Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eliteserien Fantasy - Survivor - 71 Grader Nord

NYTT TEMA
snowik
snowikInnlegg: 3169
08.03.18 20:27

God kveld, godtfolk av VGD. Gjennom et enkelt påmeldingsystem har dere, 50 i antall, meldt dere på årets utgave av Eliteseiren Fantasy - Survivor. Dere skal skulder ti skulder bryne dere på Norge sammen til det til slutt kun står igjen to deltakere på Ullevaal 25.november.  

Hver runde ryker et forhåndsbestemt antall lag med de laveste poengsummene den aktuelle runden ut. Poengsummene vil være inkludert fratrekk for hits, akkurat som i FPLs Survivor. 

ELIMINASJONSOPPSETTET:

GW1-3: 3 lag ut per runde
GW4-12: 2 lag ut per runde
GW13, 14 og 15: 7 lag ut (SOMMERSTRESS)
GW18: 2 lag ut
GW19-29: 1 lag ut per runde
GW30: FINALE (2 lag)

RANGERING:
1. Poeng (minuspoeng medregnes)
2. Kapteinspoeng
3. Scorede mål
4. Innslupne mål
5. Antall VGD-innlegg

TWISTER:

IMMUNITET: Fra GW1-10 vil rundevinner vinne immunitet mot eliminasjon runden derpå. Det vil si at rundevinner i GW1, ikke kan ryke ut i GW2 and so on. Den som har immunitet, vil bli avslørt på før-runden postene. Eller dere bare kan sjekke ligaen selv...

SOMMERSTRESS: I nærmest hele juli måned vil Eliteserien ta fri for å være vitne til nok et fotball VM uten oss selv. På grunn av dette trenger man litt ekstra spenning før man tar fri: De tre rundene 13, 14 og 15 vil bli slått sammen til en runde. Dvs. at de som havner sist i runde 13 og 14 ikke ryker ut, men de med lavst totalsum etter de tre rundene ryker ut. Hele 7 deltakere ryker ut i disse 3 rundene.

DOBBEL-ELIMINASJONSom navnet tilsier, i en eller flere runder (også forhåndsbestemt) vil det ryke ut dobbelt så mange som det vanligvis ville ha gjort. Antallet DOBBLES altså. Her vil det dermed være ekstra nyttig å ha en god runde.

HURTIGRUTENS KAPTEIN: Ren kopi av Bjerkseth sitt flotte opplegg i FPL: I en runde vil det være hvor mange poeng kapteinen din samler som vil være avgjørende om du ryker eller ei. Tie break vil være totalsum (minus hits) PS: Det er kapteinspoeng X1, så det hjelper fint lite om du kjører To kapteiner

-----

Runde 1 starter med oppmøte på Gardermoen førstkommende lørdag 19.00. Herifra vil dere alle sammen bl flydd til Honningsvåg, en av Norges nordigste flyplasser.  I Honningsvåg starter konkurransen for alvor, da det er om å gjort å komme først og ikke minst, ikke sist, til Knivskjelodden. Knivskjelodden er, som dere kanskje ikke vet, det kontientale Europas nordligste punkt. De tre siste som ankommer Knivskjelodden vil bli sendt på havet mens resten av deltakerne forblir på land for å kjempe videre i runde 2. Lykke til!

PS: Er det noen spørsmål omkring reglene, opsettet eller whatever så er det bare å spørre her. Skal svare med beste kompetanse mulig!

(Innlegget ble redigert 08.03.18 20:34)

snowik
08.03.18 20:27

Deltakerliste:

1. Pleased to Michu / snowik
2. FC Florastars / Paalanil
3. Classic XI / Julemann
4. Team Redders / eppaen
5. Ringve Ballklubb / Storfeil
6. Valldal Warriors / Lappesaker
7. Peregram / Pompel62
8. Urmele Boys / HeskeyTime
9. IL Grillgjengen / Dacca
10. JauJau / Ian
11. Easy come, Dorthe go / Gilli
12. SnakkesOmEjuke / UTV (ikke DEN UTV nei)
13. Rett fra løkka / thewaterfall
14. SomaUlta FC / MindControl
15. Never Mind, I'm Back / xytheon
16. FlikkFlakk United / evenb0302

17. Grøntgress / InDeilawetrust
18. Leik / markus11051
19. Skaara BK / helvis
20. Juvelene United / RoarStrand6
21. ManMoths / upforgrabs
22. Origoupdates / weakendpremiershipsides
23. Kick & Run / Kapteinhivoghoi
24. The Rolfs / TheRolf
25. Nederlaget / Cillus
26. Benkeslitere FK / Happy_Life
27. Yukka FC / Yukka
28. Torechamp / ThorvaldThor
29. Flyttebrygga FC / midtget84
30. Underdogs / zizan
31. Second to none / Cyril
32. Få det pææææææ!

33. Rizvan / Nesn94
34. Fptballgutta / ChipsC
35. Paddahy / real-_-
36. Sunday League FC / fotballeier123
37. Hvervenbukta FC / Marcus-P
38. Karines XI / Frk.Hem
39. The Fatamorganas / Fpl_star
40. Ka farsken / tycon97
41. Beast FC / Simon_
42. Team Lierskogen / Bjerkseth
43. Team Badeball / iChris
44. Tjernet BK / bjorhvid
45. Solvik FK / MadsFantasy
46. FK Tinnheia / sodajr
47. bambasol / lordkippe
48. Flyers / Diadora

49. IL Blest / Roggbiff
50. Firminoooo / Firminoooo

Paalanil
PaalanilInnlegg: 7046
08.03.18 21:53

Herlig! Klar som et egg!

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 14854
08.03.18 22:00

Kjøøøøøør

bjerkseth
bjerksethInnlegg: 1958
08.03.18 22:44
snowik: Runde 1 starter med oppmøte på Gardermoen førstkommende lørdag 19.00. Herifra vil dere alle sammen bl flydd til Honningsvåg, en av Norges nordigste flyplasser.  I Honningsvåg starter konkurransen for alvor, da det er om å gjort å komme først og ikke minst, ikke sist, til Knivskjelodden. Knivskjelodden er, som dere kanskje ikke vet, det kontientale Europas nordligste punkt. De tre siste som ankommer Knivskjelodden vil bli sendt på havet mens resten av deltakerne forblir på land for å kjempe videre i runde 2. Lykke til!

Jeg skal være i Hammerfest i påsken, så dette reiseopplegget passer meg utmerket. Kjører på med en dristig 3-5-2 uten Bendtner, så får vi se hvordan dette ender.

InDeilawetrust
09.03.18 11:22
snowik: 5. Antall VGD-innlegg

Hva vil dette si ? 

snowik
09.03.18 12:02

Hvor mange innlegg du har på VGD til sammen. Står under nicket. Skal uansett veldig mye at man havner helt ned på 5. Tiebreaker, men du står iallefall sterkt hvis man kommer så langt.

Ser forøvrig nå at jeg har publisert feil eliminasjonsoppsett, vil bli endret på ila. dagen.

(Innlegget ble redigert 09.03.18 12:08)

snowik
09.03.18 13:06

KORREKT ELIMINASJONSOPPSETT
GW1-3: 3 lag ut per runde
GW4-12: 2 lag ut per runde
GW13, 14 og 15: 7 lag ut (SOMMERSTRESS)
GW16: 2 lag ut
GW17-29: 1 lag ut per runde
GW30: FINALE (2 lag)

InDeilawetrust
09.03.18 13:28
snowik: Hvor mange innlegg du har på VGD til sammen. Står under nicket. Skal uansett veldig mye at man havner helt ned på 5. Tiebreaker, men du står iallefall sterkt hvis man kommer så langt. Ser forøvrig nå at jeg har publisert feil eliminasjonsoppsett, vil bli endret på ila. dagen.

Så rangeringene er i den rekkefølgen hvis folk har like mange poeng? Var bare det jeg ikke tok med en gang, men vet hvor antall innlegg står ja :) 

Kapteinhivoghoi
KapteinhivoghoiInnlegg: 537
10.03.18 13:52

I anntall innlegg stiller jeg svakt, er jo foe novise å regne kontra de fleste her. Men uansett en ære å få kjempe mot kremen av eksperter i fotball da.  Lykke til alle sammen.

bjerkseth
11.03.18 19:40

0 CD, 0 målpoeng og 0 Bendtner. Takk for meg. 

snowik
11.03.18 21:20

Etter at store deler av parodien aka runde 1 er ferdig, kan man allerede konstatere at bjerkseth ikke har kommet seg kjapt nok fra England til Norge og ligger desidert sist. Disse er i størst fare for å ryke:

Ringve Ballklubb: 31 poeng Bendtner, Helland (C) og Stokke

Solvik FK: 30 poeng Adegbenro, Rasmussen, Johnson

Firminooo: 28 poeng Rasmussen, Helland, Bendtner (C)

Skaara BK: 28 poeng Meling, Adegbenro, Bendtner (C) og Stokke

Paddahy: 27 poeng Stokke, Gjertsen, Adegukbe

IL Grillgjengen: 26 poeng Jensen, Bendtner, McDermott og Bamba

------------------------

Peregram: 23 poeng Konradsen, Bendtner (C) og Stokke

Kick & Run: 23 poeng Hedenstad, Konradsen, Bendtner (C), Stokke og Gjertsen

Team Lierskogen: 18 poeng Adegbenro, McDermott og Stokke

Oddsfavorittene til å ryke er Team Lierskogen, Peregram og til dels IL Grillgjengne, men det kommer til å bli et rotterace om å unngå de to siste eliminasjonsplassene. Bjerkseth har allerede takket for seg ;)

(Innlegget ble redigert 11.03.18 21:25)

Frk.Hem
Frk.HemInnlegg: 50
11.03.18 22:19

Det var veldig gøy å være med på FPL survivor, håper Eliteserien blir like morsom! Anser meg selv som trygt videre til neste runde med 43 poeng, helt Ok start!

Paalanil
PaalanilInnlegg: 7046
11.03.18 23:55

Sitter på Knivskjelodden med 54 poeng i sekken.

InDeilawetrust
12.03.18 01:10

51p i sekken her. Fornøyd med det, men kjedelig med blank på kaptein! satser tungt med både Bendtner og Helland, men de blanket begge to. 

Storfeil
StorfeilInnlegg: 1317
12.03.18 08:35

Hyret en lokal Sherpa ved navn Stokke, han skulle kunne få meg til Knivskjelodden, men jobbet ikke helg... rekker nok frem skal du se...

bjerkseth
12.03.18 10:27

Kjapp hoderegning viser meg at Sarpsborg må holde nullen og Stokke må putte to for at jeg skal overleve det her. Vi kan vel si det så enkelt som at mine gutter tok litt lett på oppgaven og la i vei uten å lese teksten ordentlig og sitter nå med skjegget fullt av postkasser på Nordkapp mens alle andre er på Knivskjellodden.

Storfeil
12.03.18 10:57
bjerkseth: Sarpsborg må holde nullen

Det gikk jo fint...

bjerkseth
12.03.18 12:01
Storfeil: Det gikk jo fint...

Skulle være Kristiansund :p Jeg beviser vel bare at norsk fotball, det kan jeg ikke. Hjem i skam!

Storfeil
13.03.18 12:15
Storfeil: Hyret en lokal Sherpa ved navn Stokke, han skulle kunne få meg til Knivskjelodden, men jobbet ikke helg... rekker nok frem skal du se...

"Sherpaen" viste seg å være en lokal bygdetulling uten peiling, han falt utfor en skrent. Kom meg frem ved hjelp av en snill røde kors kar med scooter, som kunne fortelle at flere sleit fælt i snødrivet her og der.....

Kapteinhivoghoi
KapteinhivoghoiInnlegg: 537
13.03.18 14:28
snowik: Oddsfavorittene til å ryke er Team Lierskogen, Peregram og til dels IL Grillgjengne, men det kommer til å bli et rotterace om å unngå de to siste eliminasjonsplassene. Bjerkseth har allerede takket for seg ;)

Jeg slo oddsen og rykte rett ut. Fytti katta for noen elendige poengsankere. Stokke med idiotisk og ukonsentrert straffe, to fot som korrekt ble annulert gav 0 poeng. Semb Berge med nytt selvmål-1. 3 spillere leverer godkjent, ellers bare nitrist.  Takker for meg, og får satse på OR i stedet.

snowik
13.03.18 17:16

Da er første runde unnagjort, og 47 deltakere har navigert seg den riktige veien til Knivskjelodden mens 3 uheldige deltakere trodde de var deltakere i 71 Grader Nord. Den berømte lista er lagt relativt høyt fra starten av, der Fotballgutta / ChipsC kjørte en helfrekk Spissrush allerede i runde 1 og endte opp med imponerende 87 poeng og runderangering på 16. Følgelig, en overlegen seier med hele 23 poeng i Survivor og immunitet i runde 2. Gratulerer!

Rossbach
Nilsen / Ruud / Kitolano
Tokmac / Strand / Ulland / Gjertsen
Opseth / Pedersen / Amang

I bunnen derimot, var det spenning helt til siste kamp. Team Lierskogen bestemte seg tidlig for at sesongstarten kom vel tidlig, og bestemte seg for å forbli i Honningsvåg for en ekstra lang ferie når flyet landet istedenfor å sette kursen mot Knivskjelodden / Nordkapp. For de to gjenværende eliminasjonsplassene, kunne det blitt virkelig spennende hvis Stokke satt straffen, men Stokke var tydeligvis ikke helt klar for sesongstart han heller og sendte følgende ut av konkurransen allerede i runde 1:

45 – Skaara BK - 34 poeng
46 - Firminoooo - 33 poeng
47 – IL Grillgjengen – 32 poeng
48 – Kick & Run - 27 poeng
49 - Peregram - 26 poeng
50 – Team Lierskogen - 22 poeng

Dette vil si at bjerkseth, Pompel62 og Kapteinhivoghoi blir kastet på sjøen. I tillegg endte to til på 35 poeng, mens det var flere med lik poengsum oppover tabellen helt til man altså endte på en hele 23 poengs diferanse mellom første og andre plass.

RUNDE 2

De resterende deltakerne vil bryne seg på flere dilemma opp mot endestasjonen for runde 2: Den grønne øy, Sørøya.. Nærmere bestemt Sørvær. Blant flere dilemma har man denne samt om man skal spare byttet eller kjøre -16 i hits. Denne runden er det derimot ikke om å gjort komme seg først til Sørvær, men det er en fordel: På Sørvær skal deltakerne fiske opp den største fisken (les: rundescore) samt unngå å ikke fiske fisk i det hele tatt. De tre som fisker opp den minste fisken i rundescore blir værende på Sørøya mens de da 44 gjenværende deltakerne vil bli fraktet til fastlandet og Alta.

Lykke til!

(Innlegget ble redigert 13.03.18 17:19)

bjerkseth
Pompel62
Pompel62Innlegg: 1751
13.03.18 18:39

Peregrams eneste reelle sjanse var avlysning. Da kunne jeg fått inn Gamst fra benken.  Kjipt å være første som ryker, men kommer sterkere til neste sesong.

Storfeil
14.03.18 12:01

Med god hjelp fra lokale helter har vi konstruert Kon-Tiki III, og Ringve Ballklubb legger ut på sjøreise til vår destinasjon. Vi håper vær-gudene er med oss så ikke snø og vind kantrer "skuta". Morten Gamst-Pedersen koser seg så mye at han tilbyr seg å passe båten mens kampen spilles...

helvis
helvisInnlegg: 13289
14.03.18 14:28

Skaara BK kom seg tilslutt frem til Knivskjellodden men har mistet både selvtilliten og følelsen i fingrene.  Det er en betenkt ballklubb som gjør seg klar for andre etappe. 

Julemann
JulemannInnlegg: 1303
17.03.18 14:10

Classic XI ser meget pessimistisk på neste etappe, mannskapet er svakt.

snowik
17.03.18 15:09

Kapteiner:

Bendtner: 39
Helland: 5
Adegbenro: 1
Koomson: 1
Pedersen: 1

Hits:

-4: 12
-8: 2

Her kan man konkludere enkelt: Et Bendtner mål og 39 har allerede nærmet sikret seg så fremt de andre ikke kjører fullstendig kamikaze.

(Innlegget ble redigert 17.03.18 15:09)

InDeilawetrust
17.03.18 15:23

Grøntgress med kun 10 mann til start, men ikke hit. 

InDeilawetrust
18.03.18 18:07

Kun 8 mann fra start faktisk.. Bare tull med tidlig seriestart. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg