Vel møtt til dette årets Career Mode-tråd! Spillet lanseres 28. september, så det er bare å bære ned konsollen fra loftet.
Som vanlig er det mye vi ønsker endret, fjernet og lagt til, og som regel skjer det få ting fra år til år, særlig når det er snakk om karrieremodusen.
Uansett, nye ting som er bekreftet:
- FIFA har fått tak i rettighetene til Champions- og Europa League
- Chinese Super League og tyrkisk liga er med
- nå er rettighetene til Serie A og Coppa Italia også sikret
- det blir CL- og EL-trekning slik som i virkeligheten (video-trekning m.a.o.)
- man kan nå endre på utseendet til manageren sin
- endring i pressekonferansene
- visstnok gått litt mer i dybden på in-game tactics
Men fortvil ikke! Det er mye som mangler! Dette ønsker jeg:
- merkbare endringer i spillestil fra motstander til motstander
- at AI/andre managere kan endre formasjon fra sesong til sesong (dette har ikke jeg opplevd i alle fall)
- enten fjern spillere med homesickness som drar enda lengre hjemmefra eller fiks det slik at de faktisk drar hjem
- akademispillere skal ikke se ariske ut på portrettbildet når de heter Mensah og er fra Mogadishu
- mer realistiske fysiske attributes! en tank på 1,97 cm, 110 kg som har 67 i styrke og 88 i aks? fiks!
- gjør pressekonferansene litt mer relevante, interessante og spennende - eller fjern de
- øk grensen fra 15 sesonger til minst det dobbelte
- mer uforutsigbare overgangssagaer (United skal ikke kjøpe alle spissene hver karriere)
- sesongmålsetningene fra styret er ofte helt absurde. man driver en toppklubb og plutselig skal man bruke to akademispillere i 50% av kampene? tull
- bygge omdømme som manager slik som på tidligere versjoner
- få jobbtilbud ved sesongslutt!!
- moderklubber, farmerklubber, overgangsklausuler
- individuelle kåringer, Balon d'Or (/The Best), årets u21 lag osv
- større 'blest' (?) rundt finaler, og ikke minst (!!) VM, EM osv. man merker knapt at det spilles om man ikke er med
- færre jobbtilbud fra landslag. herregud blir provosert bare av å skrive dette
- tren spillere i andre posisjoner (Moses > RWB, Paredes > DM, Sergi Roberto > RB)
- gjør noe med teamtalk kanskje, i hvertfall en mulighet
- statistikk, statistikk, statistikk. andre ligaer, målpoeng p/ 90, key passes, ++ lær fra FM
- gjør som på tidligere versjoner der man kunne oppgradere treningsfasiliteter, stadion, keepertrenere(++), fysioer
- signere egne sponsoravtaler (** vet det er bortimot umulig pga lisenser osv)
- gjør det vanskeligere å signere toppspillere. noen spillere skal være umulige å hente
- spillerbiografi- og stats som ikke nullstilles etter hver sesong. jeg vil se tilbake på gjennombruddssesongen til talentet mitt selv når han er 30.
- mulighet til å oppgradere stadion, trenerapparat, fysio osv slik som på FIFA 09 eller noe sånt
Slik som i fjor så får dere en liste som viser aktivitet i de siste trådene.
FIFA 11: 650 sider
FIFA 12: 323 + 97 sider
FIFA 13: 332 sider
FIFA 14: 81 sider
FIFA 15: 63 sider
FIFA 16: 41 sider
FIFA 17: 30 sider
FIFA 18: 19 sider
Så, hvilket lag gleder folk seg til å prøve?