Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

***FEL Elite H2H 2018***

NYTT TEMA
Pompel62
Pompel62Innlegg: 1947
20.05.18 18:09

Runde 11

Pinse på en gresk øy der man bare slapper av, gjør at man kan tillate seg en liten teaser for runden også. Her er et lite tips for hver kamp. Og jeg regner med at uenigheten er massiv.

Ringve Ballklubb-Ka Farsken

Ringve ligger øverst på tabellen, men Ka Farsken er best OR. Vi tipper at det blir rød pil på Ringve og at de to lagene skifter plass etter denne runden. Tippetips B.

Team Redders-Second to None

STN har startet klatringen på tabellen, og skal bli vanskelig å takle om han fortsetter i samme sporet som nå. TR må nok regne med å kapre poeng i andre kamper. Tips B.

Peregram-Mesterne

Bunn mot topp. Ikke så mye å si om den. Klar B.

Underdogs-Flikk Flakk United

Underdogs har hatt fin flyt siden monsterrunden med bussparkering. Skal ta seg greit av nedrykkskandidat FlikkFlakk. Tips H

Soma Ulte FC-Yukka FC

Soma Ulte er et av de lagene som har fått dårlig uttelling i forhold til OR. Yukka hadde rundens beste poengsum siste runde, så dette blir tøft. Vi går for en knepen H.

Kims of Leon-Hvervenbukta FC

Ny jevn kamp som det er vanskelig å forutse resultatet av. Vi satser på hjemmebanefordelen avgjør og tipper en knepen H.

Aston Grenland-FC Florastars 

Florastars har ikke hatt flyten i det hele tatt, og har inntatt jumboplassen. Aston Grenland er også inne i en litt tyngre periode, men dette skal han dra i land. Ny H.

Rizvan -Hellerud Homeboys

Rizvan har inntatt en plass trygt plassert anonymt midt på tabellen. Her møter han ligalederen og det blir nok i tøffeste laget. Tips B.

(Innlegget ble redigert 20.05.18 18:11)

Storfeil
StorfeilInnlegg: 1378
20.05.18 18:32

Protest herved ytret, men vi får fasit i morgen, så da får vi se.

eppaen
eppaenInnlegg: 24074
20.05.18 19:14

Ey! Jeg hadde smadret Second to None sist runde. Føler meg undervurdert. 

Pompel62
20.05.18 21:01

Til dem som føler seg urettferdig behandlet: Tipsene er basert på sterkt vitenskapelige data. Opptil flere sekunders vurdering er brukt på hvert tips. Så dette er nok tett opp til fasit.

eppaen
20.05.18 22:15
Pompel62: behandlet

Helt fin vurdering. Må bare lage litt fyr  :)

Paalanil
PaalanilInnlegg: 8870
21.05.18 21:34
Pompel62: Aston Grenland-FC Florastars  Florastars har ikke hatt flyten i det hele tatt, og har inntatt jumboplassen. Aston Grenland er også inne i en litt tyngre periode, men dette skal han dra i land. Ny H.

Florastars form peker rett vei. 3 fine poeng i dag.

Pompel62
22.05.18 11:45

Oppsummering runde 11

Ikke så mange treff på forhåndstipsene, men det er snakk om marginer i flere av kampene. I en runde med mange mål, men lite uttelling på "Fantasyspillerne" ble det mye middelmådige poengsummer.

Ligaleder Hellerud Homeboys så ut til å gå på nederlag, men sikret til slutt en hederlig uavgjort mot Rizvan, og beholder dermed ledelsen.

Second to None og Yukka FC med rundens beste poengsum med stusselige 55 poeng. Resten lå stort sett mellom 35 og 50 med ett unntak.

Aston Grenland jinxa seg selv skikkelig med å være flåkjefta for noen runder siden. Etter det har det gått nedover. Denne runden slår han til med dårligste poengsum av alle, og raser nedover på tabellen.

At H2H føles urettferdig har vi vel allerede konstatert noen ganger. Alle tre lagene som ligger på direkte nedrykk synes nok de fortjener en bedre plassering. Men nå begynner det faktisk å se litt stygt ut om de går på flere tap og lagene over på tabellen hanker inn et par seire. Ingen av dem kan ihvertfall håpe på noe mer enn kvalikplass etter neste runde. Men det er selvfølgelig fortsatt langt til mål....

Pompel62
22.05.18 12:02

En liten blings, ser jeg. Det var selvfølgelig Ka Farsken som delte rundens beste poengsum. Ikke Yukka. Sorry for den. For dårlig kvalitetssikring.

Blip
BlipInnlegg: 109
24.05.18 10:00

Fortsatt tabelltopp! Uavgjort er vel greit for både oss i Homeboys og Rizvan med 43 poeng, siden det er rundt snittet for ligaen denne runden. Litt mer tur med matchinga, så hadde vi begge vunnet.

Jeg venter egentlig på når Second to None skal komme opp og ta meg her, føler det burde skje snart. Men med som nummer 15 i verden tenker han kanskje mer på å vinne vanlige ligaer?

Og fine referater fra runden her Pompel!

Pompel62
25.05.18 18:17

Runde 12

FC Florastars-Kims of Leon

Begge lag er i stimen, og dette blir jevnt. Kims of Leon har vært flink til å avgjøre jevne oppgjør, og det kan bli utslagsgivende igjen. Knepen B.

Hvervenbukta FC-Soma Ulte FC

Soma Ulte ligger faktisk best an OR av disse, og må ta en seier her for å ikke bli helt kjørt av. Vi satser på at motivasjonen er på topp og at SU tar en knapp borteseier.

Yukka FC-Underdogs

Underdogs fortsetter det gode spillet, og stiller som favoritt her. Ikke så mye å tilføye. Tips B

Flikk Flakk United-Peregram

Flikk Flakk er også havnet i bakevja og må prestere her. Det nødvendige hentes nok frem, og det blir H.

Mesterne-Team Redders

Dette er H2H på sitt verste (eller beste). To små poeng skiller OR, mens i denne ligaen ligger Mesterne på medaljeplass, mens Team Redders risikerer jumboplassen med tap. Det ser ut til at Mesterne er best til å avgjøre jevne kamper, og vi går for knepen H.

Second to None-Ringve Ballklubb

StN fortsetter ufortrødent videre, og lister opp gode poengsummer. Sorry til Ringve. Du er underdog i denne. Tips H.

Ka Farsken-Rizvan

Ka Farsken har samlet nest flest poeng av alle OR, men sliter litt med å rade opp seire her i H2H. Det samme kan sies om Rizvan. Vanskelig kamp å tippe, så vi går for en frisk, og kanskje litt overraskende B i denne.

Hellerud Homeboys-Aston Grenland

AG inne i en negativ spiral, og må snart snu dette. Kan bli vanskelig nå når han møter ligalederen. Vi tror HH tar dette og setter tippetips H.

Klar for nye protester. Kjør debatt.

Paalanil
25.05.18 21:18
Pompel62: FC Florastars-Kims of Leon Begge lag er i stimen, og dette blir jevnt. Kims of Leon har vært flink til å avgjøre jevne oppgjør, og det kan bli utslagsgivende igjen. Knepen B.

PROTEST!

Hjemmelaget har hatt høyest score de tre siste rundene. Manager reagerer sterkt på den vedvarende undervurderingen. Form over fixtures.

RD9: 69 - 65
RD10: 70 - 62
RD11: 44 - 43

(Innlegget ble redigert 25.05.18 21:23)

Up-The-Villa
Up-The-VillaInnlegg: 5165
26.05.18 13:16

Så lenge Villa går opp er allting greit :)

Paalanil
28.05.18 21:21

Når du skraper sammen 24 poeng fortjener du juling. Herregud. 

Marcus-P
Marcus-PInnlegg: 10484
29.05.18 01:19

Litt heldig seier denne runden hvor 3 bonus på Mortensen avgjør! Går veldig opp og ned i forhold til marginer.

Pompel62
29.05.18 10:50

Oppsummering runde 12

Hellerud Homeboys og Second to None fortsetter ufortrødent videre og rader opp seire. Har nå også fått en liten luke til tredjeplassen. Denne plassen er noe overraskende (ihvertfall i forhold til OR) overtatt av Kims of Leon. KoL hadde ikke all verdens poengsum denne runden, men med Florastars på motsatt banehalvdel ble det selvfølgelig en lett seier.

Rundens beste poengsum denne runden var det Rizvan som sto for. Eneste som passerte 50 poeng. 

Jeg vet ikke om det er flere enn meg som har "heisann, jeg har 15  spillere som kan levere"-følelsen. Eneste bekymring når man har denne følelsen er hvilke spillere som skal benkes, så 60 poeng er selvfølgelig bankers. Kjipt da når fasiten sier 34.

Soma Ulte leverte en av rundens beste poengsummer, men dessverre for ham ble det nok et nederlag, og han har nå inntatt jumboplassen alene. Alle de andre som hadde samme poengsum foran runden, fikk med seg en etterlengtet seier i denne.

Rundene har kommet raskt frem til nå, men nå blir det litt tid til å flikke på lagene før neste runde som ikke starter før 9 juni.

Pompel62
07.06.18 17:39

Runde 13

Så er vi i gang igjen etter et par ukers pause. Vi har følgende tips for helgens runde:

Ringve Ballklubb-Aston Grenland

Aston Grenland står med fire strake nederlag, og nå er det vel på tide at det snur. Ringve kan være riktig motstander i så måte, og vi går for en knepen B

Team Redders-Hellerud Homeboys

Hellerud stiller som favoritt mot omtrent alle, og selv om TR også samler greit med poeng, blir det nok B her.

Peregram-Ka Farsken

Lag på nedre halvdel mot en middelhavsfarer. Ka Farsken skal vel ta dette på kvalitet, selv på Peregrams elendige bane. Tips B.

Underdogs-Second to None

Tøff kamp mellom to lag som leverer. StN stiller som favoritt mot hvem som helst, og vi går for en knepen B her.

Soma Ulte FC-Mesterne

Soma Ulte ligger meget ufortjent på jumboplassen, mens Mesterne har hatt evnen til å avgjøre jevne kamper. Kanskje det samme skjer igjen? Vi går for en B her.

Kims of Leon-Flikk Flakk United

Ut i fra tabellen skal dette være klar H. Men dette blir nok jevnt, og kanskje Flikk Flakk har den lille ekstra motivasjonen som skal til i forhold til tabellsituasjonen. Vi går for en knepen B.

Hvervenbukta FC-Yukka FC

To litt ujevne lag som vinner litt og taper litt uten å få den helt store vinnerflyten. Yukka har hatt best form i det siste, så vi går for B i denne.

Rizvan-FC Florastars

Florastars' manager har gått hardt ut mot medienes undervurdering av laget hans. Men realiteten er nedrykksplass, og vi kan ikke se at det skal snu i denne. Rizvan tar denne inn til en grei H.

Pompel62
12.06.18 10:49

Oppsummering runde 13

Først av alt: Beklager til Paalanil for den konstante nedvurderingen. Tenkte at det kunne fungere som en liten jinx, men i stedet har det hatt fullstendig motsatt effekt. Nå skal det sies at jeg har prøvd det samme på meg selv. En kan vel trygt si at jinxing overhodet ikke har noen beviselig effekt.

Vi registrerer tap på alle de fire lagene som lå øverst før runden. Dermed var det Underdogs og Aston Grenland som fikk de grønne pilene og klatret opp i medaljekampen.

Tett både i topp og bunn, og alle slår alle. Yukka, Ringve og Second to None var de som kom dårligst ut av denne runden, mens Hvervenbukta hadde rundens marginalt beste poengsum. 

Nye to ukers venting nå. VM-fotball er vel en noenlunde brukbar erstatning for de fleste av oss, selv om Eliteserien selvfølgelig ligger maaaange hakk foran både spennings- og kvalitetsmessig.

Up-The-Villa
24.07.18 09:58

Jeg må opp i ringa neste halvdel.

Blip
03.08.18 14:04

Snart på'n igjen med høstsesongen! Hellerud Homeboys kvalifiserte seg ikke til cup'en, så vi har bare ligaen å fokusere på, noe som kan vise seg som en fordel. Til helgen venter en tøff batalje mot Underdogs, som i tillegg til å være i topp 4 ligaen, også ligger kun ett poeng bak i totalt antall poeng, så dette blir et rivaloppgjør på flere måter. 

En av kampens spenningsmomenter blir hvordan Homeboys' nyinnkjøpte stjerne Mortensen klarer å matche Underdogs' Pedersen på topp, og hvordan Underdogs vil bruke sine 2 bytter for å bøte på Knudtzons skade og Floki's utlån til runden som kommer. Kommer han til å prøve en 4-4-2-formasjon mot Homeboys' vante 3-4-3?

eppaen
03.08.18 18:10

Deilig å være i gang igjen! Forventer dog fortsatt stang ut i dette formatet. 

Up-The-Villa
05.08.18 19:57
Up-The-Villa: Jeg må opp i ringa neste halvdel.

Fant ringa. Kom meg i dem.

Blip
05.08.18 20:08

Spennende mellom Underdogs og Homeboys nå, det står 40-40 med bare bonuspoeng som mangler - Underdogs har Pedersen og Daniel Berntsen, Homeboys har kaptein Ulland og Mortensen - kampen blir avgjort på stilpoeng.

EDIT: Jeg får jo ett poeng fra benken jeg også, siden Falch er død - da leder jeg med ett før bonus!

(Innlegget ble redigert 05.08.18 20:15)

Pompel62
06.08.18 07:52

Peregram-Aston Grenland 51-58

Peregram skal ha inn Tønne, så det blir duellen Skålevik mot Deumeland i kveld som avgjør. Hadde vært en fin skalp å ta, spesielt når UTV er fornøyd med sin egen runde:)

eppaen
06.08.18 08:53

Team Redders - Rizvan 63 - 65

Team Redders har en spiller igjen (Wormgoor), men med min lykke i dette formatet så regner jeg med han slipper inn minst to mål. Selv mot Start. 

Up-The-Villa
06.08.18 13:03
Pompel62: spesielt når UTV er fornøyd med sin egen runde:)

Viktigste er å gjøre andre blide :)

Pompel62
07.08.18 08:40

Oppsummering runde 17

Kanskje på tide med en oppsummering igjen nå som det er begynt å bli litt liv i tråden igjen. Følte jeg satt og skrev for meg selv de siste par rundene før sommeren.

Hellerud Homeboys har tatt et godt grep om ligamesterskapet siden siste oppsummering. Fire poengs ledelse ser greit ut, men det er et kobbel på hele fire lag som ligger på 33 poeng. Jeg vil tro at alle fortsatt har ambisjoner om ligamestertittelen.

Rizvan, Mesterne og Hvervenbukta har havnet litt i "Vålerenga-land". For gode til å rykke ned, men for dårlige til å kjempe om noe som helst interessant i toppen. De nærmeste rundene får vise om det endrer seg.

I nedrykkskampen er det full fyr. Halvparten av lagene i ligaen trenger flere seire fremover for å karre seg over streken. Med så mye jevne kamper som vi har nå, vil det være viktig å få marginene på sin side fremover. Skal vi tippe at 30 poeng må til for å holde seg?

Flere gode poengsummer over 60 poeng denne runden. Best av alle ble Soma Ulte med flotte 73.

OR er det fortsatt Second to None som ligger best an, men både Underdogs og Ka Farsken ble med å bikke over på firesifret poengsum denne runden.

Litt tidlig å begynne å tenke på, men vi tar det med likevel: På kvalikplass ligger Flikk Flakk United med 917 poeng. Tilsvarende plass i OBOS er IL Blest med 912 poeng. En av de beste i ligaen.

En liten kuriositet til slutt. Mesterne slo Hvervenbukta med to små poeng og gikk dermed forbi i sammendraget. Ett poeng mindre, og det hadde ligget helt likt på alle poengsummer. Greit at det ikke er snakk om opprykk/nedrykk i runde 30 vi snakker om her.

Pompel62
07.08.18 08:45

Peregram-Aston Grenland 62-60

Fin skalp å ha i beltet. God kamp av begge, og overtidsscoring av Tønne avgjorde kampen. Kan jeg bruke dette som argument for å bli med i Weakest link-ligaen?:)

Up-The-Villa
28.08.18 08:09

Kan det gå i år igjen da?

eppaen
28.08.18 19:17

Oi. Glemt ut denne litt. Mest fordi jeg alltid taper. 

Up-The-Villa
02.09.18 22:20

Jeg har ikke glemt denne :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester