02.18 00:26

Fordelen med Bendtner er at viss han smeller til frå start, så har du han, og viss han ikkje gjer det, kan du bytta han mot nøyaktig kven du vil.

Storfeil
23.02.18 00:32

Vel tidlig, men ser litt på dette med DGW. Først og fremst, stemmer det at det er GW 27 og 29 som har satt av datoer for evt. hengekamper?

Slik ser det ut for europalagene:

Rosenborg:

17 - Ranheim (B)

18 - Stabæk (H)

19 - KBK (B)

20 - Godset (H)

27 - Brann (B)

29 - Start (B)

Sarpsborg: 

17 - Stabæk (B)

18 - Lillestrøm (H)

19 - Brann (B)

20 - KBK (H)

27 - Haugesund (H)

29 - Sandefjord (H)

Molde: 

17 - Lillestrøm (B)

18 - Brann (H)

19 - Stabæk (B)

20 - Ranheim (H)

27 - Start (B)

29 - Haugesund (H)

Lillestrøm: 

17 - Molde (H)

18 - Sarpsborg (B)

19 - Haugesund (H)

20 - Sandefjord (B)

27 - Ranheim (B)

29 - Godset (B)

Er jo noen komboer der som hadde gjort seg for susende DGW runder, men samtidig ser det ut til at NFF ikke har gjort noe fryktelig feil med terminlisten i forhold til reisebelastning, tanker om hvilke kamper de kan finne på å søke flyttet der da?

stc887
stc887Innlegg: 13374
23.02.18 00:36
Storfeil: Mot: - Binder opp ufattelig mye penger

Min utfordeing er å finne gode alternativ. Godset har usikkerhet rundt spissplassen(e) pluss du har EUA, Jradi og Tokki som imo har bedre verdi. Brann med en uprøvd Skålevik. S08 med Mortensen som er helt ok men det føles tynt ut og usikker på alle de nye i Sarpsborg. Chima er ikke noen storscorer for Molde og så er du på "rælet" fra rundt midten etterpå og det føles feil og lene seg på TLO, Bakenga, Stokke osv. Husk at alt av spisser har økt med 1-5 mill pluss minus Bendtner som "kun" har økt 0.5. 

Ja han er dyr men det er ikke nødvendigvis bedre å ha first price spisser som koster 6-7 mill som totalt scorer ca samme som Bendtner men som du ikke vil/tør cappe da de ikke er sååå gode. Du er jo også fort på minus4 om ikke 8 om Bendtner leverer fra start pga prisen pluss evnt andre bytter og så ender det opp med WC i runde to. Tør ikke gå ut Lorden i år. Funka fint i fjor men i år skal han med fra start oss meg.

Storfeil
23.02.18 00:40
stc887: Min utfordeing er å finne gode alternativ. Godset har usikkerhet rundt spissplassen(e) pluss du har EUA, Jradi og Tokki som imo har bedre verdi. Brann med en uprøvd Skålevik. S08 med Mortensen som er helt ok men det føles tynt ut og usikker på alle de nye i Sarpsborg. Chima er ikke noen storscorer for Molde og så er du på "rælet" fra rundt midten etterpå og det føles feil og lene seg på TLO, Bakenga, Stokke osv. Husk at alt av spisser har økt med 1-5 mill pluss minus Bendtner som "kun" har økt 0.5.  Ja han er dyr men det er ikke nødvendigvis bedre å ha first price spisser som koster 6-7 mill som totalt scorer ca samme som Bendtner men som du ikke vil/tør cappe da de ikke er sååå gode. Du er jo også fort på minus4 om ikke 8 om Bendtner leverer fra start pga prisen pluss evnt andre bytter og så ender det opp med WC i runde to. Tør ikke gå ut Lorden i år. Funka fint i fjor men i år skal han med fra start oss meg.

true, jeg er pro-Bendtner selv, men når du regner dette må du ikke bare regne forskjellen på spissene... man kan fint sette ett lag med 6.5-7.0 spisser og spre veldig mye gode penger utover midtbanen, der er det ganske mange gode alternativer per nå. Du nevner jo selv EUA og Jradi, med Bendtner-pengene får du til å doble even...

(Innlegget ble redigert 23.02.18 00:42)

InDeilawetrust
23.02.18 00:46
bessrwissr: Bendtner debatt:  Hvorfor vil du ha han?

Toppscorer i ligaen i fjor og da kom han i tillegg i gang sent. Han var en av få spillere man kunne cappe i fjor, og som leverte hver runde. Spesielt på høsten, da var han min kaptein hver runde og han leverte. Noe sier meg bare at han ikke kommer til å bruke like lang tid på å komme i gang denne sesongen. 

InDeilawetrust
23.02.18 00:55

Det er mulig jeg undersøker hva man får til uten Bendtner også, men planen er at han skal på, og han skal også cappes i de fleste rundene. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg